Късане на ремък
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Късане на ремък
Не знам дали е за офф-топик темата. Преди няколко дни се замислих за последиците от скъсан ангренажен ремък (и пистов като втори вариант). При ангренажния е ясно, че двигателят е за ремонт. Въпросът обаче е какво точно се случва при движение примерно със 100км/ч? Може ли да се разчита на работеща спирачка поне за еднократно спиране? Хидравликата вероятно изчезва веднага. Въпросът е откъм рисковете за безопасно спиране, ремонтът е отделна тема.
Re: Късане на ремък
Вакуум за спиране би следвало да имаш за няколко натискания на спирачките, дори да не остане спирачките пак работят, но трябва да натискаш по-силно, хидравлика на движещ се автомобил не е особено нужна, въртят ли се колелата волана е достатъчно лек, за да управляваш докато спреш напълно. Може да си направиш експеримент някъде на безопасно място да изгасиш двигателя в движение, и да видиш реално какво може да очакваш при описаните от теб аварийни ситуации.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Късане на ремък
Веднъж дърпах закъсал по околовръстното с около 60-70 и нямаше проблем, даже дърпания спираше и мен по светофарите да държим въжето опънато.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Късане на ремък
Ще имаш за 1-2 спирания серво. После ще натискаш зверски, за да спреш
Хидравликата изчезва, воланът става твърд. При по-висока скорост не се усеща, но при ниска - зверски.
Затова има карти на СБА.
Хидравликата изчезва, воланът става твърд. При по-висока скорост не се усеща, но при ниска - зверски.
Затова има карти на СБА.
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Късане на ремък
За еднократно спиране ще има.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7916
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Късане на ремък
Ако сменяш ремъцитр навтеме няма да изпадаш в такава ситуация.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Късане на ремък
Колега, не е същото, като просто да изгасиш двигател - изгасеният двигател си прави компресия и вакууми без значение, че не влиза гориво. При скъсан ангренаж клапаните спират да се движат, остават си в някакво равновесно положение от колянов вал и пружините им (ако има ударени/изкривени пак е зле положението) и двигателят не прави никаква компресия и вакуум.
Хидравлика на волана ще имаш само, ако хидравличната помпа е на пистовия ремък и е хваната за шайбата на коляновия вал (и си на скорост).
Спирачките ще са ужасни - няма да има усилвател, ще са втвърдени много и двигателна също няма да има никаква, единствено ръчната би трябвало да функционира нормално.
Веднага след скъсването ще имаш вакуум за нормално спиране, после ще стане "бетон".
Жигулката ми 72-ра няма да има проблем със спирачки и волан, ако скъса веригата, но пък тя не се къса.
Хидравлика на волана ще имаш само, ако хидравличната помпа е на пистовия ремък и е хваната за шайбата на коляновия вал (и си на скорост).
Спирачките ще са ужасни - няма да има усилвател, ще са втвърдени много и двигателна също няма да има никаква, единствено ръчната би трябвало да функционира нормално.
Веднага след скъсването ще имаш вакуум за нормално спиране, после ще стане "бетон".
Жигулката ми 72-ра няма да има проблем със спирачки и волан, ако скъса веригата, но пък тя не се къса.

DoH_KuXoT написа:Вакуум за спиране би следвало да имаш за няколко натискания на спирачките, дори да не остане спирачките пак работят, но трябва да натискаш по-силно, хидравлика на движещ се автомобил не е особено нужна, въртят ли се колелата волана е достатъчно лек, за да управляваш докато спреш напълно. Може да си направиш експеримент някъде на безопасно място да изгасиш двигателя в движение, и да видиш реално какво може да очакваш при описаните от теб аварийни ситуации.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Късане на ремък
Кой е казал, че за проба трябва да се гаси мотора докато е на скорост?!
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Късане на ремък
Да, прав си. Единствено, ако хидравликата е на пистовия ремък няма да е точно същото изживяване, но поне ще усети какво е да ги няма и двете.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Късане на ремък
Не е никакъв проблем. Производителите не са глупави и с оглед на безопасността са измислили системите така че като се счупят да не се прибиеш. Дали ще изчезне сервото на спирачките или ще се скъса спирачен маркуч, винаги можеш да спреш. Хидравликата и да спре поради скъсан ремък или угасен мотор, не ти блокира волана за да не можеш да го въртиш. Щом се въртят гумите, волана не е тежък, като на място. Някои коли са с електрически помпи на хидравликата и дори и при не работещ двигател си имат меко управление, докато има ток в акумулатора, но и те помпат течност в обикновена рейка, за която не е проблем. Чисто електрическите рейки, са всъщност механични рейки с един електро усилвател някъде. Да, вдървява се волана, но не блокира.
80 км управлявах теглено МПС със скъсан ангренажен ремък, като колегата теглеше със скорост от 80-90 км/ч нагоре с въже метър и половина. Никакъв проблем с употребата на спирачките, вярно, твърд беше педала, но не чак такъв, че да не можеш да го ползваш
80 км управлявах теглено МПС със скъсан ангренажен ремък, като колегата теглеше със скорост от 80-90 км/ч нагоре с въже метър и половина. Никакъв проблем с употребата на спирачките, вярно, твърд беше педала, но не чак такъв, че да не можеш да го ползваш
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: Пон 14 апр 2008 12:58
- Автомобил: Рено Меган
- Двигател: K4M760 2004
- Местоположение: София
Re: Късане на ремък
Спирането и тегленето на са такъв проблем при скъсан пистов ремък. Проблема е после-финансов, около 1200лв.На три коли ми се случва. Мога теория на новите пистови ремъци да напиша
. Вече ги сменявам на около 30х км. Сменен ремък, пуска конец, блокира някоя шайба, къса пистовия ремък, от там парчета от него се разлетяват и чупят пластмасата на ангренажа, влизат при него и го късат. И глава, клапани, шайби, гарнитури... и тн всичко ново. На реното разби и шайбата на генератора, та още 100лв.
Ланчата единствено не събра клапаните и минах само с нови шайби и ремък. Иначе се скъса около Троян една вечер и през ноща я дърпахме с колан 1.5м през Златишки проход до Костенец. Твърди спирачки, волан за културисти и акумулатора се предаде първите 100 км та и без фарове, с триъгълник отзад.
Като съвет-възможно най-скъпия пистов ремък и от проверен доставчик или от фирмения сервиз и на около 30х км. смяна. Научих си вече урока.

Ланчата единствено не събра клапаните и минах само с нови шайби и ремък. Иначе се скъса около Троян една вечер и през ноща я дърпахме с колан 1.5м през Златишки проход до Костенец. Твърди спирачки, волан за културисти и акумулатора се предаде първите 100 км та и без фарове, с триъгълник отзад.
Като съвет-възможно най-скъпия пистов ремък и от проверен доставчик или от фирмения сервиз и на около 30х км. смяна. Научих си вече урока.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Късане на ремък
vocil написа:
Като съвет-възможно най-скъпия пистов ремък и от проверен доставчик
Ако аз започна да правя ментета, ще имитирам най-скъпите ремъци............
- DAJelev
- Мнения: 67
- Регистриран на: Чет 21 юни 2018 9:08
- Автомобил: VW Passat Variant Highline
- Двигател: DFCA 2016
- Местоположение: София
Re: Късане на ремък
Аз пък не съм чул някой да се е пребил заради скъсан ремък (пистов или агренажен). Даже миналата седмица помогнах на един човек на магистралата да си дотика колата, че му се беше скъсал агренажа на няколко стотин метра преди една бензиностанция.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Късане на ремък
Преди 4-5 години ми се пръсна обтяжната ролка на пистовия ремък.Както си карах на магистралата и изведнъж климатика изчезна и ми светна индикацията за акумулатора.Спрях,гледам ролката наполовина(пластмасова).Наложи се да отрежа пистовия ремък,за да не се омотае в трапецовидния и да остана и без водна помпа и хидравлика.Прибрах се без проблем 100км на акумулатор.После нова ролка и ремък и газ.
Re: Късане на ремък
vocil написа:Сменен ремък, пуска конец, блокира някоя шайба, къса пистовия ремък,
Първоначално ми сложиха някакъв dongil, който се напука за няма и 20 хил км и го изхвърлих. Сега съм с gates и откъм ангренажа пускаше конци. Сменил съм обтящната му ролка. Не съм минал и 10 хил км с него. Може ли вибрация в ролките да е причина за конците или зависи от качеството на ремъка. Но пък стария не пускаше конци [emoji849]
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта