Здравейте колеги , пасатора ми е 1800cc RP 92'ра година и 95та е слаган климатик ... През зимата перката на парното си топли доволно ... и няма проблеми ,но през лятото дебита й е слаб за климатика .. смисъл такъв .Дори и на 4та степен духа прекалено слабо за мен ... филтъра съм си го сменил .... и няма нищо което да пречи .... Та ,въпроса ми е следният: от какъв автомобил мога да взема по силна перка ,която ще пасне на в пасатовото гнездо ... навил съм се да го направя това защото с тая черна катафалка лятото докато изстуди климата аз вече съм вир вода....
П.П. дори и директно към акумулатора пак е слаба ... климатика като го дам на макс (постоянно да ръчка компресора) от дюзите излиза леден въздух апък едвам духа ... направо побеснявам понякога .... затова искам да направя тази интервенция ...



Смяна на перка на парното на пасат 1.8РП
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Смяна на перка на парното на пасат 1.8РП
Явно проблема ти е в самата перка!На Пасата вентилатора/ако е редовен/ е изключително силен!Пробваи с друг вентилатор като твоя!
П.П Опитаи да капнеш малко смазка на двете втулки на ротора!
П.П Опитаи да капнеш малко смазка на двете втулки на ротора!
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на перка на парното на пасат 1.8РП
pas1.8mi написа:Явно проблема ти е в самата перка!На Пасата вентилатора/ако е редовен/ е изключително силен!Пробваи с друг вентилатор като твоя!
П.П Опитаи да капнеш малко смазка на двете втулки на ротора!
още утре ще пробвам ... не се бях замислил ... може и някфи боклуци да има щото като го взех пасата беше без тая мрежичка над перката горе .... мерси колега
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на перка на парното на пасат 1.8РП
Не само мрежичка - задължително филтър с кутия - за климатик е 100% задължително....иначе се набиват дребни буклуци в изпарителя за фреона вътре и с времето се задръства....отделно заради кондензианата влага това чудо изгнива и смърди ужасно и хваща мухъл...а на всичкото отгоре с времето изпарителя постепенно се задръства.
По повод перката - ако дебита е слаб може да си за клапи на парното - вее ли там,където си го насочил или вее през всички духалки слабо?
Може проблема е да е в избушени клапи и тогава струята се разпръсква към всички духалки и в нито една не вее като хората.
Това с перката е доста опасно за климатичната система - изпарителя се охлажда прекалено много понеже не се обдухва от въздух с по-висока температура и постепенно започва да замръзва - или ще сработи зашитата му от замръзване или ще замръзне и ще изключи механичната защита на компресора за свръхналягане - което е вредно понеже преди да сработи която и да е от двете зашити фреона се загрява много и налягането му се повишава доста,което води до значително претоварване на компресора.
Иначе може и самата перка да си е дала фира - смажи втулките,изчисти от буклуци,като си я свалил бръкни колкото можеш навътре към изпарителя за да изчистиш каквото добараш и така.
Перката може да два вида - ако седи както по принцип трябва да седи на кола с климатик/троник се вади като развиеш 3-те и болта,отхлабиш двата болта на арматурното таблото в края и я измъкнеш на една страна.
Ако е със стандартен вентилатор тогава се вади право надолу - имаше май 3 болта и беше на някакви щипки....нямам точен спомен.
По повод филтъра - ако нямаш си сложи от Пасат В4 понеже филтъра е по-ефтин а и кутията е по-ефтина а стават идеално.
Успех!
По повод перката - ако дебита е слаб може да си за клапи на парното - вее ли там,където си го насочил или вее през всички духалки слабо?
Може проблема е да е в избушени клапи и тогава струята се разпръсква към всички духалки и в нито една не вее като хората.
Това с перката е доста опасно за климатичната система - изпарителя се охлажда прекалено много понеже не се обдухва от въздух с по-висока температура и постепенно започва да замръзва - или ще сработи зашитата му от замръзване или ще замръзне и ще изключи механичната защита на компресора за свръхналягане - което е вредно понеже преди да сработи която и да е от двете зашити фреона се загрява много и налягането му се повишава доста,което води до значително претоварване на компресора.
Иначе може и самата перка да си е дала фира - смажи втулките,изчисти от буклуци,като си я свалил бръкни колкото можеш навътре към изпарителя за да изчистиш каквото добараш и така.
Перката може да два вида - ако седи както по принцип трябва да седи на кола с климатик/троник се вади като развиеш 3-те и болта,отхлабиш двата болта на арматурното таблото в края и я измъкнеш на една страна.
Ако е със стандартен вентилатор тогава се вади право надолу - имаше май 3 болта и беше на някакви щипки....нямам точен спомен.
По повод филтъра - ако нямаш си сложи от Пасат В4 понеже филтъра е по-ефтин а и кутията е по-ефтина а стават идеално.
Успех!
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Смяна на перка на парното на пасат 1.8РП
Вентилатора се изважда на долу,като преди това освободиш контрата и го завъртиш на четвърт оборот около оста му!Болтчета за скрепването му няма! 

- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на перка на парното на пасат 1.8РП
аз вентилатора съм го вадил ... цялата система съм махал ..... два дена пасата беше като квартал в Бейрут след бомбена атака .... отварях всичко да видя да няма някфи боклуци и т.н сменях филтъра на купето ... но сега ще смажа перката и ще проверя ..... клапите ги оправих .. имаше излезли тръби от водачите на дюзите ... сега всичко си е наред ... само дето перката си духа пак слабо за климата .. и затова ще я извадя и ше я пипна тук там ако не стане ще търса друга пасатова
мерси за съветите ...
П.П. главната причина е заради климата ... щото не знам дали има фрост защита .. ако няма се ебало майката ... затова гледам да го оправа по скоро ...

П.П. главната причина е заради климата ... щото не знам дали има фрост защита .. ако няма се ебало майката ... затова гледам да го оправа по скоро ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта