Напоследък се замислям все по-сериозно да мина на спортно регулиреумо окачване от ниския ценови диапазон, но не мога да реша реално кой би бил най-правилния ход.
Колата ще влиза за пълна ревизия на ходовата част, в това число смяна на амортисьори и пружини също. Поне към момента имам няколко варианта:
1 - нови амортисьори и пружини, от средно качество - Монро или Каяба, като в този случай колата ще запази заводската височина и возия, предполагам около 500лв ще вържат амортисьорите с пружините
2 - нисък клас регулируемо окачване - FK, JOM, Ta Technix, Tuning art - все около 500лв - чувам предимно положителни мнения за тези марки, притеснява ме в случая колата да не стане с возия на каруца.
3 - жълти Конита + спортни пружини Билщайн - по-скъп от останалите варианти - около 800лв. ще ми излезе, но уж по-добрия вариант откъм возия, спрямо вариант 2, и откъм пътно поведение спрямо вариант 1.
Към момента клоня най-много към вариант 2 и по-специално към JOM, уж предлага най-мека возия от споменатите регулируеми окачвания. За вариант 3 не мога да се убедя че си заслужава да дам толкова много пари, при положение че пазарната цена на колата е не повече от 3500лв., някакси не се връзва.
Кажете според вас кой от 3-те варианта бихте предпочели и защо, а ако имате и други предложения, ще се радвам да ги прочета.
П.П. Става въпрос за колата от подписа Толедо(Голф 4).
За и против спортното/регулируемо окачване
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Колега, карах 30 000км със спортно регулируемо окачване Ta Technix на Polo 6N2. Колата беше ниска, твърда, подскачаща, ок, за града - ок. Един път отидох на море с тази кола - 1300км по нашите магистрали, след морето свалих окачването. Няма такова друсане, подскачане и тнт. Просто нямаме пътища за този тип окачвания, ако ти е всекидневна кола - бягай далеч. За всекидневна кола, бих ти препоръчал газови амортесьори - Kayaba + Eibach Pro Kit 30/30mm пружини. Возията е стегната, но не на каруца и колата се държи добре на пътя.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Колата ми е ежедневка и въртя по 30 000км годишно, предимно на дълго(София-Разград-София поне 2 пъти месечно). Варианта, който предлагаш звучи добре, и пак ще върже около и малко над 500лв. Благодаря колега, не се бях сетил.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Може, но в България трябва да се внимава колко да се свали надолу.
Карал съм след спортно свален Форд XR 3i, на всяка неравност купето се стържеше по асфалта и хвърчаха искри като от ъглошлайф!
Карал съм след спортно свален Форд XR 3i, на всяка неравност купето се стържеше по асфалта и хвърчаха искри като от ъглошлайф!
- Stivi
- Мнения: 8379
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Ежедневна кола с 30 000км годишен пробег , и спортно окачване.....това си е специфичен вид мазохизъм ,но поне камъни в бъбреците няма да задържаш
Дано не се налага често да возиш хора,като слизат ще им се клатят главите още 15 мин. по инерция 
Дано не се налага често да возиш хора,като слизат ще им се клатят главите още 15 мин. по инерция -
Zdravko Zankov
- VW експерт

- Мнения: 13549
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Недей.
Остани със стоковото.
50км ме возиха с Голф 4 със спортно.
Та техникс, нещо такова.
Ебаси каруцата.
Остани със стоковото.
50км ме возиха с Голф 4 със спортно.
Та техникс, нещо такова.
Ебаси каруцата.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
За Та техникс казват че е най-твърдото, явно там наистина ефекта си е возия-каруца. В момента със стоковото окачване ми е твърде неустойчива колата, или поне така я чувствам и искам да стане с по-стегнато поведение. Донякъде амортизацията на сегашното окачване е причина за тази неустойчивост. Може би варианта, който предложи Snuupy би бил най-оптималния - така в най-лошия случай ще мога да сложа заводски пружини, ако спортните не ми понесат и тях да ги продам с някаква загуба.
С намалянето на височината нямам проблем - ще сложа метална кора отдолу. А и в момента, уж колата ми е със стоково окачване, а е по-ниска от всяко друго Толедо, което съм виждал, все едно в момента съм с някакво окачване -20мм отпред и отзад.
С намалянето на височината нямам проблем - ще сложа метална кора отдолу. А и в момента, уж колата ми е със стоково окачване, а е по-ниска от всяко друго Толедо, което съм виждал, все едно в момента съм с някакво окачване -20мм отпред и отзад.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Dagestan написа: С намалянето на височината нямам проблем - ще сложа метална кора отдолу.
И питай боксьорите отде си купуват гумата между зъбите!
-
Zdravko Zankov
- VW експерт

- Мнения: 13549
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Три пръста влизат отпред между гума и калник.
Четири пръста отзад.
При мен, стоково.
Явно е от пружини.
Но не я усещам хлабава.
Четири пръста отзад.
При мен, стоково.
Явно е от пружини.
Но не я усещам хлабава.
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Имах спортно окачване на golf-a едно време, червено KONI. Изтраях го точно месец, колата стана като каруца буквално.
- nikolay_ss
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
И аз бях със ST Suspension(същото като KW Variant 1) и го махнах, направо се преродих като се върнах пак на стоковото.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
На 3-ката това и е последния сезон със спортно окачване.На есен си слагам стоковото и едни 15-ки и ще ми е рай.
Естествено няма как да се разделя толкова лесно със ниската кола и ще бъде преместено на другия голф,който ще бъде само за уикендите.За всекидневка е голям мазохизъм със спортно,еле пък 30 000 км годишно.
Иначе на дълъг път,много зависи от къде ти е маршрута.Примерно до София и обратно нямам проблеми понеже магистралата до там бива,обаче до морето е голям к*р особено в участъка с пропадналия асфалт след Стара Загора.
Естествено няма как да се разделя толкова лесно със ниската кола и ще бъде преместено на другия голф,който ще бъде само за уикендите.За всекидневка е голям мазохизъм със спортно,еле пък 30 000 км годишно.
Иначе на дълъг път,много зависи от къде ти е маршрута.Примерно до София и обратно нямам проблеми понеже магистралата до там бива,обаче до морето е голям к*р особено в участъка с пропадналия асфалт след Стара Загора.
- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7868
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
С какъв размер гуми караш лятото? Бих ти препоръчал да си обновиш окачването със стандартни части и да минеш на 225/45/17, ако не си с такива. Колата става значително по-устойчива. 

-
powerade
- Мнения: 1091
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Bai Sando написа:На 3-ката .....
Колегата е с Голф 3, няма да влезнат тия големи баници 225/45/17
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Преди да пусна темата бях пуснал поръчка за регулируемо окачване JOM, ама тотално ме разубедихте и я отказах днес
.
Поръчах вече Eibach-а, като дойде ще взема и газови амортисьори Каяба. Ако не се получат нещата ще мина обратно на заводски пружини.
Колата я карам с 205/60/16, на 17-ки не искам да минавам, понеже често пътувам по лоши пътища и не искам да смъквам профила на гумата под 50, а 225/50/17 се съмнявам да влязат без да опират. Евентуално мога да върна на 205/55/16.
Принципно с малко втърдяване на возията нямам проблем, даже в момента ми е твърде мека возията, а Голф-подобните принципно не се славят с мека возия.
Със сегашното стоково окачване, разстоянието между гумата и калника отпред е 1 пръст, отзад може би 2, т.е. не е съвсем на заводска височина - предполагам са омекнали пружините от старост, а и гумата е малко по-висока от заводското
.Поръчах вече Eibach-а, като дойде ще взема и газови амортисьори Каяба. Ако не се получат нещата ще мина обратно на заводски пружини.
Колата я карам с 205/60/16, на 17-ки не искам да минавам, понеже често пътувам по лоши пътища и не искам да смъквам профила на гумата под 50, а 225/50/17 се съмнявам да влязат без да опират. Евентуално мога да върна на 205/55/16.
Принципно с малко втърдяване на возията нямам проблем, даже в момента ми е твърде мека возията, а Голф-подобните принципно не се славят с мека возия.
Със сегашното стоково окачване, разстоянието между гумата и калника отпред е 1 пръст, отзад може би 2, т.е. не е съвсем на заводска височина - предполагам са омекнали пружините от старост, а и гумата е малко по-висока от заводското
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 103 госта