На това попаднах в нета
категория В:
а) моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача;
б) състав от моторно превозно средство по б. „а“ и ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg;
в) състав от моторно превозно средство по б. „а“ и ремарке с допустима максимална маса, която надвишава 750 kg, но общата маса на състава не надвишава 3500 kg;
г) състав от моторно превозно средство по б. „а“ и ремарке с допустима максимална маса, която надвишава 750 kg с обща маса на състава, надвишаваща 3500 kg, но е не повече от 4250 kg – този състав може да се управлява от лица, преминали обучение и издържали допълнителен изпит, като правото да се управлява такъв състав се указва в свидетелствата за управление чрез съответния код на Европейския съюз, определен в наредбата по чл. 13, ал. 2;
П.п. както се вижда има някакво леко противоречие в т.б и т.в ... един път може ( примерно бус с 3500кг маса + ремарке 750кг маса, общо 4250кг ) , втори път не може.
Къмпинг ремарке
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Къмпинг ремарке
Ето намерих:
НАРЕДБА № I-157 ОТ 1 ОКТОМВРИ 2002 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗДАВАНЕ НА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, ОТЧЕТА НА ВОДАЧИТЕ И ТЯХНАТА ДИСЦИПЛИНА
Свидетелството за управление съдържа следните данни:
Ограничителните условия за ползване на свидетелството по чл. 53, ал. 1, т. 11 ЗБЛД се изписват с кодове и имат следните значения:
Тоест за да караш между 3500 и 4250, трябва да имаш тази т.96 в книжката. Как се вади точно, не знам.
Което означава, че с категори В композицията е максимум 3500кг, ако нямаш т.96.
НАРЕДБА № I-157 ОТ 1 ОКТОМВРИ 2002 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗДАВАНЕ НА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, ОТЧЕТА НА ВОДАЧИТЕ И ТЯХНАТА ДИСЦИПЛИНА
Свидетелството за управление съдържа следните данни:
Ограничителните условия за ползване на свидетелството по чл. 53, ал. 1, т. 11 ЗБЛД се изписват с кодове и имат следните значения:
96. Превозни средства от категория В в композиция с ремарке с максимално допустима маса, която превишава 750 kg, когато максимално допустимата маса на такава композиция превишава 3500 kg, но не превишава 4250 kg
Тоест за да караш между 3500 и 4250, трябва да имаш тази т.96 в книжката. Как се вади точно, не знам.
Което означава, че с категори В композицията е максимум 3500кг, ако нямаш т.96.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Къмпинг ремарке
samo_pechka написа:Не 3500 , а 4250 кг обща маса . И ремаркето, общата му маса не бива да превишава масата на теглещото МПС но празно, имаше мисля и някакви проценти, но това не е чак съществено, пък и полицаите не могат да смятат добре . Това в случай, че нямаш категория BE , вече ако я имаш - там стават други нещата.
В случай , че имаш само B категория , както описах по-горе . И пак трябва да се внимава каква е максимално позволената маса на тегленото ремарке по талон .
group® написа:Което означава, че с категори В композицията е максимум 3500кг, ако нямаш т.96.
това ме интересуваше
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Къмпинг ремарке
joro_kem написа:..
това ме интересуваше
Погледни обаче какво е писал Груп последно , че има промени и не ги знаех, до 3500 обща маса следва да е, а до 4250 се кара специален курс вече ( предполагам за пари е цялата простотия , но.. )
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Къмпинг ремарке
Не е до едни пари. Безумно е човек без познания и опит да кара 2т прикачен товар! Опасно е. Аз съм търкалял доста по 1т и си иска да имаш акъл.
Никъде не намерих обаче, да пише за съотношението ремарке кола? Кой знае къде е зачекнат този въпрос?
Никъде не намерих обаче, да пише за съотношението ремарке кола? Кой знае къде е зачекнат този въпрос?
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Къмпинг ремарке
Имаше една стара тема . Пак беше зачекнато дали с Б кат. могат да се теглят платформи или по-тежки ремаркета. Вече не си спомням точно темата , но там беше посочено в подробности кое , какво е. Имаше и извадки от линкове.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Къмпинг ремарке
Ето я и старата тема: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=59&t=419104
Vlad777 написа:Това е форум за взаимопомощ, където хората разчитат да получат полезни съвети. Когато се изказват мнения, които касаят законодателството е редно да се цитира достоверен източник, а не неточна или грешна и подвеждаща информация, която не само не помага, но може и да навреди.
Това е цитираната наредба. В нея нищо не пише за категории водачи. НАРЕДБА № 60 от 24.04.2009 г. за одобряване типа на нови моторни превозни средства и техните ремаркета
И понеже обичам да си служа с факти, а не с това кой какво казал на едикой си, ето какво пише в ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА, който е с последна редакция от август 2012 г., което е преди обнародването на промените в Закона за движение по пътищата през януари 2013.Чл. 21. Моторните превозни средства се делят на следните категории, означени с
латински букви:
1. категория А - мотоциклети;
2. категория М - мотопеди;
3. категория В - автомобили, чиято максимално допустима маса не надвишава 3500 кг
и броят на местата за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се
прикачва ремарке с максимално допустима маса не повече от 750 кг; максимално допустимата
маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
4. категория С - товарни автомобили, чиято максимално допустима маса надвишава
3500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с максимално допустима маса не повече от 750
кг;
5. категория D - автомобили, с изключение на тролейбусите, предназначени за превоз
на пътници с над осем места за сядане, без мястото на водача; към тях може да се прикачва
ремарке с максимална допустима маса не повече от 750 кг; към тази категория се отнасят и
съчленените автобуси. Прикачването на ремарке към тях е забранено;
6. категория В + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория В и ремарке, когато:
а) максимално допустимата маса на ремаркето надвишава 750 кг;
б) максимално допустимата маса на ремаркето надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;
7. категория С + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория С и ремарке с максимално допустима маса над 750 кг;
8. категория D + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория D и ремарке с максимално допустима маса над 750 кг;
9. категория Т - колесни трактори и тролейбуси; към тази категория се отнасят и
трамваите.
Това в червеното е в противоречие с написаното в закона, който обаче е приет след промените в наредбата. До колкото си спомням когато има такова противоречие, законът е по-важен от подзаконовите акотове като този правилник.
В закона обаче не пише нищо за масата на ремаркето, сравнена с масата на превозното средство. В тази си част според мен правилникът продължава да важи:Съответно според новият закон и частта от правилника, изводът следва да бъде, че с категория B може да се управлява състав чиято максимално допустима маса не надвишава 4250 кг и максимално допустимата маса на ремаркето не надвишава масата на теглещото МПС без товар.максимално допустимата маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство
Съответно тегленето например на платформа с максимално допустима маса например 2200 кг. от пасат, който е със собствено тегло от да кажем 1500 кг не е законно без наличието на категория B+E, въпреки че композицията може да не надминава максимално допустима маса от 4250 кг.
По конкретното питане на колегата от първото мнение:За да дърпаш ремарке с максимално допустима маса 2000 кг. без Е категория е необходимо теглещото превозно средство да е със собствена маса над 2000 кг., и ето какво се получава:samo_pechka написа:Ще се тегли от лек автомобил , по талон му се дава да дърпа до 1600кг ремарке със спирачки . Работата е там ,че харесания тип ремарке от мен, са масово с общо тегло 2000кг .
Теглещо мпс: собствена маса 2000 кг - максимално допустима маса 2800 кг
Теглено ремарке: собств. маса 500 кг - макс допустима маса 2000 кг
ОБЩО макс допустима маса: 4800 кг. Съответно това не може да се тегли без Е.
Като цяло според закона и наредбата не виждам вариант, в който може да се тегли платформа с автомобил на нея без Е категория. А дори и с Е категория не е законно да се тегли ремарке с максимално допустима маса по-голяма от записаното като възможност за теглене в талона на теглещото МПС.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Къмпинг ремарке
Тоя правилник съвсем обърква нещата, но поне разбрах къде пише за съотношението.
А наредбата конкретизира чл. 6 от закона, че без 96 в книжката, композицията не може да надвишава 3500кг.
Значи основното водещо е собствена маса на колата, като най-тежкото възможно съотношение дава право на 1750кг ремарке (максимално допустима маса).
Оп и тва не е така, защото с максималната маса на колата ще надхвърли 3500кг.
Сега видях за моя пасат:
- 1705 собствена маса
- 2300 максимално допустима
Значи мога да тегля до 1200кг. И това май се пада около максимума изобщо.
А наредбата конкретизира чл. 6 от закона, че без 96 в книжката, композицията не може да надвишава 3500кг.
Значи основното водещо е собствена маса на колата, като най-тежкото възможно съотношение дава право на 1750кг ремарке (максимално допустима маса).
Оп и тва не е така, защото с максималната маса на колата ще надхвърли 3500кг.
Сега видях за моя пасат:
- 1705 собствена маса
- 2300 максимално допустима
Значи мога да тегля до 1200кг. И това май се пада около максимума изобщо.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Къмпинг ремарке
Ако изхождаме от това, което пише в талона на моята кола, максимално допустимата маса на ремаркето, което може да се тегли само с кат Б е 3500-2240= 1260 кг
Ако гледаме твоята кола 3500-2300= 1200 кг
Ако гледаме твоята кола 3500-2300= 1200 кг
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Къмпинг ремарке
niks76 написа:Само гледай двуоска по възможност-няма нищо общо с голяма едноосна..................
Като удобство, като пътно поведение или...? Бос съм откъм познания за караваните и такъв смятах да си остана, ноооо летуванията в следващите няколко години се очертават някак проблематични, май...
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Къмпинг ремарке
group® написа:Сега видях за моя пасат:
- 1705 собствена маса
- 2300 максимално допустима
Значи мога да тегля до 1200кг. И това май се пада около максимума изобщо.
Според ADAC:
Leergewicht (EU) 1710 kg
Zul. Gesamtgewicht 2320 kg
Zuladung 610 kg
Anhängelast gebremst 12% 2200 kg
Anhängelast ungebremst 750 kg
Gesamtzuggewicht n.b.
Stützlast 90 kg
Dachlast 100 kg
Не е ясно, обаче, защо не са дали и общата маса.
- hooligans
- Мнения: 18718
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Къмпинг ремарке
icoico написа:niks76 написа:Само гледай двуоска по възможност-няма нищо общо с голяма едноосна..................
Като удобство, като пътно поведение или...? Бос съм откъм познания за караваните и такъв смятах да си остана, ноооо летуванията в следващите няколко години се очертават някак проблематични, май...
Като пътно поведение най-вече... За две оси, мисля, че е задължително Б+Е.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Къмпинг ремарке
hooligans написа:За две оси, мисля, че е задължително Б+Е.
С едно изречение затри всичко писано дотук
Re: Къмпинг ремарке
За добавък 96 би трябвало да е нужно само курс без изпит. С това условие, можеш да караш двуосно ремарке когато са спазени изискванията за килограмите и разпределението на масите. Пример е единично ремарке за кон, което може да е двуосно и се кара само с B, без да е нужна E категория.
EDIT: Моя грешка по отношение науждата от изпит за 96. Явно има и изпит пред ИА "АА", което автоматично означава, че си почти както за B+E, oбаче времето за курса е по-кратко и си ограничен повече, което не обезсмисля ли цялата работа и щом е така да си караш направо B+E.
EDIT: Моя грешка по отношение науждата от изпит за 96. Явно има и изпит пред ИА "АА", което автоматично означава, че си почти както за B+E, oбаче времето за курса е по-кратко и си ограничен повече, което не обезсмисля ли цялата работа и щом е така да си караш направо B+E.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 248 госта