Налага се да се разделя с една от колите си. Има интерес от потенциални купувачи отвън, в случая немци, все пак обявата съм я пуснал в мобиле.де, тъй като съм преценил, че има възможност там да се вземе адекватна цена.
Видях подобни теми, които засягат частично въпроса.
Кой би бил най-лесния и сигурен вариант?
1. Купувачът идва до България и взема колата - с нейните си номера или с издаване на транзитни. Запознах се долу-горе с процедурата по "износ" в КАТ?
2. Аз му я карам до Германия, свалям си номерата и се прибирам.
Колата е доста модифицирана, ангажимента за узаконяването си остава за купувача - запознат е.
С какво трябва да се внимава, срещам информация за измами и т.н. Допустимо ли е преснимането и изпращането на данни като талон на автомобила и т.н.
Продажба на автомобил на чужденец - немец?
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
pe6kata написа:...С какво трябва да се внимава, срещам информация за измами и т.н. Допустимо ли е преснимането и изпращането на данни като талон на автомобила и т.н.
За талона ти си решаваш, но ако ти предложат някакви варианти за транспорт от сорта "изпрати я чрез спедиторската фирма Х, за което ще ти преведем пари предварително пък ти да платиш транспорта" то много вероятно да е опит за измама. Нароили са се напоследък из мобилето мушета
- S.Stefanov
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 05 сеп 2013 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Най-сигурно е като те дойдат на място прехвърляте,парите и чао чао. Аз съм продавал на италианец, закараха я на платформа, но предварително ми даде 50% от сумата. На място доплати на ръка искаше само копие от голям талон и това беше.
- escrime
- Мнения: 3070
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Аз продадох на австриец.
Дойде на място с парите, изповядахме сделката пред нотариус с предварително подготвен двуезичен стандартен договор. Данък придобиване ми го таксуваха на мен, понеже той е чуждо лице и не могат да го задължат към бюджета.
Договорът представих пред КАТ и пред общината, за да свалят колата от отчет. Купувачът си тръгна на ход с пълния набор документи - талони, гражданска, преглед и българските табели.
Доколкото ми беше възможно му съдействах с документите, които ще са му необходими за регистрация - TUV за джантите и за окачването. Отне ми известно време за ровене и кореспонденция, но се оцени от другата страна.
Дойде на място с парите, изповядахме сделката пред нотариус с предварително подготвен двуезичен стандартен договор. Данък придобиване ми го таксуваха на мен, понеже той е чуждо лице и не могат да го задължат към бюджета.
Договорът представих пред КАТ и пред общината, за да свалят колата от отчет. Купувачът си тръгна на ход с пълния набор документи - талони, гражданска, преглед и българските табели.
Доколкото ми беше възможно му съдействах с документите, които ще са му необходими за регистрация - TUV за джантите и за окачването. Отне ми известно време за ровене и кореспонденция, но се оцени от другата страна.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Ясно.
А как стои въпроса с продажбата, ако се кача на колата и я закарам в Германия, както си е с българската регистрация, и там бъде изповядана сделката?
А как стои въпроса с продажбата, ако се кача на колата и я закарам в Германия, както си е с българската регистрация, и там бъде изповядана сделката?
- lokva
- Мнения: 832
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
попълва се 1 формуляр за покупкопродажба.
до сега съм регистрирал 3 коли в Германия. за първата ми искаха договор, голям малък талон и документа от тюф. другите две направо отидах с талоните и документа от тюф без договор.
но това е за коли които вече са били регистрирани тук. при внос нямам представа какво още ще бъде необходимо.
най добрият вариянт е купувача да дойде на място.
не е ваш ангажимент какво ще се случи нататък с регистрацията
до сега съм регистрирал 3 коли в Германия. за първата ми искаха договор, голям малък талон и документа от тюф. другите две направо отидах с талоните и документа от тюф без договор.
но това е за коли които вече са били регистрирани тук. при внос нямам представа какво още ще бъде необходимо.
най добрият вариянт е купувача да дойде на място.
не е ваш ангажимент какво ще се случи нататък с регистрацията
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19728
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
pe6kata написа:Ясно.
А как стои въпроса с продажбата, ако се кача на колата и я закарам в Германия, както си е с българската регистрация, и там бъде изповядана сделката?
Не съм много сигурен, че там може да изповядаш сделка, защото там за покупко-продажба на кола никой не търси нотариус. Това наистина е интересен въпрос - дано се намери някой запознат да обясни как ще я отпишеш тук от КАТ и общината без нотариално заверен договор на български език от български нотариус.
P.S. Сега попаднах на инфо, че хората отиват до Германия, предават колата, взимат си номерата и я бракуват тук в БГ. Само не знам как стои въпроса с талоните, които вероятно ще са нужни тук за бракуване, а вероятно ще са нужни и в Германия за регистрация
![gruebel :gruebel](./images/smilies/gruebel.gif)
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
https://service.berlin.de/dienstleistung/120884/
Червеният текст е важен за теб, защото изисква твое действие, зеленото е само задача за купувача:
Като цяло проблемът си е на купувача, най-добре е да пишете в договора, че колата е силно модифицирана и грижата за озакон. е на купувача.
Червеният текст е важен за теб, защото изисква твое действие, зеленото е само задача за купувача:
Voraussetzungen
Das Fahrzeug war in der EU / im EWR bereits zugelassen.
Erforderliche Unterlagen
ausgefüllter Zulassungsantrag
SEPA-Lastschriftmandat
Kaufvertrag / Rechnung
-> договор за продажба
elektronische Versicherungsbestätigung (eVB)
Personalausweis oder Pass mit Meldebescheinigung (oder amtlich beglaubigte Kopie)
ausländische Zulassungsbescheinigung / en
-> чуждестранни документи за регистрация (малък/голям талон)
Vorlage der/des ausländischen Kennzeichen/s bei zugelassenen Fahrzeugen (sofern vorhanden)
Diese erhalten Sie in der Regel zurück, um ihr Fahrzeug ggf. im Herkunftsland abzumelden.
-> чуждестранни табели, ако са налични (връщат се обратно, за да се отрегистрира колата по предишна регистрация)
Bei typgenehmigten Fahrzeugen weisen Sie die technischen Daten bitte mit einem COC-Papier (EG-Übereinstimmungsbescheinigung) / einer Datenbestätigung des Herstellers nach.
Nachweis einer gültigen Hauptuntersuchung nach § 29 StVZO. Hierauf kann verzichtet werden, wenn sie aufgrund des geringen Alters des Fahrzeugs ggf. eine Hauptuntersuchung vom Werk haben. Bei einem Pkw beispielsweise 3 Jahre ab dem Tag der Erstzulassung.
Bei Fahrzeugen ohne Typgenehmigung ist ein Gutachten nach § 21 StVZO notwendig (nicht älter als 18 Monate). Dieses Gutachten beinhaltet eine Hauptuntersuchung.
Това значи, че трябва са се мине преглед подобен на Технотест, защото това е редът при модифицирани автомобили. Въпросът е дали можеш да си вземеш табелите и документите и купувачът след това да мине прегледа без тях, съответно и регистрацията да се направи след минаване на теста без чужд. документи и без чуждестранни табели.
Bei Zulassungen auf Firmen ist ein Auszug aus dem Handelsregister vorzulegen und das Ausweisdokument eines Zeichnungsbefugten der Firma (eine Kopie ist zulässig).
Bei Gewerbetreibenden ist die Gewerbeanmeldung vorzulegen und ein Ausweisdokument im Original. Bei mehreren Gewerbetreibenden, ist die Vorlage aller Ausweisdokumente im Original notwendig.
Bei Vereinen ist ein Auszug aus dem Vereinsregister vorzulegen, sowie die Ausweisdokumente der Vertretungsberechtigten im Original.
Sollte eine bevollmächtigte Person vorsprechen, ist eine Vollmacht notwendig und ein Ausweisdokument im Original
Като цяло проблемът си е на купувача, най-добре е да пишете в договора, че колата е силно модифицирана и грижата за озакон. е на купувача.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
escrime написа:Аз продадох на австриец.
Дойде на място с парите, изповядахме сделката пред нотариус с предварително подготвен двуезичен стандартен договор. Данък придобиване ми го таксуваха на мен, понеже той е чуждо лице и не могат да го задължат към бюджета.
Договорът представих пред КАТ и пред общината, за да свалят колата от отчет. Купувачът си тръгна на ход с пълния набор документи - талони, гражданска, преглед и българските табели.
Доколкото ми беше възможно му съдействах с документите, които ще са му необходими за регистрация - TUV за джантите и за окачването. Отне ми известно време за ровене и кореспонденция, но се оцени от другата страна.
Vlad777 написа:P.S. Сега попаднах на инфо, че хората отиват до Германия, предават колата, взимат си номерата и я бракуват тук в БГ. Само не знам как стои въпроса с талоните, които вероятно ще са нужни тук за бракуване, а вероятно ще са нужни и в Германия за регистрация
Направих си труда да изчета закона. Нещата не се връзват, ако правилно тълкувам написаното.
НАРЕДБА № I-45 ОТ 24 МАРТ 2000 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ, ОТЧЕТ, СПИРАНЕ ОТ ДВИЖЕНИЕ И ПУСКАНЕ В ДВИЖЕНИЕ, ВРЕМЕННО ОТНЕМАНЕ, ПРЕКРАТЯВАНЕ И ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА РЕГИСТРАЦИЯТА НА МПС ...
Раздел III.
Прекратяване регистрацията на моторните превозни средства и ремаркетата, теглени от тях
Чл. 18. (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) Регистрацията на превозно средство се прекратява:
1. с писмено заявление от собственика;
2. служебно
Чл. 18а. (Нов - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) (1) При прекратяване на регистрацията по чл. 18, т. 1 собственикът представя:
1. писмено заявление, издадено по служебен път;
2. (изм. - ДВ, бр. 20 от 2018 г.) документ за самоличност - за физическите лица;
3. документ, удостоверяващ правото за представляване на стопанския субект - собственик на ПС;
4. свидетелство за регистрация на ПС.
(2) Към документите по ал. 1 се прилага и един от следните документи:
2. писмено уведомление от собственика за износ на ПС от страната; част първа и част втора на свидетелството за регистрация се отбелязват като невалидни (чрез перфориране и надпис "Прекратена регистрация - износ") и се връщат на собственика; копие от свидетелството за регистрация се прилага към заявлението за прекратяване на регистрацията;
Чл. 18б. (Нов - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) (1) Прекратяване на регистрацията по чл. 18, т. 2 се извършва:
1]. след уведомление от компетентен орган за регистрацията на превозното средство в държава - членка на ЕС, ЕИП, или Конфедерация Швейцария;
Чл. 19. (1) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г., изм. - ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 01.08.2017 г.) При прекратяване на регистрацията на основание чл. 18, т. 1 във връзка с чл. 18а, ал. 2, т. 1, 2, 3, 4 или ал. 5, както и на основание чл. 18, т. 2 във връзка с чл. 18б, ал. 1, т. 2, 5 или 9 се представят табелите с регистрационен номер.
Чл. 27. (1) (Изм. - ДВ, бр. 45 от 2014 г., в сила от 30.05.2014 г., изм. - ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 01.08.2017 г.) Транзитни табели с регистрационен номер се издават:
2. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 45 от 2014 г., в сила от 30.05.2014 г.) при износ на превозни средства от страната - след прекратяване на постоянната или временната им регистрация или на закупени в страната нерегистрирани ПС - след митническо оформяне на вноса и износа им.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 01.08.2017 г.) За издаване на транзитни табели с регистрационен номер собственикът на превозното средство представя:
1. (изм. - ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 01.08.2017 г.) писмено заявление за издаване на транзитни табели с регистрационен номер;
2. документ за собственост и произход на превозното средство;
3. (отм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г.)
4. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г., изм. - ДВ, бр. 20 от 2018 г.) документ за самоличност - за физическите лица;
5. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2009 г.) застраховка "Гражданска отговорност" и двустранен констативен протокол за ПТП.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 01.08.2017 г.) За издаване на транзитни табели с регистрационен номер по т. 2 на ал. 1 се представя превозното средство за идентификация и документ от митницата за оформен износ.
Чл. 28. (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) За превозни средства, изнасяни извън страната не на собствен ход (в контейнери, автовози, товарни автомобили, жп вагони, кораби и др.), митническите власти, проверяващи товара, уведомяват органите на МВР за марката, търговското наименование, идентификационния номер (VIN), собствеността и датата на проверка.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Нещо не е наред.
Какви митници?
Какви митници?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Чудомир написа:Това значи, че трябва са се мине преглед подобен на Технотест, защото това е редът при модифицирани автомобили. Въпросът е дали можеш да си вземеш табелите и документите и купувачът след това да мине прегледа без тях, съответно и регистрацията да се направи след минаване на теста без чужд. документи и без чуждестранни табели.
Не съм запознат с немските правила и някои неща не мога да си ги обясня. Аз поне, а и според българското законодателство, разграничавам придобиването на МПС от регистрацията му. Може да си собственик на МПС без никога да го регистрираш, но естествено и нямаш право да го караш по републиканската пътна мрежа.
Кола, която се явява внос за Германия в случая, как в техния договор за покупко-продажба ще фигурира техен технически преглед? Минаването на автомобила на такъв технически преглед не би ли следвало да се извърши на по-късен етап след закупуването му?
И още нещо, малко встрани от темата. Доста перформънс части съм купувал от Германия, всичко си е идвало прилежно с документи - фактура и въпросния TUV сертификат, но е заминавало в кофата заедно с кашоните. Какъв е реда за сдобиване със тези сертификати отново?
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Освен да се свъжеш с фирмата доставчик/производител?
Номер на поръчка и т.н.
И да помолиш да ти ги изпратят отново.
Номер на поръчка и т.н.
И да помолиш да ти ги изпратят отново.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Защо те интересува нещо, което не е твой проблем? От подписването на договора и прибирането на парите от теб нещата са извън твоя обсег.
Въпреки това пиша моята гледна точка:
Ясно е, че придобиването е едно, вкарването в пътната мрежа е друго (последствено) действие.
Придобиването е изпълнено с подписване на договора и предаване на парата.
При вкарването в движение едно от нещата е ...
... (в стандартния начин на покупко-продажба на вече каран в Германия автомобил) преписване на датата на техн. преглед върху новите документи
... (в случая на немодифицирано ПС току-що вкарано в Германия) представяне на COC сертификат за съвместимост и представяне на док. за техн. преглед по парагр. 29 (на народен език TÜV или годишен преглед)
... (в случая на модифицирано ПС току-що вкарано в Германия) представяне на док. за техн. преглед по парагр. 21 (пълен техн. преглед или на немски Vollabnahme)
Как новия собственик ще набави тези документи за теб не би трябвало да е проблем. Видях колата в мобилето, който се хвърли от Германия в такава покупка е гърмян заек и едва ли очаква ти от България да му вържеш нещата. Още повече откъде си сигурен, че целта му е да я кара легално по пътищата?
Относно сертификатите - с всяка сменена част вповече и в зависимост от изминалото време последственото снабдяване с документите клони силно към мисия невъзможна.
П.С. Както сигурно виждаш, митът за пазаруващите си от България заможни немци силно зависи от документалното състояние или "неопетнеността" на колата и от бъдещото и предназначение в Германия (ако въобще отиде там).
Въпреки това пиша моята гледна точка:
Ясно е, че придобиването е едно, вкарването в пътната мрежа е друго (последствено) действие.
Придобиването е изпълнено с подписване на договора и предаване на парата.
При вкарването в движение едно от нещата е ...
... (в стандартния начин на покупко-продажба на вече каран в Германия автомобил) преписване на датата на техн. преглед върху новите документи
... (в случая на немодифицирано ПС току-що вкарано в Германия) представяне на COC сертификат за съвместимост и представяне на док. за техн. преглед по парагр. 29 (на народен език TÜV или годишен преглед)
... (в случая на модифицирано ПС току-що вкарано в Германия) представяне на док. за техн. преглед по парагр. 21 (пълен техн. преглед или на немски Vollabnahme)
Как новия собственик ще набави тези документи за теб не би трябвало да е проблем. Видях колата в мобилето, който се хвърли от Германия в такава покупка е гърмян заек и едва ли очаква ти от България да му вържеш нещата. Още повече откъде си сигурен, че целта му е да я кара легално по пътищата?
Относно сертификатите - с всяка сменена част вповече и в зависимост от изминалото време последственото снабдяване с документите клони силно към мисия невъзможна.
П.С. Както сигурно виждаш, митът за пазаруващите си от България заможни немци силно зависи от документалното състояние или "неопетнеността" на колата и от бъдещото и предназначение в Германия (ако въобще отиде там).
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Има интерес и запитвания, единствено притесненията са относно евентуалното и регистриране там, по отношение на цената - никакъв проблем.
Иначе си е така - договор, парите и оттам нататък грижата е на купувача. Постарал съм се да съм достатъчно коректен и точен в описанието и всеки желаещ да е наясно с какво се захваща. Все пак ако имам възможност, бих съдействал чисто човешка гледна точка (а най-добре е да отпадне необходимостта от продажбата, че никак не искам да се разделям с никоя, обявите ми са 2 зависи коя ще се продаде първа, другата веднага се изтегля от продажба
)
Наистина не разбирам как ги карат тия коли по чуждестранните форуми, как ги узаконяват?! Монтират мотори, които са от съвсем друго поколение, правят ги 4х4, което е свързано с голямо рязане и преработване на купето и т.н. Ползват се части, като едни спирачки например от по-нови модели - не е перформънс част, която да купиш със съответния сертификат и да узакониш при последващия преглед...
Нещо ми идват в повече техните правила, нашия режим по ме кефи
Благодаря за информацията.
Иначе си е така - договор, парите и оттам нататък грижата е на купувача. Постарал съм се да съм достатъчно коректен и точен в описанието и всеки желаещ да е наясно с какво се захваща. Все пак ако имам възможност, бих съдействал чисто човешка гледна точка (а най-добре е да отпадне необходимостта от продажбата, че никак не искам да се разделям с никоя, обявите ми са 2 зависи коя ще се продаде първа, другата веднага се изтегля от продажба
![neutral :neutral](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Наистина не разбирам как ги карат тия коли по чуждестранните форуми, как ги узаконяват?! Монтират мотори, които са от съвсем друго поколение, правят ги 4х4, което е свързано с голямо рязане и преработване на купето и т.н. Ползват се части, като едни спирачки например от по-нови модели - не е перформънс част, която да купиш със съответния сертификат и да узакониш при последващия преглед...
Нещо ми идват в повече техните правила, нашия режим по ме кефи
![icon_lol :icon_lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
Благодаря за информацията.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Продажба на автомобил на чужденец - немец?
Някои изобщо не ги узаконяват, карат ги на платформа по разните любителски пистови състезания от сорта на German Race Wars. Виждал съм голф двойка със самоделно набутани под капака близо1000 коня, които просто няма как да бъдат узаконени за движение по улицата. Даже имам един колега механик, който в свободното си време го играе монтьор в някакъв такъв любителски отбор ![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)