Късане на ремък

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Късане на ремък

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 08 юли 2020 19:03


Някоя ролка е останала без канали и го прегрява и къса ремъка. Същото е ако е блокирала ролката на алтернатора, ако е фройлайф или както там му се казва. На дизелов опел, шайбата на алтернатора примерно е алуминиева и след определени километри просто пистите изчезват. На хидравлична помпа също съм сменявал такава шайба поради износване. Ако пък има някоя да е пластмасова и да е зачупено някъде парче от нея, съсипва ремъка много бързо. Повреди по зъбите от невнемателно изваждане, примерно с гарги клещи или тръбен ключ, нараняват много лесно каналите, които после съсипват ремъка. Може и обтегачът да се е кривнал леко на една страна и да бута ремъка странично в ролките и т.н.т. Трябва внимателен оглед и подмяна. Гейтс не са лоша марка, но като че ли Бош ремъците са по добри, пък и са по евтини.
Кантинентал в последно време присвирват на студено




rld
Мнения: 547
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Късане на ремък

Мнениеот rld » Сря 08 юли 2020 19:47


Благодаря ти, това е двигателя на моя форд. Общо 7 ролки са и само обтяжната е сменена. С доверен монтьор ще огледаме на запален двигател за вибрации. После ще се свали ремъка за проверка на ролките. Луфт във някоя на изгасен двигател също значи смяна, нали? Изображение


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Късане на ремък

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 09 юли 2020 7:12


Зависи от луфта, в смисъл, че лагерчето може да помръдва леко, то не е 100% стегнато, но по голям луфт, значи проверка, защото той може и да е от това, че ролката не е точно същата. В някой афтър маркет ролки, вътре в пакетажа примерно има и една допълнителна подложна шайба, за да може да се монтира без да опира, понеже е различен размера на лагера вътре. Ако няма такава, трябва да се намери и подложи. В общи линии си трябва сериозен оглед и мислене при монтажа, не е като да завиеш там едни ролки и да им хвърлиш каиша отгоре. Иначе ако правилно съм познал това е двигател на фокус 1,6 101 к.с Тук проблем може да е килнат обтегач на една страна, обтяжната и паразитната ролка и понеже страдат от магнитните съединители и лагерите на компресора, огледайте неговата шайба да не е с наранени ребра от смяната някой път. Не всеки ги вади със скоба, защото няма и се блъска с едни чуклета, отверки, щанги и т.н.т


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Късане на ремък

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 09 юли 2020 10:21


чест проблем за късане на ремък е и друг проблем с пистовите ролки. Самите върхова на зъбите се заострят и прорязват ремъка, стават като ножове.


rld
Мнения: 547
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Късане на ремък

Мнениеот rld » Чет 09 юли 2020 13:03


Да, фокус 1.6 е. Ще прегледаме всички ролки внимателно



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 235 госта