4х4 и резервна гума патерица

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот cecoa1 » Пон 16 авг 2021 8:59


В най-добрия случай, и да не се повреди раздатката, ще светне някоя грешка- все пак от над 20 години колите си следят скорост на всяко колело, ъгъл на завъртане на волана и подобни.
Много е важно какво е предвидено в софтуера, и какво не.




Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот Каспър » Пон 16 авг 2021 11:57


Грешка не ме бърка, дори и да се появи, но повреда по диференциал и раздатка са крайно нежелани.
Активирането на задния мост се случва и в още доста ситуации, не само при буксуване на някое от предните колела. Например при включване на режим спорт се втвърдяват амортисьорите и към задния мост почва да се прехвърля по-голяма тяга, също при рязко ускорение, също при завой в определени ситуации и т.н. Сценариите при които се подава тяга и към задните колела са много и различни, някои от тях мога да избегна с плавно и спокойно шофиране в нормален режим без резки ускорения, маневри и кофти пътища, но други няма как да избегна и да съм на 100% сигурен, че няма да се предаде тяга към задния мост. За любопитните едно интересно видео за 4х4 системата при този модел:
https://youtu.be/D1K4VWC3VnY
Факта, че производителя пуска 4х4 версиите на Insignia стандартно без резервна гума също мисля е показателен дали трябва да се използва такава.
Аз патеричка намерих и купих, въпреки че патерички за този модел се намират страшно трудно и съответно са ненормално скъпи. Исках да се презастраховам при евентуална беля на пътя, но ако не е редно да се слага на 4х4, всичките ми усилия да намеря патеричка са били напразни.
Пасат и Голф 4х4 с Haldex 4 gen. оригинално с резервна гума ли излизат от завода или без? Ясно че това зависи и дали му се плаща допълнително на първия собственик, но все пак някой срещал ли е такива модели с оригинално заложена патеричка?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот fur1ous » Пон 16 авг 2021 13:17


За пасат и голф не знам моето А3 е с халдекс 4 и няма резервна гума. Нямаш възможност и да си доплатиш, не се предлага въобще. Отзад имам комплект за ремонт на гума фабрично.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот vasko__2 » Пон 16 авг 2021 15:28


Няма счупиш нищо,не се притеснявай.Диференциалите това им е работата,а и все пак няма да ходиш на състезание с патерицата , само до близката гумаджийница.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 16 авг 2021 20:50


Васко, изгледа ли клипчето което е пуснал Каспър по горе докрай, за да даваш такъв съвет на честна дума!?
Ако не си все пак да кажа, че не препоръчват стандартно теглене на въже на четирите колела, а с повдигане на предния мост и то със скорост до 50 км/ч, това би трябвало да говори доста по въпроса с различен диаметър гуми


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот Каспър » Вто 17 авг 2021 21:40


Ясно е, че с разлика от 85 мм. в диаметъра на резервната гума (125/70/17) и гумите с които е колата в момента (235/50/18) е много вероятно да си създам неприятности при евентуално използване на резервната гума.
Затова вече търся резервна гума с диаметър близък до този на гумите с които колата е в момента. И това не е лесно защото за Insignia толкова високи патерици не се правят и вариант е патерица от BMW X3/X4 или сходни защото те са 5х120 и с размер на резервната гума 135/90/17 или 145/80/18.
Първия размер се намира по-лесно и е много по-вероятно да влезне в легена на Insignia и да се затвори двойния под на багажника. Проблема обаче е, че патерица 135/90/17 е с 17 мм. по-малък диаметър от настоящите гуми на колата.
И тук идва въпроса какъв е толеранса в различните размери на гумите за да не се повреди нещо по 4х4 системата? 17 мм. много ли е или не, за кротко шофиране до първата гумаджийница и с патеричка сложена като задна?
Ако 17 мм. са много, като вариант ми остава 145/80/18, чийто диаметър е само с 3 мм. по-малък спрямо текущите гуми. Ясно е, че такава разлика е пренебрежимо малка, че да се счупи нещо. Този размер обаче трудно се намира и вероятно двойния под на багажника няма да се затвори с гума с широчина 145 защото легена е с голям диаметър, но сравнително плитък и сега при резервна гума с широчина 125 се затваря точно.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 18 авг 2021 5:47


Не мога да те посъветвам, защото нямам познания.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот zografski » Сря 18 авг 2021 14:15


Аз съм с Г4 4Motion, мисля че се води 1ва генерация Haldex и оригинално колата излиза с патерица 18ка, а по техн характ. колата излиза с гуми 205/55R16. Ако не се лъжа е сметната обиколката на патерицата да е същата като размера на 205/55R16, нищо че едното е 18ка, др 16ка.
По принцип винаги е препоръчително резервна гума да се монтира отзад, изключение може да се направи ако е за много късо разстояние.
Аз лично смятам, че спрей за гуми, компресор и т.н. някой път е недостатъчно, аз лично съм пукал задна гума на магистралата със 140км/ч и гумата стана на конци :D в моя случай тогава ако бях без резервна гума, трябваше да чакам пътна помощ, една торба пари и вероятно развалена почивка.
Май е практика новите коли да не ги продават с резервна, Баща ми 2015та си купи чисто ново субару outback и за него също не беше включена резервна гума, въпреки че има място за такава и той просто реши да си купи още една същата гума като резервна, а не да използва спрейове и др простотии.
Към създателя на темата:
В багажника имаш ли отделение за резервна гума?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот fur1ous » Сря 18 авг 2021 15:31


zografski написа:Аз лично смятам, че спрей за гуми, компресор и т.н. някой път е недостатъчно, аз лично съм пукал задна гума на магистралата със 140км/ч и гумата стана на конци :D в моя случай тогава ако бях без резервна гума, трябваше да чакам пътна помощ, една торба пари и вероятно развалена почивка.


Напълно достатъчен е спрей за гуми, компресор, ремонтен комплект и карта СБА.

Колко много пари? Картата СБА е под 50лв. годишно и те карат в най близкия сервиз/гумаджийница ако нещо стане с гумата или с колата, няма значение, неограничен брой пъти.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: 4х4 и резервна гума патерица

Мнениеот Каспър » Сря 18 авг 2021 17:49


Да, има леген за резервна гума с голям диаметър, но легена е сравнително плитък и гума с широчина над 135 мм. ще надига двойния под.
И аз почвам да се замислям за карта СБА защото става сложно намирането резервна патерица при тия размери на стандартните гуми и това 4х4.
Първо: трудно се намира.
Второ: за да е същия диаметър като останалите гуми пък не влиза в легена без да надига.
Трето: тежи и заема място в което можеш да събереш къде къде по-полезни неща.
Четвърто: затваряш доста пари - за всеки случай. В момента патериците са между 150 и 300 лв. за по-новите коли.
Пето: за 20 години шофиране два пъти съм пукал гума и се е налагало смяна с резервна. Един път от келешлък и неочакван дрифт и втори път от каране с гуми втора употреба на магистралата със 150 и околна температура 36 градуса. Тогава една от гумите просто се разпадна. Имам още няколко пукания на гума в града заради рапидка, тел или стъкло, но тогава стигам до сервиза с повредената гума без да я сменям.
Шесто: трябва да инвестираш пари в хубав върток, усилена вложка и тръбичка, защото оригиналните ключове за гуми са безпомощни пред много стегнат болт от някой "читав" сервиз и бързо се кривят или чупят.
Седмо: недай си боже да спукаш гума на път за почивка или прибиране от почивка, да видиш как се изпразва целия багажник докато стигнеш до резервната гума.
Осмо: като гледам съвременните коли с колко електроника са, май е много по-вероятно да те остави на пътя заради нещо друго отколкото заради спукана гума. Това при условие че шофираш с хубави гуми, не с галоши.
Тоест картата СБА или подобна е почти задължителна, ако шофираш съвременен автомобил и често излизаш извън града.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, ivanovkbg, ronnie72 и 252 госта