Някоя ролка е останала без канали и го прегрява и къса ремъка. Същото е ако е блокирала ролката на алтернатора, ако е фройлайф или както там му се казва. На дизелов опел, шайбата на алтернатора примерно е алуминиева и след определени километри просто пистите изчезват. На хидравлична помпа също съм сменявал такава шайба поради износване. Ако пък има някоя да е пластмасова и да е зачупено някъде парче от нея, съсипва ремъка много бързо. Повреди по зъбите от невнемателно изваждане, примерно с гарги клещи или тръбен ключ, нараняват много лесно каналите, които после съсипват ремъка. Може и обтегачът да се е кривнал леко на една страна и да бута ремъка странично в ролките и т.н.т. Трябва внимателен оглед и подмяна. Гейтс не са лоша марка, но като че ли Бош ремъците са по добри, пък и са по евтини.
Кантинентал в последно време присвирват на студено
Късане на ремък
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Късане на ремък
Благодаря ти, това е двигателя на моя форд. Общо 7 ролки са и само обтяжната е сменена. С доверен монтьор ще огледаме на запален двигател за вибрации. После ще се свали ремъка за проверка на ролките. Луфт във някоя на изгасен двигател също значи смяна, нали?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Късане на ремък
Зависи от луфта, в смисъл, че лагерчето може да помръдва леко, то не е 100% стегнато, но по голям луфт, значи проверка, защото той може и да е от това, че ролката не е точно същата. В някой афтър маркет ролки, вътре в пакетажа примерно има и една допълнителна подложна шайба, за да може да се монтира без да опира, понеже е различен размера на лагера вътре. Ако няма такава, трябва да се намери и подложи. В общи линии си трябва сериозен оглед и мислене при монтажа, не е като да завиеш там едни ролки и да им хвърлиш каиша отгоре. Иначе ако правилно съм познал това е двигател на фокус 1,6 101 к.с Тук проблем може да е килнат обтегач на една страна, обтяжната и паразитната ролка и понеже страдат от магнитните съединители и лагерите на компресора, огледайте неговата шайба да не е с наранени ребра от смяната някой път. Не всеки ги вади със скоба, защото няма и се блъска с едни чуклета, отверки, щанги и т.н.т
Re: Късане на ремък
чест проблем за късане на ремък е и друг проблем с пистовите ролки. Самите върхова на зъбите се заострят и прорязват ремъка, стават като ножове.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 235 госта