Проблема е доста странен и аз лично не можах да му помогна особено.
Ето какво се случва :
-колата пали,педала започва да си вибрира леко както е нормално и помпата си вдига налягане.След това спира помпата и всичко е 6.Обаче (винаги има "но" или "обаче") като натиснеш педала да намали колата мигновенно светва лампата за АБС-а,педала става много твърд (нетипично твърд) и остава долу (леко хлътнал).В този момент дори да го отпуснем си остава долу и колата продължава да намалява.Постепенно се вдига нагоре като се усеща как помпата го вдига (както като запалим колата).
Проблема е по-сложен заради друго - положението е идентично при откачен електронен модул за АБС-а (под задната седалка) и разкачени 2 от 3-те куплунга на помпата (само този с много кабели не можахме да го откачим).
По-лошото е и друго - ако колата е изгасена и се наисне педала е още по-твърд и изобщо не се връща.
Разбира се АБС като АБС изобщо няма - колелата си блокират нормално за кола без АБС.
Какво може да е това чудо? Каза,че се е проявило отраз преди около седмица.
Препоръчах му сервиз (този на Сливница и Околовръстното) ама иска и някакви насоки все пак.
Благодаря предварително!



Проблем с АBS на В3 2.0 115к.с.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Нееее... аз точно за електрическата си мисля.
Нали като не работи колата педала е още по-твърд.
Ако на електрическата помпа е силно паднал дебита, то при натискане на спирачката налягането в системата силно спада, сработва датчика за аварийно налягане и светка индикацията.
Само момента с продължаващото действие на спирачките при отпуснат педал нещо не го схващам...
Всичко това е само предположение, разбира се!
Защо не проверите какво напрежение стига до контролера на АБС-а?
Да не се окаже, че има хлабава връзка и при включване на помпата, т.е., при натоварване, да се получава голям пад на напрежение и съответно ниско напрежение в/у моторчето на помпата?
Ама мерете както без, така и след като сте натиснали спирачка, за да имате и двете стойности на напрежението.
Нали като не работи колата педала е още по-твърд.
Ако на електрическата помпа е силно паднал дебита, то при натискане на спирачката налягането в системата силно спада, сработва датчика за аварийно налягане и светка индикацията.
Само момента с продължаващото действие на спирачките при отпуснат педал нещо не го схващам...

Всичко това е само предположение, разбира се!
Защо не проверите какво напрежение стига до контролера на АБС-а?
Да не се окаже, че има хлабава връзка и при включване на помпата, т.е., при натоварване, да се получава голям пад на напрежение и съответно ниско напрежение в/у моторчето на помпата?
Ама мерете както без, така и след като сте натиснали спирачка, за да имате и двете стойности на напрежението.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Къде да мерим?
Аз направих друго - изскубах електронния блок под седалката - никаква разлика в поведението.Изскубах повечето кабели по блока отпред (освен един с много кабели понеже не можах да бръкна до него) - никаква разлика в поведението.
Ако проблема е електрически защо се проявява при изгасена кола?
Гасим колата,колегата натиска педала и той да,по-твърд е ама пак остава долу за малко и даже се застоява повче,отколкото ако колата работи.
Това ме узадачава най-вече

Аз направих друго - изскубах електронния блок под седалката - никаква разлика в поведението.Изскубах повечето кабели по блока отпред (освен един с много кабели понеже не можах да бръкна до него) - никаква разлика в поведението.
Ако проблема е електрически защо се проявява при изгасена кола?
Гасим колата,колегата натиска педала и той да,по-твърд е ама пак остава долу за малко и даже се застоява повче,отколкото ако колата работи.
Това ме узадачава най-вече

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
zfa159 написа:Къде да мерим?
На самия куплунг на контролера. Капачето му се отваря сравнително лесно. Ама не се сещам на кои пинове беше захранването.
Точно и на мен това не ми става ясно...zfa159 написа:Гасим колата,... пак остава долу за малко и даже се застоява повче,отколкото ако колата работи.
Това ме узадачава най-вече

Така: В момента гледам схемата. Според нея +12V се подават на пинове 3 (червен) и 20 (червено-черен), а 'маса' е на пин 1 (кафяв)
И аз си мисля, че електро-мотора на помпата здава багажа и при мен имаше такъв момент с втвърдяване на педала и светване на лампата от време на време, до като в един прекрасен ден направи същото и така си остана, като преди това бях забелязал, че помпата сработва за доста по дълго време от обиновенно и релето за нея така грееше че не можеше да пипне.Поразпитах тук-там и като разбрах, че ABS-са струва 2600лв нов,а втора употреба 250лв без гаранция,като основното нещо което се разваля е ел. мотора минах на вариянта с изскубването на ABS-a и монтирането на серво със спрачна помпа и вече нямам проблеми с ABS-a
.След като го свалих, разглобих ел. мотора и се оказа, че той беше блокирал и няма оправия.Най добре да пробвате да направите диагностика чрез кабелите,които се намират при скоростния лост.

- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
ITN написа:...Поразпитах тук-там и като разбрах, че ABS-са струва 2600лв нов,а втора употреба 250лв без гаранция,като основното нещо което се разваля е ел. мотора...



- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
myrshavija написа:dlug написа:![]()
![]()
Аз моят АБС втора употреба си го купих 150лв. с гаранция. Без гаранция беше 100лв. Да не съм уцелил бинго? А по темата-или сменяш помпата или скубеш и садиш серво. Друга оправия май няма
Ако ми намериш помпа за 150лв, ще те удавя в бира. Два пъти.
Като виден мазохист може и да пробвам да бъда удавен...поне мога да се постарая

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта