Махане на ръжда, пастиране, полиране!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Махане на ръжда, пастиране, полиране!

Мнениеот spokoen » Пон 01 окт 2007 10:58


Махане на ръжда, пастиране, полиране!
Привет!
Преди за започна да питам, нека ви помоля да ме извините, че още веднъж се пуска подобна тема!
Целта е да се пише от "професионалисти" накратно и ясно:
1. Как да махна ръжда с размери до стотинка
2. Как да пастирам (с машинка)
3. И как да полирам
4. Каква е разликата между пастиране и полиране
Така че, да получа максимално добър ефект?!
Благодаря предварително много!!!
Да уточня: ръжда има по калниците, имам машина за пастиране/полиране,
избрах продуктите на 3М след като прочетох други подобни теми и разполагам с доста мерак :)




Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Пон 01 окт 2007 11:46


Щом имаш и мерак, значи имаш всичко необходимо - давай :D
Като не стане добре от първия опит - втори и така докато ти хареса :wink: , или я закараш на професионалист...

Махаш ръждата с бормашина с телена четка
Нанасяш ръждопреобразувател - горещо препоръчвам ZINGA
Тънък слой влакнест кит
търкаш първо с фина бяла шкурка (над 200) после с водна (2 000)
Нанасяш боята много леко (хубаво е, да я вкарат в спрей)
Остава ти да полираш цялата кола за да изравни блясъка на лака.
успех


Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот spokoen » Пон 01 окт 2007 12:08


1. Ръждата мога ли да я махна с шкурка?
2. ZINGA как се нанася? Трябва да внимавам за нещо?
3. Тънък слой влакнест кит - препоръчайте качествена марка и обяснете как се нанася.
4. Нанасяш боята много леко - как? към една посока?
Боята е светло зелено металик. Само боя ми трябва или и още нещо?
5. Каква е разликата между пастиране и полиране


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Пон 01 окт 2007 12:12


ръждата с ръждопреобразувател я оставяш намазана(ама не да я накиснеш)просто я мажеш и чакаш да доие черен цвят тъмносив...след това шкуриш кит и бла бла бла...ама по калниците щом е направо си резни с флекса и после кърпете с ламарини.


Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот spokoen » Пон 01 окт 2007 12:37


Smoke написа:ръждата с ръждопреобразувател я оставяш намазана(ама не да я накиснеш)просто я мажеш и чакаш да доие черен цвят тъмносив...след това шкуриш кит и бла бла бла...ама по калниците щом е направо си резни с флекса и после кърпете с ламарини.

Защо да резна и да кърпя? Не е толкова голямо петното!
Моля дайте точни обяснения, а не "бла, бла, бла".
Благодаря! ;)


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 01 окт 2007 13:24


spokoen написа:
Smoke написа:ръждата с ръждопреобразувател я оставяш намазана(ама не да я накиснеш)просто я мажеш и чакаш да доие черен цвят тъмносив...след това шкуриш кит и бла бла бла...ама по калниците щом е направо си резни с флекса и после кърпете с ламарини.

Защо да резна и да кърпя? Не е толкова голямо петното!
Моля дайте точни обяснения, а не "бла, бла, бла".
Благодаря! ;)


Ако действително ръждивото петно е с размерите на стотинка и мястото не е пробито няма никаква нужда да се реже и кърпи с ново парче ламарина. Е истина е, че когато започнеш да почистваш ръждивото място не се знае колко голямо ще се окаже, но приемаме че случая ти не е такъв.
Преобразувателя на ръжда е добре да нанесеш с четка(може и за рисуване), но може и с парче дунапрен или парцалче, както си прецениш.
Препочъчвам ти да облепиш с бояджийско тиксо(можеш да си купиш от бояджийските и железарски магазини) пластмасовите части на автомобила(дръжки, уплътнения на стъкла, лайстни и т.н.), около които ще нанасяш полир-пастата, за да ги предпазиш, обикновенно това е написано в упътването към нея.
За боядисването бих ти препоръчал да се обърнеш към майстор-бояджия, за да го направи хубаво и да не си личи.
:да:


Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот spokoen » Пон 01 окт 2007 13:29


Благодаря за съвета! Така е, но тука всички са на мнение че по-добре да се боядиса цялата...нещо което не е възможно!
За пръв път чувам да не могат да се боядисат някои детайли, а само цялата кола! :?
Аз търся някой да ми обясни как да боядисам тези петна (с размер на стотинка или малко по-големи) с няколко стъпки, а не всеки да дава по един съвет - без да искам да обидя всички вас и вашите ценни съвети!!!
Върху преубразователя направо се боядисва?
Как се боядисва? Само с боя? Колко пласта? Върху боята слага ли се нещо в края?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 01 окт 2007 13:59


Категорично може да се боядиса само един детайл(този който ти обяснява, че трябва да се боядисва цялата кола иска де те вкара в сериозен разход), а добрите майстори могат да покрият отлично дори само петно от детайла. Ако искаш да го правиш сам се обърни за разяснения на ЛС към колегата teneketo.
Виждал съм достатъчно саморъчно боядисани петна по автомобили, вероятно от собствениците им, явно нямащи познания и условия, за да го направят както трябва. Не искам да поставя под съмнение желанието и възможностите ти, пиша това за да те предпазя от излишен разход, освен ако не държиш да си стане така, че като го погледнеш да си казваш "Защо не отидох при майстор?".
:wink:


Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот spokoen » Пон 01 окт 2007 14:45


Благодаря много!


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Пон 01 окт 2007 20:31


greda написа:Тънък слой влакнест кит


:oops: :oops: :oops:
срам голям
имах предвид нормален кит, (Body) е ОК
влакнестия е за пробойни :wink:
И всичко това ако наистина си мераклия (както бях аз първия път :roll: година по късно я закарах на тенекеджия...)
Мнението на Dpop е много точно, присъединявам се 8)


Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот spokoen » Вто 02 окт 2007 7:49


писах му. чакам отговор.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Вто 02 окт 2007 9:54


Абе то верно най добре да го прави некой майстор ма човека ако си има мерак що да не се пробва,е може и да се изхака върху колата ама нали трябва да се научи :wink:


Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот spokoen » Вто 02 окт 2007 13:52


Така е!
Затова давайте съвети колкото може повече!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта