Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Да
10
29%
Не
24
71%
 
Общо гласове: 34
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот cecoa1 » Пон 21 юни 2021 9:39


Ицо, написал съм го напред в темата, че услугата е ОК, но не и като самостоятелен "бизнес".




Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот am_am » Пон 21 юни 2021 15:36


Лично знам няколко случая на познати, които са си патили от репатрак, понеже преди време имаше такъв бум - всеки си купуваше камион и се пишеше Пътна помощ, независимо дали разбира или не. Не знам за вас, колеги, но лично аз никога не съм виждал Ферари на репатрак. Или GTR. :D
Това в рамките на шегата. Чета с любопитство всяко едно мнение и съм благодарен на всички, които се включиха, понеже от всяко мнение може да взема нещо.
Разбира се, всичко ще е абсолютно прозрачно. Т.е. възложителят (ако така наречем човека, който възлага да извърша опеделена услуга) ще е напълно наясно в какво се забърква и докъде се простират моите отговорности. След като прочете всичко, всеки човек сам ще си прецени дали иска или не иска да се възползва. Ако пък не е поискал да прочете преди това и в последствие има някакви претенции, договора (или документа) ще служи като доказателство.

В самият сайт мисля да има форма за резервация, която да е видима за всички и където да се вижда кога имам свободно време. Сами разбирате, че ако 2ма поискат един и същ час, няма как да се случи. И съответно всичко ще зависи от случая. Например няма как за 30 минути да стигнеш от Младост 4 до Надежда например. Обаче можеш да стигнеш от Младост 4 до Дружба за 30 минути, освен когато е час пик де. Идеята все още ми се формира в главата. Така, че ще се радвам на всяко едно мнение, без значение колко критично е. Приемам, че е градивна критика, която ще доведе до добър резултат.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот cecoa1 » Пон 21 юни 2021 15:43


Ако ти се работи нещо подобно, ходи в компаниите за рента а кар(някои обслужват и коли на оперативен лизинг). Имах приятел, който вършеше точно това в такава компания, но не само до сервизи се карат колите, а и до клиенти(или се прибират от клиенти).


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот am_am » Пон 21 юни 2021 15:45


Идеята, колега, е да не работя за някого си. А за себе си. Не желая някой друг да ми определя кога да работя, кога да почивам и колко пари да взимам. Има хора, които обичат да работя на договор. Сигурността е примамлива. За мен по-примамлива е свободата, към която се стремя.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот cecoa1 » Пон 21 юни 2021 19:25


Лошо.
Утре като дойде паралията с лъскавото Ферари, и предложи сто кинта да му го закараш на автомивка... Дано не си почивка баш тогава, че тия клиенти едва ли ще са много :twisted :mrgreen
Сигурно знаеш вица за оня, който теглил един шут на намерен портфейл пълен с долари, с думите - Е, нема па от първия ден в Америка да работя.... (тамън бил дошъл в щатите, и решил да се издържа от намерени пари на улицата, както човека който го посрещал). :Mr Green Fun


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот am_am » Пон 21 юни 2021 20:21


Точно заради това искам аз да си определям нещата. Работейки за някого, ако на този някого му звънне горепосочения паралия, той ще бърза да го обслужи, натоварвайки ме мен или друг човек, който върши тая работа. Ако работя сам за себе си ще мога сам да преценя дали да обърна на някой внимание или не и по кое време да е. Пък бил той и с ферари. Това няма да е първия бизнес, с който се занимавам. Та смятам, че съм гърмян заек малко или много.


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот thanis » Пон 21 юни 2021 20:24


Колега, услугата която мислиш да предложиш, не е предпоставка да изповядваш манталитета ще работя както аз си искам, още повече когато искаш да е през сайт с резервации и т.н.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 234
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот kamaza11 » Пон 21 юни 2021 20:31


Абсолютно! Пък помисли и с тия резервации какво става при евентуално забавяне с предходен клиент ? В града трафикът може да е нулев, може и да е зверски. Всяко едно забавяне от по 15-20 минути може да доведе до “отпадане” на последните клиенти. Примерно ако последната резервация е за 16:00 часа, а ти излезеш от графика на няколко предходни клиенти- а познай дали ще можеш да вземеш колата на последния в 16:00. Аз мисля, че и в 17:30 няма да можеш. Това е ако имаш наплив и редовна клиентела, но за 2ма- 3ма можеш да си бачкаш спокойно.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот cecoa1 » Пон 21 юни 2021 21:34


За успешния бизнес се тръгва от друга позиция - клиентът трябва да е доволен.
Можеш да си позволиш да си ебаваш клиентите, ако си монополист, и то на някаква незаменима услуга, която само ти и никой друг не може да свърши. Ама случаят далеч не е такъв.
Аз не карам Ферари, но ако съм опрял до твоята услуга, и ти ме отрежеш, няма и да си помисля да ти се обаждам повече. А какво остава за доста по-богати и сериозни клиенти.
Единствения начин да пробиеш в такъв бизнес, е да си на разположение на всички, за всичко, и по всяко време. И евентуално ако си готин, им ставаш и приятел на сервизи и клиенти.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2207
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот Каспър » Пон 21 юни 2021 23:05


Цецо имаш ли опит с такъв или въобще с някакъв бизнес та даваш толкова категорични мнения кой е единствения начин и само и единствено под каква форма би имал успех подобен бизнес? Ама опит като собственик на бизнес, не като подчинен на някой!
За да е успешен един бизнес, не е необходимо собственика на бизнеса да става "подлога" на клиентите си и да им угажда по-всяко време и за всяко нещо, без значение дали клиента е с Ферари или с Жигули. Хора съответно клиенти всякакви, няма как да се съобразяваш с всички. Ще има и доволни и недоволни което е абсолютно нормално.
Идеята на колегата е да е шеф сам на себе си и да върши работа толкова колкото той реши, не някой друг да решава вместо него. Това разбира се не означава автоматично, че бизнеса му е обречен защото не е 24/7 на линия и е отказал поръчката на тузара с Ферарито.
По темата. Подводните камъни които могат да съсипят такъв бизнес са твърде много според мен. Тоест рисковете са особено много и не мисля че печалбата ще може да оправдае всички усилия и нерви бизнеса да върви гладко.
Това което се случва по пътищата на България не е шофиране или пътуване, това е война.
аm_am ти искаш да влезнеш в тази война с чуждо оръжие за което не знаеш дали може да стреля.
Рискуваш живота си на пътя ежедневно за едни 5 000 -10 000 лв. на месец, ако въобще успееш да стигнеш тези суми. Мислиш ли че си струва? Подобни суми можеш да направиш и по далеч по-спокоен и по-сигурен начин зад компютъра вкъщи примерно. Ако обаче си рисков играч, то тогава това е твоя бизнес.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот Vlad777 » Пон 21 юни 2021 23:44


Може да отвориш сайта bri4ka.com. Преди доста години Филип тръгна с точно същата идея - поддръжка на автомобили за хора, които нямат време да се занимават.

Доколко тази дейност е успешна - нямам представа. Виждам, че акцентът на медийните изяви е в други посоки.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот group® » Вто 22 юни 2021 6:03


Каспър написа:За да е успешен един бизнес, не е необходимо собственика на бизнеса да става "подлога" на клиентите си и да им угажда по-всяко време и за всяко нещо...


И е така, и не е така.
Да започнем с това, че когато колегата стартира, това няма да е бизнес.
Нека не се лъжем - той ще се опита да има работа, преди всичко. Да се изхранва.
Това е нормално - много хора така стартират.
Бизнес ще стане, когато и ако започне да влага в активи (хора, оборудване и т.н.). Когато 'нещото' може да съществува без него. Това е бизнес!

За да направи тази крачка са нужни много неща. Някои се опитват да ги опишат, аз не бих посмял.
Но всички са съгласни с едно - яко бачкане! Ама яко!
'Подлога' е едно, яко бачкане е друго, но често грешно се смесват.
Ако някой си мисли, че 'шеф сам на себе си' означава 'разполагам с времето си', то дълбоко греши и онази крачка ще е невъзможна! Истински съм разполагал с времето си, точно когато съм работил за някого. Осем часа си негов (на работа), после си за себе си. Гогато 'работиш за себе си' (не го обичам този израз), си 24/7 в джаза. Независимо дали работиш, според общоприетите норми.
Много грешни представи има за тези понятия!

Работил съм B2B и B2C (случая на колегата). Разликата е голяма. Има и прилики естествено.
Да работиш за краен клиент и разширяваш клиентела е голям кеф и изключително трудно нещо. Изискват се много качества и упоритост, но удоволствието е голямо, когато видиш резултати.
'Няма да съм подлога' е доста грешно мото, с което да стартираш. Естествено, че си има някакви граници, които клиентът не може да прекрачва (примерно да те унижава), но това е валидно и когато работиш за друг.
Но ако делиш клиентите на капризни и не капризни, защото 'искаш да си разполагаш с времето', имаш проблем с тази работа и много вероятно нищо няма да стане.

'Клиентът винаги е прав' не е банална фраза. За да отсвириш клиент трябва да имаш мнооооого добра причина. В общи линии се свежда до една - унижение*.
Всичко друго е твоя грешка в ценоразписа :wink

*унижение - доста разтегливо понятие в този контекст, но ще си позволя да го уточня, както аз го виждам, с въпрос към себе си - 'От мен се иска да работя повече за този клиент?' или 'От мен се иска да търпя обиди за да е доволен този клиент?'.

ОФФ: Много отдавна не работя B2C и ми липсва.
Има една група във фейса за търсене на детегледачки. Скоро имаше една публикация на хора, които търсеха жена и имаха доста изисквания - да владее английски, кара кола, да води не знам си какви обучения, да чисти и готви, т.н.
Зачетох се в коментарите, защото предусещах какви ще са.
Страшен хейт!
Как можело да имат толкова изисквания, кога щяла да почива евентуалната служителка и т.н.
Никой не се замисли, че заплащането може да е такова, че въпросната жена дори да наеме друга, за част от нещата.
Това е грешка в ценоразписа и показателно за често срещания мързелив манталитет на хората дори когато работят за себе си.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот icoico » Вто 22 юни 2021 7:09


Каспър написа:...без значение дали клиента е с Ферари или с Жигули. Хора съответно клиенти всякакви...


Тия с Фераритата не ги мислете много. Те в 99,8 процента от случаите си имат някой личен ибрикчия, който да кара и Ферарито на сервиз, между разхождането на кучетата и прибирането на жената от пазар в ПариШ :mhihi :mhihi :mhihi Имах един познат парапланерист, постоянно спираше разни случайни хора в планината с молба да свалят чисто новата му джипка/все чисто нови джипки караше/ до равното. После обаче го писаха във вестниците, че е изгърмял много сериозни люде с много милиони доларес :mhihi с което искам да кажа, че такива хора са единици и едва ли може да се разчита на подобна постоянна клиантела.

Гледам колегата /май/си представя някаква работа, като на Джейсън Стейтъм в "Транспортер". Ще работи когато иска и колкото иска и за когото иска...лошо няма, пожелавам успех :th_up БТВ гласувах с "Да" в анкетата. Нямам Ферари :mhihi


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот am_am » Вто 22 юни 2021 8:05


Каспър написа:аm_am ти искаш да влезнеш в тази война с чуждо оръжие за което не знаеш дали може да стреля.
Рискуваш живота си на пътя ежедневно за едни 5 000 -10 000 лв. на месец, ако въобще успееш да стигнеш тези суми. Мислиш ли че си струва?


Това е нещото, което ме замисли...


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Бихте ли платили на някой да ви кара колата?!

Мнениеот thanis » Вто 22 юни 2021 8:32


Не ми се иска да звуча апокалиптично, но нека малко да поиграем с цифрите.
Да кажем колегата иска да работи сам. При постигане на 5000лв печалба от подобна дейност. Да вземем средно, че ще взема по 50лв на курс /това е по-скоро завишена цена/ За 1 месец примемаме, че има нормални 22 работни дни. /Презумцията е, че ако човек трябва да си оставя колата събота/неделя, може да го съчетае лесно и да си го свърши сам. Т.е. уикендите е по-вероятно търсенето на тази услуга да е занижено/ Да приемем, че печалбата му е 50% от цената на услугата. Т.е. за да може да заработи 5000лв чисто, колегата трябва да прави по 9 курса на ден средно. До тук добре, обаче проблема идва когато неизбежно ще има скупчване на заявки по определени часови диапазони. Както и факта, че за някой заявки може да му се наложи да ходи от Дружба до Люлин примерно или нещо подобно. Ако примерно сервиза се намира извън границите на София, колегата ако работи сам, какво прави ако занесе кола в Лозен ? Такси не е много оферта, защото му яде страшно много от печалбата. Градски не е оферта, защото страшно много му яде от времето. Та излиза, че за подобна дейност сумата от 5000лв печалба на месец е обвързана с изключително много разкатаване и бачкане и по-скоро липса на възможност да го съчетаеш с други дейности. Ако сте двама, отиват пари за осигуровки, заплата. Т.е. нужните куросве на ден, за да може колегата да си прибере 5000лв стават повече. Също така изобщо не вмъкваме факта, че докато не си изградиш мнение и популярност за услугата, общо взето за жалост трябва под един или друг начин да скланяш глава повечето пъти, защото последното което искаш е недоволни клиенти в началото на бизнес идеята ти. Пак казвам, направи си бизнес план и го разиграй хубаво и прецени, имаш ли психическия и времеви ресурс да се занимаваш с това.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 111 госта