Здравейте, моля дайте своето мнение по следния въпрос:
Идва време да сменя зимните гуми с летните. Летните ми гуми нямат посока и понеже се износват нееднакво(примерно предните се износват по-бързо), предни години съм поставял тези които са с най голям грайфер отпред а по изтърканите отзад, без да се съобразявам коя къде е била преди това(повтарям пак че гумите ми нямат фиксирана посока на въртене);
Последният път обаче един майстор в сервиз ми каза, че независимо от това че гумите са без посока, можело само да ги въртя: предните да отидат отзад, а задните отпред без да ги кръстосвам. Това ме озадачи защото в книги съм чел и виждал че препоръчват всеки път да им се сменя мястото включително и на кръст за да се износват равномерно и да не купуваш нови гуми две по две, а направо 4 наведнъж като му дойде времето!
Та въпросът ми е как е правилно да се прави?
и второ - , направило ми е впечатление че, понеже колата е с предно винаги най се износва предна лява гума, след това предна дясна и т.н., има ли нещо вярно?
една забележка: предницата ми е балансирвана на стенд и колата износва гумите равномерно.
Въпросче, възникнало при смяната на зимните гуми с летните?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
1. По въпроса за въртенето на гумите - лява-дясна (т.е. посоката). И аз съм чувал това нещо от майстори - на гуми без посока ако им се смени посоката на въртене, започват по-бързо да се износват.
2. Наскоро гледах в книжка за Пасат Б5 или Б5.5 беше - ами препоръчваха само размяна предни-задни (но беше бегъл поглед - не съм чел подробно).
3. Лично аз също карам летни гуми без посока, но въпреки това си отбелязвам коя гума къде е била - за да мога после да ги разменя само предни-задни.
Ако може един въпрос - по колко км минаваш средно на сезон с гумите ? А също и каква е колата ти (марка, модел, години) ?
Питам, защото моята предишна кола (Джета - 18 годишна я продадох) ми направи едно неравномерно износване, и моя майстор (гумаджия) правеше някакви магии за равномерното износване на гумите (завъртания на посока, предни-задни).
Освен това по белия свят дават да се карат не повече от 6 години гумите, и след това да се хвърлят независимо от пробег и грайфера им. Може би след този период започва по-бързо износване.
2. Наскоро гледах в книжка за Пасат Б5 или Б5.5 беше - ами препоръчваха само размяна предни-задни (но беше бегъл поглед - не съм чел подробно).
3. Лично аз също карам летни гуми без посока, но въпреки това си отбелязвам коя гума къде е била - за да мога после да ги разменя само предни-задни.
Ако може един въпрос - по колко км минаваш средно на сезон с гумите ? А също и каква е колата ти (марка, модел, години) ?
Питам, защото моята предишна кола (Джета - 18 годишна я продадох) ми направи едно неравномерно износване, и моя майстор (гумаджия) правеше някакви магии за равномерното износване на гумите (завъртания на посока, предни-задни).
Освен това по белия свят дават да се карат не повече от 6 години гумите, и след това да се хвърлят независимо от пробег и грайфера им. Може би след този период започва по-бързо износване.
Наи-големия проблем при "кръстосването" на гумите е че се износват много по-бързо!Това е така защото като "въртиш" една гума известно време в една посока то самата й структура се конфигурира от силите в тази посока така да се каже!Смениш ли посоката на въртене сменяш и посоката не триене!Лесно може да онагледиш това като вземеш една гума за триене на молив и я триеш в/у хартия само в една посока примерно от ляжо на дясно,после започни да я триеш и в двете посоки и ще видиш колко повече следи оставя!
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
В книгата Ремонт на Опел е описано освен налягане зиме/лете на гумите и препоръката така да се слагат гумите, че да се запази посоката на въртене с цел по бавно износване.За това и германците когато ги демонтират ги надписват предна лява , пр.дясна и т.н.
(Може и да ги кръстосваш ава трябва да ги обърнеш на джантата.)
(Може и да ги кръстосваш ава трябва да ги обърнеш на джантата.)
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Така и направих, адаш. Задните - отпред и обратно, кръстосано, със сваляне на гумите от джантите и запазване на посоката. Обаче забелязвам, че взех мн. лесно да въртя гуми - в сравн. със зимните и със същите летни гуми миналата година. Май е още хладно за летни гуми, особено сутрин...
П.П. Летните са Клебер, Made in France, 185/60/14, призв. средата на 2003 г., без посока, но със страна за монтаж - отвътре/отвън, все още са с доста грайфер, особено бившите задни, които сега са отпред.
П.П. Летните са Клебер, Made in France, 185/60/14, призв. средата на 2003 г., без посока, но със страна за монтаж - отвътре/отвън, все още са с доста грайфер, особено бившите задни, които сега са отпред.
- g_velev
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
За това не бях се сетил, че като се смени посоката на въртене ще се износват повече, но то човек се учи докато е жив, аз се чудя защо чисто нови гуми се износиха почти за 3 години.
Понеже имам отделни гуми с джанти, съответно летни и зимни и летните до сега съм ги кръстосвал както дойде заедно с джантите, като съм гледал само отпред да са тези с възможно най-голям грайфер, и понеже ми прави впечатление че предна лява се износва най-много, винаги там съм слагал най-читавата гума................
От тук нататък явно няма да правя така
Понеже имам отделни гуми с джанти, съответно летни и зимни и летните до сега съм ги кръстосвал както дойде заедно с джантите, като съм гледал само отпред да са тези с възможно най-голям грайфер, и понеже ми прави впечатление че предна лява се износва най-много, винаги там съм слагал най-читавата гума................
От тук нататък явно няма да правя така
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
g_velev написа:... понеже ми прави впечатление че предна лява се износва най-много, винаги там съм слагал най-читавата гума................
От тук нататък явно няма да правя така
Колега свързвайки това с писаното от първият ти пост оставам с впечатлението, че имаш нужда от реглаж на предницата. Гумите ти може и да са добре балансирани, но неправилно износване
, предполага че я шарнира я болтовете на корм. щанга или тампони по предницата(на макферсъна отгоре) са тръгнали. За три години да се износят, означава, че или палиш гуми или не икономисваш спирачките, а и не знаем каква е марката на гумите.предна лява се износва най-много
Намери време да ти я прегледат, можеш да провериш и сам някои неща по отношение на луфтове в предницата, потърси в техническия форум.
- g_velev
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Значи, може би сте ме разбрали грешно, не става въпрос за видимо, голямо износване на предна лява гума, а просто ми се струва че така става и се питам дали това нещо е възможно? Между другото това нещо съм го чувал и от таксиметрови шофьори.
Преди 6, 7 месеца ходих за реглаж на предницата, защото при въртене на волана, някакъв тампон скърцаше ужасно.
Момчетата направиха компютърна диагностика на предницата и се оказа че е ОК, просто се оказа че предходната зима тампона се е мокрел и от лугата и солта се е разскърцал. Като се мина време се оправи от самосебе си
п.с. колата е Поло1,1 , гумите са летни PIRELLI, P1000 мисля че бяха, купена е с тях и бяха нови. От тогава са изминати около 60 000 км
Преди 6, 7 месеца ходих за реглаж на предницата, защото при въртене на волана, някакъв тампон скърцаше ужасно.
Момчетата направиха компютърна диагностика на предницата и се оказа че е ОК, просто се оказа че предходната зима тампона се е мокрел и от лугата и солта се е разскърцал. Като се мина време се оправи от самосебе си
п.с. колата е Поло1,1 , гумите са летни PIRELLI, P1000 мисля че бяха, купена е с тях и бяха нови. От тогава са изминати около 60 000 км
- TISSOT
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
- Местоположение: Варна/София
Re: Въпросче, възникнало при смяната на зимните гуми с летните?
Имам питане:
Имам 2 комплекта джанти със съответно зимни и летни гуми, на 27 окт. реших да сменя летните със зимни на работа. Свалих летните и реших да ги надпиша къде да бъдат за другия сезон и знам че трябва да се кръстоват гумите, но моята гума я загледах, че няма посока на въртене а има отвън/отвътре .
Лятната ми гума е тази
https://www.primex-bg.com/novina/Hankook-Ventus-Prime-3-specheli-letniya-test-za-gumi-na-AutoBild
Има разлика в нарезите на двата средни канала и си мисля че немога да ги кръстовам...
Да разбирам ли че трябва само П.Д.->З.Д. и П.Л.->З.Л и другия сезон обратно?
Имам 2 комплекта джанти със съответно зимни и летни гуми, на 27 окт. реших да сменя летните със зимни на работа. Свалих летните и реших да ги надпиша къде да бъдат за другия сезон и знам че трябва да се кръстоват гумите, но моята гума я загледах, че няма посока на въртене а има отвън/отвътре .
Лятната ми гума е тази
https://www.primex-bg.com/novina/Hankook-Ventus-Prime-3-specheli-letniya-test-za-gumi-na-AutoBild
Има разлика в нарезите на двата средни канала и си мисля че немога да ги кръстовам...
Да разбирам ли че трябва само П.Д.->З.Д. и П.Л.->З.Л и другия сезон обратно?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Въпросче, възникнало при смяната на зимните гуми с летните?
Ако са с посока на въртене, тогава като са монтирани на джанти, едните са "леви", другите "десни".
Но когато са само с надпис кое да е външна страна, може да си ги въртиш както искаш.
Но когато са само с надпис кое да е външна страна, може да си ги въртиш както искаш.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 219 госта