Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот Ton4o_84 » Пет 06 дек 2024 22:05


Здравейте, първо искам да се извиня за това, че подхващам, може би много предъвквана тема (изтрийте я, ако трябва и ме извинете за което), но съм се видял в чудо, понеже от КАТ Пловдив, представете си, не можеха да ми дадат адекватна и членоразделна информация, след като ме препращаха на няколко гишета...

Бях безработен и тази година до 01.07.24г, колата ми трябваше да е минала техн. преглед и да е с платена гражданска отговорност, като я оставих пред блока уж за няколко месеца, докато намеря работа, но така се изнизаха 6 месеца, докато не получих на 04.12.24 писмо от РПУ-то в квартала, че имам 14 дни да я разкарам, понеже седи на общинско място, иначе ще ми вдигнат и разкомплектоват, та и глоба ще ми наложат.
Още преди да й изтекат прегледа и гр. отговорност, отидох до КАТ да питам, колко време мога да я държа пред блока с неплатени тех. преглед и гражданска; и ме препращаха от гише на гише и не ми дадоха конкретен отговор; и тона на разговора беше, все едно си говоря с комшиите пред блока; и това което разбрах, "че можела да си седи около година" и от това писмо се видях в чудо и дойдох да питам тук... А после дойдоха и нормите за изгорели газове и сега съм на кантар...

- Става въпрос за Шкода Октавия 97г., без катализатор и ако може да ме светнете, понеже не знам, какъв е статуна на колата ми; спряна ли е от движение автоматично, бракувана ли е автоматично или друг статут и се питам:

1. Има ли смисъл да се боря за нея и да я спасявам; и то как, с какви постъпки; при положение, че е без катализатор; как се връща в движение изобщо в такава ситуация; понеже, чета коментари в нета, че се правела нова регистрация и номера и отново минавала КАТ, все едно е нов внос и има ли смисъл да го правя.
2. Как се прекъсва регистрация на автомобил, който ще се дава на отпадъци.

Ако някой е минал по такъв път, ще се радвам да сподели; и се извинявам отново за темата, ако се повтаря, но последното, което видях тук, беше от 2010г.
Благодаря за помощта.




thanis
Мнения: 1846
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот thanis » Пет 06 дек 2024 22:20


Не е нужно да се изкарват нови номера, ако искаш да си легален, отиваш с платформа на ГТП и вземаш и си в джаза.

Дали ще минеш ГТП вече е друг въпрос. Принципно във всеки град има пунктове дето гледат с едно око и за "малко по-висока такса" минаваш.

Ако искаш да си изряден, има катализатори, BM ги коментираха скоро и не са свръх скъпи.

Въпроса генерално е, ще си ползваш ли колата при тези обстоятелства. Ако отговора е да - оправяй си я и си я карай.

Ако няма да я ползваш и не ти се дават примерно 300-500лв да я вкараш в ред или я продаваш на джамбаз да я прави каквото иска, или я даваш за мачкане или я продаваш на части.

Принципно можеш да си пуснеш и просто така обява и пак може някой да се навие да я вземе.

Ако колата е механично здрава и няма съществени ръжди и проблеми, по-разумното нещо е да се оправи, понеже в момента пазара е такъв, че в ниския бюджет твоята кола в движение ще струва 3000-4000лв.

Сам си направи сметка. Иначе на въпроса колко може да седи без гражданска, отговора е докато някой не я види от органите или някой "добросъвестен" съсед не те изкаже на родната милиция да дойдат да ти лепнат стикера.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот cecoa1 » Съб 07 дек 2024 7:14


Възможно е да мине преглед и без катализатор, зависи какви норми ще и търсят. Ако е Евро 2, ще мине със сигурност, ако е Евро 3, вече е на кантар. Отиваш на преглед, ако мине плащаш гражданска, и си готов. Ако не мине, връщаш номерата и талоните и я бракуваш. Има и фирми, които могат да дойдат да ти я изкупят и вземат на място, за части или за вторични суровини, като пак ходиш да си я отпишеш в КАТ.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 07 дек 2024 7:31


За да мине на преглед му трябва гражданска и платен данък.
Т.е плаща застраховката и данъка на колата, закарва я на преглед и ако мине, всичко е точно, ако не мине ще има 15 дни или 1 месец да си оправи забележките и да мине отново на преглед. Ако не мине и втория път, май пак я спират от движение и не е законна за движение по пътищата. Затова за да е сигурна работата, застраховката на изплащане на 4 вноски


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13374
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 07 дек 2024 11:13


Липсата на гражданска отговорност не е проблем. И нито КАТ нито комшиите ги интересува. Общините имат право да премахват коли с изтекъл ГТП, три месеца след изтичането лепят стикера, и после идва репатрака.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 442
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот paagrio » Съб 07 дек 2024 11:31


В КАТ се занимават с по-тежки случаи на спиране от движение, не трябваше изобщо да ходиш да питаш тях. В Пловдив има 200 пункта за технически преглед, отиди в 1-2 които са ти по път и питай тях, все някой ще те пусне. Застраховката ясно че на разсрочено, първата вноска е 60-70 лева. Така за 150 лева имаш кола готова за безопасно движение, огледи и продаване. Ако искаш да я държиш за резервна я закарай при дядо ти на село.


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 275
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот NikMar55 » Съб 21 дек 2024 10:37


Днес погледнах кога трябва да съм на ГТП. За моя изненада при проверката се оказа, че ме класира в ЕКО2. На последния преглед съм с ЕКО1 . Как станах 2?


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4491
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот Pet_rov » Пон 23 дек 2024 12:03


Колата от профила се води 96 г, няма катализатор от миналата година, мина без проблем ГТП, еко 2. На газ е, ако има някакво значение изобщо.


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 275
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот NikMar55 » Пон 23 дек 2024 16:03


Моята е дизел 2003. Когато минавах на преглед януари ми казаха, че е стара и затова не може да е в по-голяма категория. Синът ми караше Алфа дизел 2004 г и беше в по-горна, въпреки че пушеше като печка, Голфа ми никога не съм виждал да излизат сажди отзад. Явно в софтуерите има някаква разлика, но каква и защо? Тъпотия абсолютна, уж мерят газове, но в моя случай това явно няма значение щом ги съобразяват с годината. Тогава защо изобщо слагат клечката в ауспуха?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13374
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 23 дек 2024 22:29


Фотоклетка е, мерят димност.


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 275
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот NikMar55 » Вто 24 дек 2024 22:28


Въпросът не е с какво и защо, а защо годината играя някаква роля и защо има разлика в категорията от пункта и от проверката посочена по-горе.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот Iezekil » Пет 27 дек 2024 19:27


Има ли смисъл - да, има естествено. Но е свързан с пари и всеки си отговаря сам на този въпрос!
2. Кола се бракува лесно, номерата и талоните под мишница и в КАТ.
1. Правиш си гражданска, минаваш си преглед някъде,КЪДЕТО си проверил, че ще минеш.

Ще ти разкажа за мойта кола от аватара, случката е от този месец.
Най - напред отидох да питам /заради приятел/и аз тия, дето минавам двете си коли от 10 години - нямат катализатори. Те казаха - не може вече. Ок, ще си поръчам от германския ибей за 60 евра, даже ще и сложа 2 един след друг и ще мина...
През това време сменям мотора- за по-евтино, щото моя се счупи и не ми се прави. Сложих същия умрялко но с други букви... и отивам в КАТ, искам да съм изряден! Почаках на гишето, платих нови талони и айде на канала. От там обаче ме пращат в ТИАТ, промяна на конструкция било, разправии - нищо не помага. Ок!
Отивам веднага в ТИАТ- плащам си такса,бягай в ДАИ!
Отивам за 5 минути в ДАИ - плащам такса-ще чакам 2 седмици одобрение от ДАИ София...
Пристига одобрението - веднага в КАТ съм на канала. Взимам новите талони-гледам, пише само бензин...Ми газта останала на стария мотор, трябва ми нов първоначален преглед.
Отивам веднага на преглед за газовото - плащам си таксата! Връщам се в КАТ на гишето за нов талон/моя вече е на 1 ден/, плащам си и ми го печатат веднага!
И вече съм изряден собственик на 30 годишна бангия. Всичко си мина бързичко, просто се дават едни пари и живота продължава. Освен този ценен житейски опит, покрай тази сага намерих къде ще мина преглед без да имам катализатор /спестих едни евра/ и намерих още един двигател, който ще купя за резервен.


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 275
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот NikMar55 » Съб 28 дек 2024 23:04


За парите ясно, че гледат да те ошушкат на макс, но до тук не намирам отговор на въпросите ми. Явно отговорът е в държавата, ако имаме такава.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20248
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот Vlad777 » Нед 29 дек 2024 17:07


Има ли записана ЕВРО категория колата в талона?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1690
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Въпрос с много неизвестни за автомобил от 1997г

Мнениеот fur1ous » Нед 29 дек 2024 17:30


Zdravko Zankov написа:Липсата на гражданска отговорност не е проблем. И нито КАТ нито комшиите ги интересува. Общините имат право да премахват коли с изтекъл ГТП, три месеца след изтичането лепят стикера, и после идва репатрака.


Ако знаеш заради мен колко коли са им лепнали стикери от общината защото съм пуснал жалби за тях ще говориш друго :mhihi
Видиш ли изтекла кола с ГО и преглед, пускаш жалба и идват и я лепят и пращат писмо на собственика да си я маха, ако не те я махат принудително след няколко месеца ако собственика бездейства, но опита и жалбите които съм пускал показват,че в 99% след залепването на стикер от общината и писмо до собствеика той или я маха, или си плаща ГО и преглед.

Общината не лепи стикера 3 месеца след изтичането, реално никои не го следи това. Лепят го точно заради това,че някои е пуснал жалба.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта