Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Дачията е без ел стъкла и климатик и харчи 10 на 100 и си ги купуват, че за почти два пъти по-голяма сума базовите и си свиркат таксиджиите. Ако сега може да се продаде нещо с качеството на Г3 и "екстрите" на Г3 за 6000 лева .... ще се купува, Никой не е говорил, че ще е хита на пазара. Казвам, че пазар ще има. Иначе, пак питам какъв е критерият за по-чупливи ? Защото примерно ако се гледа само финансовата част е едно, ако се гледа изобщо дали има повреди е друго. Например ако колата ми се чупи 5 % от времето, но струва 3% от цената на колата да се оправи, по-добре ли е от колкото да се чупи 15% от времето, с цена на ремонт 0.5 %.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
В 98% от случаите, когато се спори по тази тема, става дума за ремонтопригодност.
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
на дедо ми каруцата и магарето са били най-ремонтнопригодни. даже с малко желание можеш 2 каруци да си направиш, само с подръчни материали.
аз голф 2/3 за ежедневна кола не искам вече да си го причинявам, мога но не искам. да не говорим, че струват една шапка с пари да ги задържиш на пътя в сравнително добро състояние.
да новите коли са по-скъпи, да повече неща могат да счупят, но това е защото ги има. ако ги нямаше нововъведенията още да търкаме по 2 чифта цървули на сезон и да пътуваме 2 седмици до морето
аз голф 2/3 за ежедневна кола не искам вече да си го причинявам, мога но не искам. да не говорим, че струват една шапка с пари да ги задържиш на пътя в сравнително добро състояние.
да новите коли са по-скъпи, да повече неща могат да счупят, но това е защото ги има. ако ги нямаше нововъведенията още да търкаме по 2 чифта цървули на сезон и да пътуваме 2 седмици до морето
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Да, благинка са вероятно чисто новите автомобили с всичките им екстри. И точно заради тия екстри, които дават дефект понякога ги наричаме “трошливи”. Е, пестеливостта от мат’рял, в някои модели, също играе роля.
Ама пък нещо ме потиска, че някой ден, ако имам пари за чисто нова кола де, няма да тръгна на път безгрижно с мислите “е кво толко, ако ме остави *някаква част* - ще я карам така”
Е, за да съм си купил чисто нова кола вероятно няма да ми е проблем да викна платформа за единия датчик примерно, но това е друг въпрос.
Ама пък нещо ме потиска, че някой ден, ако имам пари за чисто нова кола де, няма да тръгна на път безгрижно с мислите “е кво толко, ако ме остави *някаква част* - ще я карам така”
Е, за да съм си купил чисто нова кола вероятно няма да ми е проблем да викна платформа за единия датчик примерно, но това е друг въпрос.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Нова кола няма да те остави на пътя поне през първите 100-150 хиляди освен ако шофера не е завършен дебил ако ще и да е най евтината марка на пазара....
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
silent написа:Нова кола няма да те остави на пътя поне през първите 100-150 хиляди освен ако шофера не е завършен дебил ако ще и да е най евтината марка на пазара....
За жалост това не е точно така вече. Еле за автоматите. Просто електрониката дава бъгове и блокира други системи покрай себе си и общо взето, тва че е нова, не означава 100% спокойствие. По магистралата виждам повече репатраци с нови коли от колкото стари бангии.
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Интересно наблюдение.
Аз мога да коментирам само личен опит.
От 4 нови коли, които съм си купил, всичките си изкараха гаранциите без съществени проблеми.
Сумарно са им навъртени над 600 000 километра, като нито една от тях не е помирисвала репатрак.
За съжаление не мога да кажа същото за дъртите си голфове. Много повече проблеми, като километрите са много по-малки, включително основни ремонти на двигатели, проблемни скоростни кутии, проблеми с електроника, Хидравлика, спирачки и ръжда.
Километрите, които навъртат новите автомобили без ремонти са в пъти по-високи от реалността пред 20тина години. Проблемът е че ресурсът им свършва доста по рязко и изведнъж, но това се дължи не само на самите автомобили, но и на неуките им стопани и агресивния маркетинг на производителите.
Аз мога да коментирам само личен опит.
От 4 нови коли, които съм си купил, всичките си изкараха гаранциите без съществени проблеми.
Сумарно са им навъртени над 600 000 километра, като нито една от тях не е помирисвала репатрак.
За съжаление не мога да кажа същото за дъртите си голфове. Много повече проблеми, като километрите са много по-малки, включително основни ремонти на двигатели, проблемни скоростни кутии, проблеми с електроника, Хидравлика, спирачки и ръжда.
Километрите, които навъртат новите автомобили без ремонти са в пъти по-високи от реалността пред 20тина години. Проблемът е че ресурсът им свършва доста по рязко и изведнъж, но това се дължи не само на самите автомобили, но и на неуките им стопани и агресивния маркетинг на производителите.
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Съгласен съм, че нова кола дава спокойствието, което трудно имаш с "втора употреба". Не е точно пример за репатрак, но служебният Артеон на шефа, се прецака антената в дръжката на вратата и Keyless-a пищи през 5мин, това за пътуване София-Пловдив-Хасково-Ямбол-София троши нерви. Иначе от поръчани около 30 пасата B7 в далечната 2014-2015 с мотори 2.0 дизел и 1.4 бенз на 2 им блокираха двигателите и 1 му замина скоростната кутия /говоря за в гаранция под 80 хил км/. Всичко се покри от гаранцията. Затова я има тая гаранция, не сме имали проблеми с дилъра. Бич голям както казвам е електрониката, просто защото вече много модули са навързани. С проблемен акумулатор на нова кола пък да не споменавам какви аномалии могат да се наблюдават и да се вкараш в мега филм.
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Да се чете форума е полезно, но да си вадиш изводи само на база на прочетоното тук не е много умно
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Това си го дъвчем периодично
По-сложно = по-чупливо.
Няма как.
Аз си вадя изводите на база лични наблюдения на флийтове с по 100+ коли и бусове. Добре ли е така?
По-сложно = по-чупливо.
Няма как.
Аз си вадя изводите на база лични наблюдения на флийтове с по 100+ коли и бусове. Добре ли е така?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Имаме над 100 служебни автомобила не знам да има случай на прибиране с репатрак...повечето нямат никакви проблеми до 200х. когато се сменят......а някои имат несъществени проблеми след 100 .... 150 х......при това болшинството въобще не са премиум марки.....ако верно на два нови фолкса са блокирали двигателите на 80х.....си мисля че нова дачия с по -добър двигател или поне по неблокиращ от двигател на нов фолкс...
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Ем... късмет просто. Ама ако стане нещо с колата и е автомат - репатрак. Ако някой ел. модул сдаде багажа - пак. В това отношение, от едно време някакви псевдоремонти с чорапогащник вместо ремък и байпаси и лепенки и кво ли не да изкласиш да се прибереш- може, на днешна кола- няма как да стане.
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Флийтовете си имат своите особености.
При мен колите са си мои и си се грижа за тях, подгрявам ги, не ги мъча, ако изкочи нещо го поправям веднага, все неща, които често липсват при служебните.
Един пример, според Фолксваген маслото в диференциалите и в 8 степенния ZF са доживот. Според ZF трябва да се сменя на 80-100 хиляди километра. Цялата операция е към 2 бона. Аз го правя, флийтовете едва ли
При мен колите са си мои и си се грижа за тях, подгрявам ги, не ги мъча, ако изкочи нещо го поправям веднага, все неща, които често липсват при служебните.
Един пример, според Фолксваген маслото в диференциалите и в 8 степенния ZF са доживот. Според ZF трябва да се сменя на 80-100 хиляди километра. Цялата операция е към 2 бона. Аз го правя, флийтовете едва ли
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Напълно съм съгласен. Аз като цяло съм против псевдо-науката у колата дето е толкова умна да си прецени кога е готова за масло и да кара на long-life режим. BMW-тата вече нямат щека за масло дори, а разчиташ на 1 датчик, просто всичко стана в датчици и те са си потенциален риск и проблем. Не се говори за консервативно мислене, просто понякога да бъкаш технологии, просто за да се каже, че имаш най-много в колата ..... Масово хората са леко небрежни по отношение на нов автомобил. Т.е. изобщо не се интересува, аджеба има ли течности, слуша ли за проблеми и т.н. защото мисълта, че е ново и всичко му работи носи спокойствие, пък и нали има гаранция. Нова кола от последните 5 години, рязко си вдигна цената, заради конкретни технологии влагани в нея. Производителите не пасат трева, докато едно време можеше да отидеш при кварталния майстор, сега ако нямаш лиценз от VW за контрол над модулите на колата, общо взето си доста ограничен какво можеш да предложиш на клиента си.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Съгласен съм за този аспект на флийтовете.
Новите спринтери имат изложен на атмосферни влияния модул за следене на акумулатора. Загасяш и дотам. Мерцедес не могат да смогнат да ги сменят.
Течащи постоянно инжектори на 50000км - заварени двигатели (на предишния спринтер).
Форд фиеста - дефектираща ел. рейка и дотам.
Мерцедес и БМВ разни наводняващи се модули - дотам.
Постоянно нещо се извиква в сервизите.
Факт, че и при по-старите коли се намират аналози на тези проблеми. Но по-сложното = по-чупливо. Няма как да се отрече математиката.
Писал съм го и преди.
Има огромна разлика в експлоатацията на колите преди и сега. Ако хванеш въпросните Голф 3 днес нови и ги подложиш на сегашната експлоатация, гарантирано ще изкарат повече. % и брой дефекти за км.
Под експлоатация разбирам, че сега е нормално да се правят правят по 50000км/годишно. Преди не беше така. Имаше и такива, но по-скоро бяха рядкост.
Оттам, на 150000км Голф3 може да е на 10г и да се появят проблеми и от старост, а не само амортизация от пробег.
С тези 20-30 модула по сегашните коли, ако прибавиш и времева амортизация, ще е забавно. Масово пластмаса затваря скъпа електроника. Няма как да е по-здраво.
И да не бъркаме тези факти с какво искаме да караме, екстри и безопасност. Просто факти за надеждност. Ясно е, че не можем за спрем и гледаме само назад.
Новите спринтери имат изложен на атмосферни влияния модул за следене на акумулатора. Загасяш и дотам. Мерцедес не могат да смогнат да ги сменят.
Течащи постоянно инжектори на 50000км - заварени двигатели (на предишния спринтер).
Форд фиеста - дефектираща ел. рейка и дотам.
Мерцедес и БМВ разни наводняващи се модули - дотам.
Постоянно нещо се извиква в сервизите.
Факт, че и при по-старите коли се намират аналози на тези проблеми. Но по-сложното = по-чупливо. Няма как да се отрече математиката.
Писал съм го и преди.
Има огромна разлика в експлоатацията на колите преди и сега. Ако хванеш въпросните Голф 3 днес нови и ги подложиш на сегашната експлоатация, гарантирано ще изкарат повече. % и брой дефекти за км.
Под експлоатация разбирам, че сега е нормално да се правят правят по 50000км/годишно. Преди не беше така. Имаше и такива, но по-скоро бяха рядкост.
Оттам, на 150000км Голф3 може да е на 10г и да се появят проблеми и от старост, а не само амортизация от пробег.
С тези 20-30 модула по сегашните коли, ако прибавиш и времева амортизация, ще е забавно. Масово пластмаса затваря скъпа електроника. Няма как да е по-здраво.
И да не бъркаме тези факти с какво искаме да караме, екстри и безопасност. Просто факти за надеждност. Ясно е, че не можем за спрем и гледаме само назад.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта