Здравейте.
Колата е Insignia 4x4. Системата е с Haldex 4 gen. Оригинално излиза без резервна гума само с авариен комплект компресор и пълнител. Тъй като не искам да разчитам само на това реших да си взема резервна патеричка. Купих, но в последствие чувам мнения, че 4х4 не трябва да се кара с патерица за да не се повреди халдекса или диференциала от различния размер гуми. Колата е с гуми 235/50/18 , а патерицата е с размер 125/70/17 което е доста по-ниска гума, но и двата размера са оригинални за Insignia.
От друго място казват, че може да се сложи патерица, но само отпред. Ако се спука задна гума, се заменя с предна здрава, а отпред се слага патерицата.
Аз мисля, че за кратки разстояния с ограничена скорост и без тормоз не е проблем да се използва резервна патеричка стига наистина да е поставена само отпред за да не товари отзад халдекса и диференциала.
Какво е вашето мнение?
4х4 и резервна гума патерица
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: 4х4 и резервна гума патерица
До колкото знам този тип резервна гума се монтира само като задна, и общо взето е да те закара до най близкия вулканизатор и нищо повече!
Аз също съм с такава резервна гума + ремонтен комплект, ако се случи нещо в градски условия бих я сложил колкото да ида до сервиза, ако е на магистрала или далеч от населено място, бих опитал с ремонтния комплект, и
ако не се получи тогава с патерицата.
Аз също съм с такава резервна гума + ремонтен комплект, ако се случи нещо в градски условия бих я сложил колкото да ида до сервиза, ако е на магистрала или далеч от населено място, бих опитал с ремонтния комплект, и
ако не се получи тогава с патерицата.
- Каспър
- Мнения: 2207
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Съгласен съм, че патеричката се използва само за придвижване до най-близкия сервиз, но не мисля че не може да се използва за предна гума.
Ремонтния комплект помага само при малки щети по гумите и не винаги. Но от друга страна е задължително да имаш такъв, ако нямаш читав ключ за джанти и една тръбичка за всеки случай Случвало ми се е заради малка дупка на гума на магистралата да се налага да викам пътна помощ, въпреки че имах резервна патерица. Два ключа за гуми счупих и не можах да отвия болтовете на джантата със спуканата гума за да сложа резервната. Ако в този момент имах под ръка ремонтен комплект нямаше да се налага да викам пътна помощ.
Така че патерица, здрав ключ и ремонтен комплект са задължителни за мен.
Въпросът е наистина ли патерицата не може да се слага като задна когато колата е 4x4?
Ремонтния комплект помага само при малки щети по гумите и не винаги. Но от друга страна е задължително да имаш такъв, ако нямаш читав ключ за джанти и една тръбичка за всеки случай Случвало ми се е заради малка дупка на гума на магистралата да се налага да викам пътна помощ, въпреки че имах резервна патерица. Два ключа за гуми счупих и не можах да отвия болтовете на джантата със спуканата гума за да сложа резервната. Ако в този момент имах под ръка ремонтен комплект нямаше да се налага да викам пътна помощ.
Така че патерица, здрав ключ и ремонтен комплект са задължителни за мен.
Въпросът е наистина ли патерицата не може да се слага като задна когато колата е 4x4?
- k_garchev
- Мнения: 2712
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Точно при халдекс,би трябвало да е по-добре да се слага като задна.Все пак можност към задния мост отива когато "приплъзва" някоя от предните гуми.
- fur1ous
- Мнения: 1316
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Точно така, но това важи само за Haldex Gen 4 защото той работи 100/0 (ако колата не буксува всичко отива отпред) т.е може да се сложи патерица отзад и това не би било проблем стига да няма буксувания.
Иначе мнението по въпроса ми е - компресора и спрея са напълно задоволителни, може да добавиш и няколко фитила в багажника и да си направиш карта СБА.
Иначе мнението по въпроса ми е - компресора и спрея са напълно задоволителни, може да добавиш и няколко фитила в багажника и да си направиш карта СБА.
- Каспър
- Мнения: 2207
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Добре, ако отзад е по-безпроблемно да се сложи патеричката, то тогава има ли смисъл ако се спука предна гума, задната да се мести отпред, а патеричката да се сложи отзад? Това с идеята да се пази предния диференциал и раздатката от повреда заради различните гуми.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: 4х4 и резервна гума патерица
По-малката гума прави повече обороти при една и съща скорост.
Халдекса е такава система, че и при пълно зацепване задния мост прави най-много равни обороти с предния. Затова като я сложиш отзад, ще отчита по-високи обороти на задния мост, което няма логическо обяснение и колата не включва този мост. Но ако е отпред, ще го отчита като буксуване на предните колела, и ще включва задния мост да им помага. А това последното не е добре, когато имаш гуми с различен диаметър. Щото при еднакви обороти(както ще се стреми да им подаде компа), различноголемите гуми изминават различно дълъг път.
Халдекса е такава система, че и при пълно зацепване задния мост прави най-много равни обороти с предния. Затова като я сложиш отзад, ще отчита по-високи обороти на задния мост, което няма логическо обяснение и колата не включва този мост. Но ако е отпред, ще го отчита като буксуване на предните колела, и ще включва задния мост да им помага. А това последното не е добре, когато имаш гуми с различен диаметър. Щото при еднакви обороти(както ще се стреми да им подаде компа), различноголемите гуми изминават различно дълъг път.
- Каспър
- Мнения: 2207
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Добре. Значи има смисъл и по-добрия вариант е патеричката да се използва за задна гума отколкото за предна.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: 4х4 и резервна гума патерица
cecoa1 написа:Затова като я сложиш отзад, ще отчита по-високи обороти на задния мост, което няма логическо обяснение и колата не включва този мост.
Това за всички поколения haldex ли е вярно?
- fur1ous
- Мнения: 1316
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Не. само за тия дето са 100/0
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Каспър написа:Добре, ако отзад е по-безпроблемно да се сложи патеричката, то тогава има ли смисъл ако се спука предна гума, задната да се мести отпред, а патеричката да се сложи отзад? Това с идеята да се пази предния диференциал и раздатката от повреда заради различните гуми.
Обикноено в колитепрез последните години двигателя е отпред и предния мост е по-натоварен от задния, когато колата е празна. Рядко е когато задния мост е по-натоварен-но има и такива случай. Затова патерицата както и казват се слага отзад - защото е по-ненатоварен моста и другата причина е че обикновено отпред спирачните дискове са по-големи от задните.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Тая патерица трябва да е с абсолютно еднакъв диаметър с другите гуми, иначе за 20-30 км ще замине раздатката или диференциала
- Каспър
- Мнения: 2207
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Диаметъра й е доста по-малък. Защо ако е сложена като задна ще замине раздатката и диференциала?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Ами заминава, различна скорост на въртене и се чупят. Наскоро един клиент с бмв Х драйв сложил различни гуми от спорт пакет гумите предписани за колата и раздатката взе да хълца като на заминала дюза на мотора. Та чупят се тия неща и то доста лесно. В раздатката вътре също има диференциал ако не е някоя муфа на задния кардан
- fur1ous
- Мнения: 1316
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: 4х4 и резервна гума патерица
Х драйва не е халдекс принципно.
Теоритично на халдекс 4 не би трябвало да му се случи нещо ако патерицата е отзад, по простата причина, че към задния мост не отива нищо ако колата не буксува, защото предаването на халдекс 4 ако колата не буксува е 100/0, което при х драйв няма как да стане, там винаги имаш предаване към двата моста, да може да е 20/80 или 80/20, но няма как да е като при този хладекс 100/0, но пак казвам това е теоритично,а защо казвам теоритично защото не съм сигурен дали ако гумата е с различен диаметър халдекса няма да помисли, че колата буксува и да бутне мощност към задния мост, трябва някои по компетентен да ти каже, но ако е така колегата горе е прав и халдекса ще се предаде за 0 време което е нормално и пак ти казвам, няма смисъл от патерица която само ще ти заема място. Единия по добър вариант ти е ремонтен комплект за гуми, плюс спрей, плюс компресор, плюс карта СБА, втория ти вариант е runflat гуми.
Теоритично на халдекс 4 не би трябвало да му се случи нещо ако патерицата е отзад, по простата причина, че към задния мост не отива нищо ако колата не буксува, защото предаването на халдекс 4 ако колата не буксува е 100/0, което при х драйв няма как да стане, там винаги имаш предаване към двата моста, да може да е 20/80 или 80/20, но няма как да е като при този хладекс 100/0, но пак казвам това е теоритично,а защо казвам теоритично защото не съм сигурен дали ако гумата е с различен диаметър халдекса няма да помисли, че колата буксува и да бутне мощност към задния мост, трябва някои по компетентен да ти каже, но ако е така колегата горе е прав и халдекса ще се предаде за 0 време което е нормално и пак ти казвам, няма смисъл от патерица която само ще ти заема място. Единия по добър вариант ти е ремонтен комплект за гуми, плюс спрей, плюс компресор, плюс карта СБА, втория ти вариант е runflat гуми.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта