Къмпинг ремарке

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот samo_pechka » Сря 24 мар 2021 12:12


На това попаднах в нета
категория В:
а) моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача;

б) състав от моторно превозно средство по б. „а“ и ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg;

в) състав от моторно превозно средство по б. „а“ и ремарке с допустима максимална маса, която надвишава 750 kg, но общата маса на състава не надвишава 3500 kg;

г) състав от моторно превозно средство по б. „а“ и ремарке с допустима максимална маса, която надвишава 750 kg с обща маса на състава, надвишаваща 3500 kg, но е не повече от 4250 kg – този състав може да се управлява от лица, преминали обучение и издържали допълнителен изпит, като правото да се управлява такъв състав се указва в свидетелствата за управление чрез съответния код на Европейския съюз, определен в наредбата по чл. 13, ал. 2;
П.п. както се вижда има някакво леко противоречие в т.б и т.в ... един път може ( примерно бус с 3500кг маса + ремарке 750кг маса, общо 4250кг ) , втори път не може.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот group® » Сря 24 мар 2021 12:29


Ето намерих:
НАРЕДБА № I-157 ОТ 1 ОКТОМВРИ 2002 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗДАВАНЕ НА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, ОТЧЕТА НА ВОДАЧИТЕ И ТЯХНАТА ДИСЦИПЛИНА

Свидетелството за управление съдържа следните данни:

Ограничителните условия за ползване на свидетелството по чл. 53, ал. 1, т. 11 ЗБЛД се изписват с кодове и имат следните значения:


96. Превозни средства от категория В в композиция с ремарке с максимално допустима маса, която превишава 750 kg, когато максимално допустимата маса на такава композиция превишава 3500 kg, но не превишава 4250 kg


Тоест за да караш между 3500 и 4250, трябва да имаш тази т.96 в книжката. Как се вади точно, не знам.
Което означава, че с категори В композицията е максимум 3500кг, ако нямаш т.96.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот joro_kem » Сря 24 мар 2021 16:45


samo_pechka написа:Не 3500 , а 4250 кг обща маса . И ремаркето, общата му маса не бива да превишава масата на теглещото МПС но празно, имаше мисля и някакви проценти, но това не е чак съществено, пък и полицаите не могат да смятат добре :biggrin . Това в случай, че нямаш категория BE , вече ако я имаш - там стават други нещата.
В случай , че имаш само B категория , както описах по-горе . И пак трябва да се внимава каква е максимално позволената маса на тегленото ремарке по талон .

group® написа:Което означава, че с категори В композицията е максимум 3500кг, ако нямаш т.96.

това ме интересуваше :th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот samo_pechka » Сря 24 мар 2021 16:49


joro_kem написа:..
това ме интересуваше :th_up

Погледни обаче какво е писал Груп последно , че има промени и не ги знаех, до 3500 обща маса следва да е, а до 4250 се кара специален курс вече ( предполагам за пари е цялата простотия , но.. )


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот group® » Сря 24 мар 2021 16:56


Не е до едни пари. Безумно е човек без познания и опит да кара 2т прикачен товар! Опасно е. Аз съм търкалял доста по 1т и си иска да имаш акъл.

Никъде не намерих обаче, да пише за съотношението ремарке кола? Кой знае къде е зачекнат този въпрос?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот samo_pechka » Сря 24 мар 2021 16:59


Имаше една стара тема . Пак беше зачекнато дали с Б кат. могат да се теглят платформи или по-тежки ремаркета. Вече не си спомням точно темата , но там беше посочено в подробности кое , какво е. Имаше и извадки от линкове.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19696
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот Vlad777 » Сря 24 мар 2021 17:59


Ето я и старата тема: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=59&t=419104
Vlad777 написа:Това е форум за взаимопомощ, където хората разчитат да получат полезни съвети. Когато се изказват мнения, които касаят законодателството е редно да се цитира достоверен източник, а не неточна или грешна и подвеждаща информация, която не само не помага, но може и да навреди.

Това е цитираната наредба. В нея нищо не пише за категории водачи. :arrow НАРЕДБА № 60 от 24.04.2009 г. за одобряване типа на нови моторни превозни средства и техните ремаркета

И понеже обичам да си служа с факти, а не с това кой какво казал на едикой си, ето какво пише в ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА, който е с последна редакция от август 2012 г., което е преди обнародването на промените в Закона за движение по пътищата през януари 2013.

Чл. 21. Моторните превозни средства се делят на следните категории, означени с
латински букви:
1. категория А - мотоциклети;
2. категория М - мотопеди;
3. категория В - автомобили, чиято максимално допустима маса не надвишава 3500 кг
и броят на местата за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се
прикачва ремарке с максимално допустима маса не повече от 750 кг;
максимално допустимата
маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;

4. категория С - товарни автомобили, чиято максимално допустима маса надвишава
3500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с максимално допустима маса не повече от 750
кг;
5. категория D - автомобили, с изключение на тролейбусите, предназначени за превоз
на пътници с над осем места за сядане, без мястото на водача; към тях може да се прикачва
ремарке с максимална допустима маса не повече от 750 кг; към тази категория се отнасят и
съчленените автобуси. Прикачването на ремарке към тях е забранено;
6. категория В + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория В и ремарке, когато:
а) максимално допустимата маса на ремаркето надвишава 750 кг;
б) максимално допустимата маса на ремаркето надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;

7. категория С + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория С и ремарке с максимално допустима маса над 750 кг;
8. категория D + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория D и ремарке с максимално допустима маса над 750 кг;
9. категория Т - колесни трактори и тролейбуси; към тази категория се отнасят и
трамваите.


Това в червеното е в противоречие с написаното в закона, който обаче е приет след промените в наредбата. До колкото си спомням когато има такова противоречие, законът е по-важен от подзаконовите акотове като този правилник.

В закона обаче не пише нищо за масата на ремаркето, сравнена с масата на превозното средство. В тази си част според мен правилникът продължава да важи:
максимално допустимата маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство
Съответно според новият закон и частта от правилника, изводът следва да бъде, че с категория B може да се управлява състав чиято максимално допустима маса не надвишава 4250 кг и максимално допустимата маса на ремаркето не надвишава масата на теглещото МПС без товар.


Съответно тегленето например на платформа с максимално допустима маса например 2200 кг. от пасат, който е със собствено тегло от да кажем 1500 кг не е законно без наличието на категория B+E, въпреки че композицията може да не надминава максимално допустима маса от 4250 кг.


По конкретното питане на колегата от първото мнение:
samo_pechka написа:Ще се тегли от лек автомобил , по талон му се дава да дърпа до 1600кг ремарке със спирачки . Работата е там ,че харесания тип ремарке от мен, са масово с общо тегло 2000кг .
За да дърпаш ремарке с максимално допустима маса 2000 кг. без Е категория е необходимо теглещото превозно средство да е със собствена маса над 2000 кг., и ето какво се получава:

Теглещо мпс: собствена маса 2000 кг - максимално допустима маса 2800 кг
Теглено ремарке: собств. маса 500 кг - макс допустима маса 2000 кг
ОБЩО макс допустима маса: 4800 кг. Съответно това не може да се тегли без Е.

Като цяло според закона и наредбата не виждам вариант, в който може да се тегли платформа с автомобил на нея без Е категория. А дори и с Е категория не е законно да се тегли ремарке с максимално допустима маса по-голяма от записаното като възможност за теглене в талона на теглещото МПС.



Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот group® » Сря 24 мар 2021 19:06


Тоя правилник съвсем обърква нещата, но поне разбрах къде пише за съотношението.
А наредбата конкретизира чл. 6 от закона, че без 96 в книжката, композицията не може да надвишава 3500кг.

Значи основното водещо е собствена маса на колата, като най-тежкото възможно съотношение дава право на 1750кг ремарке (максимално допустима маса).

Оп и тва не е така, защото с максималната маса на колата ще надхвърли 3500кг.

Сега видях за моя пасат:
- 1705 собствена маса
- 2300 максимално допустима
Значи мога да тегля до 1200кг. И това май се пада около максимума изобщо.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19696
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот Vlad777 » Сря 24 мар 2021 19:16


Ако изхождаме от това, което пише в талона на моята кола, максимално допустимата маса на ремаркето, което може да се тегли само с кат Б е 3500-2240= 1260 кг

Ако гледаме твоята кола 3500-2300= 1200 кг


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот icoico » Чет 25 мар 2021 8:57


niks76 написа:Само гледай двуоска по възможност-няма нищо общо с голяма едноосна..................


Като удобство, като пътно поведение или...? Бос съм откъм познания за караваните и такъв смятах да си остана, ноооо летуванията в следващите няколко години се очертават някак проблематични, май... :rolleyes


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот Piqndurnik » Чет 25 мар 2021 10:24


group® написа:Сега видях за моя пасат:
- 1705 собствена маса
- 2300 максимално допустима
Значи мога да тегля до 1200кг. И това май се пада около максимума изобщо.

Според ADAC:
Leergewicht (EU) 1710 kg
Zul. Gesamtgewicht 2320 kg
Zuladung 610 kg
Anhängelast gebremst 12% 2200 kg
Anhängelast ungebremst 750 kg
Gesamtzuggewicht n.b.
Stützlast 90 kg
Dachlast 100 kg
Не е ясно, обаче, защо не са дали и общата маса.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18718
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот hooligans » Чет 25 мар 2021 11:53


icoico написа:
niks76 написа:Само гледай двуоска по възможност-няма нищо общо с голяма едноосна..................


Като удобство, като пътно поведение или...? Бос съм откъм познания за караваните и такъв смятах да си остана, ноооо летуванията в следващите няколко години се очертават някак проблематични, май... :rolleyes


Като пътно поведение най-вече... За две оси, мисля, че е задължително Б+Е.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот group® » Чет 25 мар 2021 12:33


hooligans написа:За две оси, мисля, че е задължително Б+Е.


С едно изречение затри всичко писано дотук :icon_lol


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18718
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот hooligans » Чет 25 мар 2021 12:46


:redface


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Къмпинг ремарке

Мнениеот thanis » Чет 25 мар 2021 13:01


За добавък 96 би трябвало да е нужно само курс без изпит. С това условие, можеш да караш двуосно ремарке когато са спазени изискванията за килограмите и разпределението на масите. Пример е единично ремарке за кон, което може да е двуосно и се кара само с B, без да е нужна E категория.

EDIT: Моя грешка по отношение науждата от изпит за 96. Явно има и изпит пред ИА "АА", което автоматично означава, че си почти както за B+E, oбаче времето за курса е по-кратко и си ограничен повече, което не обезсмисля ли цялата работа и щом е така да си караш направо B+E.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 248 госта