Аз не мисля, че глобите са проблема.
Струва ми се, че това е поредното прехвърляне на топката между МВР, прокуратура, законодателна власт.
И сега те не са малки.
Не вярвам, че човек с нормална заплата няма да го стреснат сегашните санкции.
Проблемът повече е в хората, на които им се разминава - било заради парични възможности, връзки или корупция.
Но аз оставам на моето, че най-големия проблем ни е градската среда, пътищата, липсата на контрол за т.нар. дребни нарушения (пресичане на линии, престроявания, не подаване на светлинна сигнализация, неправилни изпреварвания и т.н.). Всичко това в някакъв странен миш маш се смесва и създава усещането за място, на което можеш да си правиш, каквото искаш.
В щатите е пословично как заради неработещи габарит откриват по-сериозни нарушения и престъпления. Това при нас липсва.
Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Днес бях свидетел на 'леко' ПТП на кръговото на Сточна гара. Бял сув ' цунка' този пред него и го отмести 3-4 метра напред, след като този отпред наби спирачки на жълт светофар, а СУВ-а явно мислеше, че и двамата минават на жълто..
Слезнаха и си се разбраха, не знам може би този от СУВ-а ще му даде някакви пари на ръка за щетите, но не викаха полиция изобщо. Пострадали нямаше, но след удара този отпред се измести няколко метра в посока към пешеходната зона на светофара и МОЖЕШЕ и да стане фал.
А трасето от булевард ' Сливница' към булевард ' Данаил Николаев' откъдето минавам, редовно се ползва за скоростно трасе и дори автобуси от градския карат със 70-80 км/ч... На никой не му пука явно от органи на реда и т.н. щом това се случва в ццентъра на София е показателно за цялата държава.
Според мен правоспособността на шофиране трябва да е по-скоро привилегия и да не е за всеки.. Не разбирам какъв е този зор и натискане всеки да се е качил ан автомобил, дори да не му трябва и да няма къде да паркира в София - има трамваи, велосипеди, но не всеки трябва да се е качил на 4 гуми в тази държава, въпрос на манталитет..
Идеята за конфискация не е лоша - на тези с много нарушения им взимат колите, - комбитата стават линейки, останалите полицейски/гранични автомобили и тамън ще се спестят от държавата разходи за обновяване на автомобилния фонд, тамън и повече 'майстори'' на пътя ще започнат да водят здравословен начин на живот и да ходят пеш.. пък току виж видим и някое ново мерцедесче или бмв като полицейска кола
Слезнаха и си се разбраха, не знам може би този от СУВ-а ще му даде някакви пари на ръка за щетите, но не викаха полиция изобщо. Пострадали нямаше, но след удара този отпред се измести няколко метра в посока към пешеходната зона на светофара и МОЖЕШЕ и да стане фал.
А трасето от булевард ' Сливница' към булевард ' Данаил Николаев' откъдето минавам, редовно се ползва за скоростно трасе и дори автобуси от градския карат със 70-80 км/ч... На никой не му пука явно от органи на реда и т.н. щом това се случва в ццентъра на София е показателно за цялата държава.
Според мен правоспособността на шофиране трябва да е по-скоро привилегия и да не е за всеки.. Не разбирам какъв е този зор и натискане всеки да се е качил ан автомобил, дори да не му трябва и да няма къде да паркира в София - има трамваи, велосипеди, но не всеки трябва да се е качил на 4 гуми в тази държава, въпрос на манталитет..
Идеята за конфискация не е лоша - на тези с много нарушения им взимат колите, - комбитата стават линейки, останалите полицейски/гранични автомобили и тамън ще се спестят от държавата разходи за обновяване на автомобилния фонд, тамън и повече 'майстори'' на пътя ще започнат да водят здравословен начин на живот и да ходят пеш.. пък току виж видим и някое ново мерцедесче или бмв като полицейска кола
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Ясно е, че тук не може лесно да стане като в даваните за пример държави.
Аз ще съм доволен, ако поне видя да се прави нещо съществено в положителна посока. А възможностите за това са много и разнообразни.
Вместо това, виждам предимно глупости, злоупотреби и некадърност...
Например, тия толаджиите каква точно им е работата, че заплатите им си течат, пък аз полза от тях не виждам...?! Да им връчат по някоя камерка и за скорост, махат им лепенките от баничарките, и ги стимулират да се крият и да снимат... Това може и с контрола за винетки и толл-такси да се обедини, и въобще технологии колкото искаш...
Контролът на много нива и в много области, е основен за съществено подобряване на качеството, което впрочем е отдавна известен принцип от зората на индустриалната революция.
Като как чак сега се подхвърли в публичното пространство, че пътищата, освен всички други техни недостатъци, са строени в последно време и с няколко сантиметра по-тънки настилки, и не баш с нужните материали... Никой осъден не виждам, та какво остава по някой леко спорен казус около калпава организация и проектиране...
Съжалявам, че ще дам за пример пак Германия, но там доста често човек вижда по всякакви пътища, следите от пробите на пътя...три-четири кръгли дупки(диаметър 8-10см, впоследствие запълнени естествено, но си личат ясно), че може и по средата на платното да са... Правят хората, тестват, знаят че ще ги тестват... У нас предимно шменти-капели навсякъде...
Некомпетентност и некадърност на много нива...плюс корупция естествено. За елементарни въпроси, разни служители и на пътна полиция, и на разни администрации, просто не са компетентни, дори когато това им влиза в работата... А конкретно тия на пътя, опитващи се да вземат нещо под масата, но не знаещи законите направо стават смешни...
Откакто се прибрах в България, куп разочарования от разни институции, и от много неща, които бях позабравил...
Сигурен съм, че дори аз, простия шофьор, мога да се сетя за достатъчно неща и начини за оптимизация с цел съществено подобряване на ситуацията поне по пътищата... А как доста по-умни хора, на които това им е работата, не го правят, нямам оправдаващо ги обяснение(мързел, корупция нямат оправдание).
ПП: За предния пост - не са длъжни да викат КАТ по закон, ако щетите са само материални по двете МПС-та.
Градския транспорт е ограничен на 70км/ч.
Не е заровено кучето в конфискацията на колата... Топлата вода е измислена отдавна - 8 точки имаш в Германия(не ги взимат, а ги "дават", но принципа е същия). После отиваш на тест за идиоти, и я си върнеш книжката, я не... Глобите се плащат неизбежно, и също се повишават значително при рецидив(придружени и с точки). Застраховките също са свързани по определен начин с това, какво правиш на пътя... ГТП им е доста по-добро, инфраструктура, контрол на пътя... То само да видиш разликата в полицаите и държанието им спрямо нашите гашняци, и става ясно откъде е една голяма част от проблема у нас... Как пък един полицай там не видях, който да го играе селски тарикат, а тук точно обратното, трудно е да видиш читав(макар че има по някой все пак).
Аз ще съм доволен, ако поне видя да се прави нещо съществено в положителна посока. А възможностите за това са много и разнообразни.
Вместо това, виждам предимно глупости, злоупотреби и некадърност...
Например, тия толаджиите каква точно им е работата, че заплатите им си течат, пък аз полза от тях не виждам...?! Да им връчат по някоя камерка и за скорост, махат им лепенките от баничарките, и ги стимулират да се крият и да снимат... Това може и с контрола за винетки и толл-такси да се обедини, и въобще технологии колкото искаш...
Контролът на много нива и в много области, е основен за съществено подобряване на качеството, което впрочем е отдавна известен принцип от зората на индустриалната революция.
Като как чак сега се подхвърли в публичното пространство, че пътищата, освен всички други техни недостатъци, са строени в последно време и с няколко сантиметра по-тънки настилки, и не баш с нужните материали... Никой осъден не виждам, та какво остава по някой леко спорен казус около калпава организация и проектиране...
Съжалявам, че ще дам за пример пак Германия, но там доста често човек вижда по всякакви пътища, следите от пробите на пътя...три-четири кръгли дупки(диаметър 8-10см, впоследствие запълнени естествено, но си личат ясно), че може и по средата на платното да са... Правят хората, тестват, знаят че ще ги тестват... У нас предимно шменти-капели навсякъде...
Некомпетентност и некадърност на много нива...плюс корупция естествено. За елементарни въпроси, разни служители и на пътна полиция, и на разни администрации, просто не са компетентни, дори когато това им влиза в работата... А конкретно тия на пътя, опитващи се да вземат нещо под масата, но не знаещи законите направо стават смешни...
Откакто се прибрах в България, куп разочарования от разни институции, и от много неща, които бях позабравил...
Сигурен съм, че дори аз, простия шофьор, мога да се сетя за достатъчно неща и начини за оптимизация с цел съществено подобряване на ситуацията поне по пътищата... А как доста по-умни хора, на които това им е работата, не го правят, нямам оправдаващо ги обяснение(мързел, корупция нямат оправдание).
ПП: За предния пост - не са длъжни да викат КАТ по закон, ако щетите са само материални по двете МПС-та.
Градския транспорт е ограничен на 70км/ч.
Не е заровено кучето в конфискацията на колата... Топлата вода е измислена отдавна - 8 точки имаш в Германия(не ги взимат, а ги "дават", но принципа е същия). После отиваш на тест за идиоти, и я си върнеш книжката, я не... Глобите се плащат неизбежно, и също се повишават значително при рецидив(придружени и с точки). Застраховките също са свързани по определен начин с това, какво правиш на пътя... ГТП им е доста по-добро, инфраструктура, контрол на пътя... То само да видиш разликата в полицаите и държанието им спрямо нашите гашняци, и става ясно откъде е една голяма част от проблема у нас... Как пък един полицай там не видях, който да го играе селски тарикат, а тук точно обратното, трудно е да видиш читав(макар че има по някой все пак).
-
- Мнения: 425
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
В Италия е в Италия, Германия си е там и е богата държава, а ние сме тук, законът е... Знаете какъв и пътищата са такива, каквито ги знаем и скоро едва ли ще са по-добри. Важното е в тези условия да се прибираме живи и здрави.
Участъка около Угърчин - наричана отсечката на смъртта, много пъти съм се чудил защо са тия катастрофи на хубав път, с добра видимост, видях неадекватна маркировка в участък преди завой, без достатъчно добра видимост, но видях и оше една причина за челен удар. Карам си посока сф-вн, зад мен напира един от тия, дето шпакловат из Германия, с миниван с немски номера, тръгва да изпреварва и отсреща иззад баир, който крие видимостта изскача кола, също с беге извънградска скорост, да речем, около 110. Тоя зад мен само се беше изнесъл, прибра се с лека уплаха, видимо без много опит, щото после на прав път с 5 км видимост не смее да изпревари, въпреки че бях с 90 и с нескрито желание да се маха. Аз не бих изпреварвал без видимост, но ето как щях да съм в играта без никаква вина. Щото стигнем ли и тримата до спирачки и бягане от удар, не се знае кой в кого.
Напоследък срещам тук таме разни братчеди с "немски книжки" каквото и да значи, само дето едно ми е ясно, че тук не биха им дали документ за правоуправление, било за липса на образование или друго.
Участъка около Угърчин - наричана отсечката на смъртта, много пъти съм се чудил защо са тия катастрофи на хубав път, с добра видимост, видях неадекватна маркировка в участък преди завой, без достатъчно добра видимост, но видях и оше една причина за челен удар. Карам си посока сф-вн, зад мен напира един от тия, дето шпакловат из Германия, с миниван с немски номера, тръгва да изпреварва и отсреща иззад баир, който крие видимостта изскача кола, също с беге извънградска скорост, да речем, около 110. Тоя зад мен само се беше изнесъл, прибра се с лека уплаха, видимо без много опит, щото после на прав път с 5 км видимост не смее да изпревари, въпреки че бях с 90 и с нескрито желание да се маха. Аз не бих изпреварвал без видимост, но ето как щях да съм в играта без никаква вина. Щото стигнем ли и тримата до спирачки и бягане от удар, не се знае кой в кого.
Напоследък срещам тук таме разни братчеди с "немски книжки" каквото и да значи, само дето едно ми е ясно, че тук не биха им дали документ за правоуправление, било за липса на образование или друго.
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: Нед 18 окт 2020 8:44
- Автомобил: cc
- Двигател:
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Петъчен въпрос към аудиторията.
Кой е в нарушение?
1. Водач, който от най-лявата лента в кръгово кръстовище (4. км, София) тръгва с десен мигач последователно да сменя ленти, за да излезне.
2. Водач, който влиза в кръговото кръстовище по най-крайната дясна лента, без да направи завой надясно, а продължавайки направо и заставайки на пътя на другия.
Кой е в нарушение?
1. Водач, който от най-лявата лента в кръгово кръстовище (4. км, София) тръгва с десен мигач последователно да сменя ленти, за да излезне.
2. Водач, който влиза в кръговото кръстовище по най-крайната дясна лента, без да направи завой надясно, а продължавайки направо и заставайки на пътя на другия.
- alpinab
- Мнения: 570
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Точно точка 1. най-яката храна изяждат сека сутрин като рязко 3 ленти сечат да излезнат в последния момент от кръговото.
Аз мисля така зададен въпроса точка 2 са в нарушение щото взимат предимството на искащите да излезнат от точка 1.
Може и да греша…естествено.
Аз мисля така зададен въпроса точка 2 са в нарушение щото взимат предимството на искащите да излезнат от точка 1.
Може и да греша…естествено.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Не помня маркировката там но в общия случай този, който се престоява от лента в лента е без предимство спрямо движещите се в съответните ленти. Също както и не в кръгово движение. Няма задължение да се излиза надясно от първия изход, ако няма сигнализация, която да регламентира такова задължение. А доколкото на въпросното кръгово минават също автобуси и тролейбуси от градския транспорт, и правят понякога и 3/4 оборот в кръговото, и то влизайки от дясна лента, плюс че има и две спирки в самото кръгово, мисля че отговора на въпроса е повече от ясен. Демек водач номер едно, ако ще излиза от кръговото, трябва навреме да се престрои в подходяща за целта лента, като при престрояването пропусне движещите се в съответните ленти.
- alpinab
- Мнения: 570
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
cecoa1 написа:Демек водач номер едно, ако ще излиза от кръговото, трябва навреме да се престрои в подходяща за целта лента, като при престрояването пропусне движещите се в съответните ленти.
Точно така, но описаната ситуация е малко по-различна:
Масово тея от т.1 рязко секат 3 ленти в последния момент за да излезнат. Това е пе…ско некадърно и без толерантност евентуално към тези, които не излизат а биват рязко засечени. Това образува спиране на 3те ленти (говоря за 4км.само) докато се разберат кой какво и накъде.
Има го момента с т.2 за такива които секат пътя на излизащите. Те за мен влизат в кръговото и взимат предимство. Има знаци указващи ясно това.
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: Нед 18 окт 2020 8:44
- Автомобил: cc
- Двигател:
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
При ситуация, в която намиращия се вътре в лявата лента е пуснал десния мигач и започва престрояване, а друг шофьор се включва в лентата, от която той ще трябва да излезе, кой ще е виновен при ПТП?
Иначе сте прави за излизането в последния момент, но то и този момент е доста субективен...
Иначе сте прави за излизането в последния момент, но то и този момент е доста субективен...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Зависи как точно ще стане ПТП-то. В някой случай може дори вина и на двамата да се пише.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Почти всяка сутрин минавам Руски паметник. Като цяло, иска ми се да минавам с танк. Много прост и ненаучен народ. А след ремонта дори сложиха специални означения за влизащите в кръстовището по Скобелев, че да не се налага да мислят. Уви ... трудно е.
А всъщност е толкова просто:
Ето го и в друг вариант:
Движещият се в кръговото движение винаги е с предимство. Ако всеки избере правилно лентата за движение, до конфликт трудно ще се стигне.
А всъщност е толкова просто:
Ето го и в друг вариант:
Движещият се в кръговото движение винаги е с предимство. Ако всеки избере правилно лентата за движение, до конфликт трудно ще се стигне.
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
На първата картинка пешеходните пътеки са грешни поставени, както на почти всички кръгови в България, но така поставени са огромна предпоставка за ПТП, втората картинка е правилна.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
Тук при нас направиха едни кръгови кръстовища ...пълна комедия .Колегата е прав ,ако маркировката е добре изчислена до конфликтни ситуации рядко се стига .Обикновено от този вид кръстовища се плашат само неопитните водачи с малко стаж ,а пешеходните зони на кръгово най -добре е с подлези или надлези .
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: Нед 18 окт 2020 8:44
- Автомобил: cc
- Двигател:
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
На първото изображение шофьорите от лява входна лента излизат през дясна изходна лента, а на второто излизат през лявата.
Ако от 4. дясна лента (при 4 ленти в кръговото) можеш да завиеш надясно и да продължиш направо, а от 3. лента може да продължиш направо, да завиеш на ляво и да направиш обратен, тогава защо въобще има още две ленти в ляво? По логиката до този момент, за да стигнеш до тях или чакаш много или създаваш предпоставки за ПТП, а при излизане от тях предпоставките за ПТП стават дори повече.
За руски паметник на трамвайните релси редовно виждам шафьори, които пренебрегват или не виждат светещия светофар.
Ако от 4. дясна лента (при 4 ленти в кръговото) можеш да завиеш надясно и да продължиш направо, а от 3. лента може да продължиш направо, да завиеш на ляво и да направиш обратен, тогава защо въобще има още две ленти в ляво? По логиката до този момент, за да стигнеш до тях или чакаш много или създаваш предпоставки за ПТП, а при излизане от тях предпоставките за ПТП стават дори повече.
За руски паметник на трамвайните релси редовно виждам шафьори, които пренебрегват или не виждат светещия светофар.
- Каспър
- Мнения: 2213
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Нивото на шофьорите в България като предпоставка за ПТП-та
EvgeniiOnegin написа:При ситуация, в която намиращия се вътре в лявата лента е пуснал десния мигач и започва престрояване, а друг шофьор се включва в лентата, от която той ще трябва да излезе, кой ще е виновен при ПТП?
Иначе сте прави за излизането в последния момент, но то и този момент е доста субективен...
Зависи кой кого и кога е ударил. Мигача не ти дава предимство и това, че си го пуснал е защото си длъжен да предупредиш другите за намерението си да се престроиш. Преди да го направиш обаче лентата трябва да е свободна, а пуснатия мигач не ти я освобождава.
От друга страна навлизащия в кръговото също трябва да изчака свободна лента за да навлезне, като при навлизане той е без предимство освен ако със знаци не е указано друго.
Проблема в кръговите идва от незнанието на шофьорите в коя лента трябва да се позиционират и къде точно трябва да пресекът останалите ленти за да не създадат предпоставка за ПТП при излизането си.
Иначе посоченото кръгово от години е рекордьор по леки ПТП-та и съм сигурен, че има и други възможни по-безопасни варианти там за регулиране на движението, но уви докато не се смаже там някой от когото зависят тези неща, нищо няма да се промени. Всеки софиянец познава човек който там е имал ПТП поне веднъж.
Моя шофьорски изпит преди 23 години беше точно там и бая се притесних тогава докато мина, въпреки, че тогава нямаше толкова наглеци с коли с 500+ коня, които докато мигнеш и вече са на средата на кръга, но в грешната лента. Такива предпочитат просто да са вътре в кръга за да не чакат да се освободи лентата в която те трябва да се позиционират и съответно после при излизането стават белите.
И на това кръгово както в по-голямата част от пътната ни мрежа (а и като цяло в живота ни) важи правилото на по-наглия (по-простия). Той влиза рязко с идеята, че този вътре ще го пусне или излиза от кръга сечейки три ленти на неправилното място пак защото той е най-хитър от всички водачи там и ще спести около 3 милисекудни с малоумното си действие. И точно тези наглите играчи в един момент така се наиграват, че на следващия ден отива с автобуса на работа пак през кръговото, но в автобуса вече чака чинно заедно с всички останали хора които не са толкова нагли като него!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 237 госта