Имам Пасат 1,8 Моно 90г. RP мотор. Работи отлично, но в процес на работа сам решава да изгасне за време от 1секунда до 15 мин. Не мога да разбера как да проверя от какво е.
Ето накратко и симптомите които съм забелязал:
1. При движение с над 60 км/ч при загасване на мотора оборотомера показва "0";
2. Проблема се е проявявал само при загрят мотор;
3. Проблема не се е явявал когато мотора работи на празен ход дълго време независимо колко е загрял. Мосля, че е необходимо колата да е поработила продължително време на по-високи обороти - не съм сигурен в това твърдение.
4. Може да няма общо но при топъл мотор оборотите се променят в големи граници от 700 ддо 1000.
5. Когато е студно и влажно при отнемане на гаста оборотите падат ряско до около 400-500 и трудно се възстановяват на нормалните ако двигателя е натоватен от парно, фарове и нагревател на задното стъкло.
6. Мисля, че нямам искраа на свещите когато мотора загасне и не иска да запали.
Сменил съм кабели на свещи, ел. запалване, дистрибуторна капачка и палец.
Как да разбера каво нарушава работата на двигателя и от къде мже да е проблема?



Загасва когато си иска, как да разбера от какво е?
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 22 дек 2007 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Загасва когато си иска, как да разбера от какво е?
Последна промяна от dichko на Нед 23 дек 2007 0:54, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Загазва когато си иска, как да разбера от какво е?
Дичко, до тук изброеното ми намирисва на проблем с Хол-датчик....
Или по-скоро- със семеринг, който не позволява на маслото от мотора да се добере до споменатия Хол-датчик. На тази мисъл ме навеждат най-вече тези изброени симптоми:
Хол-датчика- това ти е устройството в дистрибутора (под палеца и ламаринката отдолу), което казва кога да се пусне искрата.
Ако се омаслява може да ти прави разни номера.
Погледни дали няма следи от масълце по стените под дистр. капачка.
Или по-скоро- със семеринг, който не позволява на маслото от мотора да се добере до споменатия Хол-датчик. На тази мисъл ме навеждат най-вече тези изброени симптоми:
dichko написа:4. Може да няма общо но при топъл мотор оборотите се променят в големи граници от 700 ддо 1000.
6. Мисля, че нямам искраа на свещите когато мотора загасне и не иска да запали.
Хол-датчика- това ти е устройството в дистрибутора (под палеца и ламаринката отдолу), което казва кога да се пусне искрата.
Ако се омаслява може да ти прави разни номера.
Погледни дали няма следи от масълце по стените под дистр. капачка.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 22 дек 2007 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Купил съм датчика на Хол и утре ще го сменя, но ...
Нека да кажа защо се съмнявам, че датчика на Хол е проблемен.
Датчиика има 3 извода - захранване и трети който е "променлив". На третият извод при проверка с най обикновен уред измервам напрежение от около 7V в момент когато двигателя не запалва. Точно толкова измервам и когато той работи. Нямам осцилоскоп за да проверя кава в формата на импулсите, но примерно допускам, че работи.
Датчика на хол е магнит и някакъв напълно затворен елемент, залят със смола. Та тази комбинация трябва да може и под вода да работи. Наличието на масло при датчика може да повличе сами на искрата от палеца. Като казвам, че нама искра на свещите имам предвид на бобината.
Моите ръсъждения гледайки схемата са следните:
На електронното запалване са вързани паралелно бобината, оборотомера и реле К2, което включва подгряването на ланда сондата. Бобината подава искра, когато на извода и към електронното запалване прекъсне масата. Ако релето или оборотомера имат когато си поискат късо към 12V то искра на вроричната намотка на бобината няма да се появи. Ако през релето или оборотомера протича някакъв минимален ток то искрата няма да има необходимата мощност и оборотите биха се променяли. От по-високите обороти релето или оборотомера се натоварват повече и затова може би не може двигателя не гасне при обороти на празен ход. Всичко това е само допускане от моя страна гледайки няколко дни схемата и припомняйки си принципа на работа на запалването.
Не мога да разбера каква е връзката между компютъра и ел. запалване. Кой кого управлява? компютъра ли "казва" на ел запалване да прекъсва ел. верига на бобината или ел. запалване рапортува на компютъра какви са оборотите на въртене на вигателя. Връзката им е зелено-черен кабел.
Нека да кажа защо се съмнявам, че датчика на Хол е проблемен.
Датчиика има 3 извода - захранване и трети който е "променлив". На третият извод при проверка с най обикновен уред измервам напрежение от около 7V в момент когато двигателя не запалва. Точно толкова измервам и когато той работи. Нямам осцилоскоп за да проверя кава в формата на импулсите, но примерно допускам, че работи.
Датчика на хол е магнит и някакъв напълно затворен елемент, залят със смола. Та тази комбинация трябва да може и под вода да работи. Наличието на масло при датчика може да повличе сами на искрата от палеца. Като казвам, че нама искра на свещите имам предвид на бобината.
Моите ръсъждения гледайки схемата са следните:
На електронното запалване са вързани паралелно бобината, оборотомера и реле К2, което включва подгряването на ланда сондата. Бобината подава искра, когато на извода и към електронното запалване прекъсне масата. Ако релето или оборотомера имат когато си поискат късо към 12V то искра на вроричната намотка на бобината няма да се появи. Ако през релето или оборотомера протича някакъв минимален ток то искрата няма да има необходимата мощност и оборотите биха се променяли. От по-високите обороти релето или оборотомера се натоварват повече и затова може би не може двигателя не гасне при обороти на празен ход. Всичко това е само допускане от моя страна гледайки няколко дни схемата и припомняйки си принципа на работа на запалването.
Не мога да разбера каква е връзката между компютъра и ел. запалване. Кой кого управлява? компютъра ли "казва" на ел запалване да прекъсва ел. верига на бобината или ел. запалване рапортува на компютъра какви са оборотите на въртене на вигателя. Връзката им е зелено-черен кабел.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
dichko написа:Нека да кажа защо се съмнявам, че датчика на Хол е проблемен.
Датчиика има 3 извода - захранване и трети който е "променлив"....
Яяя!...

Имам малки забележки към разсъжденията ти

Веригата, където е включено подгряването на Ламбдата, както и релето за помпата са защитени от предпазител. Появи ли се късо там, предполага се, че предпазителя ще изгори.
(Все ми се струва, че на RP моторите Ламбдата е без подгрев, но може и да бъркам)
Относно това кой кого управлява, на следващата версия на твоя мотор се монтира инжекцион, който мени момента на подаване на искрата електронно. При теб трябва да има вакуум-регулатор за тази цел, но при всички случаи сигнала от Хол-датчика минава през компютъра на колата, защото по него се определя и кога да е впръскването на дюзата.
Така, че пътя е Хол -> контролер (ECU) -> комутатор -> бобина.
Нормално е с обикновен цифров уред да не можеш да измериш точна стойност, а някаква средна, защото по-обикновените и масови уреди са твърде бавни!

За целта можеш да използваш сетодиод със запоен на него резистор от пордъка на 600-700 ома. При въртене на стартер (и включена букса, разбира се!) на средния извод ще наблюдаваш мигане на светодиода.
А принципно си прав, че това чудо трябва и под вода да може да работи, но маслото такова таковата на изолацията на кабелите и те дават на късо. Отделно, че прониква и през най-малките процепи на залятото блокче и не е ясно как се отразява това вътре.
Успех!
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 22 дек 2007 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
radotom написа:релето за помпата
релето К2 (електронно) за ламбда сондата
radotom написа:Веригата, където е включено подгряването на Ламбдата, както и релето за помпата са защитени от предпазител. Появи ли се късо там, предполага се, че предпазителя ще изгори.
В началото когато се запознавах със схемата интересното за мен беше, че никъде по в ел вериги на запалването и сондата няма предпазители. Според мен няма как да има предпазители по простата причина, че тока през първичната намотка на бобината е огромен - нека не се впускам в расъждения за ток през бобина от дебела жица.
Мисля, че не е необходимо пълно късо за да изчезне искрата на бобината. Пробвах да закача паралелно на бобината една пробна лампа от 5W - искрата изчезна...
Ще пробвам идеята с диода.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Според мен става въпрос за проблем с моторчето за ПХ.При изборените симптоми с мененето на оборотите и загасването предполагам че е само то.Иначе по повод датчика на хол доколкото съм запознат той или работи или не работи и средно положение няма....
Общо взето при пускане на газта моторчето за ПХ определя празния ход заедно с информацията от ламбда сондата.Ако в този момент моторчето се умисли много време оборотите се задържат постоянни известно време (така е при мен) и слизат много бавно до нормалните.
Ако пък тръгне да ги намалява веднага ама не спре на време колата гасне....а кога точно ще се случи това и колата ще изгасне практически никой не знае.
Общо взето при пускане на газта моторчето за ПХ определя празния ход заедно с информацията от ламбда сондата.Ако в този момент моторчето се умисли много време оборотите се задържат постоянни известно време (така е при мен) и слизат много бавно до нормалните.
Ако пък тръгне да ги намалява веднага ама не спре на време колата гасне....а кога точно ще се случи това и колата ще изгасне практически никой не знае.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 22 дек 2007 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Това,че оборотите на празен ход зависят от морчето на празен ход съм напълно съгласен с zfa159, но зависят и от датчика на дроселовата клапа. Мисля, че това е може би втора повреда в пасатора ми, но моторчето не може да е причина за пълно загасване на мотора по време на движение докато съм натиснал педала на гаста.
Мисля, че за плавното падане на оборотите след отпускане ряско на подадената гас изцяло е отговорен компютъра управлявайки моторчето за празен ход. Бързото падане на оборотите се получава когато компютъра на автомобила работи в авариен режим.
Мисля, че за плавното падане на оборотите след отпускане ряско на подадената гас изцяло е отговорен компютъра управлявайки моторчето за празен ход. Бързото падане на оборотите се получава когато компютъра на автомобила работи в авариен режим.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Бил съм свидетел на идентично поведение при Голф2 1.3 - произволно гаснене, отказ да запали след това произволен период...
При опита с диода мигането излизаше, така и не успяхме да го хванем по този начин. Но имахме хол за проба, и след смяната му всичко се оправи. Дано при теб да е това, при всички случаи си струва да пробваш първо там.
Поздрави.
При опита с диода мигането излизаше, така и не успяхме да го хванем по този начин. Но имахме хол за проба, и след смяната му всичко се оправи. Дано при теб да е това, при всички случаи си струва да пробваш първо там.
Поздрави.
- paralesko
- Мнения: 219
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
при мен гасне от време на време като спирам и изключа от скорост и утре сам на диагностика за да знам каде да тарся проб. гасне невинаги но е дразнещо ако не изгасне остава 500 или 700об. ще търся проблема дано успея .интересното е че като я запаля дори и студена си даржи 1000 без да варира точно и работи добре като тръгна се появява проблема но не винаги . мисля си дали не е от конденз вода в резервоара преди я карах с по 7 8литра сега вече я даржа на около 40лита да има в нея утре ще пиш пак дано дасам полезен на някои с подобни проблеми. 2.0 115к. е мотора 

-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 22 дек 2007 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря,
все още не мога да ви кажа дали има ефект от смяна на датчика на хол, защото както винаги има няколко модела при резервните чсти и аз съм си купил точно този, който не ми върши работа. Утре отивам в магазина да върна "грешният" и да покажа моя за да си взема точно такъв какъвто ми върши работа.
все още не мога да ви кажа дали има ефект от смяна на датчика на хол, защото както винаги има няколко модела при резервните чсти и аз съм си купил точно този, който не ми върши работа. Утре отивам в магазина да върна "грешният" и да покажа моя за да си взема точно такъв какъвто ми върши работа.
Здравейте. Да питам дали се е разбрало каква всъщност е причината за проблема?
Че при мен се получава същата дивотия - при скорост над 60-70км/ч оборотите падат под 1000, колебаят се няколко секунди около 500 и спира съвсем.
Колата е пасат 1.8 GT G60 (с махнат компресор и задно предаване) 91г., с газова.
Че при мен се получава същата дивотия - при скорост над 60-70км/ч оборотите падат под 1000, колебаят се няколко секунди около 500 и спира съвсем.
Колата е пасат 1.8 GT G60 (с махнат компресор и задно предаване) 91г., с газова.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта