Проблем с мигачите на светодиоди

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Проблем с мигачите на светодиоди

Мнениеот levonik » Чет 05 юни 2008 18:22


Здравейте!
Бус Каравеле 1,6Д 1985
В дълъг процес на модернизиране на светлините съм - светодиодни лампи от Г.Оряховица. На габаритите, на стоповете - великолепна работа. При монтаж на мигачите - рязко намалена интензивност на светене. При монтиране и на двете от едната страна - релето просто спря да работи / сега се сещам че не обърнах внимание в затворено или отворено положение/.
Предположения мои: - късо съединение ? - при нажежаемите проблем нямаше
- голямо съпротивление при преминаването на тока през релето за мигачите, предполагам и през алармата?
Причините не са в лампите, защото поставени в други гнезда работят много добре.
Моля помагайте и ако е свързано с мерене на съпротивления на инсталацията обяснявайте подробно - като на олигофрен :oops:




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 05 юни 2008 18:29


На първо място - сложи пак обикновени лампи (с нажежаема жичка). Ако се оправи - значи релето може да работи само с лампи с нажежеаема жичка, а не със светодиодни. Ако не се оправи - ще трябва малко преправяне на инсталацията (релето).


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Чет 05 юни 2008 18:34


Здравей "Докторе"!
Нима има релета, които работят само с един вид лампи?
Защо работоспособността на лампите така падна?Неподхонящото релето щеше според мен просто да спре да мига, но не и да намали пропуснатия ток?
Моля обясни?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 05 юни 2008 18:47


За да започне процеса на мигане,трябва да мине значителен ток през схемата на релето последователно свързано с лампите!Светодиодните "Лампи" са ограничени от към ток(десетки пъти по-малък спрямо лампи с нажежаема жичка!).За да не преправяш релето(вероятно неяма да можеш сам) ти предлагам на всяка светодиодна лампа да включиш паралелно по един мощен резистор около 100 Ома(може и 50 Ома).


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 05 юни 2008 19:30




Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Чет 05 юни 2008 20:55


От оригиналното реле / не съм го виждал, но знам какво беше на ЗАЗ-за/ излизат линии за всяка една от страните,лява/дясна на колата нали? А ако взема от моргата две отворени релета и ги монтирам по линиите. Отворено за мен е онова, което се зетваря когато през бубинката протече ток. Така, явно непригодното за светодиоди официално реле ще командва само тези допълнителни реленца, а светодиодите ще се захранват направо с + от акомулатора през предпазител естествено.
Дали ще стане, а?


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Чет 05 юни 2008 21:03


Забравих за благодаря за бързата реакция. Не съм неблагодарник, но ме интересуват конкретни, реални решения и цени, за да си направя сметката и да действам И аз като колегата от хонда форума искам да намаля консумацията на осветителните тела. Нашите подгръболизци в най-скоро време ще въведат целогодишното каране на фарове, а това означава работещ генератор и по-голям разход на гориво. Готвя се отрано Иначе, на практика, нищо не разбирам от електротехника и от английски.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот poni » Чет 05 юни 2008 21:10


levonik написа:От оригиналното реле / не съм го виждал, но знам какво беше на ЗАЗ-за/ излизат линии за всяка една от страните,лява/дясна на колата нали? А ако взема от моргата две отворени релета и ги монтирам по линиите. Отворено за мен е онова, което се зетваря когато през бубинката протече ток. Така, явно непригодното за светодиоди официално реле ще командва само тези допълнителни реленца, а светодиодите ще се захранват направо с + от акомулатора през предпазител естествено.
Дали ще стане, а?

релето е с един изход!Ключа ти затваря лява и дясна линия.трябва му товар,за да сработи.диодите+резистор,както каза доктора!ама като начало провери за късо съединение.знаеш ли как?

Последна промяна от poni на Чет 05 юни 2008 21:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 05 юни 2008 21:14


няма да стане по този начин искаш ли малка консумация трябва да прецакаш релето да не мери консумацията на лампите, необходимо е да разбираш малко от електроника обаче.
Използва се специализиран таймер за авто мигачи, ако помня добре 7 пин на чипа мери консумацията.
http://www.ortodoxism.ro/datasheets/atmel/doc4727.pdf

Последна промяна от L&R на Чет 05 юни 2008 21:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Чет 05 юни 2008 21:19


gr_kanev написа:На първо място - сложи пак обикновени лампи (с нажежаема жичка). Ако се оправи - значи релето може да работи само с лампи с нажежеаема жичка, а не със светодиодни. Ако не се оправи - ще трябва малко преправяне на инсталацията (релето).


Сори колега, ама това твойто е за бисерите :lol: :lol: :lol: :lol:

Аз също си смених всички крушки с светлодиодни. Сега се сещам, че ми направи впечатление и че моите на мигачите светят малко по-слабо от другите. Може би е от дължината на вълната на светлодиода....не е точно жълто.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 05 юни 2008 21:31


още една идея изискваща минимум познания, отваряш релето , вътре има запоена метална пластина-шунт(30милиома), разпояваш я и запояваш на нейно място резистор 1ом 1,2 вата и пробваш пак, но всичко трябва да ти е лед при този метод!!!


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Пет 06 юни 2008 5:51


Леле! Стана много професионално и сложно. Трябва ми малко време за асимилиране на информацията.
Благодаря



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта