Разход/обем/к.с.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
~~~~~
Мнения: 166
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Разход/обем/к.с.

Мнениеот ~~~~~ » Вто 05 фев 2008 16:23


Напоследък на няколко пъти чувам спорове или по-точно агитация за това, че по-"големия" двигател е по-икономичен. Тъй като имал по-голяма мощност на по-ниски обороти и можел да върви с "малко газ", а пък малките обеми искат по-високи обороти => горят повече. Мога да се съглася, че ако сложиш 1.4 на Пасат освен че едвам ще върви, ще гори максимума за 1.4. Но ако с нарастване на кубатурата падаше разхода, то в САЩ щяха да са царе на икономията, а в Европа - консуматори на нефт с тия "прахоснически" двигатели 1.1 / 1.2.

Някой може ли да даде компетентно мнение основано на практически наблюдения и без тенденциозност от типа "в момента съм с голям двигател и се мъча да си повярвам как е по-икономичен".

Освен това от какъв акъл ще правят малки двигатели като харчат повече - икономия на метал ли ще да е.




Потребителски аватар
Bahama man
Мнения: 1229
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 13:39
Автомобил: VW Polo 1998
Двигател: AEF

Мнениеот Bahama man » Вто 05 фев 2008 17:11


Колега има нещо вярно в думите ти защото сме засичали с един приятел че неговият голф 1.6 дава същия разход като моя при нормално каране...


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 05 фев 2008 17:17


всичко завиши от оборотите в който се движиш ;) докато един 1.8 мотор може да движи примерно на 5 та със 80 и е на 2000 оборота тоя с 1.4 е с по къси скоростии е на 3000 ..... и въпреки че е с 400 кубика по малко от високите обороти нещата се иьравняват и дори при по високи скорости се обръщат ..... бензина го взимаме константа 14,7 : 1 въздух:гориво ..... ;)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 05 фев 2008 19:09


Малкия двигател е по-икономичен единствено в градску условия и то без юркане или извънградско при движение с 90-100 км/ч ... нагоре нещата се изравняват...


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Вто 05 фев 2008 19:28


musura написа: или извънградско при движение с 90-100 км/ч ...

То и без това след 110км/ч всичко е на мускули mhihi mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Божков
Мнения: 270
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Божков » Вто 05 фев 2008 19:48


Tyan написа:всичко завиши от оборотите в който се движиш ;) докато един 1.8 мотор може да движи примерно на 5 та със 80 и е на 2000 оборота тоя с 1.4 е с по къси скоростии е на 3000 ..... и въпреки че е с 400 кубика по малко от високите обороти нещата се иьравняват и дори при по високи скорости се обръщат ..... бензина го взимаме константа 14,7 : 1 въздух:гориво ..... ;)


Мисля че е относително на колко оборота каква мощност има. Доколкото съм чувал повечето двг с много конски сили ги "придобиват" чак към 4000 оборота, така че на 2000 едва ли е много по-мощен от 1.4. За мен карането на 2000 или 3000 оборота зависи не от абсолютния обем на двигателя, а относителната му мощност спрямо теглото на купето. Не виждам какво пречи на едно Поло 1.4 да върви на 2000 оборота на 5-та. Тъй че може би решаващо значение има масата на колата.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 05 фев 2008 19:52


мощността няма нищо общо когато само се возите а не ускорявате... може и 1.4 да държи 200 оборота, но скорстта няма да е еднаква .... ;) в случая говоря за еднаква скорост примерно ...90 км ..120 км ..и така нататък .....

в градовете където скоростта и оборотите са по малко малолитражките са с предимство винаги..... естествено че теглото, аеродинамика, скоростната кутия, климатика консуматорите оказват влияние ....... но тук говорим примерно за две еднакви купета чисто теоритично ......

и двете се движат на прав път с 80 км едното е на пета скорост с 2000 оборота другото е с 3000 .... при еднакви обороти по голямият като изместване мотор винаги ще консумира повече въздух и съответно повече гориво, но вероятността скоростие да са му дълги е по-голяма просто защото 1.2 с 0.745 пета няма да става за нищо... ...... ниските обороти са съществени за ниския разход ....... разбирасе така е уместно да се сравняват близки по кубатура мотори примерно ...а не примерно 1.4 с 2.5 и тн


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Вто 05 фев 2008 20:10


само като сведение - моят 1,4 мотор е с 110км/ч на 5-та с 3000об/мин


Потребителски аватар
Божков
Мнения: 270
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Божков » Вто 05 фев 2008 20:25


marianchev написа:само като сведение - моят 1,4 мотор е с 110км/ч на 5-та с 3000об/мин


Е имаш ли чувството, че ако беше 1.8 щеше да гори по-малко :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 05 фев 2008 20:45


Има и едно друго нещо.Много зависи от начина на каране и условията,в които се кара.
Да сравним двигател 1.4 и 1.8 примерно.И двете моноинжекция и т.н. на едно и също купе.
При градско ама Софииско градско двигателя 1.4 вади икономия - защо? - понеже малък обем тропа на едно и също място т.е. гори а не се движи.Спрямо големия е по-икономичен.
На извън обаче големия печели - по-малко ръчка за да изпреварим,по-малко задъхване на баритие и връщане на предавка.По-висока скорост при по-ниски обороти.
Спрямо конските сили :
Взимам за сравнение двигател 1.6 80кс и същия ама да кажем повече к.с.
Реално ако двигателя е един и същ а само конете са различни то е ясно как е постигнато - увеличена степен на сгъстяване,малко мръднат газоразпределеителен механизъм и повечко гориво,пускано през инжекторите.
Затова на Лада им разпробиват жигльорите и сменят карбураторите и т.н. съответно разхода расте.
Това не е съвсем така при дизелите - там разликата е доста малка понеже се играе с обороти на турбото,вид турбина,налягане,долен праг на принудително пълнене и т.н. екстри.
Общо взето това е.
Факт е,че Пасат 1.6 и 1.8 харчи горе/долу еднакво. 1.6 е 101к.с. а 1.8 - 90.


Потребителски аватар
Cyberloner
Мнения: 470
Регистриран на: Пон 17 апр 2006 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cyberloner » Вто 05 фев 2008 21:04


колегите са прави, пример давам с моята кола и 1,6 ABU на 1 комшия. Караме горе-долу по сходен начин и разликата е о,5-1 литър на 100 км градско. Пасата на баща ми (Б3 комби) който е с RP мотора обаче си харчи 1,5-2 литра над моя в града. Извънградско разликата е по-малка


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12129
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 05 фев 2008 21:19


Както писаха колегите по - горе всичко е според зависи.
С риск да стане говорилня и вижте моя матор това, моя онова ще споделя моите впечатления.
Предишната ми кола Голф 2 с 1,6 карбуратор, 75 к.с и тегло 830кг на дълъг път под 7,4 бензин никога не съм успявал да го сваля.
Сегашната ми кола Пазат 3 1,8 двигател 107 к.с 1300кг на дълъг път при нормално каране 5,5 бензин.
При градското обаче нещата стоят по друг начин. За голфа 9,5, а пасата под 10,5 невъзможно.
Както казах всичко е според зависи.


Потребителски аватар
Божков
Мнения: 270
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Божков » Вто 05 фев 2008 21:20


Значи при положение че при един и същи обем и различни конски сили, ако конете стават чрез повече гориво => 1.8моно 90к.с. ще гори с около 20% по-малко от 1.8и 115 к.с. Смятам го така - разлика 25 коня, което е 28% от 90 (25 от 90).


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 05 фев 2008 21:30


Божков написа:Значи при положение че при един и същи обем и различни конски сили, ако конете стават чрез повече гориво => 1.8моно 90к.с. ще гори с около 20% по-малко от 1.8и 115 к.с. Смятам го така - разлика 25 коня, което е 28% от 90 (25 от 90).

С една дреба подробност ;)
Едното е моноинжекция а другото - пълна.
При пълната нещата и дозирането са по-съвършенни така че оттам разхода намалява а мощността расте заради по-голямото КПД ;)
Оттам пък при едно и също купе двигателя се чуства по-добре понеже дърпа по-леко и разхода пада още малко ;)
Реално така можеш да докараш един и същ разход и даже в полза на пълната инжекция.
Иначе ако сравняваш коли там вече се намесват предавателни числа на скоростите,електроника,газоразпредениетелен механизъм на двигателя,въздушно съпротивление,десния крак на водача и т.н. един куп фактори.
Успех!


Потребителски аватар
Божков
Мнения: 270
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Божков » Вто 05 фев 2008 22:26


Каквото и КПД да има по-добро чак 28% едва ли ще е подобрението. Аз затова вместо 28% писах 20% по-малко. 8-те ги оставих за подобрено КПД. Все пак нали знаем, че в природата енергията не се губи, а само се трансформира - по-голяма мощност, повече гориво. Ако при моноинжекцията влиза напразно повече гориво то или трябва да се отрази на мощността, или поради неравномерно разпределение цилиндрите да бият асинхронно. Или някак под формата на топлина да се отдава.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта