Има ли някаква характеристика на термоглавата на основния вентилатор на радиатора на двигател ТДИ 1.9?
Напоследък забелязвам, че дори сутрин (околната температурае около 21 градуса) като запаля мотора, перката се върти по-бързо от нормалното за студен двигател (според мен).
Има ли някаква температура или диаграма на работата на термоглавата на перката?
Това се получи след като смених ангренажния ремък (може да е съвпадение).
mod edit: dobrinb



Как работи термоглавата (вискомуфата :-) ) на в-ра В5.5?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Как работи термоглавата (вискомуфата :-) ) на в-ра В5.5?
Последна промяна от krraynov на Чет 31 май 2007 21:02, променено общо 1 път.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
За термоглава не бях чувал (ама може и така да се казва някъде
) - аз го знам вискосъединител. Работи на принципа на температурата (околната, зад радиатора). Когато тя се повиши (не мем питай за стойности - не ги знам), "зацепва" - предава движението от ролката (ремъка) към перката. Но дори и да не е достатъчно висока температурата, перката пак си се върти. Разликата е, че можеш да я спреш с ръка при работещ двигател (ВНИМАВАЙ ! Ако е блокирало в зацепено положение виско-то, може да стане беля ! А също трябва да се внимава защото има движещи се части. Нов вискосъединител - цена около 170 лв. На моята кола след като го смених при никакви условия не съм хващал зацепено това устройство (е, не отварям капака след всяко спиране за да проверя). Преди смяната не знаех за тези проверки, но не ми харесваше външния му вид (не приличаше на изправно). Сещам се за поне един колега от форума с блокирал в зацепено положение такъв съединител. Може би това не е толкова опасно (свързано е с повече шум и загуба на мощност, но това не е кой-знае какъв проблем) колкото обратното - блокиране в незацепено положение.

- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
:-) ок Вискосъединител да се казва...
Сигурно има много имена (Мерси за поправката
), за принципа ОК,. Ако е спрян двигателя -вентилатора като го побутна и свободно се завърта- значи нее блокирал...

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
krraynov написа:.... Ако е спрян двигателя -вентилатора като го побутна и свободно се завърта - значи не е блокирал...
Мисля, че това нищо не значи - доколкото знам пробата се прави при работещ двигател, на празен ход. На колегата с блокиралото виско не сме пробвали при спрял двигател какво е.
Тук е описано как се прави пробата.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
В руския сайт пише нещо...
Казват - с нещо (примерно кърпа или вестник) при не загрял двигател - трябва да можеш да спреш вентилатора когато двигателя е студен. а ако е загрял - няма да можеш.
Аз одеве пробвах - с една кърпа, и при студен двигател (и радиатор) спрях вентилатора, като го пуснеш - бавничко почва и набира обороти.
Като загрее (казват руснаците) вентилатора почва да бръмчи под капака - все едноче имаш 8 цилиндров мотор под капака (е тва не съм успял да го изпробвам)
.
Апропо електровентилатора за климатроника- едно скоростен ли е?
Ако е едноскоростен (има само 2 проводника който влизат в него - макар че това не е гаранция че е едноскоростен) един път чух, как когато колата беше на клима и си бръмчеше, и изведнъж с повече шум се чу че някой вентилатор започва да се върти по-бързо. Може би товае било сновния вентилатор (с вискомуфата)?
Аз одеве пробвах - с една кърпа, и при студен двигател (и радиатор) спрях вентилатора, като го пуснеш - бавничко почва и набира обороти.
Като загрее (казват руснаците) вентилатора почва да бръмчи под капака - все едноче имаш 8 цилиндров мотор под капака (е тва не съм успял да го изпробвам)

Апропо електровентилатора за климатроника- едно скоростен ли е?
Ако е едноскоростен (има само 2 проводника който влизат в него - макар че това не е гаранция че е едноскоростен) един път чух, как когато колата беше на клима и си бръмчеше, и изведнъж с повече шум се чу че някой вентилатор започва да се върти по-бързо. Може би товае било сновния вентилатор (с вискомуфата)?
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
деа аз я поръчах вече... ама гледахме на една а6-ца там на изключен мотор не се върти перката ,докато не запали ... докато при мене се върти свободно + това колата когато тръгна да я карам със 110км+ почва да дига температурата на антифриза , онзи ден минах половината магистрала с 230(по километраж) и хвърлих водите... и с майстора точно това си говорхме ,че в града не загрява (заради температурите сега) ама извън града като почне да се товари много мотора и да стопля тогава трябва да включва тази перка ама...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 22 госта