Откачена ламбда сонда,проблем ли е?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Откачена ламбда сонда,проблем ли е?

Мнениеот doktora » Сря 14 дек 2005 12:57


Малко предистория:
Колата е на газ; паля винаги на бензин; в студените дни двигателя работи няколко минути на бенз преди да превключа на газ; карам повече на бензин ако евентуално газта свърши но става дума за 10-тина км максимум.Т.е. накратко почти не карам на бензин
Повредена ми е ламбда сондата (от компютърната диагностика се вижда че задържа доста време на крайните стойности на амплитудата),т.е. плаче за нова сонда;понеже съм на газ и не ми се дават към 150 лв за нова сонда, още повече че смисъл от сондата има когато двигателя ( колекторните тръби ) загреят хубаво, а когато стане това аз вече съм на газ;
Имах проблем с ниските обороти (угасваше) и с изфорсирването на бензин (забиваше муцуна ) и загуба на мощност, поради което смених бензиновия филтър.
В крайна сметка момчетата ми откачиха ламбда сондата, като казаха че така е по-добре, обяснявайки ми го по следния начин: поради това че през повечето време двигателя работи на газ, в компа се натрупват грешки от неправилно работещата сонда и от работата на двигателя на газ, което според тях води до преобогатена с кислород смес, което е причина за загубата (липсата) на мощност и до неравномерните ниски обороти. С откачането и компът ще работи постоянно на заложения в него заводски режим, което според тях ще увеличи разхода ми на бензин, но не и на газ.
Та ето ги и въпросите:
1.Пречи ли/вреди ли нещо че ламбдата е изключена ?
2. По-добрия вариант ли е да е изключена след като тя така или иначе е повредена?
3. Какъв е по добрия вариант ( с какво може да се замести - емулатор например ) при положение че не искам да купувам нова сонда?

Сега проблемите с ниските обороти, с изфорсирването, със загубата на мощност се оправиха и не ги прави повече.Но не знам кое е било причината - дали откачането на сондата, дали смяната на филтъра, тъй като 1-2 дена след смяната на филтъра проблемите започнаха да изчезват, а след откачането на сондата изчезнаха напълно!




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Сря 14 дек 2005 17:31


Така както обясняваш проблема според мен имаш "ленива" ламбда сонда и в твоя случай (щом не искаш да купуваш нова) наистина е по-добре да я изключиш. ЕКУ-то ще натрупа грешка "no lambda signal" и ще премине в авариен режим с усреднени стойности вместо ламбда сигнал.
Все пак сложи едно емулаторче на сигнала но го вържи така че винаги да работи, а не само като си на газ за да не ти трупа грешката. Емулатора ще подава на компира постоянно сигнал за нормална горивна смес и няма да има проблеми.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 15 дек 2005 15:30


И аз съм така като тебе,само че за да достигна до това решение кво ли не правих, и засега няма проблеми. Не мисля че има някакъв проблем - така колата ти е все едно с изряден карбуратор - квото ти го е настроил завода това е.
Не слагай емулатор ( лично мнение ) щото и емулатор имах и го махнах - не работеше пак добре на бензин.
А когато спечелиш малко манги и искаш да си купиш нова сонда , сложи си ламбда контрол компютър на газта , който взима предвид показанията на ламбда сондата и компа на бензина ти ще е щаслив и екологичните организации в България - тоже. :)


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Чет 15 дек 2005 15:54


НЕ СЕ ИЗЛАГАЙ,НОВА ЛАМБА Е 80ЛВ.ОТИВАЙ ДА СИ ВЗИМАШ 1БР.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 15 дек 2005 16:17


Към Коледа има вероятност да идвам до Лясковец. Имам една ламбда, която мога да ти заема...
Пиши на ЛС координати ако я искаш.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 15 дек 2005 17:13


lilo_stich написа:НЕ СЕ ИЗЛАГАЙ,НОВА ЛАМБА Е 80ЛВ.ОТИВАЙ ДА СИ ВЗИМАШ 1БР.


Що му е на човека нова сонда като тя няма да работи през по голяма част от времето ( щото кара на бензин само да подгрява ) , и ако я сложи ще се върнат старите проблеми.... ? Когато си сложи ламбда контрол тогава да слага сонда...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 15 дек 2005 17:20


ламбда контрол и емулатор на ламбда са 2 тотално различни понятия!
не ги бъркайте!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 16 дек 2005 9:59


Благодаря на всички за отговорите! Изображение
Ако не вреди на двигателя изключената сонда, не ми и трябва, дори и 80 лв да струва като нова?!Повишения разход на бензин, който не вярвам да се е увеличл кой знае колко, не ме плаши на фона на 5-10 минутно общо работене на ден на двигателя на бензин и то през повечето време на ниски обороти.
И все пак да попитам - неработещата (повредената) сонда не оказва ли някакво влияние върху разхода на газ,тъй като знам че компира на колата взема данни от няколко датчика , вкл и от сондата и на база на тях регулира работата на двигателя?Или, това преминаване в авариен режим на компа, който режим явно ще е постоянен, поради липса или грешни стойности от сондата, не заобикаля ли, не изолира ли данните от другите датчици, които така или иначе си дават нормални стойнойсти при работа на газ?
И накрая - кои са нещата които компито регулира, може ли да ги изброите, имайки в предвид двигателя на моя Пасатко?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 16 дек 2005 10:20


Няма да ти пиша всичко което се регулира от компира. В случая това което те интересува е регулирането на гориво-въздушната смес. Заместват се показанията само на неработещият датчик, отразено със записаната грешка. Сондата ти определено оказва влияние и при работа на газ: ако работи и караш на газ, без емулатор или контрол система тя показва обеднена смес и ЕКУ-то се опитва да обогати. Естествено не успява, защото все пак си на газ, а той регулира бензина и след определен брой опити се отказва и трупва грешка. За да работи нормално на газ, отчитайки показанията на ламбдата, трябва да имаш контрол система. Ако нямаш контрол система трябва да игнорираш показанията и чрез емулатор, който подава инфо на компа че всичко е наред и двигателя не се нуждае от корекция на сместа. В твоя случай сондата не работи коректно и си получаваш грешката веднага.
Вариантите са ти:
1. слагаш нова сонда и контрол система - работата спи
2. слагаш сонда и емулатор - оправяш си коректната работа на бензин и емулираш при работа на газ
3. слагаш само емулатор - имаш некоректна работа на бензин, колата ти е тромава и понякога гори повече отколкото трябва, но нямаш грешки по компа, а на газ си е ... каквото си и подал от кранчетата.
4. не слагаш нищо - същото като при т.3 но с постоянна грешка в компа.


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Пет 16 дек 2005 12:33


Sunny написа:1. слагаш нова сонда и контрол система - работата спи
2. слагаш сонда и емулатор - оправяш си коректната работа на бензин и емулираш при работа на газ
3. слагаш само емулатор - имаш некоректна работа на бензин, колата ти е тромава и понякога гори повече отколкото трябва, но нямаш грешки по компа, а на газ си е ... каквото си и подал от кранчетата.
4. не слагаш нищо - същото като при т.3 но с постоянна грешка в компа.

ей затова ти казах да ходиш да си вземеш нова idea3


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 16 дек 2005 14:33


Замисли се и за това:
vasstop написа:Към Коледа има вероятност да идвам до Лясковец. Имам една ламбда, която мога да ти заема...
Пиши на ЛС координати ако я искаш.

Говори с Васко и ако е със същия брой кабели като твоята я взимай - няма да ти свали 5 кожи за нея :) и като искаш да минеш тънка лайсна слагай само някакъв емулатор покрай нея. Всичко ще ти се върже колкото една вечер на кръчма :)


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Нед 18 дек 2005 14:48


и на всичко отгоре Ламбда та не е повече от 80 лева взима се и за 50-60 ---



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта