Към автора. Ако толкова те е страх за качеството на частите в България. Поръчай си от Германия/Австрия или Швейцария. Ще ти дойдат по-скъпи. Но големите доставчици няма да ти продадат чугунени бутала, дето ще се спукат на 1вата година.
Масово никой търговец няма за цел да те менка чааак толкова. Винаги можеш да направиш хим анализ и да им върнеш нещата. Ако не се разберете има КЗП.
Също така, ако ще се прави основен ремонт, това означава че:
1. Автомобила се използва много - по 20-25к на година
2. Автомобила ще се задържи в семейството ти за дълго - над 5-7 години.
Принципно не трябва да те е страх толкова от частите в България. Не се прави пълен ребилд за пръв път тук. Ако наистина човека дето ще ти прави ремонта е читав би следвало да е наясно и от къде да си снабди добри части.
Пробег след основен ремонт
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пробег след основен ремонт
silent написа:И ти пишеш колкото да не заспиш...прочети хубаво какво съм написал осмисли го и ми посочи противоречието заради което ми опонираш....
Опонирам ти, че много сервизи с претенции, че са сериозни, често слагат части средна хубост. Хайде дай един списък на сериозните сервизи - има ли такъв за някой град? Частите е най-добре да си ги купиш лично. Иначе или вземат каквото предлага доставчика им (няма да се занимават да търсят от друго място) или ще изберат нещо по-евтино за да сложат надценка и да спечелят и от частите освен труда.
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Пробег след основен ремонт
За голямо съжаление "трите седмици" е прав, имам дори усещането, че е масова практика, особено към клиенти, които не разбират много...
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Пробег след основен ремонт
777 написа:silent написа:никой сериозен сервиз няма да работи с некачествени части..
Хайде сега мечти. Масово сервизи купуват какви да е части, поне за окачване. Колко са сериозни - освен официален сервиз на марката, за кой друг можеш да кажеш дали е сериозен.
Eдин приятел има роднина,който работи в представителството на някаква марка и му казал от тях да не купува,защото качеството било същото като на китайските части в продажба във всички магазини за авточасти ,но на няколкократно по-висока цена.Аз бях готов да купя оригинални части от представителство,но ме отказаха.Няколко основни ремонта бил направил и след 20 000км колата била пак за ремонт.Да съм купувал друг двигател и да не се занимавам с основни ремонти.Проблема беше,че единия цилиндър беше малко задрал.Дадох го на шлайф,оправиха го без риза ,но реших така и така е отворен двигателя да му направя един ремонт.Смених основни, биелни лагери,сегменти ,профилактика на главата (водачи,напасване,повдигачи),всички семеринги и гарнитури и почти всичко което може да се смени.На шлафа са пуснали по един хонинг на всички цилиндри и казаха,че нямат елипса и няма нужда да се минава на ремонтен комплект.Но след всичко това ,ако след 20 000км светнат лампите на маслото и започне да пали след 5-тия път поради липса на компресия няма да е много приятно.Не съм правил такива ремонти до сега и не знам какво да очаквам.След няколко години вече ще имам опит като/ако навъртя 50-60 000км.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пробег след основен ремонт
За какъв мотор става дума?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пробег след основен ремонт
stypkata написа:Eдин приятел има роднина,който работи в представителството на някаква марка и му казал от тях да не купува,защото качеството било същото като на китайските части в продажба във всички магазини за авточасти ,но на няколкократно по-висока цена.Аз бях готов да купя оригинални части от представителство,но ме отказаха.Няколко основни ремонта бил направил и след 20 000км колата била пак за ремонт.Да съм купувал друг двигател и да не се занимавам с основни ремонти.Проблема беше,че единия цилиндър беше малко задрал.Дадох го на шлайф,оправиха го без риза ,но реших така и така е отворен двигателя да му направя един ремонт.Смених основни, биелни лагери,сегменти ,профилактика на главата (водачи,напасване,повдигачи),всички семеринги и гарнитури и почти всичко което може да се смени.На шлафа са пуснали по един хонинг на всички цилиндри и казаха,че нямат елипса и няма нужда да се минава на ремонтен комплект.Но след всичко това ,ако след 20 000км светнат лампите на маслото и започне да пали след 5-тия път поради липса на компресия няма да е много приятно.Не съм правил такива ремонти до сега и не знам какво да очаквам.След няколко години вече ще имам опит като/ако навъртя 50-60 000км.
Аз работя в такава фирма -представителство и трябва да ти кажа че някой много сериозно ви е изтъркалял...не че не се промъкват някои партиди с не особено качествени части, но след като производителят види че плаща много по-гаранция за едно и също нещо сменя производител или модифицира частта..така че вярвайте в каквото си искате, но представителствата работят или би трябвало да работят по стандартите на производителя...а те са много по-високи като изсквания от който и да е авто търговец или сервиз...не коментирам качеството на услугите...там също има пропуски в определени моменти и ситуация...но както казах качеството е кът във всяка една област на живота ни вкл. и на човешкия ресурс....
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Пробег след основен ремонт
muns61 написа:За какъв мотор става дума?
Fiat multijet ,но въпроса е за качеството на частите .Дали с правилно извършен ремонт могат да се минат например 100 000км.
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пробег след основен ремонт
100 к км не са проблем за дизел след основен ремонт,дюзите проверихте ли на стенд ?
Re: Пробег след основен ремонт
Че има много ментета на нашия пазар е факт. Щом обаче човека, който ще прави ремонта е кадърен, би трябвало той да може да прецени какво да се слага и откъде да се купи. Аз също съм съгласен, че човешкият фактор у нас е много по-големия проблем в случая. Части ще се намерят, па ако трябва и от чужбина. Иначе, приказките как еди кои си китайски/турски боклуци били същите като маркови висок клас или оригинални от представителство са широко разпространени у нас. Естествено, нямат нищо общо с истината, освен ако не си си купил менте.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пробег след основен ремонт
Първо - и в официалните сервизи има некадърни майстори. Наели някого на длъжност "майстор" и се предполага, че е голям спец, а той едвам се оправя. Второ - има официални сервизи, филиали на вносителя, а има и някакви местни сервизи придобили права да отговарят за дадена марка. Така че е малко съмнителен случаят по-горе: "Eдин приятел има роднина,който работи в представителството на някаква марка и му казал". Ако добавим и подробностите "роднина на приятел" става още по-ненадеждно.
Re: Пробег след основен ремонт
За човешкия фактор в официалните сервизи е ясно. Аз лично съм си патил от "майстори" в официален сервиз. Мисълта ми беше, че оригиналните части и високият клас такива, нямат нищо общо с евтините боклуци.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Пробег след основен ремонт
tdi fen написа:100 к км не са проблем за дизел след основен ремонт,дюзите проверихте ли на стенд ?
Не само те останаха
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Пробег след основен ремонт
stypkata написа:muns61 написа:За какъв мотор става дума?
Fiat multijet ,но въпроса е за качеството на частите .Дали с правилно извършен ремонт могат да се минат например 100 000км.
Тия всичките са мултиджет - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_JTD_engine
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Пробег след основен ремонт
cecoa1 написа:stypkata написа:muns61 написа:За какъв мотор става дума?
Fiat multijet ,но въпроса е за качеството на частите .Дали с правилно извършен ремонт могат да се минат например 100 000км.
Тия всичките са мултиджет - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_JTD_engine
1.3CDTI 69к.с. Z13DT
Голяма грешка беше да го купя тоя Опел с фиатов двигател .Голфа го карам от 16 години двигател не съм пипнал .Тоя Фиат за 1 година 2 пъти го отварям (над 2500лв).БМВ-то ми не е толкова кекаво като фиата.Повече никога Фиат/Опел дори да ми го подаряват .VW или нищо
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пробег след основен ремонт
То за този 1.3 легенди се носят :)
Не си уцелил, явно си го взел евтинко... Иначе по-големите фиатови комарели са си ОК, имам приятел вече втори Фиат си кара и няма дерт с колата.
Не си уцелил, явно си го взел евтинко... Иначе по-големите фиатови комарели са си ОК, имам приятел вече втори Фиат си кара и няма дерт с колата.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 66 госта