За какво служи това копче

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: За какво служи това копче

Мнениеот cecoa1 » Пон 21 фев 2022 17:02


На две степени е, на силната е 5kW и харчи 0,6л/ч. На слабата степен е 3kW и харчи 0,35л/ч.
Има си определен алгоритъм кога да се включва едната или другата. Ниската се явява поддържаща, така че за първоначално затопляне може да се смята само по-голямата. За 20 минути 0,2л нафта. Нещо като 0,50лв в пари. Ама си е удобство.




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: За какво служи това копче

Мнениеот Vasseto » Пон 21 фев 2022 19:41


Имам такава на Passat B7 CFFB.
Предимно градско. Разтояние 6 км сутрин и след това вечер:
1. Без печка към 7-7,5л.
2. Пали сама под 5,5гр целзий външна температура и студен мотор и аз не мога да я спра. Работи докато не загрее антифриза до нормална температура. Разход Към 9-9,5л.
3. В най студените дни я пускам преди потегляне с дистанционното и работи към 30 мин. Разход 12-12,5л.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: За какво служи това копче

Мнениеот cecoa1 » Пон 21 фев 2022 20:23


Да, печката може да работи и като доотоплител, като се включва сама при под определена външна температура и определени условия. Но не е вярно, че този начин на действие не може да се спре - обикновенно това става, ако се ползва функция ECON на климатроника. В икономичен режим не се пуска печката, доколкото знам.
А за разхода по борд компютър, е много относително в случая.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: За какво служи това копче

Мнениеот Vasseto » Вто 22 фев 2022 7:14


Ekon бутон няма в тези модели на VW. От менюто може да и казваш да е на отопление или на вентилатор. Но този режим е само ако ти я пускаш за кеф примерно. Реши ли да сгрява мотора, ти нямаш как да и повлияваш.
Разхода е по колонка.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: За какво служи това копче

Мнениеот cecoa1 » Вто 22 фев 2022 8:20


Сметката излиза точно. За половин час печката харчи 0,3л нафта. Което при изминати 6км е разход 5/100 само за печката. Плюс 7-7,5 нормално, ето ги 12-12,5л.
Като се включва сама, грее малко по-малко време, колкото е необходимо за изминаване на тези 6км и затова увеличението в разхода е по-малко.
Но както се вижда, тези сметки зависят от времето на работа и разстоянието, което се изминава. При късо разстояние, както в случая 6км, делът на разхода за отопление с печката отнесен към разхода за придвижване е голям, затова и са големи разликите в средния общ разход. Ако се минаваха например по 60км, то тия 0,3л за работа на печката половин час, биха вдигнали средния разход с 0,5л/100км. Естествено е, когато отчитаме среден разход на изминат път, а пък в голяма степен ползваме гориво за отопление на място, то да имаме голямо повишение на средния разход. Затова не трябва да се спекулира със смятане на среден разход за прекалено малки разстояния, защото цифрите могат да са стряскащи, въпреки че абсолютния разход не е кой знае какъв. За 6км дори 12,5/100 са едни 0,75л нафта, което е малко под 2лв при сегашните цени.
Ако въобще не се пали ДВГ, но печката е похарчила 0,3л нафта, и бутнем колата да измине шест метра, то средния разход ще е 5000л на 100км. Ако не я местим, дори ще клони към безкрайност. Стряскащи сметки, а всъщност са пари за семки при реална експлоатация. И то за едно доста полезно удобство.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: За какво служи това копче

Мнениеот brum » Вто 22 фев 2022 9:40


За тези 50ст си спестяваш мръзненето докато стопли колата. В софийските задръствания колата може и да не стопли без печката. За мен избора е ясен - печката се пали докато се затопли купето.

Имах допълнително монтирана печка в една Vitara. Дизелова печка, бензинов двигател - как и защо е дълга история. Палеше се абсолютно всяка сутрин 20 минути преди да се тръгне на някъде с колата като е студено. Влизаш вътре, палиш и докато закопчееш колана от духалките почва да излиза топло. Отделно, че палех директно на газ :) .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: За какво служи това копче

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 22 фев 2022 11:17


cecoa1 написа: За половин час печката харчи 0,3л нафта. Което при изминати 6км е разход 5/100 само за печката. Плюс 7-7,5 нормално, ето ги 12-12,5л.

Може ли малко по - подробно , че не мога да го сметна така или пропускам нещо ?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: За какво служи това копче

Мнениеот cecoa1 » Вто 22 фев 2022 12:37


Ето по-подробното.
По какъв начин смятаме разхода на гориво за изминат път?!
Делим изразходваното гориво, на изминатите километри, и го правим така, че да ни се получи резултат за 100км пробег, защото така е прието да се мери този среден разход.
Ако за 600км похарчим 30л нафта, тогава делим 30 на 6 а получаваме 5л на 100км.
В нашия случай, за 6км печката е похарчила 0,3л нафта. Това пак е равно на 5/100. Не, че е използвана за движение, но си е разход, който добавяме като смятаме общия среден.
Иначе казано - за движение колата си харчи 7/100, което за 6км са 0,420л. Към тях прибавяме и изразходваните от печката 0,3л, независимо дали са изразходвани по време на движение или преди това. Така стават общо 0,72л. Което е същото ако със 72л изминем 600км(умножаваме по сто и литри и разстояние, за да го сметнем по-нагледно). 72 делено на 6 е равно на 12л на 100км.
Тънката част я споменах, че печката винаги си харчи тия примерно 0,3л а после спира, и ако караш след това дълго разстояние, примерно 100км, то тя ще ти е вдигнала разхода с 0,3 на 100км, и така винаги зависи от пробега какво влияние на средния разход ти оказва печката. То можеш и да изгориш цял резервоар на място, и тогава колко ще е разхода на 100км пробег?!(Делим литри на разстояние равно на нула, и резултата клони към безкрайност).


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: За какво служи това копче

Мнениеот Vasseto » Вто 22 фев 2022 15:59


:th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: За какво служи това копче

Мнениеот samo_pechka » Вто 22 фев 2022 16:53


Печката е голяма благинка .Който я има ( и е работеща ) си знае за какво иде реч. Моята е с дистанционно и мога да я включа/изключа от доста голямо разстояние. Майната му , че изгаря малко нафта допълнително. Мотора затоплен, купето също, няма лед/сняг по джамове. Супер.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dudilk и 252 госта