Проблем с АBS на В3 2.0 115к.с.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с АBS на В3 2.0 115к.с.

Мнениеот zfa159 » Съб 09 фев 2008 20:19


Проблема е доста странен и аз лично не можах да му помогна особено.
Ето какво се случва :
-колата пали,педала започва да си вибрира леко както е нормално и помпата си вдига налягане.След това спира помпата и всичко е 6.Обаче (винаги има "но" или "обаче") като натиснеш педала да намали колата мигновенно светва лампата за АБС-а,педала става много твърд (нетипично твърд) и остава долу (леко хлътнал).В този момент дори да го отпуснем си остава долу и колата продължава да намалява.Постепенно се вдига нагоре като се усеща как помпата го вдига (както като запалим колата).
Проблема е по-сложен заради друго - положението е идентично при откачен електронен модул за АБС-а (под задната седалка) и разкачени 2 от 3-те куплунга на помпата (само този с много кабели не можахме да го откачим).
По-лошото е и друго - ако колата е изгасена и се наисне педала е още по-твърд и изобщо не се връща.
Разбира се АБС като АБС изобщо няма - колелата си блокират нормално за кола без АБС.
Какво може да е това чудо? Каза,че се е проявило отраз преди около седмица.
Препоръчах му сервиз (този на Сливница и Околовръстното) ама иска и някакви насоки все пак.
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 09 фев 2008 21:48


Ами вероятно помпичката си заминава! :cry:
Доста тъжна и на-вече- скъпа диагноза, ако се окажа прав! :(


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 09 фев 2008 21:59


А как можем да разберем преид колегата да се пребие някъде?
Говорим за самата помпа а не за електрическата доколкото съм запознат? Понеже все пак когато колата е изгасена тя не работи (електрическата).
Благодаря!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 09 фев 2008 22:09


Нееее... аз точно за електрическата си мисля.
Нали като не работи колата педала е още по-твърд.
Ако на електрическата помпа е силно паднал дебита, то при натискане на спирачката налягането в системата силно спада, сработва датчика за аварийно налягане и светка индикацията.
Само момента с продължаващото действие на спирачките при отпуснат педал нещо не го схващам... :gruebel
Всичко това е само предположение, разбира се!
Защо не проверите какво напрежение стига до контролера на АБС-а?
Да не се окаже, че има хлабава връзка и при включване на помпата, т.е., при натоварване, да се получава голям пад на напрежение и съответно ниско напрежение в/у моторчето на помпата?
Ама мерете както без, така и след като сте натиснали спирачка, за да имате и двете стойности на напрежението.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 09 фев 2008 22:28


Къде да мерим?
Аз направих друго - изскубах електронния блок под седалката - никаква разлика в поведението.Изскубах повечето кабели по блока отпред (освен един с много кабели понеже не можах да бръкна до него) - никаква разлика в поведението.
Ако проблема е електрически защо се проявява при изгасена кола?
Гасим колата,колегата натиска педала и той да,по-твърд е ама пак остава долу за малко и даже се застоява повче,отколкото ако колата работи.
Това ме узадачава най-вече
:roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 09 фев 2008 23:01


zfa159 написа:Къде да мерим?

На самия куплунг на контролера. Капачето му се отваря сравнително лесно. Ама не се сещам на кои пинове беше захранването.
zfa159 написа:Гасим колата,... пак остава долу за малко и даже се застоява повче,отколкото ако колата работи.
Това ме узадачава най-вече :roll:
Точно и на мен това не ми става ясно... :roll:

Така: В момента гледам схемата. Според нея +12V се подават на пинове 3 (червен) и 20 (червено-черен), а 'маса' е на пин 1 (кафяв)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 10 фев 2008 0:59


Еми ще му кажа да премери (лошото е,че не се виждаме много често).Иначе по повод изгасената кола аз заради това си мисля,че има някакъв механичен дефект.
Тези клапанчета за АБС-а как точно работят? (тези,които са 4 за всяко колело)?


Потребителски аватар
ITN
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ITN » Нед 10 фев 2008 10:33


И аз си мисля, че електро-мотора на помпата здава багажа и при мен имаше такъв момент с втвърдяване на педала и светване на лампата от време на време, до като в един прекрасен ден направи същото и така си остана, като преди това бях забелязал, че помпата сработва за доста по дълго време от обиновенно и релето за нея така грееше че не можеше да пипне.Поразпитах тук-там и като разбрах, че ABS-са струва 2600лв нов,а втора употреба 250лв без гаранция,като основното нещо което се разваля е ел. мотора минах на вариянта с изскубването на ABS-a и монтирането на серво със спрачна помпа и вече нямам проблеми с ABS-a :lol: .След като го свалих, разглобих ел. мотора и се оказа, че той беше блокирал и няма оправия.Най добре да пробвате да направите диагностика чрез кабелите,които се намират при скоростния лост.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Нед 10 фев 2008 20:56


ITN написа:...Поразпитах тук-там и като разбрах, че ABS-са струва 2600лв нов,а втора употреба 250лв без гаранция,като основното нещо което се разваля е ел. мотора...

:shock :shock :shock Аз моят АБС втора употреба си го купих 150лв. с гаранция. Без гаранция беше 100лв. Да не съм уцелил бинго? А по темата-или сменяш помпата или скубеш и садиш серво. Друга оправия май няма


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Нед 10 фев 2008 21:33


dlug написа: :shock :shock :shock Аз моят АБС втора употреба си го купих 150лв. с гаранция. Без гаранция беше 100лв. Да не съм уцелил бинго? А по темата-или сменяш помпата или скубеш и садиш серво. Друга оправия май няма

Ако ми намериш помпа за 150лв, ще те удавя в бира. Два пъти.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Нед 10 фев 2008 21:50


myrshavija написа:
dlug написа: :shock :shock :shock Аз моят АБС втора употреба си го купих 150лв. с гаранция. Без гаранция беше 100лв. Да не съм уцелил бинго? А по темата-или сменяш помпата или скубеш и садиш серво. Друга оправия май няма

Ако ми намериш помпа за 150лв, ще те удавя в бира. Два пъти.

Като виден мазохист може и да пробвам да бъда удавен...поне мога да се постарая :wink:


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот stanev11 » Нед 17 фев 2008 18:41


при мен преди да се развали окончателно педала за момент ставаше твьрди колата не спираше но при повторно натискане се задействаше



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта