Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот moimoimoi » Пон 09 фев 2009 23:25


има релета с вградени диоди в тях и са им обозначени къде трябва да е + и къде да е -/минуса/
за каква индукция говорите,колеги?, че то тука е постоянно напрежение :deal
да сте чували за постояннотокови трансформатори?е няма/импулсните захранвания са друга бира ,при тях постоянното се прави променливо,трансформира се и пак се изправя/
при подаване на плюс на бобината на релето,протича ток,създава се магнитно поле,магнитопровода на бобината става като магнит и придърпва котвата на релето,при изключването на напрежението на бобината на релето е възможно да има остатъчно магнитно поле/зависи от материала от който е изработена сърцевината на бобината и котвата/поради което е възможно да задържи1-2 секунди в включено положение

ако си взел плюс директно от генератора,си мисля че ако се получава понякога пик или индукция/при генератора е възможно защото той представлява трифазен генератор с три намотки чиито напрежения се изправят// от генератора,то тока търси най прекия път/щото нали е много умен mhihi / и този най пряк път се явяват крушките поради факта че са мощни консуматори с ниско съпротивление,който за 5-6-7 месеца работа са вече с износени и утънели спирали спирали
отделно при комутация/включване или изключване/ протичат така наречените "преходни процеси" чието времетраене от порядъка на няколко милисекунди,през което време токът може да достигне стойности многократно / може и над 100пъти/ по големи от номиналния ток на консуматора- затова най-често крушките горят при включване или изкючване



тези явления:
1 - пик на напрежение от генератора
2 - пик на ток от комутационни процеси
3 - изтънели и износени спирали
могат да доведът до едновременното изгаряне на крушките
а случайно кабелите ти за релетата/фаровете да минават покрай високоволтовите кабели за свещите? и от време на време да прескача искри

Последна промяна от moimoimoi на Пон 09 фев 2009 23:40, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Пон 09 фев 2009 23:35


Много хубаво ама крайно не съм съгласен :)
1.Крушката е пасивен товар,който винаги има еднакво съпротивление.Поради факта,че не е неонова,ксенонова и тем подобна газоразрядна крушка то първоначалния и номиналния ток,протичащ през нея е винаги един и същ - точно равен на сметката по закон на Ом спрямо захранващото напрежение.
2.Най-краткия път на тока въобще не е през крушката като най-мощен консуматор а през акумулатора - източник на напрежение и то по-ниско от подаваното от генератора,където тока е значително по-голям заради много нсикото вътрешно съпротивление на акумулатора.
3.Акумулатора се явява кондензатор във веригата и гаси спонтанните пикове в инсталацията...от какъвто и да е характер.За да изгори крушката трябва пика да е по-продължителен което вече говори за скапан алтернатор а не за чиста случайност.
4.По повод релето - да,то работи на постоянен ток и бубинката създава определено магнитно поле.Като всеки електромагнит обаче при прекъсване на захранването магнитното поле започва да се свива,което се води рязка промяна и бубинката се противопоставя на рязката промяна на магнитното поле,при което се генерира в нея високо напрежение с обратен поляритет..но почти никаква мощност.Това е и причината да се слага задължително диод на реле,което се управлява от електронен елемент...и там тока е постоянен ;) ама това генерирано обратно напрежение е опасно за управляващия елемент понеже може да превишава максималното му обратно напрежение и да го фиряса...ама на крушката за да изгори и трябва далеч по-високо напрежение...коеот може да дойде само и единствено от моментна неизправност в алтернатора....ама за няколко периода от по 6 месеца да си е отишъл отдавна този алтернатор.
5.По повд кабелите за свещите - там има много високо напрежение (десетки киловолти) ама максимално консумирания ток е мижитурен....крайно недостатъчен за да изгори крушка...та тя стандартно работи на 5А а за да се стопи реутана трябва да протекат повече от стандартното...по-скоро ако прескача искра би изгоряла индукционната бубина заради претоварване....тя е сметната да тече през високоволтовата и част много нисък ток,протичащ между двата електрода на свещта...затова и ако избие кабел често бубината си отива в скоро време ако не се вземат мерки.
Успех!

Последна промяна от zfa159 на Пон 09 фев 2009 23:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
go6y
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот go6y » Пон 09 фев 2009 23:37


Според мен тази вероятност за кабелите за свещите отпада, поради причината, че аз нямам такива / дизел /.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот moimoimoi » Пон 09 фев 2009 23:46


при включване/изключване на крушката протича по голям ток от номиналния-основна причина за изгарянето на крушките
самото включване/изключване не става мигновенно а за определено време било то и микро-милисекунди
примерно включваме:токът от нула се увеличава до дадена пикова стойност и след края на процеса на включване тока става номиналния за товара,напрежението има същата форма като графиката на тока,напрежението също за няколко микросекунди има пик-дължи се на йонизацията на въздуха който се намира между контаките на релето-е за това се виждат искри при включване или изключване

и все пак за да изгорят и двете крушки едновременно трябва да протече по голям ток
трябва да се разбере от къде идва този по голям ток-от пик на напрежението или е резултат от включването/изключването


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Вто 10 фев 2009 0:08


Причината да изгори не е по-голям ток а рязкото нагряване на жичката -> важи за всички лампи с нажежаема жичка....затова изгарят основно при запалването.Идеята е,че като свети реутана постепенно се разтяга и изстънява заради нагряването....така с времето се получава една зона с по-тънък реутан....даже да кажем с най-тънък реутан спрямо останалите части на реутана в крушката....и при поредното пускане от рязкото нагряване зарди протичащия ток той започва да се удължава още малко и....се прекъсва понеже се разтапя от тока,който става прекалено голям за малкото сечение на проводника.
Иначе и според мен проблема е в алтернатора ама не ми е ясно само как се случва еднократно по някое време във времето.Алтернатор като тръгне да се скапва започва да дава по-високо или по-ниско напрежение,да пуска пулсации по захранването (при избил диод) и тем подобни....ама такова чудо не съм виждал и не съм и чувал даже :banghead:


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот moimoimoi » Вто 10 фев 2009 17:17


причината да изгорят и двете едновременно/според мен/ е протичането на по голям ток през крушките
като се има напредвит че при константен товар/крушките/ ,токът зависи от напрежението,то би трябвало от някъде да се появява по високо напрежение/пик/,такова напрежение /по високо/ може да се появи само от генератора

според мен проблема е в генератора -диод,стабилизатор и т.н.
това моментно по-високо напрежение не е задължително да се явява переодично на 6 месеца,просто след 6 месеца работа на крушките им са амортизирани спиралите и изгарят


nikola23
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот nikola23 » Сря 11 фев 2009 1:42


Здравейте, мисля че ако си смениш релето на алтернатора с такова което зарежда на 13.8 волта ниама да имаш проблем с крушките.
Аз така си реших проблема.
На мен ми горяха на около 3 месеца. :D


stiffart
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот stiffart » Нед 22 фев 2009 19:18


Аз съм с релета едно за къси и едно за дълги.Махаш диода,няма нужда да сменяш релето на генератора ако работи,махаш крушките на ключа и трябва да е ОК.Бушони на силовата верига-A=W:12V.Успех!


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот _SUN_ » Пон 23 фев 2009 21:31


cerosina написа:Колеги дайте съвет,
на 6 месеца сменям H4 крушки щото ми горят късите , обаче като става горят и двете едновремено. Последно бях с Осрам НБР май че са оригинални.
Това почна да става откакто сложих релета на фаровете и нов акумулатор. Напрежението без консуматори от алтернатора е 14.38.
Много е досадно , изведнъж си в пълен мрак.
Нормално ли е това, според вас. Вече два пъти става. Преди да сложа релета съм сменил 1 Х4 крушка за 3 години.

Да се включа и аз колега, въпреги, че видях доста размишления по темата.Доколкото разбрах си сложил релета на фаровете, това е супер, в тая връзка да те питам кл. 30 на релетата къде ти е вързана ?Без да се обиждаш, но предполагам директно на акомулатора, както го правят повечето "направи си сам" ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Пон 23 фев 2009 22:00


_SUN_ написа:
cerosina написа:Колеги дайте съвет,
на 6 месеца сменям H4 крушки щото ми горят късите , обаче като става горят и двете едновремено. Последно бях с Осрам НБР май че са оригинални.
Това почна да става откакто сложих релета на фаровете и нов акумулатор. Напрежението без консуматори от алтернатора е 14.38.
Много е досадно , изведнъж си в пълен мрак.
Нормално ли е това, според вас. Вече два пъти става. Преди да сложа релета съм сменил 1 Х4 крушка за 3 години.

Да се включа и аз колега, въпреги, че видях доста размишления по темата.Доколкото разбрах си сложил релета на фаровете, това е супер, в тая връзка да те питам кл. 30 на релетата къде ти е вързана ?Без да се обиждаш, но предполагам директно на акомулатора, както го правят повечето "направи си сам" ?

И какъв точно е проблема да е вързано там? Мойте са така на стария Пасат от може би има вече 3 години и няма изгоряла крушка...за сегашния ми е рано да кажа понеже от около месец е с релета ама все пак говорим принципно.Ако няма проблем с алтернатора това с директното връзване на + на акумулатора не е проблем.А ако имаше проблем с алтернатора щяха да горят и други крушки по колата и то по-често от 6 месеца.
По принцип акумулатора е огромен кондензатор така че теориите с разните там индукции,краткотрайни пикове и т.н. умират веднага...загледайте се в графиката на напрежението на двете клеми на акумулатора с осцилоскоп...има доста интересни неща по поводо пиковете,които могат да се видят - директно биват загасяни веднага щом се отклонят от средното напрежение с 0.1-0.2V. След това пробвайте същото нещо ама с откачен акумулатор - ти да видиш какви пикове по 20-30V и кратковременни до към 60-70 има...сладка работа...добре,че повечето електроники по колите са зашитени от пренапрежение и рядко успяват да изгорят като някой хитрец си откачи акумулатора докато работи колата за да го даде на другарчето си да запали и той ;)
Та да се върна на крушките - в която и точка на инсталацията да се боднеш смущенията са едни и същи.Е,да пиковете са различни по големина заради кабелите и т.н. ама смущенията от типа на променлива съставка са почти еднакви.Идеята да се забиеш на акумулатора от клема 30 на релето е да разтовариш проводника от акумулатора,през релето за контактния ключ,към кочпето за фаровете,оттам през лоста къси/дълги и обратно към фара....което обикновенно значи,че печелиш около 1-2 V допълнение,което е доста съществено за светенето на крушката (колегата L&R беше дал една много добра графика за това).
Успех!


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот _SUN_ » Пон 23 фев 2009 23:51


zfa159 написа:
_SUN_ написа:
cerosina написа:Колеги дайте съвет,
на 6 месеца сменям H4 крушки щото ми горят късите , обаче като става горят и двете едновремено. Последно бях с Осрам НБР май че са оригинални.
Това почна да става откакто сложих релета на фаровете и нов акумулатор. Напрежението без консуматори от алтернатора е 14.38.
Много е досадно , изведнъж си в пълен мрак.
Нормално ли е това, според вас. Вече два пъти става. Преди да сложа релета съм сменил 1 Х4 крушка за 3 години.

Да се включа и аз колега, въпреги, че видях доста размишления по темата.Доколкото разбрах си сложил релета на фаровете, това е супер, в тая връзка да те питам кл. 30 на релетата къде ти е вързана ?Без да се обиждаш, но предполагам директно на акомулатора, както го правят повечето "направи си сам" ?

И какъв точно е проблема да е вързано там? Мойте са така на стария Пасат от може би има вече 3 години и няма изгоряла крушка...за сегашния ми е рано да кажа понеже от около месец е с релета ама все пак говорим принципно.Ако няма проблем с алтернатора това с директното връзване на + на акумулатора не е проблем.А ако имаше проблем с алтернатора щяха да горят и други крушки по колата и то по-често от 6 месеца.
По принцип акумулатора е огромен кондензатор така че теориите с разните там индукции,краткотрайни пикове и т.н. умират веднага...загледайте се в графиката на напрежението на двете клеми на акумулатора с осцилоскоп...има доста интересни неща по поводо пиковете,които могат да се видят - директно биват загасяни веднага щом се отклонят от средното напрежение с 0.1-0.2V. След това пробвайте същото нещо ама с откачен акумулатор - ти да видиш какви пикове по 20-30V и кратковременни до към 60-70 има...сладка работа...добре,че повечето електроники по колите са зашитени от пренапрежение и рядко успяват да изгорят като някой хитрец си откачи акумулатора докато работи колата за да го даде на другарчето си да запали и той ;)
Та да се върна на крушките - в която и точка на инсталацията да се боднеш смущенията са едни и същи.Е,да пиковете са различни по големина заради кабелите и т.н. ама смущенията от типа на променлива съставка са почти еднакви.Идеята да се забиеш на акумулатора от клема 30 на релето е да разтовариш проводника от акумулатора,през релето за контактния ключ,към кочпето за фаровете,оттам през лоста къси/дълги и обратно към фара....което обикновенно значи,че печелиш около 1-2 V допълнение,което е доста съществено за светенето на крушката (колегата L&R беше дал една много добра графика за това).
Успех!

Къси светлини 2 крушки по 55 вата - 110 вата, виждам, че си запознат с омовите закони, аналогично за дългите светлини, не е редно да се черпи такъв ток от "извора".Още по-накратко у вас тръбите на водопровода са половин цол сечение, но едва ли целият квартал се храни с половин цол или крушката 220 волта на абажура ти свети нормално, но се съмнявам как ще свети ако :idea3 я захраниш директно от кварталния трансформатор.Нищо лично, логиката ти ми допада. :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Вто 24 фев 2009 7:47


Аз даже съм с 2х90 и с 2х100 за дълги ;) Принципно най-добре е да са захранени от извора както и в домашната ел.инсталалация (с каквито се занимавам в междувпрочем) за да не си от хората,дето дават по BTV как си мерят напрежението в контакта и е по 170=180V - същото става и с крушките.Извора в случая създава горе-долу постоянно напрежение,филтрирано от мощния кондензатор,който е акумулатора и достатъчно мощен да поеме по-сериозни натоварвания.
Кабелите,таблото,ключа,лоста и т.н. не филтрират нищо от напрежението а смо намаляват неговата стойност понеже има падове ;) ...което не е далавера за фаровете ;)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот L&R » Вто 24 фев 2009 7:51


Теоритично ако целим най-малък пад е добре да се ловим за B+ на алтернатора. При мен 30 съм взел от шалтера на стартера, на средата на алтернатор - акумулатор.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини

Мнениеот zfa159 » Вто 24 фев 2009 11:17


Напълно си прав! Там смущенията са леко по-голями от тези на самия акумулатор ама и напрежението е по-високо.
Не мога и да не се съглася с предишния колега,че не е съвсем полезно да се захранваме от "извора" .И то само поради една причина - ам напрежението е най-високо и съответно през жичката на лампата протича най-голям ток (по горе споменатия закон на Ом)...съответно тя отделя по-голяма мощност както осветителна така и топлинна...което води до по-бързото и амортизиране отколкото при по-ниско напрежение...ама при нас идеята е да свети по-добре и остава компромиса с това,че съкращаваме живота на крушката с някакви проценти спрямо идеалния вариант,при който тя е захранена с точно 12V ....всяко отместване надолу води до по-дълъг живот и по-ниска осветеност и съответно нагоре до по-кратък живот и по-силна осветеност.....всичко е компромисно решение.Така или иначе при монтаж на по-мощни крушки както направих аз се налага да се дръпне нов проводник от акумулатора до релетата защото стария не е с достатъчно сечение за да се използва (не,че няма запас ама все пак).Иначе ако релетата се сложат само да дублират ключа за фаровете и лоста са къси и дълги също не е проблем понеже в тях е основния пад на напрежение...разбира се и по хлабави връзки и т.н. също има падове и най-изчистения вариант е един дебел проводник (с достатъчно мощен предпазител възможно най-близо до връзката със силовия извод на инсталацията) до всеки фар и релетата да са там като се управляват от старите кабели за къси и дълги (ама това изисква по 2 релета за всеки фар).
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 17 госта