Малко питанки за моя опел!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Малко питанки за моя опел!

Мнениеот The Red Guy » Сря 02 яну 2008 21:58


Няколко неща има, които живо ме интересуват:

1. Забелязвам, че колата ми загрява доста трудно в тези температурни условия т.е. днес при -5 градуса навън влезе на нормалните 87-90 градуса след 26 км градско каране в Букурещ. Иначе си държи нормална температура, в големите задръствания, когато беше топло, си загряваше малко над 90 и перките се включваха. Нищо ненормално - само това дали трябва да е така - да загрява по-трудно? Питам, защото досега съм карал само бензинки и там нещата не стоят точно така. А и имам наблюдения върху два нови шкодови мотора - една фабия 1.9 100 коня и една октавия 131 коня и двете помпа дюза. Е, те ми прави впечатление, че много бързо загряват и двете, при по-къс пробег (не знам дали загряват, ама стрелката стига до средата).

Днес беше на паркинг за 2 часа и половина при температура на въздуха -5, преди това беше карана доста при нормална работна температура, при палене се включи подгрева - означава, че е изстинала. Нормално ли е за толкова време да изстине толкова?

2. Имам наблюдения, че дизелът не намалява с предавките както при бензиновия мотор. Това така ли е или само си внушавам :)?

3. Сутрин като я запаля и като е студено докато загрее малко ми чука динамото като на ламарина. После шум няма. Идеи някакви?

Мерси за отговорите!




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 02 яну 2008 23:13


По 2. ... спирането с двигател с дизел е в пъти по-ефективно заради някъде два пъти по-високата степен на стъстяване :)
Малко е кофти, че двигателите са с доста тежки железа вътре и са инертни...


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Сря 02 яну 2008 23:51


От студеното е :wink:

И аз да ти кажа имам подобни проблеми със загряването. Вчера пътувах до Русе и колата загря 90 градуса чак след 25км каране.
Днес сутринта в Русе беше малко хладничко :lol: запалих и колата поработи докато изчистя снега, тръгнах (от кв.Родина) и до Метро бях на 70 градуса. Това без да ползвам парно!
Освен това когато ми работи парното на сравнтелно висока температура (27-28 градуса) като хвана по-дълъг баир надолу и колата почва да изтива.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Чет 03 яну 2008 0:18


The_Machine написа:По 2. ... спирането с двигател с дизел е в пъти по-ефективно заради някъде два пъти по-високата степен на стъстяване :)
Малко е кофти, че двигателите са с доста тежки железа вътре и са инертни...


добре пък аз си мисля че точно заради високата компресия и заради високия въртящ момент при ниски обороти не е ефикасна така наречената моторна спирачка.аз доколкото съм забелязъл от карането на дизели -примерно карам градско и намалям за завой слагам втория зъб пускам съединителя и колата продължава да тегли даже преодолява и лекото натискане не спирачката.също така разликата в оборотите при различните предавки не е голяма.примерно ако караш с бензинка на 5-та с 3000 оборота ако свалиш на 4-та оборотите ше се дигнат с поне 1500.докато при дизела не е така


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 03 яну 2008 10:57


Е... то не става да спираш с двигател от 1800 оборота :)
Наистина дизела му е по-лесно в ниските, но пък ако караш в по-висок оборотен диапазон като върнеш предавка много бързо връща до празен ход :)


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 03 яну 2008 10:59


и моя загрява по-бавно
зимата почти не пуска перката, но парно си има
голфа загряваше по-бързо


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 03 яну 2008 16:08


Moйто парно постоянно е на макс :D, ясно що загрява толкова бавно :).


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Малко питанки за моя опел!

Мнениеот kris11 » Чет 03 яну 2008 18:11


The Red Guy написа:Няколко неща има, които живо ме интересуват:

1. Забелязвам, че колата ми загрява доста трудно в тези температурни условия т.е. днес при -5 градуса навън влезе на нормалните 87-90 градуса след 26 км градско каране в Букурещ. Иначе си държи нормална температура, в големите задръствания, когато беше топло, си загряваше малко над 90 и перките се включваха.

-1,3 CDTI Комбо е същата трагедия. В града няма загряване , пусна ли вентилаторът на 3 та степен. Трябва да я настъпя на извънградско 15км поне на по-голямо натоварване за да вдигне температура.
Лятото никога не е включвала вентилатор на радиатора - стига 85-87 градуса някъде , но е под чертата 90 гр.
155 цата загрява в пъти по-бързо - за 3-4 км без да е работила дълго на място климата започва да духа топличко.
Явно Орелска работа. Надолу говоря пак за Орела.

Днес беше на паркинг за 2 часа и половина при температура на въздуха -5, преди това беше карана доста при нормална работна температура, при палене се включи подгрева - означава, че е изстинала. Нормално ли е за толкова време да изстине толкова?
- да вчера към 15:30 ч изстина за няма и 30 мин , но беше адски силен вятър. И стрелката на температурата беше залепнала на минимума

2. Имам наблюдения, че дизелът не намалява с предавките както при бензиновия мотор. Това така ли е или само си внушавам :)?
- не спира си нормално.Днес от 4 та на 2 ра провлачи гуми / хем спирам на светофар от далече , но леддд

3. Сутрин като я запаля и като е студено докато загрее малко ми чука динамото като на ламарина. После шум няма. Идеи някакви?
- не трябва да трака. Нещо се допира. Сервиз
Ако е само тия дни може да е лед . При мен пали леко и си мърка печката . Сравнявахме на 1 ви с чистак нов Октавия 2,0 печка 140 к.с . - много трака , ама много трака за нова кола на ПХ .Октавията е помпа дюза.

Един въпрос и от мен - какво означава лампата на таблото ESP ? :shock . Нищо не намерих в книжката по въпроса. При контакт светва , явно чеква нещо и загасва после.


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 03 яну 2008 18:26


EPS, колега, това е елетрическо серво. Ако всичко е наред трябва да угасне след като запали мотора. Погледни под капака и ще видиш, че нямаш помпа за сервото и съдина за маслото.
А това за чукането - да на опелите моторите са в пъти по-тихи, защото са японски :).


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 03 яну 2008 18:35


Pichaga написа:и моя загрява по-бавно
зимата почти не пуска перката, но парно си има
голфа загряваше по-бързо

Ми вземи си пак Голф - стига с тоя мазопелхизъм /запазвам си авторството/ :wink: :ihihih:


Потребителски аватар
biol
Мнения: 433
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот biol » Чет 03 яну 2008 18:42


това опел и топло нема
понеже карам само кратко нема загреване при това термостата работи
първо него тествах.. ама студ та знели а разхода да не говорим

така в тия студове си карам с картон на радятора и гледам температурата внимателно
покрил съм около 2/3 от радятора и то задната част


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Чет 03 яну 2008 18:45


ESP - Electronic stability program.
НЕ е електрическо серво, а система която следи за стабилността на колата. Може да намали въртящия момент на буксуващо колело, да настройва спирачното усилие различно към колелата, за да не позволи на колата да излезе от пътя


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 03 яну 2008 18:47


Uneek написа:ESP - Electronic stability program.
НЕ е електрическо серво, а система която следи за стабилността на колата. Може да намали въртящия момент на буксуващо колело, да настройва спирачното усилие различно към колелата, за да не позволи на колата да излезе от пътя


ЕSP не свети на таблото, сигурен съм, че колегата е объркал. За ЕСП има една кола с картинка за поднасяне.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Чет 03 яну 2008 18:53


и аз мисля че не е ЕСП. пък за тракането твоят 1.7 и аз имам некъв спомен че е японски но 1.3 CDTI е чисто италиански комонреил от фиат


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 03 яну 2008 19:00


За моят съм убеден, че е Исузу. Същото смятам и за малкия му брат :). Нейде имам снимки по компа :).



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: humanic, svetliosabev и 43 госта