Черни свещи ,голям разход
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не ти цапа свещите бе човек!
Нормално е на незагрята кола свещите да са черни , при 3-4 км градско - така е ! Просто ако ти се случи да караш извънградско и колата ти загрее, виж ги и се успокои. Щом не бълва черни пушеци и не ти мирашат на бензин изгорелите газове значи бензина не се харчи прекомерно от двигателя. Разход от 14-15/100 според мен е на горната граница на нормалното , просто има разлика между градско и градско, ако караш постоянно незагряла и на къси разстояния.
Пак пробвай извънградско - колко ще ти гори и тогава ако е много пробвай да не ти тече от някъде бензина...
Нормално е на незагрята кола свещите да са черни , при 3-4 км градско - така е ! Просто ако ти се случи да караш извънградско и колата ти загрее, виж ги и се успокои. Щом не бълва черни пушеци и не ти мирашат на бензин изгорелите газове значи бензина не се харчи прекомерно от двигателя. Разход от 14-15/100 според мен е на горната граница на нормалното , просто има разлика между градско и градско, ако караш постоянно незагряла и на къси разстояния.
Пак пробвай извънградско - колко ще ти гори и тогава ако е много пробвай да не ти тече от някъде бензина...
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Да споделя и аз нещо в тази насока
Понякога ми се е случвало като запаля колата (Пасат 1.8 RP) да се държи така все едно работи на 3 цилиндъра. Гася, пак паля и вс. е ОК! Карам я на газ. Паля на бензин (автомат е) сега ако не я почакам да загрее добре подкарвам направо и карам 5-6 мин на бензин и превключвам ръчно на газ, и тогава усещам как колата тръгва да се тресе и да гасне. Случва се - загасва, паля я наново - трудно, но като запали вс е ОК.....
Свлях свещите -1 и 4 ОК, 2 и 3 черни. Размених ги карах така - гледам пак- вс. 4 са ОК. Компресия на всички цилиндри над 10 бара. Кабелите са оригиналните и излеждат идеално, с нов палец и капачка съм и свещите са NGK на 25 000 км. каква може да е причината за това явление, като на диагностика вс. илзиза нормално ??? мисля варант нови кабели и свещи (даже съм ги поръчал на Доси, извинявам му се тия дни ще си ги прибера)
Понякога ми се е случвало като запаля колата (Пасат 1.8 RP) да се държи така все едно работи на 3 цилиндъра. Гася, пак паля и вс. е ОК! Карам я на газ. Паля на бензин (автомат е) сега ако не я почакам да загрее добре подкарвам направо и карам 5-6 мин на бензин и превключвам ръчно на газ, и тогава усещам как колата тръгва да се тресе и да гасне. Случва се - загасва, паля я наново - трудно, но като запали вс е ОК.....
Свлях свещите -1 и 4 ОК, 2 и 3 черни. Размених ги карах така - гледам пак- вс. 4 са ОК. Компресия на всички цилиндри над 10 бара. Кабелите са оригиналните и излеждат идеално, с нов палец и капачка съм и свещите са NGK на 25 000 км. каква може да е причината за това явление, като на диагностика вс. илзиза нормално ??? мисля варант нови кабели и свещи (даже съм ги поръчал на Доси, извинявам му се тия дни ще си ги прибера)
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
така, понеже станана въпрос и аз взех , че проверих за т.нар духане през капачката за маслото . Оня ден запалих колата и отвъртях таз капачка и сложих ръка отгоре - ми духаше си силно ,но масло не хвърляше, това какво трябва да значи - проблем ? преди няколко дни си мерих компресията - 11 на 4-те цилиндъра ? Споделете моля ви ? Ваското какво мислиш ?
One написа:така, понеже станана въпрос и аз взех , че проверих за т.нар духане през капачката за маслото . Оня ден запалих колата и отвъртях таз капачка и сложих ръка отгоре - ми духаше си силно ,но масло не хвърляше, това какво трябва да значи - проблем ? преди няколко дни си мерих компресията - 11 на 4-те цилиндъра ? Споделете моля ви ? Ваското какво мислиш ?
Пичове, отговорете на човека и аз имам същия въпрос?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
понеже темата се прехвърли няколко пъти вече не по темата мисля да обясня последния въпрос и да я заключа!
когато буталото се движи нагоре във втория такт (тактовете са 4: 1. пълнене 2. сгъстяване 3. работен 4. изпразване ) то избутва готовата горивовъздушна смес за да я свие в по малък обем и да и придаде повече сила при изгарянето или работния такт. при това движение уплътнението на цилиндъра се осигурява от сегментите на буталото. те обаче не са никога 100% херметични поради ред причини-да не се отклоняваме-и винаги пропускат някаква част от готовата смес да мине под буталото. това се наричат картерни газове и заради това винаги смърдят на сурово гориво.
колкото по бавно се движи буталото (празен ход) толкова повече време имат газовете да бягат. затова на празен ход мотора духа а като го изфорсираш-спира.
а поради наличието на гориво в тези газове те се връщат в горивната камера за доизгаряне чрез маркучи или тръби които всички знаят.
когато се поизноси мотора вече на всички стана май ясно какъв ще е ефекта -> повече духане на празен ход ->картерните газове почват да носят повече масло ->почва се духане и на по високи обороти. и ред други неща.
а дано съм ви отворил очето малко.
когато буталото се движи нагоре във втория такт (тактовете са 4: 1. пълнене 2. сгъстяване 3. работен 4. изпразване ) то избутва готовата горивовъздушна смес за да я свие в по малък обем и да и придаде повече сила при изгарянето или работния такт. при това движение уплътнението на цилиндъра се осигурява от сегментите на буталото. те обаче не са никога 100% херметични поради ред причини-да не се отклоняваме-и винаги пропускат някаква част от готовата смес да мине под буталото. това се наричат картерни газове и заради това винаги смърдят на сурово гориво.
колкото по бавно се движи буталото (празен ход) толкова повече време имат газовете да бягат. затова на празен ход мотора духа а като го изфорсираш-спира.
а поради наличието на гориво в тези газове те се връщат в горивната камера за доизгаряне чрез маркучи или тръби които всички знаят.
когато се поизноси мотора вече на всички стана май ясно какъв ще е ефекта -> повече духане на празен ход ->картерните газове почват да носят повече масло ->почва се духане и на по високи обороти. и ред други неща.
а дано съм ви отворил очето малко.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: 1Sparrow и 72 госта
