От проблем с касетофона - колата спря да пали???

Техническа и сервизна информация за Passat
nenov
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

От проблем с касетофона - колата спря да пали???

Мнениеот nenov » Чет 06 ное 2008 16:09


Колеги помагайте, че нещо не виждам връзката. След късо между захранването за паметта на касетофона и масата на колата - тя престана да пали. Бушоните в таблото са ОК. Някакви идеи? Колата е Пасат В3 с ABS 1.8 mi 93-та




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 06 ное 2008 16:23


А дали има общо?
При мен като окъсих паметта си изгоря предпазителя и....толкова.смених си го и всичко си е 6+.
Предполагам е на газ и бензин - и на двете ли не иска да запали?
Сега след късото има ли си напрежение на паметта или изчезна?
Гледал ли си има ли напрежение по свещите и т.н. ?


nenov
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenov » Чет 06 ное 2008 16:30


Няма напрежение за паметта. Всички бушони които са във вътрешното табло са ОК. Не знам дали няма още некъде. Оказа се че няма ток на свещите. не мога да си представя пряка връзка между двете явления. А да вържат нещото което движи колата с нещо което е за забавление в обща верига???


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 06 ное 2008 16:44


Ами вероятно нещо е преправяно и затова е вързано така ама няма пряка връзка - напрежението на бубината минава през контактния ключ а паметта е постоянна.
При мен паметта си е вързана към предпазителя на радиото ама преди да мине сигнала през ключа.
Оригинално са на Евробукси - при теб седят ли си или е преправяно нещо?
Други предпазители освен долу на таблото незнам да има.При мен има и два закрепени отстрани на таблото,които незнам за какво са (този за газта ми е отделен понеже аз съм си го слагал).
Сега ще се заровя по схемите да видя какво дават немците по този въпрос....но при мен не е както при теб вяно.


nenov
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenov » Чет 06 ное 2008 16:49


Не личи да е преправяно - има само аларма, но я слагах в БГ. Освен те да за взели захранване от някакви странни места или да е станало нещо с нея - хмх. Няма газова. буксите са оригиналните и кабелите са извързани с онова нещо приличащо на изолирбанд, в което са извързани и повечето кабели в пасатите


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Чет 06 ное 2008 17:05


А някакъв ток въобще има ли колега?Като дадеш контакт някакви лампи по таблото светят ли?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 06 ное 2008 17:12


Ами гледах по схемата ама там дават други неща.Отделен предпазител с No.15 за електронния блок и отделен с No.22 за радиото и нищо общо между тях.
По самата схема не успях да се ориентирам понеже в легендата въобще няма радиоприемник :roll: и нямаше как да видя къде му отиват кабелите.
Късото за кратко ли беше или за по-дълго?


nenov
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenov » Чет 06 ное 2008 17:21


колата е съвсем почти като "жива". Всичко си свети, върти, мига. Стартера е като змей, но не пали. като първоначални симптоми - липса на ток към свещите. горивната помпа от компютъра на инжекцията ли се управлява, или минава само през реле? Това с предпазител 15 е интересно - специално ще го погледна. 22 знам че е за касетофона - той си е здрав.

Относто къстото - 2-3 секунди за един електрон си е цяла вечност - извинявам се за черния хумор, но някак нямам предвидени резервни сили да се ядосвам с това сега.


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Чет 06 ное 2008 17:42


Тогава колега както каза zfa159 - явно е вързано на друго място...
Ако искаш пробваи с мултицет има ли верига от предпазителя до радиото - ако не сигурно е вързано на друго място....


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 06 ное 2008 21:20


Мога да ти кажа как е при мен ако ти е от полза :
на буксата за радиото (захранващата част от Евро буксата имам в предвид) имам една по-дебела жица,която е захранващия плюс.Тя си е от предпазителя с номер 22.Имам една доколкото помня кафяво-червена малко по-тънка с постоянен плюс и при мен и тя е на същия предпазител.Която и от двете до окъся гори No.22 .Хвани един мултицет и премери следните неща :
-имаш ли захранващия плюс - при мен е една малко по-дебела жица както казах.При мен го има винаги - дори,когато въртя на стартер си го има.
Ако него го имаш пробвай да разкачиш предпазителя 22 и виж дали си остава.Ако отпадне значи той поне си е на мястото.А ако още отначало го няма вероятно е вързан заедно с паметта на някое друго място.
Прегледай много внимателно всички предпазители да няма някой видимо здрав а всъщност изгорял.
И пробвай другия вариант - пусни едни +12V от някъде (да кажем от захранването на радиото ако го има) по тази жица и пробвай дали ще запали.И ако запали ще трябва да търсиш къде какво е вързано и какво е правено.
Успех!


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Milanov » Пет 07 ное 2008 15:54


Не разбрах в момента работи ли ти касетофона.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19577
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 07 ное 2008 17:18


Колега, я погледни от къде ти се захранва алармата...
Като нищо може да е от същия предпазител, на който е касетофона и сега да нямаш захранване на имобилайзеа й, примерно.
Друга връзка не виждам...


nenov
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenov » Пет 07 ное 2008 21:24


след още един рунд - ето резултатите: помощното захранване не е свързано с 22 предпазител - идва от друго място, което май говори за промяна в ел. инсталацията, а какво е правено... В едни pdf-и видях че захранването за паметта идва след контактния ключ и е без предпазител, което малко прилича на ситуацията, но обезмисля наличието на памет?? В момента "помощното" напрежение го няма никакво. Освен при късото да се е прецалало нещо в контакния ключ, което да е спряло и напрежението към нещо друго??? Всички предпазители в таблото са проверени и са здрави, не само на вид, а и на мултицет. Алармата си работи нормално, релето за имобилайзера също. При поредните опити се установи следното. Ако при контакт се подават лъжливи импулси от датчика на хол - бобината изработва нормални искри. Ако се завърти на стартер т.е. работа с реален датчик - искри няма -> т.е. съмнение в датчика. Но не виждам връзка с касетофона, освен ако не е някакво ГОЛЯМО съвпадение на двете събития. За сега до тук с тестовете, че акумулатора реши да излезе в почивка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 07 ное 2008 22:11


nenov написа:след още един рунд - ето резултатите: помощното захранване не е свързано с 22 предпазител - идва от друго място, което май говори за промяна в ел. инсталацията, а какво е правено... В едни pdf-и видях че захранването за паметта идва след контактния ключ и е без предпазител, което малко прилича на ситуацията, но обезмисля наличието на памет?? В момента "помощното" напрежение го няма никакво. Освен при късото да се е прецалало нещо в контакния ключ, което да е спряло и напрежението към нещо друго??? Всички предпазители в таблото са проверени и са здрави, не само на вид, а и на мултицет. Алармата си работи нормално, релето за имобилайзера също. При поредните опити се установи следното. Ако при контакт се подават лъжливи импулси от датчика на хол - бобината изработва нормални искри. Ако се завърти на стартер т.е. работа с реален датчик - искри няма -> т.е. съмнение в датчика. Но не виждам връзка с касетофона, освен ако не е някакво ГОЛЯМО съвпадение на двете събития. За сега до тук с тестовете, че акумулатора реши да излезе в почивка.

С една малка подробност.При мен този кабел си идва от предпазителя и изобщо не минава покрай контактния ключ.
Хипотезата ти може да е вярна - виж какво е положението като напрежения на клемореда на ключа (отдолу се сваля кората и мериш ;) ).сигнала от датчика на хол май минава през компютъра понеже при ABS моторите той управлява аванса на запалването (няма вакуумрегулатор) така че май ЕКУ-то ти няма напрежение и не работи въобще - оттам не работи дюзата и бубината (за това с датчика не съм 100% сигурен ама някой,който е по-запознат да каже).
Клемореда може и да се е прецакал ама няма логика тези неща да минават изобщо оттам....той клча има само положения,които управляват някакви вериги а паметта трябва да си е постоянна и има ли акумулатор да има напрежение на нея.
Отделно едва ли е оставено постоянно захранване в автомобила,което да е без предпазител.....
Успех!


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Съб 08 ное 2008 7:09


nenov написа:... При поредните опити се установи следното. Ако при контакт се подават лъжливи импулси от датчика на хол - бобината изработва нормални искри. Ако се завърти на стартер т.е. работа с реален датчик - искри няма -> т.е. съмнение в датчика. Но не виждам връзка с касетофона, освен ако не е някакво ГОЛЯМО съвпадение на двете събития. За сега до тук с тестовете, че акумулатора реши да излезе в почивка.


т.е. съмнение, че помощното захранване си го взел от верига, дето изключва консуматорите при стартер. :idea:
(с уговорката, че "лъжливите" импулси са от самият датчик на Хол и всичко по алармата е ОК)

Пусни си 12В. директно от акумулатора, желателно през предпазител
(понеже късото при теб е с голямо времетраене :wink: )...
и на по бира, че ще запали!

Лично мен, цялата тази работа ми понамирисва на подсилен предпазител...
и в резултат на което е прегоряла някоя шина в монтажното табло. :roll:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Alexspade, drago86 и 50 госта