Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?

Мнениеот ktamen » Нед 07 фев 2021 3:14


group® написа: 92ра-93та година, нова Микра от магазина за 7000 и малко долара.
Тогава баба ми получаваше 5$ пенсия.

Добре си спомням, че 93 изкарвах по около 4000 -5000 на месец и долара беше около 25лв, а марката 16лв. Цигарите бяха по около 5лв. 4000 бяха много добра заплата, но не бяха 40 пенсии, пенсиите сякаш бяха доста повече от 4 долара и ми се струва, че бъркаш годините. Баба ми също имаше малка пенсия, но от нейната пенсия ми даде 100лв около март - април 92г и вероятно са и останали пари.
Така или иначе съм съгласен с теб, че няма как да се каже кога колите са били по-скъпи - тогава или сега.
Със сигурност обаче съвременните коли са много по-трошливи, не само заради съвсем обектинта причина, че имат 3 пъти повече неща за разваляне, но и заради заложеното от проиводителите гарантирано износване, за да те принудят да си купиш друга кола. Тогава конкуренцията беше по-почтена и се стараеха повече с качеството и надеждността. Знам, че това звучи като конспирация, ама си е факт.
Petrolhead написа:ако днес пуснат базова голф 3ка, за 6000 лева нова, няма да има кой да я купи.

Аз бих я купил, дори бих дал повече за двойка. Старите коли ги няма, щото ръждата ги изяде, поне моите 6 коли си заминаха с отлични двигатели и прогнили купета.




padrino
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 01 юли 2011 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?

Мнениеот padrino » Нед 07 фев 2021 9:13


Друг фактор, е че колите поскъпват, както и всякакви други вещи, поради инфлацията. Във всяка вещ се слагат материали, които си имат цена - от желязото до петрола (от която се прави пластмасата) са борсови продукти. Всеки производител има обичайния % надценка/печалба, с който си продава продукта, и при сектор с голяма конкуренция, този процент обичайно намалява. Друг е въпроса, че в световен мащаб се наблюдава окрупняване на пазара, като все по-малко на бр. фирми владеят все повече автомобилни марки. Днешния пазар е по-скоро ориентиран към голяма печалба от продажбата на резервни части, отколкото от самата печалба при продажба на нов автомобил. Всеки може да си направи сам сметката, колко биха стрували отделно частите на нова кола среден клас... някъде между тройно и петорно, спрямо цената на автомобила в шоурума.
От друга страна, дали са по-добри новите или са по-чупливи... и двете са верни! От една страна новите разработки и конкуренцията оптимизира до голяма степен производствения процес и към момента новите коли са далеч по-добри, като технически характеристики от тези преди 20 или 30 години, но не са направени с идеята, че трябва да се ползват активно не повече от 6-8 години... тогава е замислена тяхната смяна. Що се касае до "прословутата" Лада.. да, достатъчно съм възрастен, за да съм карал такава, като младеж... тогава беше яко гъзария да имаш лада, но по-тъпо създадена кола не познавам... самият факт, че при маневриране на място е добре леко да се подава газ, защото трябваше да се шварценегер, за да завъртиш волана на това недоразумение.. или на магистрала, при 90-120 км/ч да се "обира" луфта на волана, че да върви напред.... не, благодаря!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?

Мнениеот group® » Нед 07 фев 2021 12:10


ktamen - прав си. Моя грешка и бъркам годината.

Но даде друга отправна точка.
Ако 4000лв е била много добра заплата, то:
Това са били 160$
Значи микрата е била 43 много добри заплати.

Сега, ако приемем за много добра заплата 1000 евро (може да се спори, но проато ориентир)
Кола за 10000евро е 10 заплати.
Пак в пъти разлика.

Идеята ми не е достоверна сметка. Няма как и както казах, всичко е относително. Тогава нямаше дори гражданска отговорност. Бензина беше без пари почти. Цигарите също.
Реално разходите за живот бяха доста по-ниски.
Сложни са тези сметки.

Спомням си, че имаше един момент, когато се напълни с Хюндай Пони и Тико.
Сега няма останали такива екземпляри (а и Тико ги забраниха).
Но в същото време свършват Голф 2 и започва Голф 3. Които и до днес се търкалят. Та и от кола до кола разлика планина. С тея жигули се забатачва разговора.

И другото разтегливо понятие е 'стара кола'.
За едни стара е костенурката, за някой младеж - голф 5.
Има и по средата :icon_lol


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?

Мнениеот group® » Сря 10 фев 2021 13:04




thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?

Мнениеот thanis » Сря 10 фев 2021 13:13


Колега точно тия, като медия и точно въпросният автор Петър Захариев са на относително ниско ниво на компетенция и статиите нямат реално отражение за България. Човека съм го засичал да пише може би, 2 или 3 пъти статия без грешки. Та по отношение на тезата му, един прост факт е, че покрай пандемията доста се беше кротнало движението. Хората според мен са сметнали, че имат време да си пооправят колата и да я стегнат, защото когато ходиш с нея на работа и е по-трудно да се насилиш да я занесеш, когато: "Абе има нещо за правене, ама се движим... " И все пак г-н Захариев цитира сервиз в Русия, което някак си .... не е представително за България.

EDIT: Направо не е представително за света. Русия си е друга бира.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта