Загуба на масло от семеринг на коляновия вал на съединителя

Техническа и сервизна информация за Passat
pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Загуба на масло от семеринг на коляновия вал на съединителя

Мнениеот pdonev » Вто 10 юни 2008 19:55


Колеги, колата ми (Passat 1.8 mi ADZ), губи масло. За 700 - 800 км. - извънградско, от макс. на щеката спадна с около сантиметър - до средата на гравираната зона (при нормално шофиране).
Бях се насочил към смяна на гумички и водачи на клапани, но като чета из форума по въпросите за загуба на масло, се сещам, че имам омасляване от семеринга на коляновия вал на съединителя. Казаха ми преди време, че се сменя обикновено със целия съединител, така че да си карам така, и не ми споменаха че може да имам сериозна загуба на масло от там.
Въпроса ми е, може ли да се установи доколко проблема с намаляването на маслото е от там, за да не сменям напразно гумички и т.н. а да се насоча към съединителя.
На място колата не прави петно, но чета във форума, че ако теча е от този семеринг, се проявява най-вече в движение, а като спре колата, най-много да виси капчица.
Моля дайте ми насоки за точна диагноза, за да не давам пари напосоки!

Последна промяна от pdonev на Сря 11 юни 2008 7:39, променено общо 2 пъти.




pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pdonev » Сря 11 юни 2008 7:34


Колеги, дайте мнение :( може ли да се установи, колко обилен е теча от семеринга на кол. вал на съединителя?
Данеби, леко да омаслява, а аз да се набутам за нов съединител и после да се окаже, че загубата на масло не е от там ?!


Потребителски аватар
RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот RS6 » Сря 11 юни 2008 7:45


Здравей колега. Мисля че можеш да се ориентираш за загубата на маслото от семеринга по това дали остават често петна от масло под двигателя. Друг начин е да я видиш на канал. Ако при сглобката между двигателя и скоростната кутия има омасляване и капки, значи губиш достатъчно. Имай предвид, че на дълъг път се губи повече, защото двигателя е постоянно в някакви средни обороти и маслото по-лесно преминава около семеринга. :wink:


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Сря 11 юни 2008 10:18


Ако е от семерингата би трябвало при движение да ти омаслява и притискателния и съединителя т.е. да имаш приплъзване в някой моменти. Другото което би трябвало да е в наличие при горното обстоятелство /теч/ е омасляване на долната част на съединяването на скоростната кутия и двигателя. При този разход който го даваш не ми се струва чак толкова да изтича през тази семерина тъй като тя уплътнява съвсем тънък филм който върви по опашката на коляновия вал. Там също няма определено голямо налягане тъй като картерното налягане не е от високите. Дори и да ти се е скъсала пружината на семерината, което е много малко вероятно, не би могло да тече в посоченото от теб количество. Принципно оттам може да си просълзява но не чак толкова колкото сочиш ти. По скоро гумичките на клапаните са си заминали и разхода на дълът път в тези случаи винаги е по висок. Ако имаш голямо омасляване на долната част на скоростната кутия и двигателя / защото то си бая количество - близо литър/ тогава можеш да се замислиш за смяна на семерина.


pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pdonev » Сря 11 юни 2008 13:04


Благодаря колеги. Най-вероятно ще се насоча към гумичките естествено след като майстора при който ходя си каже последната дума. Силно се надявам там да е проблема, защото е по-ефтиния вариант.
А иначе двигателя около скоростната кутия си е омаслен отдолу, но не стои прясно, а спечено (старо) маслото и капки не забелязвам. Не съм усетил и да превърта (буксува) съединителя от омасляване, макар, че нямам опит с тези неща.
Сега ще сложа един кашон отдолу и ще я пусна да поработи колата 15-тина минути да видя дали ще капне. Едвали ефекта ще е като на дълъг път но ще проверя.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 11 юни 2008 15:28


Колега как ти е гарнитурата на капака на клапаните. По принцип теча е зад двигателя, защото има наклон назад, така че огледай добре. При мен бая мяташе от там и то именно на дълъг път. Ако го гори маслото ще познеш по състоянието на свещите. До колкото знам скоро си ги сменял и ако са черни и мазни гумичките :wink:


pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pdonev » Сря 11 юни 2008 16:00


Здравей dj_tuhla, ами горе при капака ми се вижда сухо, но долната гарнитура на главата е фино омаслена и изглежда чисто (прясно) масълце. Отпред не се вижда да е в голямо количество, но като казваш че наклона е назад а там не се вижда..., кой-знае там как е!
Утре мисля да звънна на нашият познат майстор и да уговоря ремонта.
Днес оставих колата да работи половин час на място с кашон под мотора и не капна и капка масълце.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 11 юни 2008 16:08


Еми... то със смяна на гумички ще смениш и гарнитура на главата, така че ако е от там ще изчезне проблема .. а и не е скъп много тоя ремонт ..


pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pdonev » Сря 11 юни 2008 16:18


Да, а някъде из форума четох, че и болтовете на главата е добре да се сменят, защото се разтягали с времето!


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Сря 11 юни 2008 19:58


На този двигател, гумичките не могат ли да се сменят, без да се сваля главата?


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 11 юни 2008 22:05


Май може (с някакви въжета там през дупките на свещите), ама за мен си е селско изпълнение.


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Чет 12 юни 2008 8:05


:lol:
bachest написа:На този двигател, гумичките не могат ли да се сменят, без да се сваля главата?

Може, аз го направих преди 20 дена. Цялата работа ми излезе 100 лв. - работа и гумички от майстора за 2 часа и бях готов. Ако ти е добре главата, гарнитурата и т.н. за предпочитане е да смениш гумичките без да сваляш главата. Дали има ефект от смяната, да не ми гори толкова масло колкото беше преди тепърва ще го установявам.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11932
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 12 юни 2008 8:18


kibo_tom_8440 написа::lol:
bachest написа:На този двигател, гумичките не могат ли да се сменят, без да се сваля главата?

Може, аз го направих преди 20 дена. Цялата работа ми излезе 100 лв. - работа и гумички от майстора за 2 часа и бях готов. Ако ти е добре главата, гарнитурата и т.н. за предпочитане е да смениш гумичките без да сваляш главата. Дали има ефект от смяната, да не ми гори толкова масло колкото беше преди тепърва ще го установявам.

Майстора добре те е ожулил. Взел ти е като за смяна на гарнитурата и гумичките с части и труд от него.
Гумичките за тоя двигател кортеко са 6,50лв. виктор рейнц 12лв.


pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pdonev » Чет 12 юни 2008 8:30


А след ремонта на главата - смяна на гумичките, водачите на клапани (евентуално), шлайф и т.н... Наложително ли е да се смени маслото?
Моето (Лики Моли 10/40) е на половин година и 3000 - 3500 км.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 509
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Чет 12 юни 2008 9:19


PDonev, моят мотор е същият и имах и аз теч. Едни вампири се опитаха да ме клатят, че течът е от семеринга и да ме праснат с некоя цифра. Никси от Герман обаче забеляза , че тече от гартнитурата на държача на масления филтър и така срещу 12 лв съм си ОК. Та казвам ти : виж внимателно, бърши отдолу с парцали и гледай, после пак бърши и пак гледай и ще разбереш.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anton123, kolenceto79 и 38 госта