Мотокрос и Ендуро обща тема

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 27 май 2021 9:51


Има ли фенове на Мотокроса ? :)
Аз от скоро навлизам в нещата и всячески се опитвам да намеря полезна информация, затова започвам тази тема за бъдещите мераклии с първите стъпки , които правя под зоркия поглед на приятели, които са на Ти с нещата
От две седмици търсене и избиране на подходящия мотор по обяви, направих 2 огледа, първия беше на Honda CRF450 без регистрация , втория Yamaha Wr450F с регистрация, документи и доста по-добро цялостно състояние. Взех Yamaha-та
viber_image_2021-05-20_13-34-15.jpg


По живо по здраво си го докарах.
Още преди да го взема се оборудвах с каска и Ботуши за Мотокрос - заложих на O-neal , скоро очаквам и очила , наколенки и ризница имам от преди , чакам да пристигнат ръкавиците и очилата.

За мой късмет мотора е доста подържан и готов за каране без някакви съществени ремонти, които предстоят. Заради счупена 5-та скорост са сменени зъбните колела на 3-та и 5-та, като при отварянето на двигателя е сменено и буталото, веригата на ангренажа и всички гарнитури, ремонтен комплект на водната помпа, верига и зъбни колела , задния диск и накладка са нови, момчето от което го купих ми даде и преден нов диск и накладки подготвени за смяната.

Мотора има регистрация , но нямаше мигачи и огледала, каран е предимно извън пътя и дори не са били нужни, но след разни хайки от Полицията, собственика е решил да се застрахова и е минал процедурата , което за мен беше голям плюс и натежа към избора точно на този мотор. Като си го докарах му сложих мигачи, огледала, осветление на номера, задния стоп и фара си работеха без моя намеса. Надявам се идната седмица да мина КАТ и да получа талоните на мое име.

Стартера не работи и съм поръчал от Ali express , защото цените тук са умножени по 3, ще го сменя с нов пък стария ще го рециклирам ако подлежи на ремонт и ще имам резерва.

Мотоциклета ще се кара основно по поляни, горички и лек офроуд , затова и заложих на този модел пред CRF-a защото на WR450F маховика е по-тежък , по благ е за каране и не гасне лесно на първа скорост както CRF-a , който си е създаден по-скоро аз писта и каране с много газ .

Първите ми впечатления от мотора са , че това определено е машина към която трябва да имаш респект и да се внимава много , изключително силен и с голям въртящ момент двигател. Дори на 4-та скорост с 20-30 км/ч подаде ли му се рязко газ се опитва да те изхвърли от себе си и да се изправи на задната гума.

Ще се радвам да се появят и други моторджии и да стане хубава тема. Линкове към ръководства за експлоатация, схеми, места за снабдяване с части, обяви за мотокрос и еднуро на части и всичко свързано с темата ще е добре дошло




thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот thanis » Чет 27 май 2021 10:05


Честито колега, дано много те радва и усмивката не пада от лицето. По отношение на мотора, карб или инжекция е /коя година/ Съветвам те да си вземеш и протектор за гръб. Този мотор не е за градско каране по отношение на обслужването, маслото макс на 1000км и то много зависи как се експлоатира. Клапаните гледани ли са, защото трябва да се регулират и да се следят, но там веднъж направени интервала е около 5к км. Ако ще го караш на пълна газ из нивите и чукарите, по-добре сменяй маслото често /10-20ч/ Можеш да си сложиш комп ако искаш също. За родната полиция не мисля, че могат да направят разлика, ако искаш да си супер легален има минималистични мигачи и фар, за да си "чист". Машината си е за спорт и е мощна, просто трябва да се грижиш за нея. Можеш да правиш много неща, въпроса е тепърва да разбереш какво ти е на душата за каране и от там можеш да си модифицираш, за да ти е удобно на теб. Ямаха са много здрави кучета и не трябва да има проблеми. При закупуването се надявам хубаво да си огледал рамката, да няма пукнатини и да не е избягала геометрията.


gadnyara
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот gadnyara » Чет 27 май 2021 10:07


Само информативно за регистрацията: ако е с номер от друг окръг, дори да не искате да го сменяте, ще трябва да закарате мотора за "сверка и идентификация". ГО се иска, напомням. :wink


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 27 май 2021 10:36


gadnyara написа:Само информативно за регистрацията: ако е с номер от друг окръг, дори да не искате да го сменяте, ще трябва да закарате мотора за "сверка и идентификация". ГО се иска, напомням. :wink

Да кат се минава задължително, номера не мосля да го сменям, че е хубав нищо, че е CO :Mr Green Fun ГО направих, за да мине преглед и нотариус още преди да го платя .
Води се спрян от движение заради прекъсване на ГО-то , не знам в КАТ трябва ли да правя нещо допълнително или като го закарам и представя валидна ГО, ГТП и Договор за покупка ще му актуализират данните и вече ще се води "в движение"

thanis написа:Честито колега, дано много те радва и усмивката не пада от лицето. По отношение на мотора, карб или инжекция е /коя година/

благодаря! 2003 - 10-ти месец карбуратор

thanis написа:Съветвам те да си вземеш и протектор за гръб.

Имам ризница с протектор за гръб, лакти , рамене и гърди с корем

thanis написа:Този мотор не е за градско каране по отношение на обслужването, маслото макс на 1000км и то много зависи как се експлоатира. Клапаните гледани ли са, защото трябва да се регулират и да се следят, но там веднъж направени интервала е около 5к км. Ако ще го караш на пълна газ из нивите и чукарите, по-добре сменяй маслото често /10-20ч/ Можеш да си сложиш комп ако искаш също.

Момчето от което го взех каза на 15 часа че е сменял маслото , има си комютър за моточасовете монтиран допълнително, мой познат с WR426 каза на 3-4 резервоара да сменям масло. Събира 1 литър така, каран е с 10w60 , не е доливано масло от смяна до смяна, клапаните са направени при отварянето на двигателя също. Маслото е Lucas мисля , даде ми 2-3 туби предния собственик , които са му останали, аз най-вероятно после ще мина на Elf или Motul 10w50 или 60 , но още чета кой какво ползва и ще го мисля

thanis написа: За родната полиция не мисля, че могат да направят разлика, ако искаш да си супер легален има минималистични мигачи и фар, за да си "чист". Машината си е за спорт и е мощна, просто трябва да се грижиш за нея. Можеш да правиш много неща, въпроса е тепърва да разбереш какво ти е на душата за каране и от там можеш да си модифицираш, за да ти е удобно на теб. Ямаха са много здрави кучета и не трябва да има проблеми. При закупуването се надявам хубаво да си огледал рамката, да няма пукнатини и да не е избягала геометрията.


Фар си има с маска от по-новата година , предния калник също е от по-новия WR , мигачи му сложих някакви Лед колкото да светнат в KAТ - хубавото , е че инсталацията не е рязана и преправяня, просто липсваше релето и го поръчах , засега е с мостче през бушон захранването и мигача го играе палеца ми с бързо включване и изключване докато дойде релето. Рамката е здрава да стоманена е , не е от новите които са алуминиеви.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот thanis » Чет 27 май 2021 10:56


https://ownersmanuals2.com/get/yamaha-w ... nual-68538 Това би трябвало да ти свърши работа. Покарай малко да видиш кое ти харесва: скокчета, ниви, чакъл, преходи, технични маршрути и след като имаш базова представа какво душата ти иска, можеш да се фокусираш към модификации за конкретното нещо. Ако ще караш сам, те съветвам да си вземеш ремонтен комплект за карб, че ако стане кофти насред нищото да не си "прецакан" Също така, можеш да помислиш да смениш батерията и да сложиш Li-ion, По-лека и безпроблемна е и няма да я мислиш. Много рошави гуми не обичат асфалт, бързо се износват и правят chicken strip. Един съвет: Тъй като падането от мотор е въпрос на време, винаги пазиш себе си, тези машини са направени да издържат на тормоз, недей да мислиш за мотора. Всичко се оправя лесно. Здравето ти е най-важно и никога никога недей да караш без предпазното облекло.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 27 май 2021 11:24


Благодаря за ръководството!!! Точно това ми трябваше, вече си имам четиво !!! За карбуратора, ще взема мерки , благодаря! Батерията е AGM Varta на 4 месеца , в гаранция е 2 години, мисля да не я пипам за сега.
Поръчах една система за облекчаване на усилието при работа със съединителя, на теория звучи добре, като дойде и го сложа ще споделя преки впечатления
Изображение
Изображение


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот thanis » Чет 27 май 2021 11:37


Колега, не искам да ти секвам ентусиазма, но тоя тип системи са малко: sounds great, doesn't work ... Хидравличен е истината, но е скъп. Тествай го, може и да ти свърши работа тоя кит от китайците. Ето ти един форум, ако ти се чете и точно тема за easy clutch kit https://thumpertalk.com/forums/topic/12 ... er-system/


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 27 май 2021 13:46


а най-вероятно си прав, ама не пречи да се пробва, поне е слагаш , махаш и хвърляш без последствия. Иначе за хидравличен ще мисля ако почне много да ме напряга сегашния, но като цяло не е тежък съединителя, просто видях че се продава евтин тунинг и го поръчах :) CRF-a който гледах беше преправен с хидравличен съединител, който беше протекъл, та момчето си възстанови схемата с жилото за да може да се тества мотора.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот thanis » Чет 27 май 2021 13:55


Ако имаш конкретни въпроси, направо питай да помагаме. Съвет още един, тествай как ти е комфорта на седалката, за продължително време(час-два и повече), защото е гадно да спреш удоволствието, защото всичко ти се е вдървило. Ако е необходимо, можеш да си поръчаш/направиш нова и да си ги сменяш. Също така преди да почнеш да караш мъжката, провери всички спици, дали няма ръжди, да са хлабави. Това и за двете гуми. Отново честито за покупката !


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 27 май 2021 14:25


Благодаря, ще изникват въпроси , но към момента имам 2-3 часа каране сборно и нямам още много конкретика в питанията ми :) Седалката към момента ми е доста по-удобна от тази на трекинг байка , който карам по разни 40км маратони по няколко пъти в годината. Ще проверя спиците, погледнах само, че каплите са прави на конец , но не съм препипвал спиците на ръка как са. Благодаря за готовността да помагаш , ще се възползвам задължително!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 31 май 2021 20:27


Днес успешно минах кат за 40минути , така ли е вече или оцелих някаква пролука не разбрах, но бях приятно изненадан. След това смених маслото и масления и въздушен филтър според ръководството от колегата thanis , за което отново му благодаря, стана супер лесно и без чудене. Учудих се колко пробки се развиват за едно масло :) 4 пробки един маркуч с тръбичка, една цедка , капачка за наливане и щеката . Събра 1050мл . Сложих lucas 10w40 , даде ми го предишния собственик. Изпрах въздушния филтър с меглио и топла вода , като изсъхна го напръсках с масло за спортни гъбести филтри. Попрепипах разби болтове и гайки , които се бяха поразхлабили. Проверих веригата и разби луфтове пак от ръководството. Покарах малко и утре мисля да сваля и ревизирам резервоара и да следи за един външен прозрачен филтър за гориво.
Прикачени файлове
IMG-025b0dc91da9d758d992ee778e3ef681-V.jpg
IMG-c16850a25aac0063940c4165dc89a302-V.jpg
IMG-317d9ad648cbfec83e83928f4364147d-V.jpg


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 10 юни 2021 10:35


дойдоха ми очилата, за парите си са ТОП , явно и покрай мотора Али Експрес ще се ползва често. Ходих в два от голеите магазини в София за мото екипировка и очилата пот 50лв бяха доста по-зле като изработка и усещане от тези за 10лв от али...

https://www.aliexpress.com/item/32841614621.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4eaf4c4dA6Kn0c


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот thanis » Сря 16 юни 2021 10:45


Колега, забравих да спомена. Ако ще караш по пресечен терен/гора и т.н. Помисли за протектори за кормилото /handguard/ от метал или алуминий, пластмасовите са на 1 падане живот. Както и плоча за карантията на мотора Skid plate се води аксесоара.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 16 юни 2021 11:20


Гардовете ги чакам да пристигнат, това съм поръчал :arrow
image_2021-06-16_122429.png
image_2021-06-16_122429.png (101.2 KиБ) Видяна 4984 пъти

Иначе плоча имам
IMG-19982bd4c7b55e0656262484e33418c7-V.jpg


чакам и обръщащи се лостчета
image_2021-06-16_122351.png
image_2021-06-16_122351.png (229.6 KиБ) Видяна 4984 пъти


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мотокрос и Ендуро обща тема

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 16 юни 2021 11:30


За три дни го покарах малко около 5 мото часа му направих, голям релакс е, трие и дефрагментира излишните мисли на 100%
Научих се да го паля на втора скорост и да го гася при дълги спускания , загубих се в една гора неусетно , но бързо се усетих как да се върна :)
Поиграх си с предната капла да му завъртя малко вътрешната гума, че вентила беше под странен ъгъл, та разбрах и този папион какво е всъщност най-после.
За сега го подпирам на една военна кутия за колчета, която се оказа точна по размер и направена като по поръчка. Подобна е на тази.
Изображение

Без да искам засякох сърна с малко на една поляна и леко ги уплаших, загасих бързо мотора и не можех да повярвам, че стоя на 10 метра от тях и стоим и се гледаме.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: joker66 и 264 госта