Въпрос за инжектори

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Въпрос за инжектори

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 15 яну 2009 16:24


От лятото имах проблеми с маркучите и скобите по бензинопроводите и бях решил проблема като извадих бушона на бензиновата помпа. Колата си пали на газ и в студеното време и не е проблем, но реших да си оправя бензина за да не мъча акумулатора сутрин при тия -15 градуса. Речено - сторено, смених маркучите, бензиновия филтър, нови скоби, запалих и се оказа че работя сигурно един и половина цилиндри. Свалих инжекторите и ги накиснах за 2 часа в кореселин, продухах ги с въздух и ги монтирах пак. Сега вече двигателя замърка перфектно и на бензин, обаче се появи нов проблем Взе да вкарва бензин в маслото. Единственото за което се сещам е че един или повече инжектори не се затварят след като е угасена колата и от налягането в системата изтича гориво през цилиндрите и право в маслото.
Питането ми е ако ги сваля инжекторите и ги оставя закачени на рейката само с тия скоби дето си ги крепят тамдали като дам контакт и се повиши налягането няма да изхвръкнат. Мисля че така ще успея да видя ако някоя пропуска гориво и да я сменя, щото се съмнявам в Монтанска област да намеря стенд за проверка на бензинови инжектори.




Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за инжектори

Мнениеот jigsaw » Пет 16 яну 2009 10:08


Според мен проблема не е в инжекторите а в дебитомера.Споделям го от личен опит със същите симптоми.Щом твърдиш, че ДВГ-то "мърка" както сам се изрази няма логика някой инжектор или повече да не затваря и да продължава да пълни бензин.Ако не затваряше щеше да се дави според мен.Дебитомера е другата сериозна бъгня в тия коли.Той е механичен и има една пружина вътре дето с времето се отпуска и почва да отваря клапата много повече отколкото трявба, ама там мнооооооооого внимателно се пипа щото изкривиш ли му палчето дето контактува с плочката няма оправия повече.Също много се внимава с натягането на пружината,че ако я предобриш пък започва много да обеднява сместа и стават други проблеми от там.А сетих се и за варянт мембраната на клапана за налягането на бензина ама той е капсулован и не се отваря и струва маса пари.Според мен по начина по който си описал ще успееш да тестваш инжекторите дали пропускат.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за инжектори

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 16 яну 2009 10:13


Добре де, ако е от дебитомера, как ще вкарва бензина в маслото или имаш предвид че прави богата горивна смес и от нея бензина в маслото!?


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за инжектори

Мнениеот jigsaw » Пет 16 яну 2009 14:32


Именно това имам предвид.Движението на клапата променя пада на напрежение към компютъра който пък рещава, че ДВГ-то е много натоварено и започва да държи инжекторите много по-дълго време отворени за да обогатява сместа защото си мисли,че има нужда от това а в същото време мотора далеч не изгаря цялото количество и започва да пълни цилиндрите и от там в маслото.При мен аз съм с PB мотор беше точно този проблем и всичко това заради много отпуснала се пръжина на клапата на дебитомера и при ниски обороти се отваряше много повече и от там преобогатяваше.Ама ако си решил да я пипаш и натягаш много лекичко я натягай и мнимателно по-много малко.Имай предвид ,че синия датчик(ако си с два отделни син и черен на тройника)за температурата на охлаждашата течност който подава сигнал към компютъра също има мног съществена роля в обогатяването и обедняването на сместа и той също може да е причина.Преди да отвориш дебитомера с пръст побутни клапата му да видиш дали не е заяла да речем.Измери датчика синия.Абе последното нещо което трябва да си позволиш да пипнеш е дебитомера отвтре.Прповери всичко друго и нека той остане като най-последен варянт.Въпреки ,че той може би е най-вероятния проблем.Ако отвориш дебитомера после трябва внимателно със силикон да му уплатниш капачето отново за да не дърпа въздух през него.Имай прдвид ,че е доста деликатен а цената му в Юнитрейд е около 1300лв а в Ауто+ е около 1100лв за нов.Инжекторите най-доре се почистват в ултразвукова вана с подходящт разтвор само с киснене не съм сигурен до колко ще се почистят перфектно.Освен това докато се чистят им се подава съвсем слабо напрежение за да отвори и в същото време и малко налягане на разтвора за да прокара ако има нещо и да го изкара.Има и един друг момент с инжекторите,че по принцип има цедки на входа обаче по някога макар и рядко може да мине някое боклуче през тях и ако остане вътре в тялото между иглата и корпуса няма оправия с нищо не може да се изчисти до колкото знам.Новия инжектор е около 240лв за бройка.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за инжектори

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 16 яну 2009 16:21


Ок! Благодаря за информацията!Дебитомер съм отварял, не моя но имам представа за какво иде реч. При моите инжектори ултразвуковата вана не помогна преди време, но кореселина свърши работа.
Ще се радвам на още мнения по темата.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за инжектори

Мнениеот Stenly » Съб 17 яну 2009 11:11


А Защо си киснал електрически инжектори в кореселин? Да не е нещо да се е разяло в тях уплътнение или нещо такова и да пропуска бензин от тях.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за инжектори

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 17 яну 2009 11:20


Ами неработеха като хората, замерих им съпротивлението с мултицет по данни от аутодата и четирите влизат в нормалното, по отделно и групово. Мислех си че от многото време дето не са работили са се позапекли и ги накиснах с кореселин, понеже предишния път когато пак неработеха ги носих на ултразвукова вана, но не се оправиха. Сега кореселина помогна и работата на двигателя на бензин е екстра. Външно каквото можеше да сваля от тях го свалих за да не се разяде, вътре незнам какво има, но предполагам много тънък отвор и още по тънка игла която го затваря и едва ли има нещо гумено там, иглата вероятно закрепена за някакъв електромагнит.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за инжектори

Мнениеот PASSAT » Съб 17 яну 2009 17:47


Здравей, при брат ми на 1.8 АБС мотор също вкара бензин в маслото, но при него се каза ламбдата гледахме я на осцилоскоп и показваше само бедна смес, а компа сипва бензин отгоре с кофата и колата въобще не работеше нормално! След смяната и всичко се оправи и така до днес няма проблем с това. От друга страна ако моето или на колегата предложенията е вярно - т.е. сместа не е като хората (независимо дали от дебитомер или ламбда) то как тогава ще се обясни работата на двигателя като посочваш че той "мърка" нямам идея. Моя мотор нали знаеш, че беше такъв (а знаеш какво му се случи - :bishop :bishop :bishop ) ако се наложи може да ти пратя някои неща за проба!

поздрави и успех!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за инжектори

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 17 яну 2009 19:16


Аз ще ги сваля пак за да видя какво правят закачени на рейката, то и ако някоя от тях е за смяна това май единствения начин да разбера коя е, но за целта първо трябва да имам някой резервен инжектор под ръка, приятел наблизо с кола да се ходи за части евентуално и на братчеда гаража да е свободен, щото на пътя пред нас не ми се разваля, пък колата ми трябва всеки ден и немога да си позволя да не работи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта