Тягов акумулатор за стартер
Тягов акумулатор за стартер
Четох, че тягов акумулатор не може да се ползва за кола - явно стартовият ток е много малък. Доколко вярно е това? Имам един тягов (български) и една Лада, която се ползва 2-3 пъти годишно. Има ли шанс да пали с него? Акумулаторът на Ладата е на умиране, има наличен тягов и при такъв престой дори нов автомобилен акумулатор трудно ще оцелее дълго време. Има ли смисъл да се пробва? (подразбира се, че е бензинов двигателят, 1.3л)
-
- Мнения: 1880
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Тягов акумулатор за стартер
Има т.нар "полутягови" акумулатори съчетаващи части от качествата и на едните и другите, но доколкото знам са доста по-скъпи и не си струва.
- ktamen
- Мнения: 6236
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Тягов акумулатор за стартер
Разбира се, че става, стига да не е умрял и той. Колко Ач пише на него?
Стартовият ток е абстрактно число, дето го веят само за реклама, и практичеки няма никаква връзка с реалния ток при стартиране на двигателя, който рядко е повече от 100А.
Имам трактор ЮМЗ, паля го със старичка варта 44Ач, демек сега е 4,4Ач + мощен изправител, които заедно могат да дадат стотина ампера за 4,5 литра дизел. Помисли си за някакво подобно запалване или поне завинти твърдо за ладата 2 кабела по 10мм2 за да и подаваш ток от друга кола. И внимавай с голия край на плюсовия кабел да не опре някъде.
Най добре да свържеш тяговия към сегашния полумъртвец и да караш с два акумулатора.
Стартовият ток е абстрактно число, дето го веят само за реклама, и практичеки няма никаква връзка с реалния ток при стартиране на двигателя, който рядко е повече от 100А.
Имам трактор ЮМЗ, паля го със старичка варта 44Ач, демек сега е 4,4Ач + мощен изправител, които заедно могат да дадат стотина ампера за 4,5 литра дизел. Помисли си за някакво подобно запалване или поне завинти твърдо за ладата 2 кабела по 10мм2 за да и подаваш ток от друга кола. И внимавай с голия край на плюсовия кабел да не опре някъде.
Най добре да свържеш тяговия към сегашния полумъртвец и да караш с два акумулатора.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта