Пасатора не пали

Техническа и сервизна информация за Passat
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Пасатора не пали

Мнениеот myrshavija » Сря 06 фев 2008 21:55


Дръпнаха ме до блока и утре сутрин смятам да пробвам пак. Допускам, че може да се е задавил. Приемам всякакви предложения какво мога да погледна утре сутринта. Че ако пак не запали ще е голямо забавление.
Симптомите: върти, пали, прави 2-3-5-10 оборота и гасне. На бензин. На газ изобщо не ибава да запали, само си върти.
А тоя дето ме тегли е такъв смелчага - скъса две въжета - тръгва със засилка, ако издържи въжето, издържи :D




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Сря 06 фев 2008 22:23


свещи


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Сря 06 фев 2008 22:24


Аларми, имобилайзери... :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 06 фев 2008 23:11


Щом и двете не пали говорим за електропроблем.Щом на бензин пали а на газ не ще вероятно говорим за свещи,кабели,капачка,бобина?
Общо взето процедурата е ясна - извади централния кабел от капачката и виж дали на него има искра.Ако там има значи проблема не е в датчика на Хол,не е в бобината или в кабела до капачката.Извади после някой кабел от някоя свещ и виж дали на него има искра.Пробвай и на другите.Ако и там всичко е Ок значи не е капачка,палец.Развиваш свещите ама всичките и ги прегледай за нагар,колко са износени и т.н.
Няма много смисъл да я влачиш - по-добре виж какво и е преди да си измъкнеш куката за теглене (като ви слушам как се теглите ;) ).Най-много да потршиш колата от теглене (не е полезно за двигателя да го палиш така,не е полезно за карета и т.н. също).
Успех!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Чет 07 фев 2008 6:24


Не съм опитвал да го паля на скорост, а само ме довлачиха до нас. :D
Иначе имам някакъв правен "имобилайзер", но не е той, когато го включа и изключа, се държи различно - има малка разлика между "само върти без да пали" и "пали за няколко оборота и гасне". Свещите не съм ги преглеждал от няколко месеца, кабелите са на 6м, уж "хубави", капачката ми е мноо дърта май :D
Чувал съм, че не е много хубаво да проверявам за искра на двигателя, има ли безопасен начин?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 07 фев 2008 12:58


Пробвай.
Със синьо са коментарите на Ваското1
vaskoto1 написа:Другото, за което искам да те помоля е да направи една рецензия на нещичко, което се опитвам да напиша в помощ на колегите. Става въпрос за темите за непалене.
Тъй като не е в отговор на нечий конкретен въпрос, а по-скоро нещо като обобщение, ще съм ти задължен за всяка една забележка!
Писах, писах и все не ми харесва нещо... а това е трета редакция вече! :(



Ето го;


Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.

Огледай много старателно за пукнатинки.
Съмнявам се да не ти прави магарии Хол-датчика.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пет 08 фев 2008 8:58


Кой е най-добрия, а?
В опит да прегледам свещите и кабелите днес сутринта изкъртих централния кабел на делкото и сега парчето в капачката мисля, че няма как да се извади. Пък и не съм сменял капачката скоро, кво толкова :D
Иначе свещите са черни и мокри и си мисля, че просто е мноооого задавена. Успя да запали за около 3-4 секунди и да се засили до към 3к оборота и след това пак старата история - аха да запали и гасне.
Та ако някой може да препоръча капачка и кабели ще съм много благодарен. Смятам утре до АутоПлюс да намина и всичко да купя от там.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 08 фев 2008 9:04


провери Хол-датчика.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Съб 09 фев 2008 16:36


Няма такъв тъпак като мен :oops:
Днес сутринта напазарувах от Лъчо(Veritas - малко реклама - много съм доволен) разни неща и почнах да сменям. Приготвих си една торбичка да събирам боклуците и понеже духаше силен вятър взех да се оглеждам къде да я натикам, че да не отлети. И реших да я завра до въздушния филтър. И какво да видя - кихалката отворена - изглежда е гръмнала без да забележа и аз се мъъъча ли да запаля. Смених счупения кабел, всички свещи, капачката и палеца и сега колата си върви. Вероятно аз съм единствения тъпак, който би го пропуснал, но все пак :
Колеги проверявайте си кихалките!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 09 фев 2008 20:30


myrshavija написа:Вероятно аз съм единствения тъпак, който би го пропуснал!


споко не си...mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 09 фев 2008 21:27


Случва се де колега :)
Аз като се мъчех да запаля без да си сложа палеца - стопих си акумулатора....егати несмкото возило - не пали без палец....пу :Mr Green Fun



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта