Въпросче, възникнало при смяната на зимните гуми с летните?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
g_velev
Мнения: 109
Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Въпросче, възникнало при смяната на зимните гуми с летните?

Мнениеот g_velev » Чет 15 мар 2007 11:46


Здравейте, моля дайте своето мнение по следния въпрос:
Идва време да сменя зимните гуми с летните. Летните ми гуми нямат посока и понеже се износват нееднакво(примерно предните се износват по-бързо), предни години съм поставял тези които са с най голям грайфер отпред а по изтърканите отзад, без да се съобразявам коя къде е била преди това(повтарям пак че гумите ми нямат фиксирана посока на въртене);
Последният път обаче един майстор в сервиз ми каза, че независимо от това че гумите са без посока, можело само да ги въртя: предните да отидат отзад, а задните отпред без да ги кръстосвам. Това ме озадачи защото в книги съм чел и виждал че препоръчват всеки път да им се сменя мястото включително и на кръст за да се износват равномерно и да не купуваш нови гуми две по две, а направо 4 наведнъж като му дойде времето!

Та въпросът ми е как е правилно да се прави?

и второ - , направило ми е впечатление че, понеже колата е с предно винаги най се износва предна лява гума, след това предна дясна и т.н., има ли нещо вярно?

една забележка: предницата ми е балансирвана на стенд и колата износва гумите равномерно.




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Чет 15 мар 2007 11:55




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 15 мар 2007 11:57


1. По въпроса за въртенето на гумите - лява-дясна (т.е. посоката). И аз съм чувал това нещо от майстори - на гуми без посока ако им се смени посоката на въртене, започват по-бързо да се износват.
2. Наскоро гледах в книжка за Пасат Б5 или Б5.5 беше - ами препоръчваха само размяна предни-задни (но беше бегъл поглед - не съм чел подробно).
3. Лично аз също карам летни гуми без посока, но въпреки това си отбелязвам коя гума къде е била - за да мога после да ги разменя само предни-задни.
Ако може един въпрос - по колко км минаваш средно на сезон с гумите ? А също и каква е колата ти (марка, модел, години) ?
Питам, защото моята предишна кола (Джета - 18 годишна я продадох) ми направи едно неравномерно износване, и моя майстор (гумаджия) правеше някакви магии за равномерното износване на гумите (завъртания на посока, предни-задни).
Освен това по белия свят дават да се карат не повече от 6 години гумите, и след това да се хвърлят независимо от пробег и грайфера им. Може би след този период започва по-бързо износване.


Потребителски аватар
Iv0
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 16:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Iv0 » Чет 15 мар 2007 12:01


Наи-големия проблем при "кръстосването" на гумите е че се износват много по-бързо!Това е така защото като "въртиш" една гума известно време в една посока то самата й структура се конфигурира от силите в тази посока така да се каже!Смениш ли посоката на въртене сменяш и посоката не триене!Лесно може да онагледиш това като вземеш една гума за триене на молив и я триеш в/у хартия само в една посока примерно от ляжо на дясно,после започни да я триеш и в двете посоки и ще видиш колко повече следи оставя!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 15 мар 2007 12:09


В книгата Ремонт на Опел е описано освен налягане зиме/лете на гумите и препоръката така да се слагат гумите, че да се запази посоката на въртене с цел по бавно износване.За това и германците когато ги демонтират ги надписват предна лява , пр.дясна и т.н.
(Може и да ги кръстосваш ава трябва да ги обърнеш на джантата.)


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Чет 15 мар 2007 12:39


Така и направих, адаш. Задните - отпред и обратно, кръстосано, със сваляне на гумите от джантите и запазване на посоката. Обаче забелязвам, че взех мн. лесно да въртя гуми - в сравн. със зимните и със същите летни гуми миналата година. Май е още хладно за летни гуми, особено сутрин...

П.П. Летните са Клебер, Made in France, 185/60/14, призв. средата на 2003 г., без посока, но със страна за монтаж - отвътре/отвън, все още са с доста грайфер, особено бившите задни, които сега са отпред.


Потребителски аватар
g_velev
Мнения: 109
Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот g_velev » Чет 15 мар 2007 13:52


За това не бях се сетил, че като се смени посоката на въртене ще се износват повече, но то човек се учи докато е жив, аз се чудя защо чисто нови гуми се износиха почти за 3 години. :(

Понеже имам отделни гуми с джанти, съответно летни и зимни и летните до сега съм ги кръстосвал както дойде заедно с джантите, като съм гледал само отпред да са тези с възможно най-голям грайфер, и понеже ми прави впечатление че предна лява се износва най-много, винаги там съм слагал най-читавата гума................

От тук нататък явно няма да правя така :lol:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 16 мар 2007 13:43


g_velev написа:... понеже ми прави впечатление че предна лява се износва най-много, винаги там съм слагал най-читавата гума................

От тук нататък явно няма да правя така :lol:


Колега свързвайки това с писаното от първият ти пост оставам с впечатлението, че имаш нужда от реглаж на предницата. Гумите ти може и да са добре балансирани, но неправилно износване
предна лява се износва най-много
, предполага че я шарнира я болтовете на корм. щанга или тампони по предницата(на макферсъна отгоре) са тръгнали. За три години да се износят, означава, че или палиш гуми :whip или не икономисваш спирачките, а и не знаем каква е марката на гумите.
Намери време да ти я прегледат, можеш да провериш и сам някои неща по отношение на луфтове в предницата, потърси в техническия форум.
:да:


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Пет 16 мар 2007 16:19


Според мен също нещо не е наред по предницата , щом видимо износването е предимно на едната гума. Не се правя на разбирач , но дори не съм и чувал , че едната гума може да се износва повече,при регулирана и здрава предница.


Потребителски аватар
g_velev
Мнения: 109
Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот g_velev » Пон 19 мар 2007 14:12


Значи, може би сте ме разбрали грешно, не става въпрос за видимо, голямо износване на предна лява гума, а просто ми се струва че така става и се питам дали това нещо е възможно? Между другото това нещо съм го чувал и от таксиметрови шофьори.

Преди 6, 7 месеца ходих за реглаж на предницата, защото при въртене на волана, някакъв тампон скърцаше ужасно.

Момчетата направиха компютърна диагностика на предницата и се оказа че е ОК, просто се оказа че предходната зима тампона се е мокрел и от лугата и солта се е разскърцал. Като се мина време се оправи от самосебе си :)

п.с. колата е Поло1,1 , гумите са летни PIRELLI, P1000 мисля че бяха, купена е с тях и бяха нови. От тогава са изминати около 60 000 км


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 19 мар 2007 16:34


g_velev написа: аз се чудя защо чисто нови гуми се износиха почти за 3 години. :(

:

Хех,на служ. кола чисто нови Pirelli Winter Carving за 10000 км са на 50% .Тая зима ни стопи гумите във Варна.


Потребителски аватар
TISSOT
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
Автомобил: VW Touran
Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
Местоположение: Варна/София

Re: Въпросче, възникнало при смяната на зимните гуми с летните?

Мнениеот TISSOT » Сря 30 окт 2019 8:35


Имам питане:
Имам 2 комплекта джанти със съответно зимни и летни гуми, на 27 окт. реших да сменя летните със зимни на работа. Свалих летните и реших да ги надпиша къде да бъдат за другия сезон и знам че трябва да се кръстоват гумите, но моята гума я загледах, че няма посока на въртене а има отвън/отвътре :gruebel .
Лятната ми гума е тази
https://www.primex-bg.com/novina/Hankook-Ventus-Prime-3-specheli-letniya-test-za-gumi-na-AutoBild
Има разлика в нарезите на двата средни канала и си мисля че немога да ги кръстовам...
Да разбирам ли че трябва само П.Д.->З.Д. и П.Л.->З.Л и другия сезон обратно?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Въпросче, възникнало при смяната на зимните гуми с летните?

Мнениеот cecoa1 » Сря 30 окт 2019 8:53


Ако са с посока на въртене, тогава като са монтирани на джанти, едните са "леви", другите "десни".
Но когато са само с надпис кое да е външна страна, може да си ги въртиш както искаш.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 219 госта