Разхлабени болтове на шарнир?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Разхлабени болтове на шарнир?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 08 юли 2020 20:18


Здравейте, не ми го побира ума и искам да попитам от какво може да се разхлабят 3-те болта, които държат шарнира за носача?
Тия дни нещо ми тропаше и при завой в едната посока усещах несъосие. Свалих тазовете, ритнах едната гума, после другата и гледам едната играе. Вдигам и гледам шарнирът си хлопка в носача наляво-надясно. И трите болта хлабави, но и заяли от ръжда.
На аудито даже са 10мм, не 8 като на Пасат б3. И са се лашнали някак.
Грешка при монтажа, не са ги затегнали или?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Разхлабени болтове на шарнир?

Мнениеот samo_pechka » Сря 08 юли 2020 20:24


Ако не си го правил ти, няма как да си сигурен кой как го е направил.
Освен двете описани опции има и трети, затегнати са били някак си , но болтовете от некачествена стомана, като локум се опъват и разтеглят . Имал съм го и съм го видял това при мен на Голф 3 . Понеже усетих накъде отиват нещата, сложих старите , оригинални болтове които бяха на стария шарнир


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Разхлабени болтове на шарнир?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 08 юли 2020 20:26


Болтовете са 10.9. Сложих 8.8, нямах други. Временно, докато купя други. Два нови и един стар използвах. Хвана ме неподготвен на село и прецених, че е по-опасно да се кара така. Предвид факта, че пасатът е по-тежка кола, а пък е с болтове 8мм, а не 10мм, явно не се предвижда там да носи толкова голям товар?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Разхлабени болтове на шарнир?

Мнениеот samo_pechka » Сря 08 юли 2020 20:41


инжектопляктор написа:Болтовете са 10.9. Сложих 8.8, нямах други. Временно, докато купя други. Два нови и един стар използвах.

Е то трябваше да почнеш оттам. Ментаци си взел , от най-яките, те ако бяха 8.8- д/г добре, но са били само на цифри. Трябваше да ги смениш в най-кратък срок. С болтове и т.н. по ходова част експериментите са силно непрепоръчителни. И друг път обеца на уше и не купувай от местна железария някакви дето са за нещо неотговорно. А си ги взимай от специализирани магазини. Дори такъв примерно за селскостопанска техника , че такива има навсякъде и вероятността да ти продадат менте болт е суперминимална.
Хем казваш, че си ги сложил "временно", хем са ръждясали , значи не са били времянка , а си карал така доста време, ама доста . Поне от миналата година са били.
П.п. сега кое е било по-тежко или по-леко пасат/ауди. Щом конструткора го е преценил , значи така трябва да е. Ние все се правим на по-големи разбирачи. Проста сметка, не знам точно за какъв пасат говориш , но предполагам е бил с напречен мотор б3/б4 , а алудито ти е предполагам с надлъжен мотор . т.е. натоварването по мост е маалко по-кофти отпред на това ауди. Причината се крие в надлъжния мотор и изнасянето назад на предния мост.

Последна промяна от samo_pechka на Сря 08 юли 2020 20:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Разхлабени болтове на шарнир?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 08 юли 2020 20:46


samo_pechka написа:Хем казваш, че си ги сложил "временно", хем са ръждясали , значи не са били времянка , а си карал така доста време, ама доста . Поне от миналата година са били.

Не ме разбра. Разхлабените и подбити болтове, които бяха ръждясали бяха 10.9
Аз сложих 8.8, защото нямах 10.9 и нямаше откъде да намеря. Завивах с 60см рамо и успях да превъртя единия 8.8.
Рязах го с ъглошлайфа и сложих един от старите 10.9, който не беше толкова подбит и ставаше.
Става въпрос за 10мм болтове, които се завиват с камък 17 и се чудя как са се охлабили старите просто?
Аз там не съм барал, докато не видях че гумата си играе.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Разхлабени болтове на шарнир?

Мнениеот samo_pechka » Сря 08 юли 2020 20:50


Да, извинявам се. вече разбрах. Предполагам тези са били в комплекта с автърмаркет шарнир? Понякога в комплектите ( а дори често правило в по-евтините автърмаркет ) е да са сложени калпави болтове. Нищо, че на тях пише 10.9 . По-верояно е да са били 6.6 . Казвам го защото ... прочети ми пак първия пост


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Разхлабени болтове на шарнир?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 09 юли 2020 7:06


Освен калпави болтове, ако е имало кал, пясък под болтове, гайки, планки и т.н.т се разхлабват в последствие. Винаги когато свалям нещо по окачването, в зоните на елемента и стягането на болтовете, минавам с телена четка и издухвам със сгъстен въздух, защото се получава точно това



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: borisfx и 228 госта