Модул за дневни светлини - за и против

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
rld
Мнения: 547
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот rld » Сря 16 дек 2020 11:00


Може ли някакви мнения за модулите за дневни светлини? Обмислям да си взема такъв, който се връзва към късите светлини, като светят на 30%(ориентировъчно) при достигане на около 13 волта напрежение(ориентировъчно). Законно ли е да се кара така, при положение, че светлините на номера няма да светят през деня? Другото, което не ми харесва, е че се пипа по инсталацията. Преди време трябваше да сменя един фар, защото някой си беше оставил ръцете на него




powerade
Мнения: 1046
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот powerade » Сря 16 дек 2020 11:18


Ако ще светят на 30 процента се слага на дългите колега, за да се вижда все пак. Иначе съм за... Особено зимата, сваляш малко товара върху алтернатора, съответно акумулатора се зарежда една идея по-бързо. Освен това крушките за късите им удължаваш живота (ако сложиш на дългите модула). Иначе в Елимекс е една от най-добрите цени (и се регулира с ШИМ)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот brum » Сря 16 дек 2020 11:20


За да е законно трябва някой да е издал сертификат за тази работа. Фабричните варианти си вървят с такъв сертификат.

Но за кадърно направени дневни светлини полицият не съм чувал да е правила проблеми. Личният ми опит е 10+ години със такива светлини на 70% мощност и 3 различни МПСта показва, че няма проблеми с КАТ. Един път ме спряха заради липса на къси светлини и се оказа, че алтернатора не зарежда. Не помня дали ми писаха фиш, ама ми спасиха акумулатора :) .


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 818
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот Asko VW » Сря 16 дек 2020 11:47


На стария пасат (Б4) бях сложил такъв на късите, но на 80%, иначе светлината беше твърде слаба и в слънчево време не се открояваше достатъчно. Бях много доволен, не се занимаваш да включваш и изключваш всеки път, а и с намляната мощност удължаваш живота на крушките, никакви проблеми не съм имал. Иначе ако се върже към дългите може да е на 40-50% ориентировъчно (гледа се на място и се преценява), като това е по-добрия вариант, удължава се живота на късите, които принципно се ползват повече от дългите. Аз го вързах на късите защото при Б4 фара е двусекционен и ясно си личи кои фарове светят, а по онова време (2012 г.) полицията правеше проблеми за ползване на дълги, па макар и с намален интензитет.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот thanis » Сря 16 дек 2020 12:02


Привет колега, на въпроса ти, законно ли е - НЕ. Според закона, това е тунинг. Реално погледнато процедурата е сложна. Трябва да се мине технотест, те да кажат, че всичко е наред и да ти издадат документ. /Тук хипотетичните рискове са примерно, че не знаеш какво правиш и има риск от пожар и т.н. че си подбрал правилните светлини, че въпросните светлини имат разрешителни и че са минали определени изисквания и т.н. и .т.н. / Реално в България, не съм чул, някой да е глобен, защото си е сложил DRL. Ако автомобила ти не е бил от завода с DRL е незаконно да му слагаш такъв. Имай предвид, че DRL-a понякога е супер зле, когато е евтин. Тъй че си премисли, дали ти се инвестира в хубав комплект и дали можеш да се справиш с монтажа. Ползата от DRL - освен естетическата не мисля, че си заслужава. Даже напротив, според мен DRL-a учи на лоши навици. Многократно съм виждал, как фабрични коли с DRL в мъгла си карат на тях и нищо не свети и не се виждат, защото шофьора си е свикнал през деня да не пипа фаровете и реално не осъзнава, че представлява опасност за другите водачи. По аргументите за намаляване на разхода, повярвай, тоя DRL няма да ти намали с литър разхода от колкото да караш на дневни постоянно. Макс 0.2-0.3л Успех с избора и решението и късмет !


rld
Мнения: 547
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот rld » Сря 16 дек 2020 12:27


thanis написа:Привет колега, на въпроса ти, законно ли е - НЕ. Според закона, това е тунинг.


Само да кажа, че нямам предвид тези лентички, които се лепят около халогените. Относно дългите на 30 +-% - струва ми се незаконно, затова питах за късите. Виждам, че при модулите е описано, че стават и за двете. Иначе фаровете ми са едносекционни

powerade написа:Ако ще светят на 30 процента се слага на дългите колега, за да се вижда все пак. Иначе съм за... Особено зимата, сваляш малко товара върху алтернатора, съответно акумулатора се зарежда една идея по-бързо. Освен това крушките за късите им удължаваш живота (ако сложиш на дългите модула). Иначе в Елимекс е една от най-добрите цени (и се регулира с ШИМ)


този или имаш предвид:
Прикачени файлове
product_74644.png
product_74644.png (65 KиБ) Видяна 2135 пъти


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот brum » Сря 16 дек 2020 13:13


Дългите на 30% е точно толкова незаконно колкото и късите на 30%. Но функционално - късите на 30% почти не се виждат през деня. Дългите на 30% обаче се виждат.

За DRL си има изисквания и те са за интензитет на светлината. С къси на 30% не го постигаш, защото имаш достатъчно светлина там, където другите участници в движението не я виждат. За това моите са на късите и на 70%. На практика са все едно включени къси светлини което според нашето законодателство е единият законен вариант. Другият законен вариант е сертифициран DRL.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот Stivi » Сря 16 дек 2020 13:18


Имам вече поне 5г с модул 30% на дългите без никакъв технически и законов проблем /не че е по закона/ ,само че 30% е максимума който трябва да се сложи,нагоре стават дразнещи за насрещните. В общи линии ,това са едни от най-добре похарчените ми 70лв :th_up


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот cecoa1 » Сря 16 дек 2020 13:22


Те така пише у закона:
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.


За габаритни светлини, осветяване на номер, не пише нищо. За разлика от при мотоциклетите, за тях си е записано, че те трябва да са и с включени габаритни светлини отзад. Т.е. няма нищо незаконно да се кара с включени само къси светлини без габарити(видях, че това се пита също). Там за процентите нищо не се казва, така че стига да се виждат, и да не мижат съвсем очевидно, няма да има проблем. При много автомобили на VAG, има опция за активиране на такава функция, без допълнителни модули. Също и процентите могат да се настройват. Вероятно и при други марки е възможно да го има заложено, и само да иска настройка/активиране.


rld
Мнения: 547
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот rld » Сря 16 дек 2020 13:26


brum написа:За DRL си има изисквания и те са за интензитет на светлината. С къси на 30% не го постигаш, защото имаш достатъчно светлина там, където другите участници в движението не я виждат. За това моите са на късите и на 70%. На практика са все едно включени къси светлини което според нашето законодателство е единият законен вариант. Другият законен вариант е сертифициран DRL.


трябва да потърся има ли модул, който ги прави на 70%, защото масовите са от 30 до 50.
Знам че при по новите коли автоматичните светлини са заложени, но при моята я няма тази опция


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот Stivi » Сря 16 дек 2020 13:30


Много по-удачно е да са на дългите ,понеже те се ползват мнооого по-рядко от късите и така спестяваш по-чести смени на крушки !


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот cecoa1 » Сря 16 дек 2020 13:38


В неговия случай с едносекционен фар, на практика ще се различава трудно дали е на къси или дълги, така че може и на дългите.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот stefan4o » Сря 16 дек 2020 13:41


А, къде пише, каква е колата?
Иначе съм много съгласен с колегата по-отгоре, който написа за заводския ДРЛ и мъглата. И аз съм виждал такива. Даже и на тъмно си карат хората с ДРЛ...


rld
Мнения: 547
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот rld » Сря 16 дек 2020 15:25


форд фокус мк1 е колата. Майстора, с който говорих за това, също каза, че на дългите ги слага тези модули. Но все още не съм сигурен, че няма да имам проблеми така


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 421
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: 1600
Местоположение: Сф

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот slavi3331 » Сря 16 дек 2020 15:35


Аз пък си бях сложил такъв модул от елимекс и се получи як брум в радиото.Гледах антени,маси,екранизация на кабела на антената,букси на радиото и тн,тн и все си беше така.
После си взех от неомонтана същата работа си беше и се отказах от тая "модификация"... :c020
Един приятел има на Б5 от неомонтана,на него пък не му работи задната чистачка като е включен ДРЛ..



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rld и 235 госта