Монтаж на универсален катализатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
richko25
Мнения: 392
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
Автомобил: VAG
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот richko25 » Сря 31 мар 2021 14:13


.
....
Прикачени файлове
uni.jpg
uni.jpg (8.84 KиБ) Видяна 3592 пъти
cat.jpg
cat.jpg (30.87 KиБ) Видяна 3592 пъти
price.png

Последна промяна от richko25 на Чет 10 юни 2021 14:13, променено общо 2 пъти.




thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот thanis » Сря 31 мар 2021 14:16


Ами освен очевадната разлика, май основното нещо при катализаторите няма как да се сравни от каталози на търговци. Ако пишат благородните метали какви са и колко, чудесно - ама йок.

Първия трябва да е баш универсален, втория трябва да е за твоята кола


Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот valka » Чет 01 апр 2021 15:43


Който си мисли, че само в България крадат катализатори, акумулатори, Cd-та... :mhihi




Вчера гледах и за английските BM Catalysts. На едно място прочетох, направени 5000 мили през 2019 година. Същия човек е писал преди 6 месеца, минал е тяхното "ГТП" за 2020, отново с емисии в норма с този катализатор във Великобритания. В темата други пък казват, че заварките са им малко грозни.

В една от фирмите, за моята кола го намирам за едва 267 лв. Има 2 години гаранция. Ако и той прави около 15 000 км за какво да се дават близо 500 лв за американски Walker или холандски Bosal. В тоя ред на мисли може и италианските Sigam да вършат същата работа за ~ 380 лв.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот thanis » Чет 01 апр 2021 16:09


Гаранцията на катализатора, не е, че ще минаваш в норми, а че няма да има скъсване на заварка и/или нещо подобно. Та затова е много трудно да прецениш, аджеба кой е по-хубав. Съдържанието на металите в него е определящо, колко ще е ефективен. Тъй като никой не ти дава такава информация, хвърляш боб и се надяваш да държи.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот vandu » Пет 02 апр 2021 10:02


Снощи на колега са се опитвали да му свалят катализатора на дизел. Само едната страна отрязали и до там.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот ktamen » Пет 02 апр 2021 11:27


Кажи му, като заварят тръбата да я подсилят с една пръчка арматура от двете страни на катализатора. Тези бързите тръборези не се справят добре с некръгли тръби и пръчката може да му спаси катализатора при следващия опит.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот vandu » Пет 02 апр 2021 12:43


Решил е да го сваля. Дават му 450 лева за него.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот 777 » Пет 02 апр 2021 20:14


По-добре сам да си го продаде отколкото друг да го направи и то с грубо рязане.


Потребителски аватар
Ник никишето
Мнения: 750
Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
Автомобил: Golf G60
Двигател: Pg 1990
Местоположение: СОФИЯ

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот Ник никишето » Нед 04 апр 2021 14:15


Някой слагал ли е че скоро съм на технически а моя го няма и искам да сложа нещо адекватно колата е 1.8 т с доработки и 270 коня


masterixx
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:27
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2009
Местоположение: Sofia

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот masterixx » Чет 10 юни 2021 9:14


Здравейте колеги,
Вчера минах ГТП с катализатор Magnaflow (2ро ГТП с този катализатор) и изминати 14к км. Казаха, че показателите са перфектни. Колата е Touran 2.0 BSX EcoFuel.
Поисках да видя данните от миналата година, но ги нямаха в електронен вид и ми отказаха да се ровят в хартиените архиви.
Ако колата се кара само на бензин, не знам дали пак ще са добри показателите след толкова км.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот 777 » Чет 10 юни 2021 10:36


Разбрах, че отлагат с 6 месеца новото мерене на газове. Ще има нова лепенка, но самото измерване остава както дойде или по талон.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот valka » Пон 14 юни 2021 20:11


Това с отлагането къде си го чел? Че служебният министър на транспорта каза точно обратното - стикерите с емисиите влизат по план от 12 юли и той няма никакво намерение да отлага, каквото и да било. Цената на ГТП също скача:
https://trud.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0% ... %82%D0%B5/


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 669
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот jordan17772 » Сря 24 ное 2021 20:05


К.Одаджийски написа:Явно само аз го разбирам Цецо какво точно казва, ама сигурно е щото съм толкова сбъркан, че си поръчвам нова оригинална ламбда сонда след катализатора вместо да отида някъде да ми я махнат. Имам и клиенти които си поръчват оригинални катализатори, хем щото така са възпитани, хем пътуват по чужбина и искат всичко в колите им да е наред. Полезно за мен беше да разбера, че универсалните катализатори не вършат работа и като се наложи ще трябва да поръчвам оригинален

Колега, може ли съдейсвие за цена на катализатор за моят пасат? Често ми излиза грешка p0420 и ме влудява. Колата върви на пушка, но не мога да хвана какво поражда грешката. С нова ламбда сонда съм. Ходих на диагностика и за четенето от сондата споделиха че е обучена да обеднява сместа. При показатели от -10 до 10 бях на 16, което означава бедна смес. Сондата отчита много кислород. Чудя се дали дебитомера мери правилно и дали може да запали грешката вкарвайки повече кислород? На диагностика катализатора загрява добре до 330 целзиеви градуса и си ги държеше. Пръснахме Maf сензора със спрей за почистване, но днес след 750км пак ми пусна p0420. Колата е Tsi 2.0 147kw с код на двигателя cawb след 2009г и е евро4. Колата е с една ламбда сонда и е между катализаторите. При мен са 2 - един на топлата част до турбото и следва меката връзка , сондата и същинския катализатор. Озадачен съм как колата пали тая грешка с една сонда преди катализатора. След него нямам оригинално втора сонда. Евро 5 двигаеля 2010г дето става 211коня е вече с две сонди преди и след катализатора. По-напред четох мнение на колега, че бедната смес е признак за запушен катализатор. Двигателя вкарва повече кислород за да изгори напълно карбоновите и маслени отлагания.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 26 ное 2021 7:18


Сама по себе си ламбда сондата не може да се обучава. Тя е просто показател какво се случва с горивния процес в двигателя. Щом показва бедна смес значи има причина. Или грешно показание на дебитомер, или запушени дюзи /дюзите за директно впръскване четох че трябва да се сменяват на 80-100 хил км/
Най вероятната причина може би е пропуск на въздух по системата. Оказва се че този двигател трябва да е вакумиран идеално и дори е със специални семеринги на коляновия вал от двете страни за да не дърпа въздух през тях и да обърква работата на двигателя. Току що завършихме ремонт на 1.8 CDHB, но той си е с един катализатор и 2 сонди.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 669
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Монтаж на универсален катализатор

Мнениеот jordan17772 » Пет 26 ное 2021 10:16


Двигателя върви чудесно и няма никакво тракане или странични шумове. Има ли специфични симптоми или показания, които може да се хване в дебитомер или дюзи е проблема? Никога не е давала мисфайър от както я имам или различна грешка от p0420 с едно изключение за някаква спорадична свързана със запушен въздушен филтър. Като причини бяха еър лийк, повреден дебитомер или запушен катализатор.

Address 01: Engine Labels: 06J-906-026-CAW.clb
Control Module Part Number: 06J 906 026 D HW: 06J 906 026 D
Component and/or Version: MED17.5 2424
Software Coding: 0404000318070160
Work Shop Code: WSC 05314 000 00000
VCID: 2B55B1AD8A05371250-807E
1 Fault Found:

001056 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 170965 km
Time Indication: 0
Date: 2063.14.07
Time: 10:05:27

Freeze Frame:
RPM: 2598 /min
Load: 18.8 %
Speed: 52.0 km/h
Temperature: 96.0°C
Temperature: 36.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.843 V



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта