Прекалено си честолюбив.
А аз не съм в настроение да доказвам, че водата е мокра.
Монтаж на универсален катализатор
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Монтаж на универсален катализатор
Напротив, точно това е, че не съм честолюбив. Имам доста случаи, когато не съм бил прав, и си го признавам в пряк текст. Мога го, и го правя.
Просто, това което ти обяснявам го има многократно писано и в учебници, и се изучава... Азбучни неща в тази дисциплина. Дал съм и линкове напред в темата, където нещата ги пише съвсем правилно, умен човек си, чети и мисли. Ето ще го повторя единия(случайно подбран, но не виждам неверни неща в него) - https://pdr-bg.com/lambda-sonda-tova-pa-k-kakvo-e/
Просто, това което ти обяснявам го има многократно писано и в учебници, и се изучава... Азбучни неща в тази дисциплина. Дал съм и линкове напред в темата, където нещата ги пише съвсем правилно, умен човек си, чети и мисли. Ето ще го повторя единия(случайно подбран, но не виждам неверни неща в него) - https://pdr-bg.com/lambda-sonda-tova-pa-k-kakvo-e/
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Монтаж на универсален катализатор
Явно само аз го разбирам Цецо какво точно казва, ама сигурно е щото съм толкова сбъркан, че си поръчвам нова оригинална ламбда сонда след катализатора вместо да отида някъде да ми я махнат. Имам и клиенти които си поръчват оригинални катализатори, хем щото така са възпитани, хем пътуват по чужбина и искат всичко в колите им да е наред. Полезно за мен беше да разбера, че универсалните катализатори не вършат работа и като се наложи ще трябва да поръчвам оригинален
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:27
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2009
- Местоположение: Sofia
Re: Монтаж на универсален катализатор
То не е само до работа.
И аз исках да си купя оригиналния, но след ден пак като ми го свалят какво правим?
Да давам по 10к лв всеки месец за катализатори ли?
Алтернативния + пренаписване на софтуера ми излезна 800лв. Застрахователя, ако не бъркам ми плати 160лв или по-малко.
Предпочитам всяка година да давам по 300лв за алтернативен, отколкото пак да премина всички разправии след кражбата на оригиналния:
Полиция - 5,6 пъти;
Застраховател;
Зор да намериш сервиз за същия ден, защото колата не може да се кара изобщо и т.н.
И аз исках да си купя оригиналния, но след ден пак като ми го свалят какво правим?
Да давам по 10к лв всеки месец за катализатори ли?
Алтернативния + пренаписване на софтуера ми излезна 800лв. Застрахователя, ако не бъркам ми плати 160лв или по-малко.
Предпочитам всяка година да давам по 300лв за алтернативен, отколкото пак да премина всички разправии след кражбата на оригиналния:
Полиция - 5,6 пъти;
Застраховател;
Зор да намериш сервиз за същия ден, защото колата не може да се кара изобщо и т.н.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтаж на универсален катализатор
valka написа:То може и за 1500 лв, ама съединителя на 15 000 км ли се сменя или на повечко.
Прочети че се говори за оригинален катализатор.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Монтаж на универсален катализатор
cecoa1 написа:Напротив, точно това е, че не съм честолюбив. Имам доста случаи, когато не съм бил прав, и си го признавам в пряк текст. Мога го, и го правя.
Просто, това което ти обяснявам го има многократно писано и в учебници, и се изучава... Азбучни неща в тази дисциплина. Дал съм и линкове напред в темата, където нещата ги пише съвсем правилно, умен човек си, чети и мисли. Ето ще го повторя единия(случайно подбран, но не виждам неверни неща в него) - https://pdr-bg.com/lambda-sonda-tova-pa-k-kakvo-e/
Извинявай не се здържах. Много ме накефи сайта дето си дал. И отдолу "Източник". Ииии я да видя от къде е. Като го цъкнеш и ахваш...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Монтаж на универсален катализатор
Честно, не съм го видял източника, и аз се учудих сега - viewtopic.php?t=113723
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Монтаж на универсален катализатор
Cecoa1 е прав за сондите,само да кажа.
- valka
- Мнения: 274
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Монтаж на универсален катализатор
777 написа:Прочети че се говори за оригинален катализатор.
А, да... Извинявай. Той колегата спомена, че 90% караме на газ. На оригиналния катализатор за A4 B8 ~ 1400 лв пише 5 години гаранция. Ама я ми намери оригинален катализатор за Ауди 80 B4 или A4 B6 2004 година, че и аз търся. Предпочитам и поцинковани оригинални гърнета като моите. По-добро от Bosal и Walker няма за много автомобили. Даже за гърнетата на Bosal бях чел тема, че след няколко години ръждясват. В един сайт за Walker гледам пише, че са "устойчиви на корозия - дълъг живот". Ама гледайки цените на Walker и Bosal, както и този клип...предпочитам Bosal:
В коментарите под видеото, един пич е написал "Walker is more mass market...bosal is more oem". А в коментарите на друго видео "Why Catalytic Converters Fail Walker Exhaust Video Series", какво чета "Walker cat converters failed @ less than 20,000 miles and less than 2 years. OEM lasted almost 10x that". Я виж ти каква изненада. Колегата на първата страница, каза подобно нещо и за Bosal.
В крайна сметка, ако стане задължително, ще сменям Bosal-a през 2-3 години (с моето каране).
Re: Монтаж на универсален катализатор
Няма ли да стане да се закачи с холендер? Минаваш ГТП и сваляш катализатора, на негово място тръба до следващия преглед
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтаж на универсален катализатор
Става принципно. Даже може някой да го дава под наем на час за ГТП.
Re: Монтаж на универсален катализатор
valka написа:То може и за 1500 лв, ама съединителя на 15 000 км ли се сменя или на повечко. Тука се сещам как Car Wizard риташе едно Bentley - набутваш хиляди долари и след 15 - 20 000 км се налага да налееш пак толкова хиляди долари. Явно и там не е истината. Аз моята кола не мисля да я продавам, а да я карам още 10-на години поне. Даже скоро ще ходя пробно да си измеря газовете. Ако съм много зле на газ ще сложа, ама не от 1500 лв, а от 500 лв. Ама много ме съмнява да е супер зле на газ.
Точно казано. Не може да сравняваш смяна на съединител, дето я ти се наложи да го смениш, я не... И то на 150-200 000км.
Едно е катализатор, които масово в България ги свалят с диамантени въжета за $5. В България сме и това е грозната истина.
А, както казах, доказано е, че заместителите на оригиналния катализатор вършат работа като за един технически преглед и после - същата работа.
Ако съм нов човек във форума и търся информация по темата и 90% от темата е за термодинамика, работа на ДВГ и всякакви философщини, които не биха ме интересували и искам да намеря отговор на въпроса ми или поне мнения от хора - слагали, как да стане? Няма ли модератори в този форум?!
Re: Монтаж на универсален катализатор
Разрастна се дискусията, но е нормално. Аз лично намерих отговор на въпроса си
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Монтаж на универсален катализатор
Според мен, лично мнение - универсалните катализатори, както и универсалните ламбда сонди(има такива), могат и да вършат работа, но не може да се обобщи, че ще го правят по принцип и във всички случаи. Сигурно е, че няма как катализатор да е много евтин. Просто има скъпи материали в него.
Re: Монтаж на универсален катализатор
Snuupy написа:
Едно е катализатор, които масово в България ги свалят с диамантени въжета за $5. В България сме и това е грозната истина.
То и колите се крадат с отверка за 2лв но това не пречи да се наливат хиляди левове в подръжка на кошника! И правилно отбеляза колегата , за съединител може , ама за катализатор не !
Надявам се съвсем скоро катализатора да е далеч по-важен от съединителя , но сме в България и това е грозната истина!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта