Vidol Nikolov написа:Ние потребяваме уралски петрол, който по днешна цена е точно 52 долара..( февруарски контракти) реална цена по колонка на дизела би следвало да бъде не повече от 1.60 Дори с увеличената цена за превоз и по висок долар, няма как да е над 2.00 лв./л
Цените на супер танкерите падат,
Съотношението м/у цена на газ (lpg) и дизелово гориво се е движило винаги в съотношение 1: 2/2.25
Т.е при цена от 1.09 на газта, нафтата не би следвало.да бъде повече от 1.09 х 2/2.25 макс.
Другото е прах в очите.
Нефтохим не купува петрол, той работи на ишлеме.
Няма смисъл от тези сметки, защото цените на горивата у нас не се определят на пазарен принцип, а както Литаско прецени. И не е само до крайните цени на колонка, пропуснатите ползи за всеки от нас от всички лукойлски схеми никой не може да ги измери.
Крайно време е държавата да упражни контрол по адекватен начин, т.е. пряка намеса в дейността на рафинерията, ако трябва и нов собственик, който ще си плаща поне данъците. Всякакви останали "идеи" за левчета и тн, са поредните луойлски схеми.
ПП. В момента дизелът специално е скъп в цяла Европа заради войната в Украйна. Там има свръх потребление и приоритетни доставки. Така че и това съотношение спрямо цена на петрол или газта не е коректно.