От проблем с касетофона - колата спря да пали???
От проблем с касетофона - колата спря да пали???
Колеги помагайте, че нещо не виждам връзката. След късо между захранването за паметта на касетофона и масата на колата - тя престана да пали. Бушоните в таблото са ОК. Някакви идеи? Колата е Пасат В3 с ABS 1.8 mi 93-та
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами вероятно нещо е преправяно и затова е вързано така ама няма пряка връзка - напрежението на бубината минава през контактния ключ а паметта е постоянна.
При мен паметта си е вързана към предпазителя на радиото ама преди да мине сигнала през ключа.
Оригинално са на Евробукси - при теб седят ли си или е преправяно нещо?
Други предпазители освен долу на таблото незнам да има.При мен има и два закрепени отстрани на таблото,които незнам за какво са (този за газта ми е отделен понеже аз съм си го слагал).
Сега ще се заровя по схемите да видя какво дават немците по този въпрос....но при мен не е както при теб вяно.
При мен паметта си е вързана към предпазителя на радиото ама преди да мине сигнала през ключа.
Оригинално са на Евробукси - при теб седят ли си или е преправяно нещо?
Други предпазители освен долу на таблото незнам да има.При мен има и два закрепени отстрани на таблото,които незнам за какво са (този за газта ми е отделен понеже аз съм си го слагал).
Сега ще се заровя по схемите да видя какво дават немците по този въпрос....но при мен не е както при теб вяно.
Не личи да е преправяно - има само аларма, но я слагах в БГ. Освен те да за взели захранване от някакви странни места или да е станало нещо с нея - хмх. Няма газова. буксите са оригиналните и кабелите са извързани с онова нещо приличащо на изолирбанд, в което са извързани и повечето кабели в пасатите
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами гледах по схемата ама там дават други неща.Отделен предпазител с No.15 за електронния блок и отделен с No.22 за радиото и нищо общо между тях.
По самата схема не успях да се ориентирам понеже в легендата въобще няма радиоприемник и нямаше как да видя къде му отиват кабелите.
Късото за кратко ли беше или за по-дълго?
По самата схема не успях да се ориентирам понеже в легендата въобще няма радиоприемник и нямаше как да видя къде му отиват кабелите.
Късото за кратко ли беше или за по-дълго?
колата е съвсем почти като "жива". Всичко си свети, върти, мига. Стартера е като змей, но не пали. като първоначални симптоми - липса на ток към свещите. горивната помпа от компютъра на инжекцията ли се управлява, или минава само през реле? Това с предпазител 15 е интересно - специално ще го погледна. 22 знам че е за касетофона - той си е здрав.
Относто къстото - 2-3 секунди за един електрон си е цяла вечност - извинявам се за черния хумор, но някак нямам предвидени резервни сили да се ядосвам с това сега.
Относто къстото - 2-3 секунди за един електрон си е цяла вечност - извинявам се за черния хумор, но някак нямам предвидени резервни сили да се ядосвам с това сега.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Мога да ти кажа как е при мен ако ти е от полза :
на буксата за радиото (захранващата част от Евро буксата имам в предвид) имам една по-дебела жица,която е захранващия плюс.Тя си е от предпазителя с номер 22.Имам една доколкото помня кафяво-червена малко по-тънка с постоянен плюс и при мен и тя е на същия предпазител.Която и от двете до окъся гори No.22 .Хвани един мултицет и премери следните неща :
-имаш ли захранващия плюс - при мен е една малко по-дебела жица както казах.При мен го има винаги - дори,когато въртя на стартер си го има.
Ако него го имаш пробвай да разкачиш предпазителя 22 и виж дали си остава.Ако отпадне значи той поне си е на мястото.А ако още отначало го няма вероятно е вързан заедно с паметта на някое друго място.
Прегледай много внимателно всички предпазители да няма някой видимо здрав а всъщност изгорял.
И пробвай другия вариант - пусни едни +12V от някъде (да кажем от захранването на радиото ако го има) по тази жица и пробвай дали ще запали.И ако запали ще трябва да търсиш къде какво е вързано и какво е правено.
Успех!
на буксата за радиото (захранващата част от Евро буксата имам в предвид) имам една по-дебела жица,която е захранващия плюс.Тя си е от предпазителя с номер 22.Имам една доколкото помня кафяво-червена малко по-тънка с постоянен плюс и при мен и тя е на същия предпазител.Която и от двете до окъся гори No.22 .Хвани един мултицет и премери следните неща :
-имаш ли захранващия плюс - при мен е една малко по-дебела жица както казах.При мен го има винаги - дори,когато въртя на стартер си го има.
Ако него го имаш пробвай да разкачиш предпазителя 22 и виж дали си остава.Ако отпадне значи той поне си е на мястото.А ако още отначало го няма вероятно е вързан заедно с паметта на някое друго място.
Прегледай много внимателно всички предпазители да няма някой видимо здрав а всъщност изгорял.
И пробвай другия вариант - пусни едни +12V от някъде (да кажем от захранването на радиото ако го има) по тази жица и пробвай дали ще запали.И ако запали ще трябва да търсиш къде какво е вързано и какво е правено.
Успех!
след още един рунд - ето резултатите: помощното захранване не е свързано с 22 предпазител - идва от друго място, което май говори за промяна в ел. инсталацията, а какво е правено... В едни pdf-и видях че захранването за паметта идва след контактния ключ и е без предпазител, което малко прилича на ситуацията, но обезмисля наличието на памет?? В момента "помощното" напрежение го няма никакво. Освен при късото да се е прецалало нещо в контакния ключ, което да е спряло и напрежението към нещо друго??? Всички предпазители в таблото са проверени и са здрави, не само на вид, а и на мултицет. Алармата си работи нормално, релето за имобилайзера също. При поредните опити се установи следното. Ако при контакт се подават лъжливи импулси от датчика на хол - бобината изработва нормални искри. Ако се завърти на стартер т.е. работа с реален датчик - искри няма -> т.е. съмнение в датчика. Но не виждам връзка с касетофона, освен ако не е някакво ГОЛЯМО съвпадение на двете събития. За сега до тук с тестовете, че акумулатора реши да излезе в почивка.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
nenov написа:след още един рунд - ето резултатите: помощното захранване не е свързано с 22 предпазител - идва от друго място, което май говори за промяна в ел. инсталацията, а какво е правено... В едни pdf-и видях че захранването за паметта идва след контактния ключ и е без предпазител, което малко прилича на ситуацията, но обезмисля наличието на памет?? В момента "помощното" напрежение го няма никакво. Освен при късото да се е прецалало нещо в контакния ключ, което да е спряло и напрежението към нещо друго??? Всички предпазители в таблото са проверени и са здрави, не само на вид, а и на мултицет. Алармата си работи нормално, релето за имобилайзера също. При поредните опити се установи следното. Ако при контакт се подават лъжливи импулси от датчика на хол - бобината изработва нормални искри. Ако се завърти на стартер т.е. работа с реален датчик - искри няма -> т.е. съмнение в датчика. Но не виждам връзка с касетофона, освен ако не е някакво ГОЛЯМО съвпадение на двете събития. За сега до тук с тестовете, че акумулатора реши да излезе в почивка.
С една малка подробност.При мен този кабел си идва от предпазителя и изобщо не минава покрай контактния ключ.
Хипотезата ти може да е вярна - виж какво е положението като напрежения на клемореда на ключа (отдолу се сваля кората и мериш ).сигнала от датчика на хол май минава през компютъра понеже при ABS моторите той управлява аванса на запалването (няма вакуумрегулатор) така че май ЕКУ-то ти няма напрежение и не работи въобще - оттам не работи дюзата и бубината (за това с датчика не съм 100% сигурен ама някой,който е по-запознат да каже).
Клемореда може и да се е прецакал ама няма логика тези неща да минават изобщо оттам....той клча има само положения,които управляват някакви вериги а паметта трябва да си е постоянна и има ли акумулатор да има напрежение на нея.
Отделно едва ли е оставено постоянно захранване в автомобила,което да е без предпазител.....
Успех!
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
nenov написа:... При поредните опити се установи следното. Ако при контакт се подават лъжливи импулси от датчика на хол - бобината изработва нормални искри. Ако се завърти на стартер т.е. работа с реален датчик - искри няма -> т.е. съмнение в датчика. Но не виждам връзка с касетофона, освен ако не е някакво ГОЛЯМО съвпадение на двете събития. За сега до тук с тестовете, че акумулатора реши да излезе в почивка.
т.е. съмнение, че помощното захранване си го взел от верига, дето изключва консуматорите при стартер.
(с уговорката, че "лъжливите" импулси са от самият датчик на Хол и всичко по алармата е ОК)
Пусни си 12В. директно от акумулатора, желателно през предпазител
(понеже късото при теб е с голямо времетраене )...
и на по бира, че ще запали!
Лично мен, цялата тази работа ми понамирисва на подсилен предпазител...
и в резултат на което е прегоряла някоя шина в монтажното табло.