Ръст на електрическите автомобили в България

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот 777 » Чет 18 яну 2024 18:45


Абе и еко-то и ниските разходи са едно оправдание пред себе си. Основната причина за купуване в 90% от случаите е придобиване на нова играчка.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот group® » Чет 18 яну 2024 18:46


Някои сметки са доста компрометирани от желание да се докаже теза.

За начало, не можеш да смяташ само едното масло към годишни разходи. Дори независимо от пробега сервизиране на скорости, ангренаж и т.н. си чукат на вратата. А те хич не са по 400-500лв.
И тук идва основния въпрос - разликата в гаранцията и потенциалния безпроблемен живот на колата.
Нова ДВГ може да се сравнява с 2 или дори 3 годишна ЕА за да е равен останалия период на безгрижна собственост (финансово тежки ремонти)

Тоест Трока го хващаме нов, а ИД4 на 2 години поне.
И тези стойности да сравняваме :wink

И ето ти още един познат Владо - вместо да взема нова ДВГ (с друга не ми се занимава), за по ниска цена, взех съпоставим, ако не и по-добър, автомобил за жена ми на 2г (даже нямаше). Оставаща гаранция 6г срещу 5г за ДВГ.
И оттук всеки по-нисък разход ми е само бонус.
И понеже аз гледам на разходите не само откъм днешна дата, а за целия период на притежание, ето какво ще спестя в следващите 6г с това си решение:
- минимум 6 смени масло [след 5та съм в риск, щот вече няма гаранция :mhihi )
- минимум 1 смяна масло скорости
- евентуално 1 ангренаж
Другото се припокрива (антифриз, спирачна течност, т.н.)
И без да смятам инфлацията, и поскъпващия труд, го виждам към едни груби 5-6000лв.

Тъ, сметките малко стават прекалено нагласени. Все едно аз да смятам тук пред всички, че за моята кола плащам 270лв на месец за паркинг, щот ми е в центъра офиса.

И последно:
Не знам кво значи ЕКО причина, но аз не съм я взел за да спася света. Обаче, определено везните ми са наклонени от факта, че през ауспиха не излиза нещо, с което да тровя собствените си деца. icon_idea
Да го гледаме по-скоро като един + в листа с плюсове и минуси.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот thanis » Чет 18 яну 2024 18:51


На принципа на сложен анализ, не може да се каже кое е по-еко и кое не. Копаене на сурови материали, преработка, транспорт, машини, петролни продукти и т.н. На принципа на прост анализ - електрокара винаги е по-еко от ДВГ, поради факта, че няма изпускателна система.

Тъй като няма как да накараме Китай, Индия и САЩ да си заключат примерно 10% от икономиките, за да са по-еко. Приемаме, че сложния анализ е безпочвен,безсмислен, затова остава простия. И нека не използваме тъпия аргумент, че тока ми идвал от въглищна централа. В ЕС 38,2% от енергията идва от фосилни горива от всякакъв тип. Тенденцията не е този процент да се увеличава, а да намалява. Т.е. статистически погледнато тока в електрическата кола е по-скоро от нискоемисионен източник от колкото от въглища,газ, мазут и т.н.

Накратко, в абсолютен смисъл, не можем лесно да кажем, че ICE или EV e по-еко едно от друго. На практика EV-то е по-еко за Европа. Или иначе казано, над кое би си наврял лицето, кюнец на печка или вентилатор на климатик.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Petrolhead » Чет 18 яну 2024 19:01


group® написа:Някои сметки са доста компрометирани от желание да се докаже теза.

За начало, не можеш да смяташ само едното масло към годишни разходи. Дори независимо от пробега сервизиране на скорости, ангренаж и т.н. си чукат на вратата. А те хич не са по 400-500лв.
И тук идва основния въпрос - разликата в гаранцията и потенциалния безпроблемен живот на колата.
Нова ДВГ може да се сравнява с 2 или дори 3 годишна ЕА за да е равен останалия период на безгрижна собственост (финансово тежки ремонти)

Тоест Трока го хващаме нов, а ИД4 на 2 години поне.
И тези стойности да сравняваме :wink

И ето ти още един познат Владо - вместо да взема нова ДВГ (с друга не ми се занимава), за по ниска цена, взех съпоставим, ако не и по-добър, автомобил за жена ми на 2г (даже нямаше). Оставаща гаранция 6г срещу 5г за ДВГ.
И оттук всеки по-нисък разход ми е само бонус.
И понеже аз гледам на разходите не само откъм днешна дата, а за целия период на притежание, ето какво ще спестя в следващите 6г с това си решение:
- минимум 6 смени масло [след 5та съм в риск, щот вече няма гаранция :mhihi )
- минимум 1 смяна масло скорости
- евентуално 1 ангренаж
Другото се припокрива (антифриз, спирачна течност, т.н.)
И без да смятам инфлацията, и поскъпващия труд, го виждам към едни груби 5-6000лв.

Тъ, сметките малко стават прекалено нагласени. Все едно аз да смятам тук пред всички, че за моята кола плащам 270лв на месец за паркинг, щот ми е в центъра офиса.

И последно:
Не знам кво значи ЕКО причина, но аз не съм я взел за да спася света. Обаче, определено везните ми са наклонени от факта, че през ауспиха не излиза нещо, с което да тровя собствените си деца. icon_idea
Да го гледаме по-скоро като един + в листа с плюсове и минуси.


ами ако не искаме да караме употребяван автомобил? дори и на 2 години.
защото можем да направим същата сметка между 2 употребявани автомобила, като на Т-рока едва ли ще му е проблем да добута и до 7 години без тежки ремонти, ако се кара около 10к километра годишно, което е повече от нормално

прекрасно разбирам логиката ти, абсолютно има резон и решението ти е адекватно. но както съм казвал и преди с тези батерии електричките все още не успяват да покрият достатъчо добре качествата на съвремените коли с ДВГ, така мисля


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот group® » Чет 18 яну 2024 19:33


Petrolhead написа:ами ако не искаме да караме употребяван автомобил? дори и на 2 години.

Айде стига де
Едното е обективна причина, другото е лична история.
'Защото може да изкара' не е причина хората да не си взимат нови коли.

Ако говорим за пари и практични причини, нека говорим за това. Нали се правеха сметки как няма практичност в избора на ЕА?
Достатъчно сложни са нещата поради индивидуалните нужди.
Иначе си говорим глупости, според как ни дойде.

П.с. Са ме мързи, ама ще направя сметка и как моята кола при смяна ще е по-практично да мина на ЕА за нуждите си.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Petrolhead » Чет 18 яну 2024 19:39


Ето ме мен, аз по абсолютно обективни причини не искам да си купя дори малко употребявана кола, защото 98% от водачите по моите критерии са мундари и не бих им дал колата си дори да се повозят. И съм готов да си платя за това. Съответно ставнявам нови коли.
При мен сметката тотално не излиза. Да не говорим че не ме кефи да карам излишни 500-1000 килограма с мен, само и само да съм модерен


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 18 яну 2024 20:05


thanis написа:
Виж в град като София ако смениш мпстата с електрички, качеството на въздуха ще се подобри значително. Изнесеното еко замърсяване не е от вчера практика. Щом не е в моя двор, не е мой проблем.

Ти това вярваш ли го?
Или го писа под нечия диктовка?


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Каспър » Чет 18 яну 2024 20:18


Петроле, отговарям ти.
ZERO - това е количеството нови коли които съм карал и ич не ме е срам от това :th_up
И въобще не е необходимо да си карал много нови коли лично, за да имаш поглед над това което се случва с новите коли.
В момента жуля една дърта 9 годишна която е при мен от 7 годишна и имам сервизната й история докато е била в гаранция. Като гледам колко пъти е влизала в сервиз по гаранция и колко и какви скъпи неща са сменяни направо ми е жал за първия собственик и го разбирам защо я е разкарал веднага след като е свършила гаранцията :biggrin
Другата ми кола е на 27-години и нещата които са сменяни на по-новата колата по гаранция, при по-старата още са оригиналните и не са пипани.
Сравнение на ДВГ с батерия. Колко от днешните ДВГ ще живеят над 200 000 км. без ремонти и като го ремонтираш с качеството на ремонтите и частите тук, колко още ще изкара? ДВГ е консуматив днес, както и батерията е, но батерията ще изкара значително повече от един ДВГ при правилно използване. Да, по-скъпа е батерията спрямо нов ДВГ, но вече и голяма част от батериите се ремонтират, а и докато се скапе нова батерия, вероятно цените им ще са доста по-приемливи и ще си спестил много повече от поддръжка и гориво. Ами скоростни кутии?
Така че, със смяната на батерия някога, неизвестно кога, трудно ще докажеш на някого твоята теза :c020
А и като цяло някакси гледаш твърде лично и само от твоята камбанария на въпроса ЕА или ДВГ.
Още от темата за теслите разбрахме, че ЕА не е за теб на този етап, но това не означава, че технологията е толкова черна колко се опитваш да я изкараш. На твърде много хора върши работа за да те разберат теб.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4615
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот hvp800 » Чет 18 яну 2024 20:19


Ако нямаше ток нито един дизелов или бензинов коптор нямаше да мръдне и един метър , щото без ток бензиностанцията не работи! А кое е еко и кое не е си е безсмислен спор , но пък ток по нашите ширини има достатъчно . Чисто икономически е по-добре едни пари да остават тук , а не да ходят към азиатски диваци !


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот thanis » Чет 18 яну 2024 20:20


Zdravko Zankov написа:

Ти това вярваш ли го?
Или го писа под нечия диктовка?[/quote]

Смога и лошото качество на въздух от какво се получава в София, колега ? Да не е от ТЕЦ-а или от някое промишлено предприятие. Фандъчката що пускаше зелен билет като има голямо замърсяване ??

Втория най-голям причинител на лошо качество на въздуха в големите мегаполисни градове са МПС-тата. Да си в някой град с 1000 коли е едно, в София са над 1 милион.

На село що е по-чист въздуха ?? Щот няма Кремиковци сигурно.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 18 яну 2024 20:34


Три въпроса към теб:
- Кой е първият голям замърсител?
- Кой град е с 1000 коли?
- И понеже съм упоменал от къде съм, Ти от къде си?


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот thanis » Чет 18 яну 2024 20:47


Zdravko Zankov написа:Три въпроса към теб:


1. индустриализация във всичките и аспекти
2. Мелник, Маджарово, Плиска, Клисура, Брусарци, Димово, Китен, Болярово, Бобошево, Грамада, Шипка, Сеново, Ахтопол и други
3. Аз съм родом от Русе, но съм живял 13 години в София и сега съм на морето.

Надявам се това задоволява любопитството ти. Аз искам да попитам също. Къде е по-чист въздуха, във Враца или Нефела?

На лично с удоволствие бих коментирал спора ни, защото явно говорим за близки неща, но от различен поглед.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 18 яну 2024 20:52


В София първия голям замърсител не е индустриализация, не са и МПС - тата. Географското разположение също допринася за мръсният въздух.
Предполагам вече се ориентираш за верният отговор.
Утре ще мина на л.с.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот group® » Чет 18 яну 2024 21:47


Глупости.
Географското положение е като на много други градове.
И да, задържа се пръднята.
И да, решението е да се пърди по-малко под одеалото.

Само човек с махнати дпф и катализатори, и/или извън София може да си затвори очите и носоглътката и да каже, че не се е задушавал зад/около чадещ дизел.

Естествено, знам накъде ще тръгне тръгне темата - тех. прегледи, чистите бензини на газ, циганите с горящите гуми, сервизите топлещи се на масло и т.н.
Да, чели сме и спорили безброй пъти.

Но фактите са факти:
ЕА няма ауспух!
ЕА и да не мине никога тех. преглед, няма да замърси и една прашица, едно химично съединие въздуха около себе си.
С ЕА не можеш да се самоубиеш затворен в гаража на роботеща кола.
И факт номер 1 - ако в софия циркулират 1000000 коли и 20000 от тях са на ток, то въздуха ще е по-чист от замърсяването с коли с 2%. Ако са 500000 - с 50%. И те така.

Не знам тва екологична мисъл ли е или пръдлива мисъл, но ежедневно се давя аз и децата ми зад/около чадещи коли. Няма как да не се е случвало на всички в този град. Вярно, че аз живея на място в града, което е над смога и мръсотията и със сигурност повече ми прави впечатление, ама ...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 19 яну 2024 8:10


Интересно е, защо в пандемията когато бяхме затворени по къщите имаше дни с двойно и тройно над нормите дни с фини прахови частици над нормите и светеха там някакви станции за мерене. Коли по светофарите почти нямаше. И още нещо, аз не живея над смога, но всяка сутрин отварям вратата на терасата за да преценя как да се преоблека, ами всяка сутрин се задушавам от миризмата на кюмур, а съм пушач и мразя пушещите и не пушещите дизели, през повечето време карам със затворена клапа за рециркулация. Свързано е с работата ми от стотина метра различавам ЦДИ от ТДИ и ХДИ и гледам да не ги помирисвам тия.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja и 207 госта