Здравейте, уважаеми колеги.
Имах проблеми с прекъсване на двигателя при ниски обороти. Започнах от смяна на свещите.
След смяната проблемът не само не се реши, ами се задълбочи една идея.
Когато свалих старите свещи видях, че на 2 цилиндъра все едно са работили значително по-малко.
Изолаторите и самите краища на свещите бяха все едно от 4-те някой е сменил 2, а другите 2 е оставил. Само че всички бяха една и съща марка и модел - BUR6ET
Запалих я и взех да изключвам кабелите на свещите 1 по 1. На външен вид всички изглеждаха добре и сравнително нови.
Но изключвайки на 2 цилиндъра почти нямаше промяна в работата на двигателя, а на другите два имаше значително влошаване.
Заключих, че проблемът е в кабелите на свещите и взех нови. Всичко заспа.
Случвало ли ви се често на вид нормални и не светещи в тъмното кабели да правят проблеми или VAG след 97, пълните инжекции са по-капризни откъм запалителна система спрямо старите с моноинжекции? На моноинжекции почти никога не съм сменял кабел/и освен, ако не е скъсан някой и никога не съм виждал проблеми при работата на двигателя. След смяна на кабелите празният ход заспа и оборотите на двигателя паднаха от 900 на 720 и всичко работи нормално. Явно поради прекъсването компютърът е вдигал обороти и е въртял ъгъла, за да се опита да компенсира, набеждавайки лошо гориво за проблема.
След това, разбира се с VAG-COM я прочетох отново и пуснах адаптация на дросел клапата. Проверих и дали при натискане на газта ъгълът който компютърът регистрира отговаря, няма пропадания и всичко е плавно. Смятам, че това е достатъчно, за да се заключи, че работи.
Кабели за свещи - по-проблемни ли са за инжекционите?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Кабели за свещи - по-проблемни ли са за инжекционите?
Последна промяна от инжектопляктор на Съб 04 сеп 2021 12:51, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Кабели за свещи - как да разберем, че са проблемни?
Мериш с мултиметър. На тъмно ако са пробили също е възможно да прескачат искри.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Кабели за свещи - как да разберем, че са проблемни?
lion_heart002 написа:Мериш с мултиметър.
Нямах мултицет под ръка, но имах няколко излишни кабели, останали в една торба, които си ги къткам за такива случаи. След като смених двата на цилиндрите, където свещите бяха различен цвят стана ясно, че оттам идва проблема и меренето стана излишно. Интересното е, че не светеха. Трябва да ги измеря с мултицет, сигурно резисторите в тях са заминали.
- MamaMy
- Мнения: 868
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Кабели за свещи - по-проблемни ли са за инжекционите?
Няма резистори. Токопроводящия слой е резистивен. В някои от тях даже няма бакър или жица в истинския смисъл на думата.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Кабели за свещи - по-проблемни ли са за инжекционите?
За 10-20 двигателя ли става дума, че да се правят статистически заключения моно- срещу пълна инжекция? Не смяташ ли, че просто си имал късмет преди, а сега не. И ако отговорът на заглавието е да или не - какво значение има.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 58 госта