Реглаж на предница
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Реглаж на предница
За правене на реглаж има ли значение качеството и състоянието на гумите? Не ми е много ясен процеса, но в един сервиз споменаха нещо за добри гуми и взех да се чудя дали е вярно. Примерно ако са неправилно износени ще повлияят ли на резултата?
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Реглаж на предница
Принципно се твърди,че оказва влияние,но аз правих реглаж с износени предни гуми и няколко седмици след това ги смених с нови.Разлика в поведението на колата и износване на новите гуми не съм забелязал
Re: Реглаж на предница
Привет колега, за реглажа няма значение дори и без гуми да е колата образно казано. Реглажа се прави по джантата и става чрез лазери. Интересен е процеса, можеш да видиш в youtube достатъчно клипчета.
На въпроса ти, ако сложа кофти гуми след реглаж, ще има ли проблем. Директен отговор няма, ако ти е правилен реглажа и гумите са равномерно износени, никаква разлика. Ако примерно ползваш гуми, където ако можеш да си представиш как се спира с кола без ABS с много висока скорост и просто гумата получи плоско петно някъде по периферията си, ще имаш правилен реглаж и е възможно да ти дърпа на някоя страна. Гумите не оказват влияние на реглажа. Поведението на колата при екстремни условия много зависят от качеството на гумите. Когато си свикнал да караш динамично с хубави гуми и след това сложиш галоши, от това се влиза в канавки, удрят се бордюри, не се спира навреме и т.н. Успех и късмет !
На въпроса ти, ако сложа кофти гуми след реглаж, ще има ли проблем. Директен отговор няма, ако ти е правилен реглажа и гумите са равномерно износени, никаква разлика. Ако примерно ползваш гуми, където ако можеш да си представиш как се спира с кола без ABS с много висока скорост и просто гумата получи плоско петно някъде по периферията си, ще имаш правилен реглаж и е възможно да ти дърпа на някоя страна. Гумите не оказват влияние на реглажа. Поведението на колата при екстремни условия много зависят от качеството на гумите. Когато си свикнал да караш динамично с хубави гуми и след това сложиш галоши, от това се влиза в канавки, удрят се бордюри, не се спира навреме и т.н. Успех и късмет !
Re: Реглаж на предница
Моята кола беше на реглаж миналата година, но не гледах какво правят. Ако се установи да кажем, леко разчекване отзад какво се прави? Плащаш и оправят проблема или само плащаш и после допълнително за ремонта?
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3970
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Реглаж на предница
Зависи от колата. При някои марки и модели, няма начин да се регулира дори и "леко разчекване отзад".
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Реглаж на предница
Много неща оказват влияние, но явно достатъчно малко, при достатъчно голям толеранс в точността, та практически е що-годе приемливо.
Иначе за голяма точност, процедурата включва дори точно определено натоварване на колата(освен предписаните гуми, с определено налягане), но никой не го прави. Да не говорим, че има места, където уж реглаж, но персонала е толкова зле, че прави само сходимост(не знаят за други ъгли).
Иначе за голяма точност, процедурата включва дори точно определено натоварване на колата(освен предписаните гуми, с определено налягане), но никой не го прави. Да не говорим, че има места, където уж реглаж, но персонала е толкова зле, че прави само сходимост(не знаят за други ъгли).
Re: Реглаж на предница
Тоест плащаш че са ти казали и после ремонтираш задницата, така ли?joro_kem написа:Зависи от колата. При някои марки и модели, няма начин да се регулира дори и "леко разчекване отзад".
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3970
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Реглаж на предница
т.е не четеш внимателно! никъде не съм написал нищо за плащане :) на много марки и модели не може да се регулира заден мост, технически не е предвидено.rld написа:Тоест плащаш че са ти казали и после ремонтираш задницата, така ли?
п.п. на въпроса ти за плащането - винаги, когато ми се е налагало да правя геометрия на кола и е възниквала нужда от подмяна на елементи по окачването, съм го правил в същия сервиз. така се избягват оправдания, ако някой не си е свършил работата. и да, плащам и за стенда, и за частите, и за ремонта, но виждам разликата на място и веднага.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Реглаж на предница
Качеството, състоянието и вида на гумите имат значение за правилния реглаж. С различни гуми колата стъпва по различен начин. С галоши ще стъпи по един начин, с нови гуми по друг, това е като с обувките при хората. Не случайно реглаж се прави в белите страни дори след смяна на зимни с летни гуми или след смяна на стари с нови гуми. Друг е въпроса че в България се прави само при проблем. Читавите сервизи за реглаж първо проверяват налягането в гумите дали е колкото трябва да бъде за конкретния модел и после почват реглаж.
При евентуално разкрачване отзад при моделите с независимо окачване има реглажни щанги отзад и с тях може да се компенсира частично или напълно разкрача (зависи от какво е предизвикан), въпреки че е препоръчително да се смени частта предизвикала го. Но има и модели (примерно с цял мост отзад) при които няма реглаж на задницата и разкрача не може да се оправи без да се смени частта отговорна за случването му.
По време на реглажа си плащаш за реглажа. Ако има части които се налага да се сменят за да може да се направи кадърен реглаж е ясно че за тях и труда по смяната им се заплаща отделно, а дали ще е в същия сервиз или в този който си подържаш автомобила е въпрос на избор.
При евентуално разкрачване отзад при моделите с независимо окачване има реглажни щанги отзад и с тях може да се компенсира частично или напълно разкрача (зависи от какво е предизвикан), въпреки че е препоръчително да се смени частта предизвикала го. Но има и модели (примерно с цял мост отзад) при които няма реглаж на задницата и разкрача не може да се оправи без да се смени частта отговорна за случването му.
По време на реглажа си плащаш за реглажа. Ако има части които се налага да се сменят за да може да се направи кадърен реглаж е ясно че за тях и труда по смяната им се заплаща отделно, а дали ще е в същия сервиз или в този който си подържаш автомобила е въпрос на избор.
Re: Реглаж на предница
Според мен, състоянието на гумите не би трябвало да окаже влияние на самия реглаж, стига да са напомпани достатъчно. Какво ми се случи на мен... имах силно теглене в дясно след монтаж на нови гуми китайчета. Отидох при много добър специалист в реглажите от автосервиз Гоу Плюс в Люлин-6, това е връзка към сайта му www.goplus.bg ако искате контакти. Закачи главите и ми провери сходимостта - всичко точно, наляганията на гумите бяха окей, обаче си дърпа. Свали ми гумите и ги качи на баланс-машината нямаше кривини. Едната имаше съвсем лек дисбаланс, оправи я. Накрая момчето ми измери гумите на кантар и имаше разлика от около 300 грама в теглото. Сложи ми две „маркови“ гуми 2-ра ръка за тест и колата заспа без да барне нищо повече. Та, продавам 2 китайчета в момента.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Реглаж на предница
Колега, цял Люлин прави реглаж при Пищронев на тунела, ти си тръгнал с първо мнение да рекламираш друг сервиз
Не разбрахме китайските гуми ли са много скапани или просто момчето работещо в новия център е изключителен специалист
Няма лошо в тази реклама. Аз лично не съм доволен от господина преди тунела (вероятно има и други недоволни клиенти) и сервиза който рекламираш е алтернатива за колегите от Люлин, но подхода ти е неправилен.
Вече за реглаж не стъпвам на друго място освен в Екпрес 2 в Дружба, въпреки че ми е много далече.

Не разбрахме китайските гуми ли са много скапани или просто момчето работещо в новия център е изключителен специалист

Няма лошо в тази реклама. Аз лично не съм доволен от господина преди тунела (вероятно има и други недоволни клиенти) и сервиза който рекламираш е алтернатива за колегите от Люлин, но подхода ти е неправилен.
Вече за реглаж не стъпвам на друго място освен в Екпрес 2 в Дружба, въпреки че ми е много далече.
-
- Мнения: 408
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Реглаж на предница
Каспър е прав! Макар че се прави реглаж по джантите, гумите играят огромна роля, особено когато се минава от стандартните размери към по-големи и по-широки. Има случаи, когато някои спортни автомобили слагат екстремно широки гуми, разбира се, ако бъдат допуснати примерно от ТЮФ или Декра в Германия. В такива случаи дори се допуска да се излезе извън стандартните (заводските) ъгли за реглаж, като автомобилът се наблюдава както за стабилност, така и за правилно износване на гумите. В някои случаи се налага и коригиращ реглаж. Това не си го изсмуквам от пръстите, а споделям след дългогодишен опит в гореспомената държава, защото фирмата (сервизът) трябва да гарантира на немеца, че като напъне Поршето с 250 (ако е ограничено) или 300 км/ч по аутобана, животът му няма да е застрашен поради неправилен подбор на гуми или лош реглаж, естествено, съгласувано да речем с ТЮФ...
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Реглаж на предница
Реглаж се прави по джантите. И криви да са джантите, пак може да се направи прецизен реглаж. Прецизният реглаж в никакъв случай не може да излекува криви гуми или джанти и колата пак може да тегли нанякъде или да подскача. Но причината за това не е в реглажа.
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Реглаж на предница
Реглажа е СТАТИЧНА настройка на сходимостта. Дори с гуми на осмици дето са станали, ако го прави някой, който го умее, ще стане.
Аз съм пример за това, криви гуми, но напомпани равномерно, правих реглаж (беше избягал и той) и после супер леко подобрение, едва доловимо, айде в магазина 2 нови долнопробни китайски гуми(марка Кралско Черно), и всичко заспа вече 15 хил км.
А тоя на реглажа ми вика, ако ти го направя с кривите гуми, после пак ще имаш проблеми, викам му, прави го па ако имам проблеми ще дойда да ми го направиш пак. Как да е, просто искам да кажа, преди да се доверите на нечии приказки, помислете малко ...
Аз съм пример за това, криви гуми, но напомпани равномерно, правих реглаж (беше избягал и той) и после супер леко подобрение, едва доловимо, айде в магазина 2 нови долнопробни китайски гуми(марка Кралско Черно), и всичко заспа вече 15 хил км.
А тоя на реглажа ми вика, ако ти го направя с кривите гуми, после пак ще имаш проблеми, викам му, прави го па ако имам проблеми ще дойда да ми го направиш пак. Как да е, просто искам да кажа, преди да се доверите на нечии приказки, помислете малко ...
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Реглаж на предница
А аз пък карах на една кола няколко години и хиляди километри с реглаж правен на око. И никакви проблеми. Значи ли, че и така може?!
Учил съм автомобили в бившия техникум по транспорт и енергетика "Вилхелм Пик". Имах добри учители, а и голям мерак за изучаване на тая техника(щото имаше и лешпери като Филип от Бричка, които тогава основно фитнеса им беше в главата).
Та са запомнил някои основни положения от някои от добрите ми учители. За да можеш да дадеш гаранция за извършен ремонт, реглаж и пр, то трябва да го извършиш следвайки техническата документация, и основни правила. Специално за реглажа, освен читави гуми, налягане в тях, джанти и пр, понякога има предписано и какви тежести трябва да се разположат в колата, както и къде точно. Има различни автомобили, с различни окачвания, различен толеранс за точност при реглажа, и различни предписания за извършването му. Е, че на практика се прави, както се прави, понякога е въпрос на късмет ако се получи(както в примера за реглажа на око).
Учил съм автомобили в бившия техникум по транспорт и енергетика "Вилхелм Пик". Имах добри учители, а и голям мерак за изучаване на тая техника(щото имаше и лешпери като Филип от Бричка, които тогава основно фитнеса им беше в главата).
Та са запомнил някои основни положения от някои от добрите ми учители. За да можеш да дадеш гаранция за извършен ремонт, реглаж и пр, то трябва да го извършиш следвайки техническата документация, и основни правила. Специално за реглажа, освен читави гуми, налягане в тях, джанти и пр, понякога има предписано и какви тежести трябва да се разположат в колата, както и къде точно. Има различни автомобили, с различни окачвания, различен толеранс за точност при реглажа, и различни предписания за извършването му. Е, че на практика се прави, както се прави, понякога е въпрос на късмет ако се получи(както в примера за реглажа на око).
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rayo_ и 60 госта