След престой (една вечер) на ръчна спирачка сутрин при първоначално потегляне задните колелета задържат, освобождават се с едно звучно 'тъннн'. Също така ръчната като че ли 'фаща по-слабо напоследък, от друга страна се усеща леко общо подобрение на спирачната система, но пък на хлъзгава настилка (лед, сняг и мокри 'жълти павета') много бързо ми блокират колелетата, не мога да преценя кои, стана по-трудно 'контролираното' спиране.
Отпред съм с нови (нови, нови, станаха на около 6-8 хил. км дискове и накладки 'Паджид') отзад нищо не съм пипал, но като купих автомобила беше с нови задни барабани, верояно и накладки са му сменяни.
Как мислите задните накладки ли са ми замиали, ако е така бихте ли ме ориентирали какви да купя и къде да ги сменя.
Успех.
п.п. Пусках търсачката с 'задни накладки ' в техническия за Пасат, но нищо смислено (31 теми), затова пускам тази тема.



. . . ръчната спирачка . . . - задни накладки? Резирекшън
. . . ръчната спирачка . . . - задни накладки? Резирекшън
Последна промяна от Emo на Съб 29 мар 2008 20:38, променено общо 1 път.
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Това е нормално, за това колата не се оставя на ръчна за продължително особено във влажно време има опасност да отлепиш някоя накладка при тръгване. При влажно време много бързо барабана "ръждясва" и накладките буквално залепват за него ако колата стои така за повече от денонощие и после с трясък се отлепват като тръгваш, така че внимавай.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Братко предполагам знаеш, че от ползването на ръчна във влажно и студено време
вероятността да слепнат такладките е много голяма. А и както си писал си оставил автомобила цяла вечер на ръчна. Освен това съм установил че жилата започват да задържат и е добре през две години да се отворят барабаните и да се направи профилактика с WD 40 или нафта или нещо с което да се прочистят добре.
Според мен не е задължително да са ти се износили самите накладки.
Брей че бърз колега, изпревари ме.



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И аз да те открехна нещо
При валеж (дъжд или сняг) ужасно бързо ръждясват задните барабани.Това е нормално.Да обаче има друг момент - като тръгнеш първите няколко спирания накладките жулят барабана.Понеже не вярвах проведох серия от експерименти и установих (с помощта на стенд за ГТП) че когато е валяло и са ръждясали барабаните първите няколко спирания са много по-ефективни за задните колела (нормално задницата показваше 1300 единици а при ръждясали барабани за едно денонощие престой 1850 (за справка на предните колела нормално е около 2300)).
Затова при такъв случай усещаш значително подобрение на спирачките.Понеже пък спирачния кран няма как да компенсира ръждясването на барабаните (защото той се влия само от това колко е натоварена колата) задните колела блокират с лекота.Понеже са прилично ръждясали скърцат
Иначе задните накладки комплект са около 50-60лв.Сменят се значително рядко (бая по-рядко от предните ама незнам точна цифра).Аз на стария пасатор минах 30к км без да ги сменям и още си го карат със старите накладки отзад.Ако решиш да ги сменяш имай в предвид,че за да стигнеш до тях сваляш барабана,който пък се сваля като се развие лагера на задната главина.Ако него го развиеш по-добре го смени направо (теоретично а и практиката показва,че е добре да се сменя при всяко разглобяване отзад).Струва около 7лв на колело лагера (аз съм с италиански на Оптимал и нямам грижи) а за труд вече зависи от сервиза.
Успех!

При валеж (дъжд или сняг) ужасно бързо ръждясват задните барабани.Това е нормално.Да обаче има друг момент - като тръгнеш първите няколко спирания накладките жулят барабана.Понеже не вярвах проведох серия от експерименти и установих (с помощта на стенд за ГТП) че когато е валяло и са ръждясали барабаните първите няколко спирания са много по-ефективни за задните колела (нормално задницата показваше 1300 единици а при ръждясали барабани за едно денонощие престой 1850 (за справка на предните колела нормално е около 2300)).
Затова при такъв случай усещаш значително подобрение на спирачките.Понеже пък спирачния кран няма как да компенсира ръждясването на барабаните (защото той се влия само от това колко е натоварена колата) задните колела блокират с лекота.Понеже са прилично ръждясали скърцат

Иначе задните накладки комплект са около 50-60лв.Сменят се значително рядко (бая по-рядко от предните ама незнам точна цифра).Аз на стария пасатор минах 30к км без да ги сменям и още си го карат със старите накладки отзад.Ако решиш да ги сменяш имай в предвид,че за да стигнеш до тях сваляш барабана,който пък се сваля като се развие лагера на задната главина.Ако него го развиеш по-добре го смени направо (теоретично а и практиката показва,че е добре да се сменя при всяко разглобяване отзад).Струва около 7лв на колело лагера (аз съм с италиански на Оптимал и нямам грижи) а за труд вече зависи от сервиза.
Успех!
Резирекшън на темата
Задният десен спирачен цилиндър протече като лейка.
Има ли някаква тънкана в смяната му (с барабани съм)?
Как да обслужа лагера, след като го измия, да го 'нафлякам' с грес като за каре става ли? Колко се притяга лагера?
mod edit: vasstop
По този въпрос има подробна тема.
Мерси предварително, успех на всички.
Има ли някаква тънкана в смяната му (с барабани съм)?
Как да обслужа лагера, след като го измия, да го 'нафлякам' с грес като за каре става ли? Колко се притяга лагера?
mod edit: vasstop
По този въпрос има подробна тема.
Мерси предварително, успех на всички.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Резирекшън на темата
[quote="Emo"]Задният десен спирачен цилиндър протече като лейка.
Има ли някаква тънкана в смяната му (с барабани съм)?
Ами тънкоста му е да си намериш хубаво яко ключе шестограм, мисля че беше 5 илииии 6 не се сещам точно, и да развиеш болтченцето което държи самото цилиндърче. Но преди това е хубаво да се пръсе с нещо и така да постои да се разкисне. Но и ако така не ще да се развие можеш да почукнеш отзад болтченцето с някое чукче, или пък самото цилиндърче (за старото говорим). Най-хубавото е че цилиндърчето би могло да се смени без да се махат накладките и другите джунжории около тях.
А за претягането, на барабана, наистина има доста писано, но това което си отсях за мен е: слагам барабана , претягам , позавъртам леко, пак претягам, и това го правя докато се пообере луфта , като шайбата под самата гайка трябва да може трудничко да се мърда като я натисна с една отвертка!
Успех:)
Има ли някаква тънкана в смяната му (с барабани съм)?
Ами тънкоста му е да си намериш хубаво яко ключе шестограм, мисля че беше 5 илииии 6 не се сещам точно, и да развиеш болтченцето което държи самото цилиндърче. Но преди това е хубаво да се пръсе с нещо и така да постои да се разкисне. Но и ако така не ще да се развие можеш да почукнеш отзад болтченцето с някое чукче, или пък самото цилиндърче (за старото говорим). Най-хубавото е че цилиндърчето би могло да се смени без да се махат накладките и другите джунжории около тях.
А за претягането, на барабана, наистина има доста писано, но това което си отсях за мен е: слагам барабана , претягам , позавъртам леко, пак претягам, и това го правя докато се пообере луфта , като шайбата под самата гайка трябва да може трудничко да се мърда като я натисна с една отвертка!
Успех:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта