Цените на автомобили втора употреба
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Цените на автомобили втора употреба
Много хора с нови коли могат да изчакат, просто продължават да си карат 4 годишната кола още година и половина. Не могат да чакат само тези дето нямат коли или колите са им пред разпад, всички други могат.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Цените на автомобили втора употреба
А едно време се чакаше 10г за Жигули и 5г за Москвич. Вие сега не можете 1г да изчакате, айде сега лигавщини
- xpl0d`
- Мнения: 172
- Регистриран на: Вто 21 авг 2012 0:56
- Автомобил: VW Passat B7 DSG
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Gotse Delchev
Re: Цените на автомобили втора употреба
Колеги някакво развитие към по добро според вас има ли?
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Цените на автомобили втора употреба
Не за мен положението е по зле даже, по малко обяви на по високи цени, говоря за коли на 7+ години. Тия под 7 не ги следя много.
Следя няколко автокъщи и нови обяви няма или ако имаса по 1-2 на месец, което сравнено с преди е нищо.
Общо взето броя обяви им намалява.
Следя няколко автокъщи и нови обяви няма или ако имаса по 1-2 на месец, което сравнено с преди е нищо.
Общо взето броя обяви им намалява.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Цените на автомобили втора употреба
Пълна трагедия е, цените растат, качеството върви надолу.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Цените на автомобили втора употреба
Растеж имаше, но някои така си висят от 1 година, има и спадове.
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Цените на автомобили втора употреба
следя пазара продължават да държат високи цени,особенно уж запазените коли,всякаш цената е определена не на базата на цената на ,която е закупен конкретния модел преди 5,7,8г. , а е на база цената на новият (актуалния модел в магазина) който в всички случай е по-скъп от предишния
Re: Цените на автомобили втора употреба
Колега, така е. Но когато едно семейство има нужда от един или повече автомобили, няма голямо значение кой с какви екстри и колко добър е бил, когато си притиснат. В момента все още при поръчка на нов автомобил общо взето минимума е 8 месеца. Щом има малък брой нови автомобили и търсенето си расте, нормално е автомобилите на вторичния пазар да се продават с надценка.
Погледни го от другата страна, сега е идеален момент ако някой е решил да си продава колата, защото ще и вземе теоретично максималните пари.
Заради регулации общо взето свърши времето на нов автомобил на нормална цена. Преди за 30-35к си вземаш киа/форд/опел/рено среден клас /сийд, фокус, астра, меган/.
В момента Дачия Сандеро Степуей с всичките екстри е 30к. Киата, за да е нормална е 40, форд много вдигна цените. Опелите още продават стария модел. Рено също е около 40тина хиляди.
Имайки предвид, че автомобил от последните да кажем 8 години е набъкан с неприятно скъпо струващи елементи, който не винаги имат алтернативи на пазара и хората се замислят, дали да не почнат по западен модел. Вземаш си нова от шоурума, караш я към 100к и 5 години и след това я връщаш на дилъра и си вземаш друга и си в постоятен период на плащане на вноски, но поне си спокоен.
Оня ден на Сийда му светна чека, оказа се ламбда, която е преди DPF-a. От Киа казаха, че е силно препоръчително автомобила да не се кара, за да не повлече DPF-a след себе си (който не влиза по гаранция) - казаха макс 3 седмици ще чакаме. И изведнъж се получава, че имаш нов автомобил, но като му стане нещо и няма части и се чака да се доставят, за да се отстранят и си виси по сервизите.
В момента най-общо казано всички (потребители) сме в губеща ситуация , защото производителите се осъзнаха и тяхната цел не е да ти е кеф на теб и да работят за благото на света, а да генерират печалби, без значение по какъв начин става това.
Погледни го от другата страна, сега е идеален момент ако някой е решил да си продава колата, защото ще и вземе теоретично максималните пари.
Заради регулации общо взето свърши времето на нов автомобил на нормална цена. Преди за 30-35к си вземаш киа/форд/опел/рено среден клас /сийд, фокус, астра, меган/.
В момента Дачия Сандеро Степуей с всичките екстри е 30к. Киата, за да е нормална е 40, форд много вдигна цените. Опелите още продават стария модел. Рено също е около 40тина хиляди.
Имайки предвид, че автомобил от последните да кажем 8 години е набъкан с неприятно скъпо струващи елементи, който не винаги имат алтернативи на пазара и хората се замислят, дали да не почнат по западен модел. Вземаш си нова от шоурума, караш я към 100к и 5 години и след това я връщаш на дилъра и си вземаш друга и си в постоятен период на плащане на вноски, но поне си спокоен.
Оня ден на Сийда му светна чека, оказа се ламбда, която е преди DPF-a. От Киа казаха, че е силно препоръчително автомобила да не се кара, за да не повлече DPF-a след себе си (който не влиза по гаранция) - казаха макс 3 седмици ще чакаме. И изведнъж се получава, че имаш нов автомобил, но като му стане нещо и няма части и се чака да се доставят, за да се отстранят и си виси по сервизите.
В момента най-общо казано всички (потребители) сме в губеща ситуация , защото производителите се осъзнаха и тяхната цел не е да ти е кеф на теб и да работят за благото на света, а да генерират печалби, без значение по какъв начин става това.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Цените на автомобили втора употреба
Като цяло е така, но и производителите са от губещата страна. Нарушените вериги за доставки на компоненти не позволяват да се произвеждат и продават нови автомобили, съобразно търсенето. Фабрики, дистрибуция, разходи си вървят и какво друго да се прави, освен вдигане на цените, за да се покриват оперативните разходи. С тази "военна операция" нищо хубаво не чака нито производителите, нито потребителите.
Нормално е човек, който иска да си смени колата да иска повече пари, ако знае, че новата е скъпа и ще чака. Особено ако старата е още годна и не се очаква в скоро време да има тежки ремонти, все повече хора решават, че или ще я продадат за повече пари, или ще си я карат още.
Изключение правят колите на оперативен лизинг, където срокът изтича и новата кола е вече договорена, а лизингодателят е предвидил и своевременно поръчал, за да се достави навреме.
Нормално е човек, който иска да си смени колата да иска повече пари, ако знае, че новата е скъпа и ще чака. Особено ако старата е още годна и не се очаква в скоро време да има тежки ремонти, все повече хора решават, че или ще я продадат за повече пари, или ще си я карат още.
Изключение правят колите на оперативен лизинг, където срокът изтича и новата кола е вече договорена, а лизингодателят е предвидил и своевременно поръчал, за да се достави навреме.
- mukot
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Цените на автомобили втора употреба
Vlad777 написа:Като цяло е така, но и производителите са от губещата страна.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -e-nomer-1
Производителите май не са губещи!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Цените на автомобили втора употреба
thanis написа:И изведнъж се получава, че имаш нов автомобил, но като му стане нещо и няма части и се чака да се доставят, за да се отстранят и си виси по сервизите.
Е това безобразия не ми е ясно защо е така. Официални представители на марките, нямат части за автомобили. Пазарувал съм от Тойота, Хюндай, Кия, Порше, Мото пфое, Опел, Ситроен, Пежо и Рено и други май освен филтри и масло други наличности нямат. Единственото за което питах и го имаха налично на момента беше един термостат за ауди.
За всичко друго 3,4,5,10 работни дни
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Цените на автомобили втора употреба
mukot написа:Vlad777 написа:Като цяло е така, но и производителите са от губещата страна.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -e-nomer-1
Производителите май не са губещи!
Някои явно са направили рекордни печалби, но не всички и това не означава, че при нормален цикъл на работа, нямаше да са още по-печеливши. Например VW, на база на намалените си разходи и увеличени цени, през 2021 постига печалбата от 2019 г. (преди Ковид), но с 2.1 милиона по-малко доставени автомобила. Ако нямаше затрудненията с доставките, вероятно печалбата щеше да е много по-голяма (пропуснатата печалба също е загуба).
2019
11 милиона доставени автомобила
€252.6 милиарда приход
€19.3 милиарда оперативна печалба
2020
9.3 милиона доставени автомобила
€222.9 милиарда приход
€10.6 милиарда оперативна печалба
2021
8.9 милиона доставени автомобила
€250.2 милиарда приход
€19.3 милиарда оперативна печалба
Re: Цените на автомобили втора употреба
К.Одаджийски написа:Е това безобразия не ми е ясно защо е така. Официални представители на марките, нямат части за автомобили.
Ода, сменяли сме кормилна колона, фар (заради изгорял LED), сега този сензор все на различни коли. Но винаги едно и също.
Носим колата, виждат къде е проблема и съответно нещото го нямат на склад и се поръчва. Не работели с германския хъб, а от някъде другаде поръчвали. Не можем да се оплачем от обслужването на Киа Моторс България, но е факт, че чакаме поне по 2 седмици. Сега не ни се рискува да го караме сийда със сондата, заради DPF-a. С кормилната колона пак можеше да се управлява. Изгорелия LED не беше проблем. Но както ти спомена. Освен части по обслужване, почти нищо не се държи в България на склад и се правят поръчки.
За Докера към момента не сме имали оплаквания. На началника Артеона му се сбози ключалката и пак я чакахме известно време. Пищеше в движение и не можеше да се изключва и било нещо от във вратата по системата на ключалката.
Автомобила пак беше в движение, но отново турбо досадно.
Ясно е, че няма как да се поддържа голям каталог от резервни части, но поне изтеглянето да беше по-бързо от централните складове. Буквално с автобус да отидеш да си вземеш частта и да се върнеш става по-бързо. Пък не е като да не работят с куриери.
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Цените на автомобили втора употреба
Няма те чакат да се съберат повече части за да поръчат, всичките официални са така и пускат поръчка или веднъж вседмицата или на две седмици зависи колко събрано има.
Трагедия е, общо взето ако уцелиш момента това което си поръчал може да дойде и за 3-4 дни, иначе си чакаш 1-2 седмици.
Трагедия е, общо взето ако уцелиш момента това което си поръчал може да дойде и за 3-4 дни, иначе си чакаш 1-2 седмици.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Цените на автомобили втора употреба
К.Одаджийски написа:thanis написа:И изведнъж се получава, че имаш нов автомобил, но като му стане нещо и няма части и се чака да се доставят, за да се отстранят и си виси по сервизите.
Е това безобразия не ми е ясно защо е така. Официални представители на марките, нямат части за автомобили. Пазарувал съм от Тойота, Хюндай, Кия, Порше, Мото пфое, Опел, Ситроен, Пежо и Рено и други май освен филтри и масло други наличности нямат. Единственото за което питах и го имаха налично на момента беше един термостат за ауди.
За всичко друго 3,4,5,10 работни дни
В момента няма части в наличност, не само части за нови, но и за старите автомобили. За оригинални не знам, но и афтърмаркет няма. Всичко е с доставка 1,3,5 дни. В събота търсихме една проста биалетка за Голф 4 във всички по-големи вериги във Варна - еми няма, само китайски боклуци има в наличност. Поръчахме я за днес. И за повечето части е така. Предполагам, че заради войната са нарушени веригите за доставка
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rld и 229 госта