В заключение на цялата философщина в темата...
Никой от тук няма да си купи оригинален катализатор за 1000-2000лв.
"Универсалният" катализатор не върши никаква работа, доказано, показано многократко.
90% от българите карат на газ, което съкращава живота на катализатора ужасно много.
Монтаж на универсален катализатор
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Монтаж на универсален катализатор
Въпрос на читава уредба, читав монтаж, майстор, настройки... Все пак има коли, които са заводски на газ, щом там може, значи може.
- valka
- Мнения: 274
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Монтаж на универсален катализатор
Kiofre написа:Да ама Босала го слагаш на кола на 200 000, която плюе сажди и масло и ламбдите ако ги има са умрели.
Колата ми е уж на реални 217 000 км и колкото и да не ти се вярва не харчи грам масло. Карам основно на газ, бензина ми е само за палене 5 минути зимно време, лятото 1. Та смятай каква работа ми върши ламбда сондата на газ.
90% от българите няма как да карат на газ...При положение, че една голяма част карат дизел. А тия с бензина, една не малка част карат по-нови коли, коите не стават добре на газ.
В Щатите като не карат толкова на газ, не им ли заминават катализаторите? Че наскоро гледах видео на Hoovies с един душегуб Allroad. Бяха заминали и двата катализатора, ама не от газ.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Монтаж на универсален катализатор
cecoa1 написа:Точно коментираният прави три неща. Превръща въглеродния оксид в диоксид(доокислява), окислява не изгорелите въглеводороди- превръща ги във въглероден диоксид и вода, и превръщи азотните окиси в азот и кислород.
И как ламбдата може да помогне на катализатора да работи по-добре? Когато изгорелите газове са извън някакви граници му подава някакъв сигнал и чарковете на катализатора почват да се въртят по-бързо и на изхода му газовете вече са ОК
Или катализатора си работи напълно независимо от всякакви ел сигнали и никакви сонди не му влияят. Сондите влияят на работата на двигателя, а не на работата на катализатора.
Груп ти го е написал съвсем простичко и вярно на първа страница.
group® написа:
Сондата служи за оптимална работа на двигателя, а не на катализатора. Бедна/богата (или както искаш наричай), са проблем на/за ДВГ. Катализаторът е периферия, която просто ще пострада, но сондата не е сложена заради него (освен онази, която следи него самия, но тя само следи, а не обслужва/променя нищо).
Кое в този цитат не е вярно?
Спорът май не е технически, а за правилно разбиране на български език.
Към автора на темата - За да е толкова изгодна цената, значи количеството на благородните метали е символично и няма шанс да проработи повече от година. Аз не бих дал и 2лв за такова менте.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Монтаж на универсален катализатор
Аз доста написах, никой обаче не чете.
Оптималната работа на двигателя е със смеси, които ламбдата не ги лови. Тя лови само стехиоометричната смес, т.е. съди косвено за нея. И да, влияе на двигателя за да работи той с такава смес. Но го прави заради катализатора. А на катализатора му е нужно определен състав на отработилите газове, за да може да си свърши работата - т.е. за да му излязат правилно химичните уравнения.
Толкова.
Оптималната работа на двигателя е със смеси, които ламбдата не ги лови. Тя лови само стехиоометричната смес, т.е. съди косвено за нея. И да, влияе на двигателя за да работи той с такава смес. Но го прави заради катализатора. А на катализатора му е нужно определен състав на отработилите газове, за да може да си свърши работата - т.е. за да му излязат правилно химичните уравнения.
Толкова.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Монтаж на универсален катализатор
Kiofre написа:Какъвто и да е катализатор, ако няма работещи ламбда сонди преди и след него, така че компът на колата да си го следи и обслужва, няма да изкара много.
cecoa1 написа:Баш си обслужва катализатора, говорим за бензинови автомобили.
Цялата боза в тази тема тръгна от тези две неща. Които са грешни и подвеждащи.
Всички словесни упражнения и ровене в гугъл за история и работа на катализатори и сонди беше излишна.
В общи линии повечето тук ги знаем тези неща и/или лесно можем да ги прочетем сами.
cecoa1 - ако беше вложил малко усилия да разбереш, защо се намесих в темата (сравнително ме познаваш), щяхме да спестим доста мастило.
Вникни в тази част с червено
Освен баналната истина, че за всичко и всички е добре да работи смесообразуващата сонда, се казва и за втора/следяща.
А това е подвеждащо и може да струва пари на някой да сменя ненужно част. Т.нар. втора сонда най-вероятно няма и да работи коректно с насаден алтернативен катализатор. Дори и да приемем, че е нужна алармена система.
Изобщо цялото това мнение (без да ми се сърди колегата!), е малко ала един майстор ми каза.
Знаеш, че се вълнувам за форума и не искам да се дипли такава подвеждаща информация.
За цитат две:
Да кажеш, че сондата обслужва катализатора, също може да е подвеждащо за някой, без познания. А представи си как такъв човек чете това и си вика "Аз си махнах катализатора, ще махна и сондата, щот тя него обслужва".
Е по-просто и ясно от това не мога да обясня, защо всичко друго бе излишно.
офф:
Цецо, да знаеш, че екологията при колите не е праволинеен и самостоятелен процес. Тук ме подхлъзна да се впусна в тази дискусия, но преброй колко пъти казваш екология?!
Съветвам те да потърсиш някакво инфо за икономични коли (на английски естествено).
Вероятно ще навържеш някои събития от началото на 70те - калифорнийски регламенти, създаване на някаква си служба по екология в САЩ, петролна криза, най-вероятно масово влагане на икономични системи(не екологични, макар да са и такива), преминаване към безоловни горива и т.н.. И това не са някакви сонспирации! Сам ще се убедиш. А ако почнеш от 60те и дори по-рано, ще видиш стремежите за намаляване на разход/км още тогава.
Мани Бош какво си пишат днес и защо били измислили сондата тогава!
Самата авто екология (в днешна форма) се задейства по-късно. А влиза в маркетинга още по-късно.
Връзката с темата е, че е тогава се раждат коли с катализатор, но без сонда. Такива със сонда, но без катализатор. (Мисля Хонда беше и още някои производители имаше, залагат на двигатели, които покриват тогавашните, новопоявили се норми, тръгнали от САЩ, без катализатори. Но със сонди.)
Нещата се преплитата, но ти се опитваш да ги обвържеш по начин, по който да опростиш всичко, но не е исторически коректно.
Една от първите еко системи е картерната вентилация. И без нея катализаторът няма да живее дълго. Но тя се появява независимо и е отделна система, която си е само с еко насоченост. Ама не баш. Далеч по-практични подбуди има и за нея ...
Докато сондата ти дава оптимално съотношение. Пести гориво!
И тук се опитваш да я омаловажиш, като се фокусираш какво мери. Но тя не работи самостоятелно, а в комбинация с други сензори - дебитомер, температури и т.н. Тогава данните и придобиват смисъл. В по-старите коли беше по-неусетно разкачането на сондата, защото цялата система беше по-проста и нямаше проблем да се задат едни 'служебни' данни. Дори самия алгоритъм не взимаше данни от тях (дебитомер и ламда), във високо натоварване. Защото избираше да се застрахова и заложи на богата смес.
С времето и това отпадна, защото се прецизираха нещата.
Но лабдата винаги ще остане част, която обслужва двигателя. За да я наречеш обслужваща катализатора, трябва да приемеш, че целия двигател ти обслужва катализатора.
П.с. И стига с тая Стехиометрия. Не е измислена заради катализатора
По този път ще стигнем до КПД, термодинамика и т.н. неща, които не смея да твърдя, че разбирам. А още по-малко искам да споря с някой!
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Монтаж на универсален катализатор
Така... Ще нареча в този пост нещата с истинските им имена, моля, не се обиждай, но просто по-деликатно няма да го разбереш правилно.
В постовете ти по тази тема, чета много, напълно дилетантски неща (да не кажа глупости). И то след като многократно ти ги казвам, че не са така, има и къде да го провериш.
Аз съм го учил, интересувал съм се извън това, и то на теоритично ниво още. Включително и от термодинамика, теоритични цикли, различните видове КПД и пр. но тук дори те не са нужни.
Колко пъти да казвам, че с тая проста ламбда, мотора не е по-икономичен, нито по-мощен?! А ти ми говориш за петролната криза...
И само с катализатор не е по-икономичен. Без ламбда, и катализатора е друг, между другото.
Аз го знам как е чисто технически, ти очевидно не, макар да твърдиш обратното.
Там за картерната вентилация... вече си мисля, че се майтапиш за всичко, и само чакаш да стане първи април за да си признаеш...
За вторите ламбда-сонди също не си съвсем прав, но да кажем, това е за напреднали, а и е различно в различни коли.
Подозирам, че няма много смисъл, от написаното от мен, а и вероятно ще те обидя още повече ако продължа.
Съгласен съм единствено, че някой може да си махне ламбдата, когато си е махнал катализатора, и това няма да е добре. Но чак толкова глупави хора не мога да ги мисля.
Искам да предложа нещо... Аз виждам, че не си учил двигатели, защото аз съм. Но пък ти ме подценяваш поради твои си причини. Дай да отделим нашия малък спор в отделна тема, и да поканим да се включат доказани авторитети. Със сигурност има хора, на които ще повярваш и ти, така че истината ще излезе достатъчно лесно. Ако пък ми докажат обратното, също ще е полезно за мен. Считам последното за невъзможно, но принципно при добра аргументация винаги отстъпвам.
За последно, това което твърдя аз: Проста ламбда сонда коригира работата на двигателя, единствено заради екологията и катализатора. Тя е там заради тях. Но ако се махне сондата, моторът често не работи напълно добре, защото е предвидено да ползва нейната корекция(която е само заради екологията).
Два еднакви мотора, с еднаква горивна система, единият само без ламбда заводски (което значи и без катализатор, или с по-прост катализатор). Моторът без ламбда ще има по-добри характеристики, освен екологични разбира се.
В постовете ти по тази тема, чета много, напълно дилетантски неща (да не кажа глупости). И то след като многократно ти ги казвам, че не са така, има и къде да го провериш.
Аз съм го учил, интересувал съм се извън това, и то на теоритично ниво още. Включително и от термодинамика, теоритични цикли, различните видове КПД и пр. но тук дори те не са нужни.
Колко пъти да казвам, че с тая проста ламбда, мотора не е по-икономичен, нито по-мощен?! А ти ми говориш за петролната криза...
И само с катализатор не е по-икономичен. Без ламбда, и катализатора е друг, между другото.
Аз го знам как е чисто технически, ти очевидно не, макар да твърдиш обратното.
Там за картерната вентилация... вече си мисля, че се майтапиш за всичко, и само чакаш да стане първи април за да си признаеш...
За вторите ламбда-сонди също не си съвсем прав, но да кажем, това е за напреднали, а и е различно в различни коли.
Подозирам, че няма много смисъл, от написаното от мен, а и вероятно ще те обидя още повече ако продължа.
Съгласен съм единствено, че някой може да си махне ламбдата, когато си е махнал катализатора, и това няма да е добре. Но чак толкова глупави хора не мога да ги мисля.
Искам да предложа нещо... Аз виждам, че не си учил двигатели, защото аз съм. Но пък ти ме подценяваш поради твои си причини. Дай да отделим нашия малък спор в отделна тема, и да поканим да се включат доказани авторитети. Със сигурност има хора, на които ще повярваш и ти, така че истината ще излезе достатъчно лесно. Ако пък ми докажат обратното, също ще е полезно за мен. Считам последното за невъзможно, но принципно при добра аргументация винаги отстъпвам.
За последно, това което твърдя аз: Проста ламбда сонда коригира работата на двигателя, единствено заради екологията и катализатора. Тя е там заради тях. Но ако се махне сондата, моторът често не работи напълно добре, защото е предвидено да ползва нейната корекция(която е само заради екологията).
Два еднакви мотора, с еднаква горивна система, единият само без ламбда заводски (което значи и без катализатор, или с по-прост катализатор). Моторът без ламбда ще има по-добри характеристики, освен екологични разбира се.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Монтаж на универсален катализатор
В крайна сметка може ли да се върнем към темата.
И мен живо ме интересува какво читаво или нещо, което ще върши работа от т. н афтърмаркет катализатори както за бензин, така и за дизел.
Ако ни се наложи да слагаме ще слагаме, ама за 10-20к да изкарват не ме устройва.
Мисля, че мнения на колеги, които са слагали и имат преки наблюдения ще са безценни.
И мен живо ме интересува какво читаво или нещо, което ще върши работа от т. н афтърмаркет катализатори както за бензин, така и за дизел.
Ако ни се наложи да слагаме ще слагаме, ама за 10-20к да изкарват не ме устройва.
Мисля, че мнения на колеги, които са слагали и имат преки наблюдения ще са безценни.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Монтаж на универсален катализатор
cecoa1 написа:.
Два еднакви мотора, с еднаква горивна система, единият само без ламбда заводски (което значи и без катализатор, или с по-прост катализатор). Моторът без ламбда ще има по-добри характеристики, освен екологични разбира се.
Ламбдата подава информация на компа за качеството на изгорелите газове, той прави промени в постъпващата в цилиндрите смес, в резулат се оптимизира работата на двигателя и изгорелте газове стават по-лесни за катализатора.
Това е техническата страна и съм сигурен, че и двамата сте съгласни, другото са словесни еквилибристики и доказване кой е по-по-най.
cecoa, това червеното не е вярно и съм сигурен, че ти самият го осъзнаваш не по-зле от мен.
Моя голф си имаше ламбда, ама сигнала от нея отиваше на дисплей, за да го виждам аз и да въртя кранчета за да обогатявам или обеднявам сместта. Разбира се не съм се състезавал по бързодействие с компютър. Врътвах по малко кранчетата на метана за да компенсирам задръстването на въздушния филтър.
Поне първото пътуване с тази ,,екстра,, разходът ми спадна с около 10-15% и мощността сякаш се увеличи. За мощността може и да съм си внушил, ама за разхода съм 100% сигурен. Така че поне на моя голф сондата се отрази доста положително за работата на двигателя. Ако колата имаше изправни компютри, стъпкови моторчета и прочее щуротии, ефектът щеше да е още по-добър.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Монтаж на универсален катализатор
Преди 3 години сложих полски катализатор абсолютно копие на външен вид на оригиналния.....след година работа беше в норма с изкл.на повече кислород в газовете.....от тогава не са я закачали на газ анализатор и не знам реално дали колко и как работи...тогава стуваше около 280лв с 30 % отстъпка...
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Монтаж на универсален катализатор
Повече кислород, в смисъл в началото е било ОК на газ-анализатора, после си мерил след време и е дало по-големи стойности на кислорода ли? Или си го мерил само един път след година употреба?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтаж на универсален катализатор
Snuupy написа:В заключение на цялата философщина в темата...
Никой от тук няма да си купи оригинален катализатор за 1000-2000лв.
И защо не? Съединител за 1500 може, но катализатор за толкова - категорично не. Има една основна грешка в мисленето, която се описва с израза "колата става непродаваема". Т.е. всеки си мисли, че ще я продава някой ден и трябва да е с минимални загуби.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Монтаж на универсален катализатор
stefan4o написа:Повече кислород, в смисъл в началото е било ОК на газ-анализатора, после си мерил след време и е дало по-големи стойности на кислорода ли? Или си го мерил само един път след година употреба?
Веднъж съм го мерил след година....повечето кислород може да е от теч преди,след катализатора или неотчетен въздух...общо взето неща които си имам перманентно
- valka
- Мнения: 274
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Монтаж на универсален катализатор
То може и за 1500 лв, ама съединителя на 15 000 км ли се сменя или на повечко. Тука се сещам как Car Wizard риташе едно Bentley - набутваш хиляди долари и след 15 - 20 000 км се налага да налееш пак толкова хиляди долари. Явно и там не е истината. Аз моята кола не мисля да я продавам, а да я карам още 10-на години поне. Даже скоро ще ходя пробно да си измеря газовете. Ако съм много зле на газ ще сложа, ама не от 1500 лв, а от 500 лв. Ама много ме съмнява да е супер зле на газ.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Монтаж на универсален катализатор
ktamen написа: ... той прави промени в постъпващата в цилиндрите смес, в резулат се оптимизира работата на двигателя и изгорелте газове стават по-лесни за катализатора.
Това е техническата страна и съм сигурен, че и двамата сте съгласни, другото са словесни еквилибристики и доказване кой е по-по-най.
cecoa, това червеното не е вярно и съм сигурен, че ти самият го осъзнаваш не по-зле от мен.
По първото, да, така е. А по-подробно- просто напиши в Гугъл Стехиометрия на български, и чети статията в Уикипедия. Както ти отговорих вече, гони се изравняване на химичните уравнения. Но се прави заради екологията и катализатора, ДВГ може да си работи даже по-добре с други смеси.
А точно това в червеното, изглежда е някаква голяма тайна, която за всеки учил ДВГ е банален факт. И се обяснява още теоритично със зависимостите на индикаторния КПД на ДВГ. Бензиновите ДВГ постигат максималната си мощност при смес обогатена до около 0,8-0,9. А максималната си икономичност при обеднена смес до около 1,1-1,2. Т.е. когато ДВГ може да използва такива смеси, той е малко по-мощен в режимите на максимално натоварване, и малко по-икономичен в икономичните режими(когато просто се поддържа някаква мощност с ниско натоварване).
Обаче когато екологията иска идеална смес, тогава се лишаваме от малко мощност в режимите на максимално натоварване, и от малко икономичност в икономичните режими.
Първата(хронологично) ламбда е едноканална, работи на съвсем прост принцип, и дори е малко силно да се каже, че мери нещо в нормалния смисъл на думата мерене. Тя просто рязко си променя напрежението между две стойности(обикновенно 0,1V и 0,9V), когато сместа леко обеднее или се обогати(в интервала ламбда 0,97 и 1,03). Ясно е, че е излишно да се ползва в двигатели, които не гонят екология и работят най-често със споменатите по-горе, малко по-богати или по-бедни смеси. Инжекционите си дозират достатъчно точно горивото и без обратна връзка, когато всичко им е наред, и без да гонят екология си постигат по-добри характеристики отколкото същия мотор с ламбда(имало е такива еднакви мотори и на практика). Т.е. това оптимизиране на работата на мотора от ламбдата, е само заради екология и катализатор, а не заради самия мотор. Има други ламбда сонди, които мерят смеси с голяма разлика в качеството(така де, всички мерят наличие на кислород в отработените газове, а не директно горивни смеси), те вече биха могли да се ползват само за оптимизиране на работата на мотора дори без оглед на екологията. Но те се ползват в по-новите коли, и предимно при мотори с директно впръскване, както и в дизели.
Затова не виждам нищо неправилно, да се каже, че старата ламбда обслужва нуждите на катализатора. Прави го, чрез влияние върху мотора, но то е само заради екология и катализатор.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 220 госта