Модул за дневни светлини - за и против
Модул за дневни светлини - за и против
Може ли някакви мнения за модулите за дневни светлини? Обмислям да си взема такъв, който се връзва към късите светлини, като светят на 30%(ориентировъчно) при достигане на около 13 волта напрежение(ориентировъчно). Законно ли е да се кара така, при положение, че светлините на номера няма да светят през деня? Другото, което не ми харесва, е че се пипа по инсталацията. Преди време трябваше да сменя един фар, защото някой си беше оставил ръцете на него
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Ако ще светят на 30 процента се слага на дългите колега, за да се вижда все пак. Иначе съм за... Особено зимата, сваляш малко товара върху алтернатора, съответно акумулатора се зарежда една идея по-бързо. Освен това крушките за късите им удължаваш живота (ако сложиш на дългите модула). Иначе в Елимекс е една от най-добрите цени (и се регулира с ШИМ)
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Модул за дневни светлини - за и против
За да е законно трябва някой да е издал сертификат за тази работа. Фабричните варианти си вървят с такъв сертификат.
Но за кадърно направени дневни светлини полицият не съм чувал да е правила проблеми. Личният ми опит е 10+ години със такива светлини на 70% мощност и 3 различни МПСта показва, че няма проблеми с КАТ. Един път ме спряха заради липса на къси светлини и се оказа, че алтернатора не зарежда. Не помня дали ми писаха фиш, ама ми спасиха акумулатора :) .
Но за кадърно направени дневни светлини полицият не съм чувал да е правила проблеми. Личният ми опит е 10+ години със такива светлини на 70% мощност и 3 различни МПСта показва, че няма проблеми с КАТ. Един път ме спряха заради липса на къси светлини и се оказа, че алтернатора не зарежда. Не помня дали ми писаха фиш, ама ми спасиха акумулатора :) .
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Модул за дневни светлини - за и против
На стария пасат (Б4) бях сложил такъв на късите, но на 80%, иначе светлината беше твърде слаба и в слънчево време не се открояваше достатъчно. Бях много доволен, не се занимаваш да включваш и изключваш всеки път, а и с намляната мощност удължаваш живота на крушките, никакви проблеми не съм имал. Иначе ако се върже към дългите може да е на 40-50% ориентировъчно (гледа се на място и се преценява), като това е по-добрия вариант, удължава се живота на късите, които принципно се ползват повече от дългите. Аз го вързах на късите защото при Б4 фара е двусекционен и ясно си личи кои фарове светят, а по онова време (2012 г.) полицията правеше проблеми за ползване на дълги, па макар и с намален интензитет.
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Привет колега, на въпроса ти, законно ли е - НЕ. Според закона, това е тунинг. Реално погледнато процедурата е сложна. Трябва да се мине технотест, те да кажат, че всичко е наред и да ти издадат документ. /Тук хипотетичните рискове са примерно, че не знаеш какво правиш и има риск от пожар и т.н. че си подбрал правилните светлини, че въпросните светлини имат разрешителни и че са минали определени изисквания и т.н. и .т.н. / Реално в България, не съм чул, някой да е глобен, защото си е сложил DRL. Ако автомобила ти не е бил от завода с DRL е незаконно да му слагаш такъв. Имай предвид, че DRL-a понякога е супер зле, когато е евтин. Тъй че си премисли, дали ти се инвестира в хубав комплект и дали можеш да се справиш с монтажа. Ползата от DRL - освен естетическата не мисля, че си заслужава. Даже напротив, според мен DRL-a учи на лоши навици. Многократно съм виждал, как фабрични коли с DRL в мъгла си карат на тях и нищо не свети и не се виждат, защото шофьора си е свикнал през деня да не пипа фаровете и реално не осъзнава, че представлява опасност за другите водачи. По аргументите за намаляване на разхода, повярвай, тоя DRL няма да ти намали с литър разхода от колкото да караш на дневни постоянно. Макс 0.2-0.3л Успех с избора и решението и късмет !
Re: Модул за дневни светлини - за и против
thanis написа:Привет колега, на въпроса ти, законно ли е - НЕ. Според закона, това е тунинг.
Само да кажа, че нямам предвид тези лентички, които се лепят около халогените. Относно дългите на 30 +-% - струва ми се незаконно, затова питах за късите. Виждам, че при модулите е описано, че стават и за двете. Иначе фаровете ми са едносекционни
powerade написа:Ако ще светят на 30 процента се слага на дългите колега, за да се вижда все пак. Иначе съм за... Особено зимата, сваляш малко товара върху алтернатора, съответно акумулатора се зарежда една идея по-бързо. Освен това крушките за късите им удължаваш живота (ако сложиш на дългите модула). Иначе в Елимекс е една от най-добрите цени (и се регулира с ШИМ)
този или имаш предвид:
- Прикачени файлове
-
- product_74644.png (65 KиБ) Видяна 2135 пъти
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Дългите на 30% е точно толкова незаконно колкото и късите на 30%. Но функционално - късите на 30% почти не се виждат през деня. Дългите на 30% обаче се виждат.
За DRL си има изисквания и те са за интензитет на светлината. С къси на 30% не го постигаш, защото имаш достатъчно светлина там, където другите участници в движението не я виждат. За това моите са на късите и на 70%. На практика са все едно включени къси светлини което според нашето законодателство е единият законен вариант. Другият законен вариант е сертифициран DRL.
За DRL си има изисквания и те са за интензитет на светлината. С къси на 30% не го постигаш, защото имаш достатъчно светлина там, където другите участници в движението не я виждат. За това моите са на късите и на 70%. На практика са все едно включени къси светлини което според нашето законодателство е единият законен вариант. Другият законен вариант е сертифициран DRL.
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Имам вече поне 5г с модул 30% на дългите без никакъв технически и законов проблем /не че е по закона/ ,само че 30% е максимума който трябва да се сложи,нагоре стават дразнещи за насрещните. В общи линии ,това са едни от най-добре похарчените ми 70лв
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Те така пише у закона:
За габаритни светлини, осветяване на номер, не пише нищо. За разлика от при мотоциклетите, за тях си е записано, че те трябва да са и с включени габаритни светлини отзад. Т.е. няма нищо незаконно да се кара с включени само къси светлини без габарити(видях, че това се пита също). Там за процентите нищо не се казва, така че стига да се виждат, и да не мижат съвсем очевидно, няма да има проблем. При много автомобили на VAG, има опция за активиране на такава функция, без допълнителни модули. Също и процентите могат да се настройват. Вероятно и при други марки е възможно да го има заложено, и само да иска настройка/активиране.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
За габаритни светлини, осветяване на номер, не пише нищо. За разлика от при мотоциклетите, за тях си е записано, че те трябва да са и с включени габаритни светлини отзад. Т.е. няма нищо незаконно да се кара с включени само къси светлини без габарити(видях, че това се пита също). Там за процентите нищо не се казва, така че стига да се виждат, и да не мижат съвсем очевидно, няма да има проблем. При много автомобили на VAG, има опция за активиране на такава функция, без допълнителни модули. Също и процентите могат да се настройват. Вероятно и при други марки е възможно да го има заложено, и само да иска настройка/активиране.
Re: Модул за дневни светлини - за и против
brum написа:За DRL си има изисквания и те са за интензитет на светлината. С къси на 30% не го постигаш, защото имаш достатъчно светлина там, където другите участници в движението не я виждат. За това моите са на късите и на 70%. На практика са все едно включени къси светлини което според нашето законодателство е единият законен вариант. Другият законен вариант е сертифициран DRL.
трябва да потърся има ли модул, който ги прави на 70%, защото масовите са от 30 до 50.
Знам че при по новите коли автоматичните светлини са заложени, но при моята я няма тази опция
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Много по-удачно е да са на дългите ,понеже те се ползват мнооого по-рядко от късите и така спестяваш по-чести смени на крушки !
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Модул за дневни светлини - за и против
В неговия случай с едносекционен фар, на практика ще се различава трудно дали е на къси или дълги, така че може и на дългите.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Модул за дневни светлини - за и против
А, къде пише, каква е колата?
Иначе съм много съгласен с колегата по-отгоре, който написа за заводския ДРЛ и мъглата. И аз съм виждал такива. Даже и на тъмно си карат хората с ДРЛ...
Иначе съм много съгласен с колегата по-отгоре, който написа за заводския ДРЛ и мъглата. И аз съм виждал такива. Даже и на тъмно си карат хората с ДРЛ...
Re: Модул за дневни светлини - за и против
форд фокус мк1 е колата. Майстора, с който говорих за това, също каза, че на дългите ги слага тези модули. Но все още не съм сигурен, че няма да имам проблеми така
- slavi3331
- Мнения: 421
- Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
- Автомобил: голф 3
- Двигател: 1600
- Местоположение: Сф
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Аз пък си бях сложил такъв модул от елимекс и се получи як брум в радиото.Гледах антени,маси,екранизация на кабела на антената,букси на радиото и тн,тн и все си беше така.
После си взех от неомонтана същата работа си беше и се отказах от тая "модификация"...
Един приятел има на Б5 от неомонтана,на него пък не му работи задната чистачка като е включен ДРЛ..
После си взех от неомонтана същата работа си беше и се отказах от тая "модификация"...
Един приятел има на Б5 от неомонтана,на него пък не му работи задната чистачка като е включен ДРЛ..
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rld и 235 госта