Проблем в термостата може би...моля за съвет

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
cecko80
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 15 май 2008 19:36
Автомобил: PassatB4
Двигател: ADZ1994
Местоположение: София

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот cecko80 » Съб 17 яну 2009 19:42


Здравейте колеги искам да ви попитам за един проблем който ме мъчи от около десетина дни.Колата ми е Пасат б4 моноинжекцион 1.8 90к.с,бензин/газ.Проблема ми е следния:от както я имам колата,вече четири години температурата на водата ми седи залепена на 90 градуса само лятото с климатик е около 100.От десетина дни стига до 80 градуса и това е повече не може да вдигне няма значение дали я карам градско или извънградско градусите са си 80.Парното си е супер вътре става баня,бързо започва да духа топло,маркучите до термостата са топли този,който е след него към радиятора е студен.Закачаха го на компютър уреда на таблото показва реалните градуси толкова колкото са.Единствено ме притеснява,че досега винаги е държал 90градуса и мисля да сменя термостата да не би да е започнал да отваря по-рано.Какво ще ме посъветвате.Благодаря предварително.




stannii
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сoфия

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот stannii » Нед 18 яну 2009 1:39


Колега нещо немога да разбера, маркуча след термостата е студен при достигане на максимална температура от 80 градуса ли? Ако е така няма причина двигателя да не продължи да покачва температурата си. Иначе теоритично, а и практически тези 80 градуса са показател за рано отворил или заседнал в някакво отворено положение термостат. Но ако е така маркуча след термостата трябва да си е доста топъл. От форума, а и от личен опит знам, че термостат се проверява с пипане :D


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот dj_tuhla » Нед 18 яну 2009 10:17


Ти колко (дълго) караш? В тоя студ последния месец моя минава 80 градуса чак след 30-ина минути... и да, около тях се заседява, прави го и лятото но по за кратко. Сега си "почива" около 80 доста :) А в термостата си съм сигурен, не ме питай що :)

И само 1 последен въпрос, колега ти с големия радиатор ли си, този с двете перки (ако е оригинален климатика си с него 100%)? Ако да, свиркай си :)

stannii написа:... маркуча след термостата е студен при достигане на максимална температура от 80 градуса ли? Ако е така няма причина двигателя да не продължи да покачва температурата си. ...


Колега, при -10 отвън не е баш така. Студа и парното могат да докарат до състояние близко до равновесието около 80 в счучая.


Потребителски аватар
cecko80
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 15 май 2008 19:36
Автомобил: PassatB4
Двигател: ADZ1994
Местоположение: София

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот cecko80 » Нед 18 яну 2009 16:03


Днес отново я покарах и ми направи впечатление,че стигайки някъде около 85градуса термостата отвори и температурата падна на 80.Спрях и пипнах маркуча след него и найстина беше топъл,което окончателно ме наведе на мисълта,че термостата е започнал да отваря по-рано.Карам я на по-дълги разсточния,а и извън градско и това е 80градуса си ги държи.Радиатора ми е големия с двете перки.И пак да кажа досега четири години и при студено и топло време си ги държеше 90.Утре мисля да сменям термостата пък ще видя какво ще стане.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот angel1223 » Нед 18 яну 2009 16:28


не бързай да сменяш термостата виж 1 датчика за температурата който е на тройника да не дава фира замери му съпротивлението и при мене не вдига повече от 80гр сега а лятото е около 90 -95гр .разликата между новия и стария ми датчик е 7-8 гр при една и съща темп на двигателя


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 16:51


Колега,здрасти!
Аз съм със същия двигател и също съм с климатик (троник де ама сега това няма значение).Също като теб съм с две перки и големия радиатор.Моята си работи по същия начин на твоята - вдига около 85,тръгват перките и пада на 80.Застава си на 80 и извън града си седи около 80-82....рядко до 85.Градско стига до 90 ама много рядко ги подминава.
При тези температури навън няма проблем в тези показания.
Имай в предвид,че през предната решетка на колата въздуха,който влиза охлажда не само радиатора а и самия двигател така че теоретично при 80 градуса термостата трябва да затвори и да започне да се повишава температурата на двигателя ама въздушния поток също го охлажда и не му дава възможност да загрее над някаква температура...дори за кратко температурата да стане около 85 градуса термостата пак отваря и тя бързо спада.....в предвид колко е инертен уреда,отчитащ температурата въобще няма и да видиш това колебание на температурата при движение.
Иначе ако си на газ а предполагам си това,че температурата е малко по-ниска даже е по-добре понеже максималното КПД при газ било на малко по-ниска температура отколкото на бензин (така ми каза един познат,пък дали е вярно - незнам).
За да си провериш термостата правиш следното :
-палиш колата на студено и чакаш да загрее.
-достигне ли около 70-75 градуса пипаш долния маркуч - трябва все още да е студен.
-около 80-82-3 градуса трябва да започне да се стопля долния маркуч (те са много относителни "точните" градуси по уреда на таблото ама все пак)
-около 87-90 поне при мен тръгва първа скорост на перката (по книга е на 95 ама при мен е малко по-рано).
-като спре перката температурата е на около 82-3 градуса и маркуча долу пак си е топъл.
Извън града положението е следното - константно температурата е около 80-85 понеже радиатора непрекъснато се охлажда от въздушния поток а и въздушната струя малко или много охлажда и двигателя.


Потребителски аватар
cecko80
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 15 май 2008 19:36
Автомобил: PassatB4
Двигател: ADZ1994
Местоположение: София

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот cecko80 » Нед 18 яну 2009 17:20


Датчика за температурата работи поне така показа на диагностиката.И пак ще се повторя ,че досега винаги е държал 90градуса,а и ако е било примерно заради по-студеното време днес е около нулата и пак си е така.За пример на жената на Мегана и в студовете и днес стрелката си е на едно и също положение.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 17:33


Като колегите казаха датчиците за температурите са два - единия говори на таблото и стрелката и показва някакви.
другия говори на ЕКУ-то (електронния блок на колата) за да го информира каква е температурата на течността и показва теоретично същото а практически различно.Така че това,което си вдиял на диарностиката не е показанието на таблото ти ;) Може да съвпадат за дадена стойност ама може и двете да не са вярни.
При мен по едо време преди да си сменя датчика комп-а показваше 70 градуса,таблото 95 а колата беше 85 с външен термометър...извода си го оставям за теб ама не е добре тази работа с тези датчици като станат на годинки.
Реално датчика е един ама вътре са няколко в един корпус.
Имам някъде таблиците какво трябва да показва при определени градуси - ако искаш да го мериш ще ти я пост-на да се забавляваш.
Успех!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот dj_tuhla » Нед 18 яну 2009 17:47


Не случайно те питах дали си с големия радиатор, при положение че си, това поведение е нормално. Моя се държи по абсолютно същия начин, в момента съм с трети термостат, този път QH купен в Германия, преди това бях с Behr - никаква разлика. Свидетел съм как Люси (vit_autosofia)си присади оригинален климатик на пасата и съответно си сложи големия радиатор, при което колата започна да се държи точно по този начин - с малкия радиатор и същия датчик на таблото държеше по-високи крадуси. Предполагам това е така, защото термостата не затваря достатъчно бързо и антифриза се охлажда по-бързо преди да е затворил за същото време, от колкото ако е системата с малкия радиатор. Освен това ако се наведеш и погледнеш фронтално срещу стрелката, ще видиш че не е на 80 градуса ами е по към 85 :). Но ти си знаеш де, смени термостата ако искаш и пиши какво е станало.

Поздрави.

Последна промяна от dj_tuhla на Нед 18 яну 2009 17:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
cecko80
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 15 май 2008 19:36
Автомобил: PassatB4
Двигател: ADZ1994
Местоположение: София

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот cecko80 » Нед 18 яну 2009 17:50


Значи според теб да пробвам първо да сменя датчика и ако не се оправи да му мисля за термостата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 17:54


dj_tuhla написа:Не случайно те питах дали си с големия радиатор, при положение че си, това поведение е нормално. Моя се държи по абсолютно същия начин, в момента съм с трети термостат, този път купен в германия - никаква разлика. Свидетел съм как Люси (vit_autosofia)си присади оригинален климатик на пасата и съответно си сложи големия радиатор, при което колата започна да се държи точно по този начин. Предполагам това е така, защото термостата не затваря достатъчно бързо и антифриза се охлажда по-бързо преди да е затворил, от колкото ако е системата с малкия радиатор. Освен това ако се наведеш и погледнеш фронтално срещу стрелката, ще видиш че не е на 80 градуса ами по към 85 :). Но ти си знаеш де, смени термостата ако искаш и пиши какво е станало.

Поздрави.

Нямаш идея колко си прав - термостатите са инертни - реагират бавно а при добре работещ и чист преден радиатор ако е голям (понеже на голям съм мерил) температурата горе и долу е с разлика от около 25-30 градуса при работещи перки на едно място.....а в движение на това реме не ми се мисли колко е разликата.
Също така при големия радиатор е по-голям въздушния поток,който е отворен към двигателя - на малкия радиатор отстрани има едни неща,които затварят част от отвора на ножа долу понеже площта на радиатора е по-малка и този обем е излишен.
Нормално е поведението и спопред мен....ако все пак държиш си смени термостата ама няма да има разлика ;)
Успех!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот dj_tuhla » Нед 18 яну 2009 18:12


cecko80 написа:Значи според теб да пробвам първо да сменя датчика и ако не се оправи да му мисля за термостата.



Вземи на първо време 1 мултицет с термодвойка за температурата (повечето имат, дори тези от 6-10лв), наври го в казанчето и гледай кога ще почне да затопля долния маркуч в участъка към двигателя (там е термостата), ще останеш изненадан :)) . Внимавай само около 90 градуса, че може да почне да прелива. Ако показанията от мултицета много се разминават с тези вътре в таблото, то тогава можеш да почнеш да мислиш за датчик температура... Но! също и за нещо по таблото, което може да се реши с корегиращ резистор от няколко десетки ома (стойността му се подбира на принципа на сравнение с мултиета, също и дали да е последователно или паралелно на датчика - ако таблото показва по-малко - паралелно, ако показва повече - последователно :) ). С датчиците за темп. е малко шоу докато уцелиш читав, на мен лично ми провървя с Tръктек от Aутодинамик на Раковска и Козолодуй, към 15 лв беше, жълт пръстен търсиш за бензинка. Добрата новина е, че ЕКу спира да бръсне след 50 градуса, така че и малко да не е в час датчика не ти влияе толкова на рабоата на мотора. Стрелката вътре сет. дразни :)

Ето как може да провериш в домашни условия дали датчика е наред: На угасен мотор и не на контакт (за да не отчете компа грешка), откачаш датчика за температурата, който се намира на тръбата дето излиза от блока и е с 4 кабелчета, и мериш с мултицета съпротивлението между двете двойки пинчета. Трябва да е в съотношение точно 2:1, и е сега го преписвам от книжката : 0C - 4.8-6.2kOm, 30C - 1.6-2.0 kOm, 50C - 700-800 Om,80C - 300-400 Om, 100C - 172 - 225 Om. Това са за двойката за ЕКУ-то, за стрелката вътре са точно /2. За двигателите дето са с 2 отделни датчика ситуацията е идентична, само че не мериш 2 двойки пинчета ами 2 датчика с по 2 пина. Ако сравнявайки температурата в казана, мерена с мултицета и съпротивлението на датчика е в тези граници, значи си е наред.

Айде че почна мача, пак ще пиша ако нещо още не ти е ясно.

P.S Не се шашкай толкоз.


georgi70jg
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 15:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево
Контакти:

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот georgi70jg » Вто 20 яну 2009 8:19


колега,не си давай колата на такива майстори,ако са технически грамотни те ще ти кажат че на колата и няма нищо,имах я сащата ,карах я 5 години-никакви проблеми,в градски условия эагряваше че стрелката стигаше до 105-107 градуса-имах си книга эа VW PASSAT в нея сам го чел че термостата отваря максимално в теэи градуси и тогава включва първа скорост на вентилатора а малко по късно и втората степен,това е само в градски условия-иэвънградско държи си 90 градуса,когато след дълго шофиране я спирах иэчаквах да поравоти на място около минута,включваше се вентилатора и докато не си охлади колата не спира,дори при угасена кола.Сега след 3 години новия и собственик-поэнаваме си добре,кара я беэ да е пипал нищо,така че колега :) моя съвет е не давай да ти пипат колата раэни хора -карай я спокойно,това са много эдрави коли.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот zfa159 » Вто 20 яну 2009 19:08


По принцип системата е под налягане и течността не може да заври при 100 градуса....и термостата отваря максимално на 102 а 2-ра скорост на перките включва на 105....т.е. 105 градуса не са проблем за колата.
разбира се в нормални условия никога не можеш да ги достигнеш ама из изадръствания и т.н. се случва.Лошото е друго....още малко да вдигне и тогава вече става грубо и се смотват нещата (за 110 градуса говоря ама реални а не по показанието на датчика на таблото).


Потребителски аватар
cecko80
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 15 май 2008 19:36
Автомобил: PassatB4
Двигател: ADZ1994
Местоположение: София

Re: Проблем в термостата може би...моля за съвет

Мнениеот cecko80 » Чет 22 яну 2009 18:52


Проблема е решен. След смяна на термостата стрелката отново се залепва на 90 градуса.Благодаря за съветите на всички.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта