. . . ръчната спирачка . . . - задни накладки? Резирекшън

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

. . . ръчната спирачка . . . - задни накладки? Резирекшън

Мнениеот Emo » Чет 13 дек 2007 14:21


След престой (една вечер) на ръчна спирачка сутрин при първоначално потегляне задните колелета задържат, освобождават се с едно звучно 'тъннн'. Също така ръчната като че ли 'фаща по-слабо напоследък, от друга страна се усеща леко общо подобрение на спирачната система, но пък на хлъзгава настилка (лед, сняг и мокри 'жълти павета') много бързо ми блокират колелетата, не мога да преценя кои, стана по-трудно 'контролираното' спиране.

Отпред съм с нови (нови, нови, станаха на около 6-8 хил. км дискове и накладки 'Паджид') отзад нищо не съм пипал, но като купих автомобила беше с нови задни барабани, верояно и накладки са му сменяни.

Как мислите задните накладки ли са ми замиали, ако е така бихте ли ме ориентирали какви да купя и къде да ги сменя.

Успех.

п.п. Пусках търсачката с 'задни накладки ' в техническия за Пасат, но нищо смислено (31 теми), затова пускам тази тема.

Последна промяна от Emo на Съб 29 мар 2008 20:38, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 13 дек 2007 15:19


Това е нормално, за това колата не се оставя на ръчна за продължително особено във влажно време има опасност да отлепиш някоя накладка при тръгване. При влажно време много бързо барабана "ръждясва" и накладките буквално залепват за него ако колата стои така за повече от денонощие и после с трясък се отлепват като тръгваш, така че внимавай.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 13 дек 2007 15:21


Братко предполагам знаеш, че от ползването на ръчна във влажно и студено време :wink: вероятността да слепнат такладките е много голяма. А и както си писал си оставил автомобила цяла вечер на ръчна. Освен това съм установил че жилата започват да задържат и е добре през две години да се отворят барабаните и да се направи профилактика с WD 40 или нафта или нещо с което да се прочистят добре. :) Според мен не е задължително да са ти се износили самите накладки.

:D Брей че бърз колега, изпревари ме.


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Чет 13 дек 2007 16:28


Жилото е запекло нещо сигурно.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Чет 13 дек 2007 19:24


Ааа и друго се сетих като спирам започна да прискърцва, вероятно отзад.

Мерси за мненията, значи мислите, че не са накладки, а те апропо по колко карат (съвсем 'експертно').

Успех.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 13 дек 2007 23:21


И аз да те открехна нещо ;)
При валеж (дъжд или сняг) ужасно бързо ръждясват задните барабани.Това е нормално.Да обаче има друг момент - като тръгнеш първите няколко спирания накладките жулят барабана.Понеже не вярвах проведох серия от експерименти и установих (с помощта на стенд за ГТП) че когато е валяло и са ръждясали барабаните първите няколко спирания са много по-ефективни за задните колела (нормално задницата показваше 1300 единици а при ръждясали барабани за едно денонощие престой 1850 (за справка на предните колела нормално е около 2300)).
Затова при такъв случай усещаш значително подобрение на спирачките.Понеже пък спирачния кран няма как да компенсира ръждясването на барабаните (защото той се влия само от това колко е натоварена колата) задните колела блокират с лекота.Понеже са прилично ръждясали скърцат ;)
Иначе задните накладки комплект са около 50-60лв.Сменят се значително рядко (бая по-рядко от предните ама незнам точна цифра).Аз на стария пасатор минах 30к км без да ги сменям и още си го карат със старите накладки отзад.Ако решиш да ги сменяш имай в предвид,че за да стигнеш до тях сваляш барабана,който пък се сваля като се развие лагера на задната главина.Ако него го развиеш по-добре го смени направо (теоретично а и практиката показва,че е добре да се сменя при всяко разглобяване отзад).Струва около 7лв на колело лагера (аз съм с италиански на Оптимал и нямам грижи) а за труд вече зависи от сервиза.
Успех!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 14 дек 2007 9:39


Emo написа:... накладки, а те апропо по колко карат (съвсем 'експертно').

Успех.

:D
Моите ги смених преди ок 80 хил.км., :roll: смятам, че при други равни условия могат да изкарат спокойно ок 120 хил.


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Пет 14 дек 2007 20:56


Колата я купих на 30 000 км в Бг .Аз съм навъртял 15 000 Преди месец реших да сменям предни задни накладки.Предните бяха много зле.Като свалихме барабаните отзад обаче се оказа че старите накладки са почти толкова дебели колкото новите.Могат да изкарат поне още 20 хиляди.Тъй че смятай. :D


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Съб 15 дек 2007 19:20


Сърдечно благодаря за мненията, просто няма да оставям автомобила 'на ръчна'.

Успех на всички.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 15 дек 2007 19:23


Emo написа:Сърдечно благодаря за мненията, просто няма да оставям автомобила 'на ръчна'.

Успех на всички.

Това да я оставяш на ръчна не е полезно и за жилата.Ако редовно го правиш с времето провисват заради постоянния опън и трябва да ги сменяш.А няма смисъл нарочно да си чупиш колата ;)
Успех!


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Резирекшън на темата

Мнениеот Emo » Съб 29 мар 2008 20:35


Задният десен спирачен цилиндър протече като лейка.

Има ли някаква тънкана в смяната му (с барабани съм)?

Как да обслужа лагера, след като го измия, да го 'нафлякам' с грес като за каре става ли? Колко се притяга лагера?
mod edit: vasstop
По този въпрос има подробна тема.


Мерси предварително, успех на всички.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Резирекшън на темата

Мнениеот mafiota » Нед 30 мар 2008 9:51


[quote="Emo"]Задният десен спирачен цилиндър протече като лейка.

Има ли някаква тънкана в смяната му (с барабани съм)?

Ами тънкоста му е да си намериш хубаво яко ключе шестограм, мисля че беше 5 илииии 6 не се сещам точно, и да развиеш болтченцето което държи самото цилиндърче. Но преди това е хубаво да се пръсе с нещо и така да постои да се разкисне. Но и ако така не ще да се развие можеш да почукнеш отзад болтченцето с някое чукче, или пък самото цилиндърче (за старото говорим). Най-хубавото е че цилиндърчето би могло да се смени без да се махат накладките и другите джунжории около тях.

А за претягането, на барабана, наистина има доста писано, но това което си отсях за мен е: слагам барабана , претягам , позавъртам леко, пак претягам, и това го правя докато се пообере луфта , като шайбата под самата гайка трябва да може трудничко да се мърда като я натисна с една отвертка!
Успех:)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 30 мар 2008 11:52


То тези задните цилиндри на "барабанлиите" май са такива ...понеже малко спират с тях колите и накладките карат вечно ;) ама ако случайно сложиш нови накладки и ги събереш , вземат да се мъчат да уплътняват на леко износена част и ...лейката почва ......



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта