https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... _vuvede_s/
Да видим общото мнение
Аз съм за!
Такса задръстване (София)
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Такса задръстване (София)
Може. Но да е направено достатъчно читаво, че у нас често се окепезват добри идеи.
И да вземат да прецизират кои коли колко замърсяват...в немско бензиновите и да са стари не ги считат за много вредни в града.
И да вземат да прецизират кои коли колко замърсяват...в немско бензиновите и да са стари не ги считат за много вредни в града.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Такса задръстване (София)
Тук всяка добра идея се осира защото не се ползва опита на експерти ,а политиците решават вместо тях .Иначе това е решението на задръстванията в толкова големи градове с огромен трафик не само в пиковите часове .
- group®
- Темерут
- Мнения: 9877
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Такса задръстване (София)
То, ако искат да направят нещо смислено, си е написано:
Не ми е нужно да съм експерт за да проумея, че така е най-честно и морално.
В София/Бг не е нужно да се прави кой знае какъв анализ как ще се отрази всяка една категория коли.
Евро 1 и 2 - няма място еди кога си.
Евро 3 - плаща еди колко си
Евро 4...
...
...
Ev - безплатно (после ще го мислим)
Осло също комбинира нискоемисионни зони и такса задръстване. Териториалният обхват включва няколко концентрични зони, най-централната е най-рестриктивна и скъпа. Таксата се определя както от зоната на преминаване, така и от използваното гориво на автомобила и времето на деня, в което се пътува.
Не ми е нужно да съм експерт за да проумея, че така е най-честно и морално.
В София/Бг не е нужно да се прави кой знае какъв анализ как ще се отрази всяка една категория коли.
Евро 1 и 2 - няма място еди кога си.
Евро 3 - плаща еди колко си
Евро 4...
...
...
Ev - безплатно (после ще го мислим)
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Такса задръстване (София)
Песимист съм, че ще стане... Няма го тук мисленето като общество, хората са егоисти, а политиците популисти...
Аз съм "за", въпреки че в момента имам коли, които ще плащат най-много, и то ако въобще им е разрешено да влизат(просто са стари дизели). Но повечето хора не мислят, как би било добре по принцип, а как на тях да им е добре.
Аз съм "за", въпреки че в момента имам коли, които ще плащат най-много, и то ако въобще им е разрешено да влизат(просто са стари дизели). Но повечето хора не мислят, как би било добре по принцип, а как на тях да им е добре.
Re: Такса задръстване (София)
Не мога да видя статията на Капитал.
Показали ли са карта? За кои части на София я гласят тази такса?
Показали ли са карта? За кои части на София я гласят тази такса?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9877
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Такса задръстване (София)
Предвид предстоящите местни избори едва ли управляващите ще решат да задвижат мярката догодина, което отново отвежда решението към следващата администрация. Тя ще има и важната задача да поеме и въвеждането на нискоемисионните зони.
Всичко е в много ранен етап.
Ще има избори и тях ние ще решим кой и как ще работи по всичко около София и дали ще продължим с безумията.
- w_smith
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Такса задръстване (София)
То ако ние решавахме на тези избори, щяха да ги забранят. Иначе на мен нискоемисионните зони не ми пречат, придвижвам се основно с колело.
ПП Гласувал съм на всички избори.
ПП Гласувал съм на всички избори.
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Такса задръстване (София)
И аз искам да се плаща такса за задръстване на Е79 през уикендите, но май няма да ме огрее... А когато съм в задръстване в София, то със сигурност не е по мое желание, а поради факта, че институциите са по натоварени откъм трафик места.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Такса задръстване (София)
Такса за Е79 е винетката, а и да сложиш друга, ако няма алтернатива е все тая...
Докато в София, кои са пък тия институции, които толкова искат ежедневно посещение с автомобил?!
И това, че ти не висиш доброволно в задръстването, щото примерно наистина ти се налага да ходиш до някъде с кола, не значи, че много от другите са също толкова на зор. Целта е точно тия, които нямат зор, да не се бутат там. Ти си на зор, ще платиш, ама тия пари ще ги компенсираш в голяма степен от спестяване на време и гориво.
Докато в София, кои са пък тия институции, които толкова искат ежедневно посещение с автомобил?!
И това, че ти не висиш доброволно в задръстването, щото примерно наистина ти се налага да ходиш до някъде с кола, не значи, че много от другите са също толкова на зор. Целта е точно тия, които нямат зор, да не се бутат там. Ти си на зор, ще платиш, ама тия пари ще ги компенсираш в голяма степен от спестяване на време и гориво.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9877
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Такса задръстване (София)
cecoa1 написа: Целта е точно тия, които нямат зор, да не се бутат там.
И аз така мисля.
Тук правя една скоба обаче:
Доста отдавна офисите на София се изнесоха в покрайнините, което изнесе задръстванията в някаква периферия. Баш центъра изобщо не ми прави впечатление да е задръстен.
Лично аз страдам от бул. Симеоновско шосе, Младости, румънско полоство, бул.България и т.н.
Което не знам как ще стане
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Такса задръстване (София)
Е, как да стане... Просто ефекта от едното, вероятно ще влияе(поне малко) и на другите задръствания...
Трябва, и може да се направят умно нещата, но за съжаление са доста изпуснати вече, и оправянето "на парче", няма как да е много ефективно. Цялото градоустройство трябва да се прави умно, но...спирам до тук, щото за политика нали е забранено... Само добавям, че това е олицетворение на хаоса в много области, които не са толкова на показ за всеки(докато не опре до тях). И са грешки от доста време назад, не от сега.
Трябва, и може да се направят умно нещата, но за съжаление са доста изпуснати вече, и оправянето "на парче", няма как да е много ефективно. Цялото градоустройство трябва да се прави умно, но...спирам до тук, щото за политика нали е забранено... Само добавям, че това е олицетворение на хаоса в много области, които не са толкова на показ за всеки(докато не опре до тях). И са грешки от доста време назад, не от сега.
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Такса задръстване (София)
Аз лично, ходя до София от немай къде (в краен слуай), само като мина табелата и почва да ме боли главата...
Бъговете са системни, т.е. по начина на функциониране. Системата е калпава, понеже не е проектирана, или първоначалния проект не отговаря на текущите потребности. Един пример - всяка сутрин гледам как пред магазина отсреща, в рамките на час се изреждат 10-15 бусчета, камиончета и пикапи - всеки доставя по нещо - един цигари, поне 3-4 буса докарват хляб, после месари, колбасари, сиренари, от бирените борси и пр. Всички тези возила създават трафик. След това, едно такова бусче от Благоевград тръгва да продава хляб пооколните села и градчета, а от там пък идват други бусчета да продават пак хляб в града. Ако към тези добавим и другите - куриери, авточасти, масла, парфюмчета, минерали от Мъртво море, Икоси и пр., картинката се изяснява. Едно време (през соца) във всяка община имаше по един хлебозавод, който произвеждаше хляба, в момента има по три-четири, че и повече фурни във всяка община. Това не е лошо, но създава предпоставка за ожесточена конкуренция и от там взаимно изтощение - никоя от тези фурни не е в състояние да направи сериозни инвестиции и да се развива нормално (поради конкуренцията). От там не може да дава адекватни заплати, от там има безкрайно текучество, от там пък лошо качество на продукцята, от там пък недоволни клиенти... Та такъв един човек, който обикаля от фирма на фирма в търсене на по-добри условия, в крайна сметка се озовава в София да търси своето място под слънцето. Отделно от провинцията, от Радомир, от Дупница, че и от Благоевград, всяка сутрин върви една колона с хора, които търсят препитание в София и генерират трафик.
Това е само един ракурс на ситуацията, единствено като контекст. В глобалната система наречена държава, накъдето и да се погледне, ще се видят подобни деформации, породени от липсата на държавна политика за развитие на регионите. В същото време селата пустеят, къщите се сриват и там няма поминък, а земеделските производители изпитват хроничен недостиг на кадри... Та трафика е само резултат, елемент на изхода от един по-дълбок проблем, наречен липса на държавна политика за развитие.
Бъговете са системни, т.е. по начина на функциониране. Системата е калпава, понеже не е проектирана, или първоначалния проект не отговаря на текущите потребности. Един пример - всяка сутрин гледам как пред магазина отсреща, в рамките на час се изреждат 10-15 бусчета, камиончета и пикапи - всеки доставя по нещо - един цигари, поне 3-4 буса докарват хляб, после месари, колбасари, сиренари, от бирените борси и пр. Всички тези возила създават трафик. След това, едно такова бусче от Благоевград тръгва да продава хляб пооколните села и градчета, а от там пък идват други бусчета да продават пак хляб в града. Ако към тези добавим и другите - куриери, авточасти, масла, парфюмчета, минерали от Мъртво море, Икоси и пр., картинката се изяснява. Едно време (през соца) във всяка община имаше по един хлебозавод, който произвеждаше хляба, в момента има по три-четири, че и повече фурни във всяка община. Това не е лошо, но създава предпоставка за ожесточена конкуренция и от там взаимно изтощение - никоя от тези фурни не е в състояние да направи сериозни инвестиции и да се развива нормално (поради конкуренцията). От там не може да дава адекватни заплати, от там има безкрайно текучество, от там пък лошо качество на продукцята, от там пък недоволни клиенти... Та такъв един човек, който обикаля от фирма на фирма в търсене на по-добри условия, в крайна сметка се озовава в София да търси своето място под слънцето. Отделно от провинцията, от Радомир, от Дупница, че и от Благоевград, всяка сутрин върви една колона с хора, които търсят препитание в София и генерират трафик.
Това е само един ракурс на ситуацията, единствено като контекст. В глобалната система наречена държава, накъдето и да се погледне, ще се видят подобни деформации, породени от липсата на държавна политика за развитие на регионите. В същото време селата пустеят, къщите се сриват и там няма поминък, а земеделските производители изпитват хроничен недостиг на кадри... Та трафика е само резултат, елемент на изхода от един по-дълбок проблем, наречен липса на държавна политика за развитие.
- valka
- Мнения: 274
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Такса задръстване (София)
Да бе, не стига, че кисна в задръстване, пък и да им плащам. Като оная глупост със старите коли, колега в работата без катализатор с бензинова кола е 3 категория, аз с чисто нов катализатор и кола на газ съм първа категория. Нито са оправили Ломско шосе около Обеля, нито околовръстното около Суходол. И не общината, хората са виновни, че са в задръстване на тия места. В центъра да си слагат каквито искат такси. Даже и бул. Сливница го заобикалям в пиковите часове със служебната Дачия.
Re: Такса задръстване (София)
Тя тая такса "задръстване" си е направо прикрита такса за преминаване по дадени улици. Направо нещо като глоба. Не съм от София, но не ми се вярва някой софиянец като знае къде стават задръствания, без да му се налага да се вре там просто за спорта. Щом минава от там, значи е на зор и ние (общината) ще спечелим от това.
И не смятам че ще е правилно, както беше споменато преди, електровозите да не плащат. Те също допринасят за задръстването.
И не смятам че ще е правилно, както беше споменато преди, електровозите да не плащат. Те също допринасят за задръстването.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта