Реглаж на предница

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Реглаж на предница

Мнениеот 777 » Пон 26 окт 2020 11:47


За правене на реглаж има ли значение качеството и състоянието на гумите? Не ми е много ясен процеса, но в един сервиз споменаха нещо за добри гуми и взех да се чудя дали е вярно. Примерно ако са неправилно износени ще повлияят ли на резултата?




Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Реглаж на предница

Мнениеот beuchat » Пон 26 окт 2020 11:53


Принципно се твърди,че оказва влияние,но аз правих реглаж с износени предни гуми и няколко седмици след това ги смених с нови.Разлика в поведението на колата и износване на новите гуми не съм забелязал


thanis
Мнения: 1863
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Реглаж на предница

Мнениеот thanis » Пон 26 окт 2020 12:46


Привет колега, за реглажа няма значение дори и без гуми да е колата образно казано. Реглажа се прави по джантата и става чрез лазери. Интересен е процеса, можеш да видиш в youtube достатъчно клипчета.
На въпроса ти, ако сложа кофти гуми след реглаж, ще има ли проблем. Директен отговор няма, ако ти е правилен реглажа и гумите са равномерно износени, никаква разлика. Ако примерно ползваш гуми, където ако можеш да си представиш как се спира с кола без ABS с много висока скорост и просто гумата получи плоско петно някъде по периферията си, ще имаш правилен реглаж и е възможно да ти дърпа на някоя страна. Гумите не оказват влияние на реглажа. Поведението на колата при екстремни условия много зависят от качеството на гумите. Когато си свикнал да караш динамично с хубави гуми и след това сложиш галоши, от това се влиза в канавки, удрят се бордюри, не се спира навреме и т.н. Успех и късмет !


rld
Мнения: 614
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Реглаж на предница

Мнениеот rld » Пон 26 окт 2020 20:06


Моята кола беше на реглаж миналата година, но не гледах какво правят. Ако се установи да кажем, леко разчекване отзад какво се прави? Плащаш и оправят проблема или само плащаш и после допълнително за ремонта?


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3970
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Реглаж на предница

Мнениеот joro_kem » Пон 26 окт 2020 21:44


Зависи от колата. При някои марки и модели, няма начин да се регулира дори и "леко разчекване отзад".


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Реглаж на предница

Мнениеот cecoa1 » Пон 26 окт 2020 22:31


Много неща оказват влияние, но явно достатъчно малко, при достатъчно голям толеранс в точността, та практически е що-годе приемливо.
Иначе за голяма точност, процедурата включва дори точно определено натоварване на колата(освен предписаните гуми, с определено налягане), но никой не го прави. Да не говорим, че има места, където уж реглаж, но персонала е толкова зле, че прави само сходимост(не знаят за други ъгли).


rld
Мнения: 614
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Реглаж на предница

Мнениеот rld » Пон 26 окт 2020 22:50


joro_kem написа:Зависи от колата. При някои марки и модели, няма начин да се регулира дори и "леко разчекване отзад".
Тоест плащаш че са ти казали и после ремонтираш задницата, така ли?


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3970
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Реглаж на предница

Мнениеот joro_kem » Вто 27 окт 2020 6:04


rld написа:Тоест плащаш че са ти казали и после ремонтираш задницата, така ли?
т.е не четеш внимателно! никъде не съм написал нищо за плащане :) на много марки и модели не може да се регулира заден мост, технически не е предвидено.
п.п. на въпроса ти за плащането - винаги, когато ми се е налагало да правя геометрия на кола и е възниквала нужда от подмяна на елементи по окачването, съм го правил в същия сервиз. така се избягват оправдания, ако някой не си е свършил работата. и да, плащам и за стенда, и за частите, и за ремонта, но виждам разликата на място и веднага.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Реглаж на предница

Мнениеот Каспър » Вто 27 окт 2020 9:35


Качеството, състоянието и вида на гумите имат значение за правилния реглаж. С различни гуми колата стъпва по различен начин. С галоши ще стъпи по един начин, с нови гуми по друг, това е като с обувките при хората. Не случайно реглаж се прави в белите страни дори след смяна на зимни с летни гуми или след смяна на стари с нови гуми. Друг е въпроса че в България се прави само при проблем. Читавите сервизи за реглаж първо проверяват налягането в гумите дали е колкото трябва да бъде за конкретния модел и после почват реглаж.
При евентуално разкрачване отзад при моделите с независимо окачване има реглажни щанги отзад и с тях може да се компенсира частично или напълно разкрача (зависи от какво е предизвикан), въпреки че е препоръчително да се смени частта предизвикала го. Но има и модели (примерно с цял мост отзад) при които няма реглаж на задницата и разкрача не може да се оправи без да се смени частта отговорна за случването му.
По време на реглажа си плащаш за реглажа. Ако има части които се налага да се сменят за да може да се направи кадърен реглаж е ясно че за тях и труда по смяната им се заплаща отделно, а дали ще е в същия сервиз или в този който си подържаш автомобила е въпрос на избор.


voldi75
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 14 юли 2021 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Реглаж на предница

Мнениеот voldi75 » Сря 14 юли 2021 18:38


Според мен, състоянието на гумите не би трябвало да окаже влияние на самия реглаж, стига да са напомпани достатъчно. Какво ми се случи на мен... имах силно теглене в дясно след монтаж на нови гуми китайчета. Отидох при много добър специалист в реглажите от автосервиз Гоу Плюс в Люлин-6, това е връзка към сайта му www.goplus.bg ако искате контакти. Закачи главите и ми провери сходимостта - всичко точно, наляганията на гумите бяха окей, обаче си дърпа. Свали ми гумите и ги качи на баланс-машината нямаше кривини. Едната имаше съвсем лек дисбаланс, оправи я. Накрая момчето ми измери гумите на кантар и имаше разлика от около 300 грама в теглото. Сложи ми две „маркови“ гуми 2-ра ръка за тест и колата заспа без да барне нищо повече. Та, продавам 2 китайчета в момента.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Реглаж на предница

Мнениеот Каспър » Чет 15 юли 2021 8:50


Колега, цял Люлин прави реглаж при Пищронев на тунела, ти си тръгнал с първо мнение да рекламираш друг сервиз :mhihi
Не разбрахме китайските гуми ли са много скапани или просто момчето работещо в новия център е изключителен специалист :rolleyes
Няма лошо в тази реклама. Аз лично не съм доволен от господина преди тунела (вероятно има и други недоволни клиенти) и сервиза който рекламираш е алтернатива за колегите от Люлин, но подхода ти е неправилен.
Вече за реглаж не стъпвам на друго място освен в Екпрес 2 в Дружба, въпреки че ми е много далече.


nikmar
Мнения: 408
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Реглаж на предница

Мнениеот nikmar » Чет 15 юли 2021 9:17


Каспър е прав! Макар че се прави реглаж по джантите, гумите играят огромна роля, особено когато се минава от стандартните размери към по-големи и по-широки. Има случаи, когато някои спортни автомобили слагат екстремно широки гуми, разбира се, ако бъдат допуснати примерно от ТЮФ или Декра в Германия. В такива случаи дори се допуска да се излезе извън стандартните (заводските) ъгли за реглаж, като автомобилът се наблюдава както за стабилност, така и за правилно износване на гумите. В някои случаи се налага и коригиращ реглаж. Това не си го изсмуквам от пръстите, а споделям след дългогодишен опит в гореспомената държава, защото фирмата (сервизът) трябва да гарантира на немеца, че като напъне Поршето с 250 (ако е ограничено) или 300 км/ч по аутобана, животът му няма да е застрашен поради неправилен подбор на гуми или лош реглаж, естествено, съгласувано да речем с ТЮФ...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Реглаж на предница

Мнениеот ktamen » Пет 16 юли 2021 4:12


Реглаж се прави по джантите. И криви да са джантите, пак може да се направи прецизен реглаж. Прецизният реглаж в никакъв случай не може да излекува криви гуми или джанти и колата пак може да тегли нанякъде или да подскача. Но причината за това не е в реглажа.


powerade
Мнения: 1084
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Реглаж на предница

Мнениеот powerade » Пет 16 юли 2021 8:18


Реглажа е СТАТИЧНА настройка на сходимостта. Дори с гуми на осмици дето са станали, ако го прави някой, който го умее, ще стане.
Аз съм пример за това, криви гуми, но напомпани равномерно, правих реглаж (беше избягал и той) и после супер леко подобрение, едва доловимо, айде в магазина 2 нови долнопробни китайски гуми(марка Кралско Черно), и всичко заспа вече 15 хил км.
А тоя на реглажа ми вика, ако ти го направя с кривите гуми, после пак ще имаш проблеми, викам му, прави го па ако имам проблеми ще дойда да ми го направиш пак. Как да е, просто искам да кажа, преди да се доверите на нечии приказки, помислете малко ...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Реглаж на предница

Мнениеот cecoa1 » Пет 16 юли 2021 11:07


А аз пък карах на една кола няколко години и хиляди километри с реглаж правен на око. И никакви проблеми. Значи ли, че и така може?!
Учил съм автомобили в бившия техникум по транспорт и енергетика "Вилхелм Пик". Имах добри учители, а и голям мерак за изучаване на тая техника(щото имаше и лешпери като Филип от Бричка, които тогава основно фитнеса им беше в главата).
Та са запомнил някои основни положения от някои от добрите ми учители. За да можеш да дадеш гаранция за извършен ремонт, реглаж и пр, то трябва да го извършиш следвайки техническата документация, и основни правила. Специално за реглажа, освен читави гуми, налягане в тях, джанти и пр, понякога има предписано и какви тежести трябва да се разположат в колата, както и къде точно. Има различни автомобили, с различни окачвания, различен толеранс за точност при реглажа, и различни предписания за извършването му. Е, че на практика се прави, както се прави, понякога е въпрос на късмет ако се получи(както в примера за реглажа на око).



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayo_ и 60 госта