Еко зони София
- Rat Fink
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
- Автомобил:
- Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
- Местоположение: София
Re: Еко зони София
Да не се окаже, че това ще е само в дните с определено ниво на замърсяване на въздуха през зимата. Иначе и аз мисля че до 5-10 години личния автомобил ще е много скъпо удоволствие и лукс. Да не говорим за всички джипове, сувове, лимузини, зилове и прочее тежки техники които се движат по пътищата и харчат адски много - ще станат паметници на културата пред блоковете, защото няма да има на кой да ги продадат, ще вървят по два лева... Хората които са с ниски доходи и каращи всеки ден 50-100км до голям град за работа или ще се преместят на квартира в него или ще преоткрият железниците. Това безплатно пътуване с газ по левче мисля ще приключи. Да, няма да е справедливо, но като ни наредят от горе и праснат едни акцизи и цени до небето няма да имаме друг избор. А за реалната полза за чистотата на въздуха, определено ще има някаква, но те и сега експертите не могат да кажат каква точно, уж едни проценти се предвиждат, но после ще се окаже че само с 20% е намаляло замърсяването.
Re: Еко зони София
Да, аз също мисля, че ще е само в определени дни.
Но с концепцията за повсеместната замяна на личния автомобил с каршеринг не съм съвсем съгласен в последно време. Кар шеринга може да е добър за големите градове, но не е добър за големите автомобилни производители. Примерно Германия и Франция много си обичат автоиндустрията и няма да я затрият. А това означава и че ЕС много им обича автоиндустриите. Така че докато VAG не измислят как да печелят поне толкова пари, колкото печелят сега, с продажба на по-малко коли, автомобилът ще бъде достъпен. Сега в момента целта е да подменят автопарка от ДВГ към EV, и бързат бавно, защото хем Тесла и Китай ги притискат, хем от обслужването на ДВГ печелят също много пари, повече отколкото ще печелят от обслужването на EV.
В следващите 10 години не очаквам повече от 10% от автомобилите в света да са EV. A за България още по-малко ... (не съм си го измислил аз, анализи в нета има достатъчно)
А пък уикенда ако ми остане време ще изпиша един ферман за нещата за EV-та, които разбрах за себе си. Хубаво е да имаме една такава тема поне, защото това идва. А нещата с тези автомобили са доста по-различни спрямо ДВГ колите.
Но с концепцията за повсеместната замяна на личния автомобил с каршеринг не съм съвсем съгласен в последно време. Кар шеринга може да е добър за големите градове, но не е добър за големите автомобилни производители. Примерно Германия и Франция много си обичат автоиндустрията и няма да я затрият. А това означава и че ЕС много им обича автоиндустриите. Така че докато VAG не измислят как да печелят поне толкова пари, колкото печелят сега, с продажба на по-малко коли, автомобилът ще бъде достъпен. Сега в момента целта е да подменят автопарка от ДВГ към EV, и бързат бавно, защото хем Тесла и Китай ги притискат, хем от обслужването на ДВГ печелят също много пари, повече отколкото ще печелят от обслужването на EV.
В следващите 10 години не очаквам повече от 10% от автомобилите в света да са EV. A за България още по-малко ... (не съм си го измислил аз, анализи в нета има достатъчно)
А пък уикенда ако ми остане време ще изпиша един ферман за нещата за EV-та, които разбрах за себе си. Хубаво е да имаме една такава тема поне, защото това идва. А нещата с тези автомобили са доста по-различни спрямо ДВГ колите.
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: Еко зони София
Всичко е политика ,мит е че като забранят коли с ДВГ да се движат качеството на въздуха ще се подобри драстично.Играят по тънката струна на зеленисти и неолиберали ,които се множат сред избирателите.При този остарял автопарк в БГ е абсурд да налагат такива рестрикции.
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Еко зони София
Ами, ето как стоят нещата според НИМХ
https://storm.cfd.meteo.bg/meteo7/bg/pm10
В резюме
Получени резултати за принос на различни източници за периода на изследването:
почва и прах от улиците - 25%;
изгаряне на биомаса, в това число и дървесина - 23%;
изгаряне на въглища – 19%
ФПЧ10 от външни за града източници – 16%
транспортни средства - 9%;
индустрията - 4%;
ФПЧ10 от топлоцентрали на газ - 4%.
други източници – под 1%.
Гледайки резултатите, веднага ще се каже, че най-големият замърсител е Ресуспензия на почва/прах с 25%, но ако отделим само 1 мин да анализираме и групираме (което медиите не си правят труда да направят), получаваме най-голям замърсител Битовото отопление с 46%
https://storm.cfd.meteo.bg/meteo7/bg/pm10
В резюме
Получени резултати за принос на различни източници за периода на изследването:
почва и прах от улиците - 25%;
изгаряне на биомаса, в това число и дървесина - 23%;
изгаряне на въглища – 19%
ФПЧ10 от външни за града източници – 16%
транспортни средства - 9%;
индустрията - 4%;
ФПЧ10 от топлоцентрали на газ - 4%.
други източници – под 1%.
Гледайки резултатите, веднага ще се каже, че най-големият замърсител е Ресуспензия на почва/прах с 25%, но ако отделим само 1 мин да анализираме и групираме (което медиите не си правят труда да направят), получаваме най-голям замърсител Битовото отопление с 46%
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: Еко зони София
Факт ,печките на дърва и въглища и какво ли не са далеч по-голям проблем от автомобилите.Но както казах всичко се използва от неокомунетата за пропаганда.А лошото е ,че сериозни хора се мятат на таз писта щото е модерно да са зеленисти ,да са куул сред младите комунета .За съжаление Европа от над 25-30 години пое по лош път ,неолиберализма не е нищо повече модерен комунизъм
Re: Еко зони София
Също така когато има прах, улиците са прашни. Независимо какъв транспорт минава по тях (колкото и да е еко), този прах се вдига във въздуха и ... отново го дишаме.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Еко зони София
Мен пък, повече ми харесва ситуацията в идеалния център на Мюнхен в час пик. Вярно, че си ходих пеш, ама пък се дишаше приятно.
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: Еко зони София
Да ни е "честит" нов Еко министър от Зелените
Re: Еко зони София
Mюнхен няма база за сравнение със София. Там нито е котловина с температурни инверсии, нито някой се отоплява на гуми и старо масло, не знам някой дали ползва твърдо гориво изобщо. При нас е мега екстра ако имаш пелети или газ, за термопомпи или солари да не говорим.
Най-големият замърсител в Мюнхен наистина е пътния трафик. Докато у нас ... ние дори ГТПта не можем да вкараме в ред да не пропускат коли без катализатори, но да борим замърсяването като ограничим трафика в центъра сме първи.
Най-големият замърсител в Мюнхен наистина е пътния трафик. Докато у нас ... ние дори ГТПта не можем да вкараме в ред да не пропускат коли без катализатори, но да борим замърсяването като ограничим трафика в центъра сме първи.
Re: Еко зони София
Няма проблем значи. Не съм сигурен колко автомобила в София има които да са под Еко 3, което е ограничено чак 2028-ма. Тези които живеят и са с ниска категория са изключение. Общо взето няма да се усети.
Ако идваш от Сунгуларе и си с ладата, е тогава ще си паркираш 3 улици по-далеч. Нормалните автомобили в България са масово Еко3+.
Това е при все работеща система с камери за глоби. Ако трябва "инспектор" да те "хване" - значииии стотинка няма да влезе в бюджета.
Ако идваш от Сунгуларе и си с ладата, е тогава ще си паркираш 3 улици по-далеч. Нормалните автомобили в България са масово Еко3+.
Това е при все работеща система с камери за глоби. Ако трябва "инспектор" да те "хване" - значииии стотинка няма да влезе в бюджета.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Еко зони София
По какъв начин човек ще разбира, че влиза в такава зона и не е за него? Някакви знаци?
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Еко зони София
Каквито и напъни да се правят, няма да се постигне кой знае какъв ефект, понеже наистина замърсяващите превозни средства са товарните автомобили, а голяма част от тях са такива на комунални служби (чистота, топлофикация и пр.), а те експлоатират още камази и зилове. Отделно, че транспорта не е основен източник на ФПЧ.
Някакси не е коректно от страна на столичната община да налага ограничения, понеже не е положила достатъчно усилия да изгради адекватна инфраструктура за облекчаване на трафика. Аз например нямам нищо против да си метна една тротинетка в багажника, да си спра някъде на влизане (Овча купел или Княжево) и да си джиткам в града на ток... но има сериозен риск поради липсата на трасета, още повече след като ги "свалиха" от тротоарите.
От друга страна, човекът от провинцията (като мене) не ходи в София от мерак, а по работа, или от зор (ако има начин хич няма да стъпя), понеже се налага - министерства, учреждения, летища и пр. И какво да прави човека? Да не може да иде до децата си да им занесе буркани?
По тази логика - и аз не искам софиянци да ми задръстват пътищата всеки уикенд и да ми пречат да си ида до село, но търпя
Някакси не е коректно от страна на столичната община да налага ограничения, понеже не е положила достатъчно усилия да изгради адекватна инфраструктура за облекчаване на трафика. Аз например нямам нищо против да си метна една тротинетка в багажника, да си спра някъде на влизане (Овча купел или Княжево) и да си джиткам в града на ток... но има сериозен риск поради липсата на трасета, още повече след като ги "свалиха" от тротоарите.
От друга страна, човекът от провинцията (като мене) не ходи в София от мерак, а по работа, или от зор (ако има начин хич няма да стъпя), понеже се налага - министерства, учреждения, летища и пр. И какво да прави човека? Да не може да иде до децата си да им занесе буркани?
По тази логика - и аз не искам софиянци да ми задръстват пътищата всеки уикенд и да ми пречат да си ида до село, но търпя
Re: Еко зони София
Екологията е на задно място, но покрай нея ще облекчат задръстванията в центъра.
Най-лесно е да поставят знаци и после контрол чрез камерите.
Най-лесно е да поставят знаци и после контрол чрез камерите.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Еко зони София
То пясък от сахара редовно вали,те ще спрат в центъра въздуха да не се движи...С камери...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 76 госта