Каква е разликата м/у вложки 12стен и 6стен

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Каква е разликата м/у вложки 12стен и 6стен

Мнениеот wili98 » Чет 29 ное 2007 22:29


разликата всъщност очевидната я знам.
Въпроса ми е коя вложка е по-сполучливо да си вземеш..
12 стен или 6 стен.
С две думи какъв е келепира от 12стен, при положение, че шанса при него да прехендриш главата на болта е по-сериозен...

по здрав ли е какво?

я някой да каже.. има ли разумна причина, да си взема 12стен вместо 6 стен
.????

демек
Изображение
Изображение

Последна промяна от wili98 на Чет 29 ное 2007 22:33, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Чет 29 ное 2007 22:31


физика....
усилие, натиск, единица площ...
стана ти ясно.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 29 ное 2007 22:34


golfer написа:физика....
усилие, натиск, единица площ...
стана ти ясно.

Цъ несъгласен..!!!
и в двата случая, ВМ се предава върху 6 точки? основно

каж ся 6 или 12 стен да си пазарувам..
бтв..
Лагери ФАГ ООД имаш позиция, че мислим да изхарчим за един проксон 200-300 кинта? ;)


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Чет 29 ное 2007 22:37


V1 ще ти го обясни по-'убаво.
и де юре и де факто.

п.с. мммм добра марка си избрал за пример :wink:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 29 ное 2007 22:41


golfer написа:V1 ще ти го обясни по-'убаво.
и де юре и де факто.

п.с. мммм добра марка си избрал за пример :wink:

Знам..
Мислим да си вземам..
Ма кажи де..
кое ще е по-държеливо.. и по-малко ще скапе болт...
и ако е 6 цата..
то защо има 12 стени?

п.с.
Ти само кажи, в понеделник че ги отнесем при В1.. да ги разтърка малко ;)


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 29 ное 2007 22:49


Случвало ли ти се е да се опитваш да развиваш гайка/болт на много терсене място и гедорето да не ти влиза за някви милимунди... Е, шанса с 12-тостен да стане това е минимален + презацепване към квадратния преход просто няма начин да не влаа :D


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 29 ное 2007 22:56


The_Machine написа:Случвало ли ти се е да се опитваш да развиваш гайка/болт на много терсене място и гедорето да не ти влиза за някви милимунди... Е, шанса с 12-тостен да стане това е минимален + презацепване към квадратния преход просто няма начин да не влаа :D

стига ве..
вложката е идеално кръгла..
пък зъбците на тресчотката са ситни... първоначално и аз си мислех, че е за туй ма то...


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Чет 29 ное 2007 23:27


Личния ми опит показва че 6стена е СИЛА!
А 12стена според мен става само за "млад конструктор" или нещо от тоя сорт....


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Чет 29 ное 2007 23:32


дам и аз имам и от двата типа и определено шестостена е по-добре, особено ако се разиват болтове на ауспуси и колектори :wink: много пъти с 12-стена съм заоблял главите на болтовете на някой колектор, докато със шестостена няма такива проблеми :D


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stan4o_mc » Чет 29 ное 2007 23:32


Не знам защо, но си мисля така... Главата на болта, най-често е със 6 стени => шестицата трябва да го обгръща плътно, докато дванайската ще хваща само ъглите => дванайската прецаква. Не знам, само разсъждавам на глас (клавиатура)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 29 ное 2007 23:44


stan4o_mc написа:Не знам защо, но си мисля така... Главата на болта, най-често е със 6 стени => шестицата трябва да го обгръща плътно, докато дванайската ще хваща само ъглите => дванайската прецаква. Не знам, само разсъждавам на глас (клавиатура)

:да: Така си е ;)
Но пък и Машината е прав!
А да се разчита на тресчотка, в случаите, когато за да развиеш гадния болт трябва да приложиш и силата на лост от първи род (разбирай тръба с дължина 1 метър минимум) си е просто смешно.
На втория такъв болт и Facom-тресчотка не знам дали би устискала


Потребителски аватар
Postman
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Postman » Пет 30 ное 2007 9:31


А освен всичко, има и гайки и болтове с 12-стенен профил на главата, който ако не са 12-стенните вложки подозирам, че трябва да се отвиват и завиват със зъби, ако евентуално лулата или звездогаечния ключ не могат да се развъртят в предвиденото място. Пример за такива:
- болтове: мотовилките на някои ДВГ;
-гайки: мотовилкови болтове или шпилки, компресорни колела на турбокомпресори... и други :).


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 30 ное 2007 14:06


Баце Вили, логично мислиш. Само дето ако ти докарам Пасата, 40% от болтовете са завряни на кучето в дванадесетопръстника и се целят с огледалце и мамата, особенно тези отзад на двг. Там даже се замисляш докато ги целиш на пръсти само(без да виждаш) защо не си си взел осемнадесетостен :idea: :twisted:
Иначе откъм здравина и пазене на болтовете шестостена е истината


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3970
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Пет 30 ное 2007 14:56


wili98 написа:Въпроса ми е коя вложка е по-сполучливо да си вземеш..
12 стен или 6 стен.


golfer написа:физика....
усилие, натиск, единица площ...
стана ти ясно.


Postman написа:А освен всичко, има и гайки и болтове с 12-стенен профил на главата, който ако не са 12-стенните вложки подозирам, че трябва да се отвиват и завиват със зъби,


действително усилието, което се разпределя по тангентата е много по-малко при 12-стен, отколкото при 6-стен. Намалява се стреса, благодарение на по-голямата контактна площ м/у вложката и крепежа, намалява се износването и на двете повърхности.

wili98 написа:Лагери ФАГ ООД имаш позиция, че мислим да изхарчим за един проксон 200-300 кинта? ;)


Proxxon не предлага дванадесетостенни вложки


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 30 ное 2007 15:39


Има въртоци за гедоре без тресчотка, за тях при трудно достъпно място е по-добре 12тостен.
Иначе мисля че за 12тостена отива малко по-малко метал, и вложката е малко по-лека. Може и това да е аргумент.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта