Еко зони София

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Rat Fink
Мнения: 387
Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
Автомобил:
Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот Rat Fink » Пет 10 дек 2021 11:11


Да не се окаже, че това ще е само в дните с определено ниво на замърсяване на въздуха през зимата. Иначе и аз мисля че до 5-10 години личния автомобил ще е много скъпо удоволствие и лукс. Да не говорим за всички джипове, сувове, лимузини, зилове и прочее тежки техники които се движат по пътищата и харчат адски много - ще станат паметници на културата пред блоковете, защото няма да има на кой да ги продадат, ще вървят по два лева... Хората които са с ниски доходи и каращи всеки ден 50-100км до голям град за работа или ще се преместят на квартира в него или ще преоткрият железниците. Това безплатно пътуване с газ по левче мисля ще приключи. Да, няма да е справедливо, но като ни наредят от горе и праснат едни акцизи и цени до небето няма да имаме друг избор. А за реалната полза за чистотата на въздуха, определено ще има някаква, но те и сега експертите не могат да кажат каква точно, уж едни проценти се предвиждат, но после ще се окаже че само с 20% е намаляло замърсяването.




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот VWGT » Пет 10 дек 2021 11:32


Да, аз също мисля, че ще е само в определени дни.

Но с концепцията за повсеместната замяна на личния автомобил с каршеринг не съм съвсем съгласен в последно време. Кар шеринга може да е добър за големите градове, но не е добър за големите автомобилни производители. Примерно Германия и Франция много си обичат автоиндустрията и няма да я затрият. А това означава и че ЕС много им обича автоиндустриите. Така че докато VAG не измислят как да печелят поне толкова пари, колкото печелят сега, с продажба на по-малко коли, автомобилът ще бъде достъпен. Сега в момента целта е да подменят автопарка от ДВГ към EV, и бързат бавно, защото хем Тесла и Китай ги притискат, хем от обслужването на ДВГ печелят също много пари, повече отколкото ще печелят от обслужването на EV.

В следващите 10 години не очаквам повече от 10% от автомобилите в света да са EV. A за България още по-малко ... (не съм си го измислил аз, анализи в нета има достатъчно)


А пък уикенда ако ми остане време ще изпиша един ферман за нещата за EV-та, които разбрах за себе си. Хубаво е да имаме една такава тема поне, защото това идва. А нещата с тези автомобили са доста по-различни спрямо ДВГ колите.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Еко зони София

Мнениеот McLane » Пет 10 дек 2021 12:00


Всичко е политика ,мит е че като забранят коли с ДВГ да се движат качеството на въздуха ще се подобри драстично.Играят по тънката струна на зеленисти и неолиберали ,които се множат сред избирателите.При този остарял автопарк в БГ е абсурд да налагат такива рестрикции.


JuStan
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Еко зони София

Мнениеот JuStan » Пет 10 дек 2021 14:24


Ами, ето как стоят нещата според НИМХ
https://storm.cfd.meteo.bg/meteo7/bg/pm10

В резюме
Получени резултати за принос на различни източници за периода на изследването:
почва и прах от улиците - 25%;
изгаряне на биомаса, в това число и дървесина - 23%;
изгаряне на въглища – 19%
ФПЧ10 от външни за града източници – 16%
транспортни средства - 9%;
индустрията - 4%;
ФПЧ10 от топлоцентрали на газ - 4%.
други източници – под 1%.

Гледайки резултатите, веднага ще се каже, че най-големият замърсител е Ресуспензия на почва/прах с 25%, но ако отделим само 1 мин да анализираме и групираме (което медиите не си правят труда да направят), получаваме най-голям замърсител Битовото отопление с 46%


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Еко зони София

Мнениеот McLane » Пет 10 дек 2021 14:54


Факт ,печките на дърва и въглища и какво ли не са далеч по-голям проблем от автомобилите.Но както казах всичко се използва от неокомунетата за пропаганда.А лошото е ,че сериозни хора се мятат на таз писта щото е модерно да са зеленисти ,да са куул сред младите комунета .За съжаление Европа от над 25-30 години пое по лош път ,неолиберализма не е нищо повече модерен комунизъм


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот VWGT » Пет 10 дек 2021 15:19


Също така когато има прах, улиците са прашни. Независимо какъв транспорт минава по тях (колкото и да е еко), този прах се вдига във въздуха и ... отново го дишаме.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот hooligan_sk » Пон 13 дек 2021 17:05


Мен пък, повече ми харесва ситуацията в идеалния център на Мюнхен в час пик. Вярно, че си ходих пеш, ама пък се дишаше приятно.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Еко зони София

Мнениеот McLane » Пон 13 дек 2021 17:14


Да ни е "честит" нов Еко министър от Зелените :scare3


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот VWGT » Пон 13 дек 2021 17:37


Mюнхен няма база за сравнение със София. Там нито е котловина с температурни инверсии, нито някой се отоплява на гуми и старо масло, не знам някой дали ползва твърдо гориво изобщо. При нас е мега екстра ако имаш пелети или газ, за термопомпи или солари да не говорим.

Най-големият замърсител в Мюнхен наистина е пътния трафик. Докато у нас ... ние дори ГТПта не можем да вкараме в ред да не пропускат коли без катализатори, но да борим замърсяването като ограничим трафика в центъра сме първи.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот VWGT » Сря 28 юни 2023 15:05




thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Еко зони София

Мнениеот thanis » Сря 28 юни 2023 15:19


Няма проблем значи. Не съм сигурен колко автомобила в София има които да са под Еко 3, което е ограничено чак 2028-ма. Тези които живеят и са с ниска категория са изключение. Общо взето няма да се усети.

Ако идваш от Сунгуларе и си с ладата, е тогава ще си паркираш 3 улици по-далеч. Нормалните автомобили в България са масово Еко3+.

Това е при все работеща система с камери за глоби. Ако трябва "инспектор" да те "хване" - значииии стотинка няма да влезе в бюджета.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Еко зони София

Мнениеот 777 » Сря 28 юни 2023 16:04


По какъв начин човек ще разбира, че влиза в такава зона и не е за него? Някакви знаци?


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Еко зони София

Мнениеот Lupender » Сря 28 юни 2023 16:13


Каквито и напъни да се правят, няма да се постигне кой знае какъв ефект, понеже наистина замърсяващите превозни средства са товарните автомобили, а голяма част от тях са такива на комунални служби (чистота, топлофикация и пр.), а те експлоатират още камази и зилове. Отделно, че транспорта не е основен източник на ФПЧ.
Някакси не е коректно от страна на столичната община да налага ограничения, понеже не е положила достатъчно усилия да изгради адекватна инфраструктура за облекчаване на трафика. Аз например нямам нищо против да си метна една тротинетка в багажника, да си спра някъде на влизане (Овча купел или Княжево) и да си джиткам в града на ток... но има сериозен риск поради липсата на трасета, още повече след като ги "свалиха" от тротоарите.
От друга страна, човекът от провинцията (като мене) не ходи в София от мерак, а по работа, или от зор (ако има начин хич няма да стъпя), понеже се налага - министерства, учреждения, летища и пр. И какво да прави човека? Да не може да иде до децата си да им занесе буркани?
По тази логика - и аз не искам софиянци да ми задръстват пътищата всеки уикенд и да ми пречат да си ида до село, но търпя :mrgreen


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот VWGT » Сря 28 юни 2023 20:16


Екологията е на задно място, но покрай нея ще облекчат задръстванията в центъра.
Най-лесно е да поставят знаци и после контрол чрез камерите.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Еко зони София

Мнениеот vasko__2 » Сря 28 юни 2023 20:21


То пясък от сахара редовно вали,те ще спрат в центъра въздуха да не се движи...С камери...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта