Смяна на мека връзка комплект - консултация

Техническа и сервизна информация за Passat
GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Смяна на мека връзка комплект - консултация

Мнениеот GVG » Чет 30 мар 2006 15:20


Колеги, става въпрос за Пасат В4, 94 г., 1.8 Mi, двигател ABS. Трябва да сменя меката връзка заедно с тръбата, която се връзва към изпускателния колектор, защото и двете са пробити. Това върви като резервна част комплект. Поразтърсих се и открих тази чудесия, но с твърде различни цени. От 500 лв. в Юнитрейд - оригинално, до 100 лв. на Симеон-полско. Имаше и междинна цена от около 270 лв. за италианско и американско. Поне така ми казаха.
Та молбата ми е някой ако е сменял тази част да ми каже какво е сложил, от къде го е купил и полското за 100 лв. дали ще е читаво.
Благодаря.




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Чет 30 мар 2006 16:10


Под полско "Walker" ли имаш предвид? Ако да - няма какво да се чудиш.
Обаче от теб чувам, че меката връзка е комплект с тръбата.
Принципно се реже и се слага само нова мека връзка (50 кинта). Какво и е на тръбата ти? Как така е пробита? Заварете я, толкова ли е зле че да я сменяш?


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 30 мар 2006 19:07


По принцип оригинално меката връзка е комплект с тръбата. След меката връзка е заварен нещо като фланец, за да се свърже с катализатора. Във всички каталози, които гледах в магазините, това е показано като самостоятелна част, с отделен каталожен номер. Наистина, миналата година в някяква работилница ми смениха само меката връзка - рязяне, напасване на дължина, заваряване. И сега пак е пробита. Кой знае какво са ми сложили. Преди две години смених задното гърне с такова на "Walker". Преди един месец входящата тръба се откъсна от гърнето, та я заваряваха. Ако и това е на "Walker", не ще да е много читаво. Ама пък за 100 лв., можеби ще пробвам. Някой друг колега ако има мнение по въпроса, ще се радвам да го прочета.


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobidi » Чет 30 мар 2006 21:37


GVG написа:По принцип оригинално меката връзка е комплект с тръбата. След меката връзка е заварен нещо като фланец, за да се свърже с катализатора. Във всички каталози, които гледах в магазините, това е показано като самостоятелна част, с отделен каталожен номер. Наистина, миналата година в някяква работилница ми смениха само меката връзка - рязяне, напасване на дължина, заваряване. И сега пак е пробита. Кой знае какво са ми сложили. Преди две години смених задното гърне с такова на "Walker". Преди един месец входящата тръба се откъсна от гърнето, та я заваряваха. Ако и това е на "Walker", не ще да е много читаво. Ама пък за 100 лв., можеби ще пробвам. Някой друг колега ако има мнение по въпроса, ще се радвам да го прочета.


Аз съм доволен от крафт в дружба зад BP , там ми сменяха меката връзка на старият пасат и 2 години нямах никакви проблеми, пък и си дават гаранция една година хората. Не бих казал че е ефтини но хората работеха добре, сега незнам как е.


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Re: Смяна на мека връзка комплект - консултация

Мнениеот tyo » Чет 30 мар 2006 23:00


GVG написа:Та молбата ми е някой ако е сменял тази част да ми каже какво е сложил, от къде го е купил и полското за 100 лв. дали ще е читаво. Благодаря.


Сменял съм на OPEL Astra 1.7TD. Мястото беше някъде по бул."Сливница" след пресечката с бул."Христо Ботев" (преди Опълченска) по посока Люлин някъкъв сервиз в тъмно синьо беше.Но то беше отдавна 8)
Сложиха ми някакава метална система. Не е точно мека връзка ами нещо като...сфера във сфера...гъвкаво. Спомням си, че вибрациите на лоста доста се увеличиха. Наложи се от ГНП да дигнем малко оборотите за да не вибрира :?

Sunny написа:...Обаче от теб чувам, че меката връзка е комплект с тръбата.

А на този Опел за който говоря беше комплект с катализатора :!: :?: :!: Направо дивотия.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 20 апр 2006 23:52


Аз сменях преди седмица мека връзка на Пасатко. Вярно е че тази мека връзка върви заедно с тръбата която отива към колектора, но това не означава че е нужно да купувате и двете.
Та в сервиза в който съм се "абонирал", направиха това което GVG е описал. Това което сложиха като парче мека връзка, представлява късичка тръба от оплетени метални лентички. Нямам на представа колко време ще ме изкара това чудо, но се сещам че мойте хора от сервиза си говореха да сложат нещо качествено. Дали наистина е качествена връзката - само времето ще покаже. Не разбрах колко струва меката връзка, но за всичко ми вземаха 45 лв.
Видях и запомних каква е процедурата по смяната:
1. Измерване на дължина и Фи на меката връзка
2. Отрязване на старата връзка, съобразявайки се с току що измерената дължина.От към катализатора връзката се отрязва преди фланеца, а от към тръбата отиваща към колектора - до където има пробиви.Всъщност при мен забелязах, че предния собственик (германец) е сменял по същия начин тази връзка, защото имаше от двете и страни заварка. Така че рязането беше точно по заварката
3. Леко захващане на новата връзка за фланеца и за тръбата отиваща към колектора!!!
4. Отвиване на болта на фланеца и на двата болта захващащи тръбата към колектора
5. Издърпване ( изваждане ) на тръбата заедно с леко заварената мека връзка към нея
6. Дозаваряване на меката връзка
7. Монтаж

Стори ми се че, предварителното леко захващане на новата мека връзка към тръбата и фланеца преди свалянето е много важно. Това си го обяснявам с напасването точно на ъгъла ( на точното положение на меката връзка спрямо фланеца и тръбата ).
До като заваряваха, поогледах и тръбата - видя ми се като новичка и ми направи впечатление че стените и са доста дебели, солидни. Има логика да са толкова дебели, така че колегата с пробитата тръба, нека да си помисли дали да купи нова но с неизвестно качество, или да остваи старата, като я среже от мястото на пробива, стига разбира се този пробив да не е много далеч от меката връзка?!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 10 ное 2008 0:50


Когато си сменях гърнетата забелязах че оплетката на меката връзка е почнала да се разнищтва леко. В сервиза ми казаха че това не е проблем и мога така да карам. Скоро обаче видях че оплетката от страната към катализатора се е откачила напълно. За какво служи тази оплетка и пречи ли да си карам така?


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Пон 10 ное 2008 23:05


Winner25 написа:Когато си сменях гърнетата забелязах че оплетката на меката връзка е почнала да се разнищтва леко. В сервиза ми казаха че това не е проблем и мога така да карам. Скоро обаче видях че оплетката от страната към катализатора се е откачила напълно. За какво служи тази оплетка и пречи ли да си карам така?

И аз като сменях мека връзка оплетката беше тръгнала да се разнищва. Пича на гърнетата (който ми е френд между другото) също каза че няма проблем. Като го питах за какво е....отговора беше "за нищо". Сега си карам така и наистина няма проблем


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 11 ное 2008 8:27


Щом оплетката е тръгнала да се разнищва, след време, рано или късно, меката връзка ще се пробие, което пък ще наложи смяната й.
За информация към по-старите ми постове: Купих първоначално полската тръба с мека връзка за 100 лв. Оказа се пълен боклук - лоша сглобка, кривките не съвпадат напълно с оригиналните и я върнах. Купих Walker за 250 лв. и за сега, вече две години, няма проблеми. Гаранцията й обаче изтече и може да се очакват изненади.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Вто 11 ное 2008 9:55


Сменях мека връзка заедно с гърнето зад нея.
Бяха мисля белгийски. Всичко ми излезе 110 лева (преди година).
Операцията я правих в М комплект 33 на околовръстното до изхода за Перник.
Имаше гаранция 1 година. След 6 месеца това "хубавото" гърне се продъни, отидох, направих си рекламация, смениха ми го без проблем.
Бяха ми препоръчали местенцето.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 11 ное 2008 10:43


Тука в сервизите вземат около 30-40лв. Естествено не е точно за пасат и се слага с телоподаващо :) МОже да не е най добрия вариант но 250лв няма да дам(след като дадох 220 за гърнета и колата стана по шумна в сравнение със старите които имаха дупки :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта