Колеги реших да споделя с вас какви мисли ми се въртяха в главата вчера докато се чудих какво да правя и седях и си гледах мотора.Гледайки го изведнъж осъзнах, че генерацията седи точно под инжекциона и всмукателните колектори ( не, че винаги не е било очевадно ) но до сега не се бях замислял всъщност колко изключително тъпо инженерно решение е това.При това разположение, генерацията много ефективно нагрява

постъпващия въздух през колекторите.Всички знаем колко негативни последствия има топлия въздух в горивната камера.Ниската плътност на топлия въздух има негативен ефект върху горенето, колата върви по-малко и харчи повече.Най-вероятно на много от вас им е направило впечатление,че колите им вървят по-добре когато са още студени а когато стигне 90-100 градуса сякаш малко или много окуцяват.Причината е именно заради температурата на постъпващия въздух в частност плътността.По-ниската плътност определя и по-бедни смеси което пък означава предпоставки за детонации.По-високата температура на горивнат смес също е пряк фактор за детонации и не само.Няма да влизам в досадни подробности защо топлия въздух е нежелан, повечето от вас знаят причините не по-зле от мен.В този ред на мисли се чудих някои има ли идея и въобще дали е правил някакви опити да оптимизира по някакъв начин този процес.Мислих си да сложа някаква никелирана ламарина между генерацията и колекторите или по някакъв начин да изолирам максимално колекторите от генерацията или пък по някакъв начин да охлаждам допълнително въздуха който влиза през филтъра тоест да постигна от части или изцяло ефекта на интеркулера.Като начало откачих вакумчето което управлява клапата за толия(от генерацията)/студения(от околната среда) въздух отворена/затворена.Така или иначе се оказа,че би-металната пластинка се е прецакала вече и само топъл въздух дърпаше от генерацията.Споделете вашата гледна точка за нещата
